pühapäev, september 11, 2016

Pullerits: Hämmastav! Miks mehed ei suuda 10 km alla 40 minuti joosta?

Laupäevases Postimehe Arteris, otse minu jooksujalatsitöösturite suhtes ülikriitilise hittloo «Vaadake, millega te jooksete!» ees avaldas kolleeg Aivar Reinap ülevaate oma arengust 10 km jooksudistantsil. Ta jooksis tunamullu kõigest 47.58, mullu hilissuvel 40.59 ja tänavu juunis 39.04, mis on juba jooksmise moodi. Aga arvestades, et Reinap on trenni teinud väga metoodiliselt, plaanipäraselt ja vaat et teaduslikult, peaks ta tulemus olema palju kõvem. Sel laupäeval piirdus ta Tallinna sügisjooksul 41.25ga. Tekib küsimus: kas teda on ikka õigesti treenitud? Ja teiseks, laiem küsimus, mis käib kõigi nende kohta, kes treenerite juures trennis käivad: miks nende suured teaduslikud meetodid ei too tulemust? Laupäeval leidus Tallinnas ideaalsetes oludes kõigest 83 jooksjat, kes suutsid läbida 10 km alla 40 minuti. Mis toimub?

Kaevusin vanadesse protokollidesse, et veenduda, kas asi on tõesti nii kehv, nagu näib, või mulle ainult tundub nii. Olgu lisatud, et ma ei ole kunagi olnud pikamaajooksja. Ülikooli ajal oli pikim distants, mida võidu jooksin, paaril korral 3000 meetrit. Olin puhas 800 meetri jooksja, kellele juba 1500 meetrit oli liiga pikk (isiklikuks margiks jäi 4.10).

Alustasin pärast ülikoolispordiga lõpetamist 1989.-1990. aasta talvel taas harjutamist 2002. aasta sügisel, tosina aasta pikkuse pausi järel. Minu n-ö lähtetulemuseks sai 2002. aasta oktoobri keskel Tartu lähistel Jüri Stabrovski mälestusvõistlustel 5 km krossi aeg 21.58. Ehk teisisõnu: 10 km ajaks teinuks see selgelt üle 44 minuti.

Kuid juba järgmise, 2003. aasta kevadel läbisin Elvas Tartu nn jooksumaratoni lühema, 10 km distantsi 37.10ga, mis oli tollal viies aeg (fotol paremal). Võitis Pavel Loskutov 31.57ga. Ehk siis talv läbi omapäi treenimist ning edasiminek vähemalt seitse minutit! Veidi hiljem läbisin Loskutov Cupil Valgas ja Valkas 10 km 37.26ga, mis kinnitab, et Elvas saadud aeg polnud juhus.

Järgnes vigastus, ahhilleuse kõõluste põletik, mis selles vanuses pole sugugi haruldane, mille sain ülesmäge lõike joostes - nagu sel videol, just teises pooles, pressin järsust mäest üles rattaga - ja mille vastu sain süsti ning pidin tegema pika treeningupausi. Kuid sellest hoolimata suutsin järgmisel aastal Elvas joosta Tartu nn jooksumaratonil 10 km 38.35ga, mis oli tollal kaheksas aeg (fotol all paremal). Ent vaevalt kolm nädalat hiljem jooksin Loskutov Cupil 10 km isikliku margi 36.51. Laupäeval saanuks Tallinnas selle ajaga tuntud rattaorienteeruja Lauri Malsroosi ees 38. koha. Olgu lisatud, et kõik oma tulemused jooksin ilma igasuguse plaani ja planeerimise ja treeneri ja juhendajata.

2005. aasta läks pikalt vigastuse nahka. Tuli teha ahhilleuse kõõluse operatsioon. Kuid juba aasta pärast olin jooksurajal tagasi ning läbisin Loskutov Cupil 10 km taas peaaegu endiste aegade tasemel, 37.56ga.

2007. ja 2008. aastal tegin Tallinna sügisjooksul oma kaks ainsat starti, kui sain 10 km ajaks vastavalt 37.23 (51. koht, eespool suusataja Risto Roonetit (37.37) ning Jooksja ja Tennise ajakirja väljaandjat Donatas Narmontit (38.01); M40 klassis teine) ja 37.25 (44. koht, fotol all vasakul).

Järeldus: selleks, et joosta 10 km stabiilselt 37 ja poole minutiga, ei ole vaja pikki aastaid trenni teha, isegi mitte keskeas; selleks ei ole vaja mingisuguseid erilisi eeldusi ega soodumusi, sest 10 km on suhteliselt universaalne, n-ö mittespetsiifiline distants, mis ei nõua eriti kiirust ega teab mis vastupidavust; ja ammugi ei ole selleks vaja mingeid läbimõeldud treeninguplaane ega ka treenerit.

Lihtne, kas pole? Ei maksa ülemõelda ning jooksmisest endale mingit suurt sihti teha, mis on allutatud süsteemsele tegutsemisele. 10 km aeg 37 ja poole minutiga tuleb iseenesest, muuseas, selleks ei ole vaja teha midagi erilist.

Ma ei saa aru, mida teevad Eestis need sajad, kes jooksutrennis käivad, juba aastaid, ja ikka ei suuda 10 km alla 40 minuti joosta. Täielik müstika...

Foto 1: Tiidrek Nurme võidab laupäeval Tallinnas 10 km jooksu. Foto autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Foto 2: Liina Tšernov võidab laupäeval Tallinnas 10 km jooksu naiste arvestuses. Foto autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Foto 3: Priit Pullerits 2003. aasta kevadel Tartu nn jooksumaratoni lühema, 10 km distantsi lõpusirgel. Foto autor: Ove Maidla, Postimees/Scanpix
Foto 4: Priit Pullerits 2004. aasta kevadel Tartu nn jooksumaratoni lühema, 10 km distantsi lõpusirgel. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix

90 Kommentaarid:

At 19:22, Anonymous Aavo said...

Reinap jookseb, vahel kiirelt, vahel aeglasemalt. Siinne härra ei jookse, ainult möliseb jooksust.

 
At 19:37, Anonymous Anonüümne said...

Nüüd paugutasid küll õhku.

Kergejõustiklane, keskmaamees, kel tänu ainevahetuse eripärale kõrendi välimus.
Miks ei peakski alla 35 minuti jooksma. Norra astmaatikutest suusanaised jooskevad kõik, kes koondisesse kuuluvad. Norra naistele kaotada...

Pole eluski jooksnud alla 40 minuti 10 km-t. Ja ei jooksegi.
Pole kindel, et samas vanuseklassis toimetav staarblogija paargi kilomeetrit rattaga maastikul tuules püsiks, tea kas maanteelgi.

Kui keegi tahab käia jooksutrennis, joosta pundis nii, et jooksu saab nautida; harjutada nii, et ei ole kogu see aeg vigane, siis müts maha.

Staarblogija, ärge halvustage eesti mehi, eriti neid, kel elujaatavad ja terved hoiakud. Hankige elu.

 
At 19:47, Blogger Unknown said...

Priit, hästi paned! Nii nagu ka oma loos kirjutasin, et minu eesmärk pole mingeid imeaegu joosta, vaid pigem nüüd kauem jooksurajal püsida. Praegune hooaeg mul alles esimene täishooaeg ning istuva töö kôrvalt pole ka eriti lihtne areneda. Eks vanus môjutab ka jne. Aga eks sa tead seda kôike ise ka, sulle pigem meeldib ennast ja oma imevôimeid siin presenteerida. Minu jaoks on oluline näiteks, et suutsin 1,5 aastaga 15 kg kaotada ja tunnen end paremini. Ei plaani sinu moodi hullu panema hakata, tead ju ise ka kuidas see lôppeb.

Aivar Reinap

 
At 21:56, Anonymous Anonüümne said...

Priit, jooksite ennast kahjuks umbes kahe aastaga vigastuste küüsi ja venitasite arstide keelitustele vaatamata meniski järgnevatel aastatel lõplikult lõhki. See viitab valede treeningmetoodikate rakendamistele lühiajaliste tulemuste arvelt. Sellist asja ei ole vaja propageerida. Olete nõus?

Kõigile, kes eile-täna ja hooaja jooksul enda tervise nimel jooksmas on käinud, viis pihku! Rattaga ja kõige muuga harjutajatele kah, tublid mehed ja naised!

 
At 22:25, Blogger Priit Pullerits said...

Täitsa mööda, 21:56! Meniskiga pole mul kunagi mingit probleemi olnud. Ja teiseks, arstid pole mind küll millegi tegemisest keelitanud. Vastupidi, andnud parima, et rajale tagasi saaksin. Ega nood minu tasemel ajad, mis siin peaaegu kõigile kaugelt kättesaamatuks jäävad, olegi juba riski piiril panemine, eriti kui oled keskeas.

Aga ma ei kahetse midagi. Vähemalt saavutasin harrastajana korraliku tulemuse, sain teada, milleks pisutki harjutades võimeline olen. Hoopis hullem oleks, kui jooksed 3, 4, 5... 8, 9, 10 jne aastat ühtlast n-ö seasörki, nagu paistab tegevat enamik, pidades end ekslikult jooksjaks ja oma tegevust jooksmiseks, ning saavutad aastast aastasse kõvasti alla keskpärase tulemusi ega saagi lõpuks teada, mida tegelikult suudaksid. Vaat see oleks suur pettumus!

Juba mu isa õpetas: parem üks kord elus lõvina möirata kui terve elu lambana määgida.

 
At 22:36, Anonymous Anonüümne said...

Aivar Reinap, Teil on nädalavahetusel startimisega juba matšivõit käes. Õigupoolest, mingit lahinguandmist pole välja kuulutanudki, nii palju kui mina tean, ja sellega peaks kõik öeldud olema. Ilma uhkustamata, preemiapunkti väärt. 1:0. Täpselt nagu 21:56 ütles.



Aga teeme näo, nagu oleksid 001 ja 007 kindaheitmisel kolleegi üleskutse vastu võtnud ja sellega seoses valgetele malenditele positsioneerunud. Ühesõnaga, 0:0.

Võtame juhusliku kaks mängijat juhuslikult blogipostitustest pärit andmetega ja mängima!
Mängukäikude aluseks võtame:
Mängija 001
1. aasta 2013 10 km 49.33
2. aasta 2014 10 km 47.58
areng aastaga 1 minut 35 sekundit = 3.3%
talvel klubiliste-seltsilistega koos treenima, mingid lausevahemärk-sportlased
3. aasta 2015 aprill 10 km 44.56
juuni 10 km 42.07
areng aastaga -5 minutit 51 sekundit = 13.9%!
4. aasta 2016 juuni 39.04
areng aastaga -4 minutit 3 sekundit = 10.4%!
prognoos edasi aega parandada: olemas!
Prognoos jooksulõbu 2017 tervisesportlasena nautida: olemas!

Mängija 007
1. aasta 2002 10 km aega kirja ei saanud. kahtlane prognoos 44.00+
2. aasta 2003 10 km 37.10
ajaparandust arvutada ei saa, aga unistuste põhjal ajaparandus 6 minutit 50 sekundit = 18.4%!
3. aasta 2004 vigastuste algus ja treeningpausid. 10 km 38.35 ja 36.51
ajaparandus aastaga 19 sekundit = 0.86%
4. aasta 2005 - kroonilin vigastus, aega kirja ei saanud
5. aasta 2006 10 km 37.56
ajaparandus aastaga -1 minut 5 sekundit = -2.9%
6. aasta 2007 10km 37.23
ajaparandus aastaga -32 sekundit = -1.4%
7. aasta 2008 10km 37.25
ajaparandusaastaga -34 sekundit = -1.5%
Prognoos edasi aega parandada: kapitaalse vigastuse tõttu kahjuks ei.
Prognoos jooksulõbu 2017 tervisesportlasena nautida: ei.

1.1 Esimese ja teise treeningaasta vahelist ajaparandust ei saa kahjuks võrrelda, sest 007 on aeg puudu, mängija 001 saab ausa 1:0. Kui 007 fantaseerida lubada, saaks ta ülekaalukalt alavõidu 1:0.

1.2 Järgneva treeningaasta ajaparanduse alavõidu võtab ülekaalukalt 001. 13.0% versus 0.86%!!!

1.3 Järgneva treeningaasta ajaparanduse alavõidu võtab ülekaalukalt 001. 10% parandus versus -1.4% tagasiminek

1.4 Edasi mõlemapoolsed andmed puuduvad ja saame anda kas ausa punkti 007le, kuna 001 treeningstaaž muud ei võimalda; või teeme virtuaalse arvestuse nagu 1.1. Kui fantaseerida lubada, siis 001 omab positiivset prognoosi jooksulõbu nautida ja 10 km isiklikku aega parandada - 1:0.

1:5 viimase kahe kümnendi isiklike rekordite alusel saab 007 1:0. (001 noorusaja poolmaratoni aeg lubaks etapivõitu, aga jääme ausaks ja piirdume 10 km tulemustega)

1.6 001:007 1:0 (0:1) + 1:0 + 1:0 + 0:1 (1:0)+ 0:1
= 3:2 (3:2)
001 on blogimatši võitnud! edukat treenimist!

 
At 22:54, Anonymous Anonüümne said...

Poisid, jätke mula. 40 ongi määgimine. Lõvide möirged on 30 kandis. Lambaaed, ma ütlen. Ja Priit, kao metsa, päriselt, seal võid mätaste vahel samuti pehmet jooksumõnu nautida ja ei pea enam oma põlvevigastuse pärast halama.

 
At 23:35, Anonymous Anonüümne said...

Priit, millal siis järgmine kord ribid ära murda plaanis?

 
At 23:43, Anonymous Anonüümne said...

Kuigi ma ise joosta enam ei saa ja suusa ja rattagagi olen pidevalt vigastuste küüsis, olete te siin suuremas enamuses ikkagi seasörkijad ja ma ei kahetse)))

Teed kihutustööd, et ka teised ennast sandiks jookseksid, treeniksid? Milleks?

Härral kuidagi kibestunud pühapäev, ütleksin ma))

Aa kulla mees,kas Sa pole mõelnud, et valdaval enamusel nn seasörkijatel pole lihtsalt looduslike eeldusi selliseid aegu joosta, samuti nagu Sinul pole paljudel teistel aladel mingitki lootust isegi keskmike hulka jõuda.

Muideks, tänane tagurpidi TRM-i ühistreeningu rada oli küll kiire, kuid samas õigetpidi rajast raskem. Minu hääl läheb tagurpidi rajale.


 
At 08:05, Anonymous Anonüümne said...

selleks ei ole vaja mingisuguseid erilisi eeldusi ega soodumusi

Need just ongi kehalised eeldused! Kasvõi kehakaal-normaalselt arenenud muskulatuuriga mehel pole võimalik ühtki ihuliiget amputeerimata olla terve puud normkaalust kergem.
Ehk-kui sa võtaksid nüüd üle paljude aastate jooksmise taas ette teeksid sa seda uuesti. Mitte sellepärast et sa treeniksid kuidagi paremini vaid seetõttu et sa oled kodanik PP, isikukoodiga 3650730.... ja see ei muutu iialgi.


 
At 08:23, Anonymous Anonüümne said...

Hämmastav kuidas üks mees suudab viia enesekiitmise taseme aina kõrgemale levelile.

 
At 08:30, Blogger Priit Pullerits said...

22:36, teie loogika järgi on David Rudisha nõrgem jooksja kui nt Liina Tšernov, sest võrreldes Londoni OMi ajaga on tema aeg 800 m jooksus nüüd nõrgem, aga Tšernovi ajad on paranenud. Palju õnne, kõva loogika! Kuu pealt olete või, et ei tea, et mida kõvem tase, seda väiksem on protsentuaalne ajaparandus võimalik? Ja kui Seb Coe jooksis oma MRi 1.41,73 ja pärast samale tasemele ei küündinud, siis mis, kas ta oli kehvem kui mina, kes ma parandasin ajavahemikus 1985 kuni 1987 aega 2.00,5-lt 1.55,9ni?!?! Olete oma arvutustega palju vaeva näinud, aga täiesti mõttetut vaeva.

Ja 23.43, TRMi rada on TRMi rada, ükskõik mis pidi seda sõita. Vaadake seda - see on ilus ja meeliülendav rada:
https://www.youtube.com/watch?v=0rsCG1-iMj8
ja kui räägite raskest tõusust, siis siin on raske tõus, teises pooles - jõudu pressimiseks! -
https://www.youtube.com/watch?v=MLqIGm56mxk

 
At 09:19, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
küll sul on ilus naba! Kohe sunnib imetlema ...

Aga 22:36 loogikale sa pihta ei saanud - tõsta pilk nabalt ja süvene matemaatikasse.

 
At 10:21, Anonymous Anonüümne said...

Kirjutatakse "Ta jooksis tunamullu kõigest nnnn, mullu hilissuvel nnnn ja tänavu juunis nnnn, mis on juba jooksmise moodi." ja "Tekib küsimus: kas teda on ikka õigesti treenitud?"

22:36 esitab arvuliselt mõõdetult arengu. Näitab, et areng on olnud tormiline. Kes vähegi treeningteooriat ja kehade kohanemisvõimetega tutvunud on, kinnitab neid arve vaadates sama. Ja siis vastatakse "Kuu pealt olete või"?

Küsimusele vastamiseks on vaja selgitada, kas naba on kuu moodi.

 
At 10:37, Anonymous Anonüümne said...

10 km aeg 36.53 on lõvi möirgest valgusaastate kaugusel, hädapärast annab see kassi kräunumise mõõtu häälitsuse välja. Aeg 37 minutit tähendab, et parimatele kaotust oli umbes 2 kilomeetrit. Võitja polnud isegi mitte täpp, vaid teda polnud nähagi. Kiitle ikka asjadega mis on midagi ka väärt.

 
At 11:27, Blogger Priit Pullerits said...

Veel arenguteoreetikutele. Teen asja puust ja punaseks, et te aru saaksite, et kui algtase on null, siis ongi kerge areneda ja arenguprotsent suurem. Seletan seda pärast rattaõnnetust õla liikuma saamisega. Algul oli õlg täiesti kinni, suutsin kätt tõsta vaid mõne kraadi. Alustasin taastusravi ehk õla treenimist. Esimesel nädalal paranes liikuvus märgatavalt, ütleme nii, et 10 kraadi pealt 50 kraadi peale. Neli korda! Fantastiline! Ka teisel nädalal läks hästi. Liikuvus paranes teist sama palju. Aga kolmandast nädalast areng aeglustus, ja neljandast nädalast veelgi rohkem. Ja see on igal pool iga alaga nii: esimesed sammud, eriti, kui alustad väga nõrgalt tasemelt, ongi suured, aga mida edasi, seda aeglasemaks areng ehk edasiliikumine läheb. Nii palju siis elust enesest selgituseks 22:36-le ja tema pimedatele jüngritele. Muidu võiks ju nende loogika järgi eeldada, et ühel heal päeval peaks jooksma 10 km ühe minutiga...

 
At 12:02, Anonymous Anonüümne said...

Kui oleks õla areng samasuguse tempoga jätkunud nagu esimesel nädalal siis oleks juba mõne kuu pärast saanud käega mitu tiiru üle õla teha.
Alguses jäi mulje et artikkel on kirjutatud intriigi loomiseks aga peale kommentaaride lugemist tuleb tõdeda et blogiomanik tõesti mõtlebki et sporti teha on ainult üks viis- tulemust taga ajada ja ennast lõhkuda

 
At 12:13, Blogger AinK said...

Hea Priit.
Sinu tänane ülesastumine ületab igasugused piirid. Mees, kes täna ei suuda 10 km joostes läbida, ei võta sõna isegi nende kohta, kes selleks kasvõi tunni kulutavad. Lihtne.

aink

 
At 13:06, Anonymous Anonüümne said...

Stardigrupp 1 Pullerits, Priit 1965 Tartu maakond

 
At 13:20, Anonymous Anonüümne said...

Oleneb - kui omaaegne potentsiaal on ammendunud või kulunud, siis kuldses keskeas on väga keeruline inimesel uuesti ennast mobiliseerida, et joosta alla 40 minuti. Neil, kes pole kunagi tõsiselt jooksutrenni teinud, pole olnud eesti mõistes tipud, on oluliselt hõlpsam nullist saavutada tulemusi.

 
At 13:25, Anonymous Anonüümne said...

...siit võib siis välja lugeda et pole mõtet rahvaspordi ja tervisespordiga tegeleda. Kui alla 35 minuti 10km ei jookse on liikumine mõtetu.Tänud tervislikke eluviise propageerimast härra PP.Õnneks teie üllitisi enamus terve mõistuse juures olevaid inimesi loeb läbi huumoriprisma ja panevad vaid puid alla.Jõudu teile teie ettevõtmistes.

 
At 14:22, Anonymous Martin said...

Hr Pullerits,
Kas olete tutvunud arvamus- ja uudisteportaali Objektiiv (objektiiv.ee) juhtkirjaga (8. september 2016) "Kes valitseb Eestit?". Te ei ole sellega tutvunud? Ajakirjanikud muidu alati kommenteerivad ja peegeldavad teiste väljaannete teematõstatusi. "Objektiivi" puhul aga oleks peavoolumeedias nagu raudne eesriie ees. Juhtkirjas väidetakse, et Eesti olevat välisjuhtimise all. Välisjuhtimise instrumentidena nimetatakse ka meediat s.o ajakirjanikke.
Informeeritud mehena, kas olete asjast kuulnud ja saaksite teemat avada? Aitäh!

 
At 14:42, Anonymous Anonüümne said...

http://www.aripaev.ee/uudised/2016/01/27/gerd-kanteri-treener-keha-peab-lollustele-vastu-15-aastat-indrek-tustit
Noh lihtsalt teadmiseks, miks alati lõvi kombel panna pole vaja.

 
At 15:48, Anonymous Anonüümne said...

Pole nii lolli juttu ammu lugenud. Pullerits on jooma hakanud?
Toits

 
At 16:00, Anonymous Anonüümne said...

Ei saanud täpselt aru, kas Priit võrdleb ennast Liina Tšernovi või David Rudisha või Sebastian Coega, aga kui küsimus oli, et kas ta võib ennast nendest paremini tunda, proovime vastata. Pole sellist indu, et 22:36 blogimatši kõikide geimide andmeid välja kaevata, aga vastame punkti "Prognoos jooksulõbu 2017 tervisesportlasena nautida" alusel - kõik kolm nimetatud keskmaajooksjat pole ennast katki silganud või õnnetuse otsa sattunud ja omavad potentsiaali ka järgmisel aastal tervisesörkimisega viisil või teisel jätkata. Niiet punkt Kõule, Tšernovile ja Rudišale.

Hoidke neid õlgasid ja teiste liigeste säilimisastet, Priit, treenige konservatiivsemalt, siis saate meiega õlg-õla kõrval veel pikki aastaid elu nautida. Koduse ja vabas õhus mitte viibiva ajakirjaniku emotsionaalsusega silmitsi olemiseks pole me lugejatena valmis. Püsige terve! Selle eest saab väga palju punkte!

 
At 16:42, Anonymous Anonüümne said...

Toits, kirjutate natuke järsult, aga kui mõtlesite, et vigastuse ajal kogetavad tunded ajavad pea sassi ja on kaaslastegi jaoks ebamugavad, siis oleme põhimõtteliselt Teie suundumusega nõus.
Lugupidamise ja sigri-migridega

 
At 17:03, Blogger Priit Pullerits said...

Toits on siin lühivormide meister, aga sellegipoolest paluks härralt seletust, milles seisneb loo lollus - ehk millised faktid ei vasta tõele, sest lugu koosnebki ju peaasjalikult ainult faktidest -, et saaks järgine kord paremini kirjutada.

 
At 17:03, Anonymous Anonüümne said...

Noh Priit, kas paneme varbad joonele ja vaatame, et kes mees on või mitte? Kes suudab 10 km alla 40 minuti joosta.

 
At 17:08, Anonymous Anonüümne said...

Eila toimus ajalooliline? teatemaraton (ainult 41 võistkonda).
Ja Pulleritsu meeskonda ei olnudki võistlustules?
Kas blogipoeg on ikka järgmine pühapäev stardis ja PP reportaazi tegemas?

 
At 17:30, Anonymous Martin, üliõpilane said...

Hr Pullerits, kas teie arvates on võimatu ainult faktidest koosnevat lolli lugu kokku panna?

 
At 17:33, Blogger Priit Pullerits said...

Ja kes see uljas väljakutsuja on, 17:03?

Samamoodi võib siin igaüks anonüümselt prõõgata, et tulgu see Rudisha välja, kui mees on, teen talle 800 meetris viie sekundiga pähe.

Ilgelt nülivad sellised olen-kõva-mees-anonüümikud, kes isegi oma enda nime kardavad. Argpükside kari, ei enamat.

 
At 17:33, Anonymous Risto M. said...

http://sport.postimees.ee/v2/3833307/video-hispaania-meistri-karm-kukkumine-ja-faenni-arulage-tegutsemine

 
At 18:34, Anonymous Anonüümne said...

Ok, parandan natuke sõnastust: mitte loll vaid lapselik. Pakun, et selline ärplemine oma blogilugejatega ei lähe ehk spordimeestele väga peale. Ja kui see jälle nali pidi olema, ütlen nagu PP eelmise "naljapostituse" järgselt: nali peab naljakas ka olema.

Kahjuks või õnneks ei võistle keskmine harrastaja Pulleritsuga vaid ennekõike ilmselt iseendaga, sestap pole see 10 kildi alla 40 mindi jooksmine ka suuremale osale oluline.

Toits

 
At 19:14, Blogger Priit Pullerits said...

Päev kulub, sajad ja sajad lugejad, üle 30 kommentaari, aga mitte ühtegi, ei ainsamatki siin, kes oma kõvatamise kõrval oleks eales suutnud mu 10 km ajale 36.51 ligilähedalegi jõuda. Jutupaunikud ja tühipaugutajad...

 
At 20:42, Blogger AinK said...

üle 30 kommentaari, aga mitte ühtegi, ei ainsamatki siin, kes oma kõvatamise kõrval oleks eales suutnud mu 10 km ajale 36.51 ligilähedalegi jõuda. Jutupaunikud ja tühipaugutajad...

1995: Tartu sügisjooksu (21,1 km) 10 km vaheaeg 36.45
1997: Tartu sügisjooks 10 km 38.11

aink

 
At 20:44, Anonymous Anonüümne said...

Tänane lugu on taas puhas facesitting.

 
At 21:34, Anonymous Vello, Aravete, Ambla vald, Järvamaa said...

Kilba kah, mehed.

1. Aastatel 1984-87 Priit Pulleritsu trennikaaslane Aivar Otsalt mõisteti hiljem süüdi:
A. korruptsioonikuriteos
B. dopingutarvitamises
C. kiiruse ületamises
D. tuleohutusnõuete rikkumises.

2. Pariisis on üle Seine jõe 37 silda. Millist nime kannab neist vanim?

 
At 21:58, Blogger Priit Pullerits said...

Väga tubli, Ain. Vähemalt üks kõva mees veel siin. Aga kõik teised?

 
At 22:01, Anonymous Anonüümne said...

Loen seda blogi ja kõik tuleb kuidagi kahtlaselt tuttav ette. Lõpuks saan aru. Me ju kõik mäletame, et Al Bundy ei väsinud ka kunagi meenutamast oma nelja touchdowni ühesainsas mängus. Ma juba kardan natuke seda keskea lähenemist, et kas mul endal sõidab ka katus ära ning hakkan inimesi sildistama kahte sorti mingite täiesti tähtsusetute näitajate alusel. Ühed on need, kes jooksevad kümpi alla 40 minuti ja teised on need, kes ei jookse. Ühed on need, kes ujuvad 100 meetrit alla minuti ja teised ei uju. Ühed on need, kes viskavad bowlingus üle 200 punkti ja teised kunagi ei viska... Heh.
Spordis pole mulle kunagi meeldinud halvad kaotajad, aga kaotusvalust ning emotsioonipurskest on võimalik inimlikult aru saada. Veel rohkem on vastumeelsemad halvad ja ebasportlikud võitjad, aga no mida sa ikka teed - eks kannatame ära. Aga kuidas nimetada kümneka 36.51 ja viidet jutupaunikutele ning tühipaugutajatele? Nörk huumor. Al Bundy tegi vähemalt neli touchdowni ühes mängus...

 
At 22:23, Anonymous Ujuja said...

Eelmine kommentaar paneb head rajajooned maha! Olen ise visanud 235 punkti bowlingus ning ujunud 100m alla minuti, aga endale teadaolevalt ei ole kümpi alla 40min jooksnud, kuigi kilti sai kunagi alla 3min joostud, mis peaks ju olema hea lähtekoht kõikide maailmade kuninga unelmatepiiri alistamiseks!

Pakun et Al Bundy on kõvem mees, kui PP! Ikkagi 4 touchdown'i ühes mängus versus 36 minti kümbis, mille maailmarekord on midagi 26 minutiga!

100m ujumist alla minuti tähendab hetke maailmarekordi suhtes 78,1%, PP rekord hetke 10km MR-i suhtes aga 71,3%, ehk siis iga alla minuti ujuja on kaugelt kõvem mees kui "mees, kes enam ei jookse"!

 
At 22:34, Anonymous kilvamees said...

Vello,
Vaadates Otsaltile näkku, siis silmagi pilgutamata saaks talle omistada kõik need variandid... Seega ei tasuks lasta ennast juriidikast eksitada.

Aga teine küsimus on juba kõvem pähkel. Äkki "Lonkava konna akvedukt"?

 
At 22:40, Anonymous Vello, Aravete mälumänguklubi "Nuputa" said...

Hea kilvamees,
Nuputame veel. Soojendusküsimus meestele, kes alles mängu lülituvad:
Kui keegi tahab kõik Pariisi 37 silda läbi käia ja alustab Seine vasakkaldalt, siis kummal kaldal ta lõpetab?

 
At 22:45, Anonymous kilvamees said...

Loomulikult vastaskaldal.
Aga Vikipeedia ütleb, et Pariisis on 33 silda...

Vello, siit minu põhjendatud ja ettevaatlikuks tegev küsimus: ega sa allikatega pahuksis ole viimati?

 
At 23:28, Anonymous Vello, Aravete mälumänguklubi said...

Kilvamees, oled vales jäljes. Pariisis on üle Seine 37 silda. 33 on üks teine number.

Ma annan teile veel ühe hea küsimuse.
"Kaadrid otsustavad kõik". Kellelt on pärit see ütlus?
A. Jossif Stalin (1937), kõnes sõjaväeakadeemiate lõpetajatele
B. Winston Churchill (1949) kõnes USA kongressile
C. Leonid Brežnev (1976) NLKP XXV kongressil
D. Toomas Hendrik Ilves (2006) kõnes Riigikogule

 
At 23:57, Anonymous Anonüümne said...

Jossif rääkis 37 aastal, et inimesed otsustavad kõik. Kaadrid olid teemaks 35 aasta kõnes. Kilvameestel on hasart suurem faktitäpsusest.

 
At 00:31, Anonymous Mõigu KEK said...

See sild peaks olema Pont Neuf, "uus sild", aastast 1609.

 
At 01:05, Anonymous Vello said...

Võimasalt panete, mehed! Mõlemad õiged vastused. Pariisi vanim säilinud sild on nn Uus sild.
Aivar Otsalti küsimuse vastuse väljaütlemine las jäägu blogiperemehele.

 
At 09:27, Anonymous Anonüümne said...

Panna on vaja, mitte blogis vaikset jutukest veeretada, et kes kui kõva mees on või oli. Piltlikult öeldes on iga jumala päev vaja joosta aeg alla 40 minuti või teha mõnel teisel alal samaväärne tulemus (nt kirjutada artikkel, mis midagi ka väärt on, ajalehte).
Kogu see blogi ja terve tänav on täis jutumehi. Kõik nad seletavad suure suuga kui kõvad mehed nad on või veel hullem, kui kõvad mehed nad enda arust kunagi olid.

Järgmine võimalus näidata, et kes on mees ja kes mitte on nt Tartu Linnamaratonil 1.oktoobril. Sobivalt on seal ka 10 km distants. Saab siis näha, et mitu meest veel järgi on.

 
At 09:44, Anonymous Anonüümne said...

Põrgu see nelikümpi, kohad otsustavad kõik! Sellest palju olulisem on jooksuga seotud alal olla maailmakarikal 9-s. Ja mida on Priidul vastu panna? Ainult mull-mull-mull.

 
At 10:13, Anonymous Anonüümne said...

Aga miks mitte alla 35? Kui Priidu iidol Coe kirjutaks samasuguse heietuse, ainult et 40 asemel kasutaks numbrit 30, siis on Priit kotipoiss. Priidu kõige suurem viga oma aruteludes on see, et ta võtab midagi algtõeks, teesiks ja usub, et tema tõde ongi kõigi tõde. Antud juhul on meheks olemise piir Priidule kunagi sobilik olnud 40 minutit. Aga ega neid mehi palju pole, kelle iidoliks on, või kes ihkaks olla nagu Priit. Tõtt-öelda neid ilmselt polegi. Ja Coe taseme järgi pole ka Priit mees. Minu meheks olemise kriteeriumid on pisut teised, kui need, mida minutite ja sekunditega mõõta saab, aga see pole oluline.
Kena päeva. Lähen ja vahetan oma lapse ratta rehvi ära. Ise.

 
At 10:38, Anonymous Anonüümne said...

Üks väike tähelepanek blogi kohta. Blogi päises on märgitud, et blogil on kaks kaasautorit. Teine neist on Priit Pullerits. Esimene on keegi Lobamokk (https://www.blogger.com/profile/09400496008213511699).

Viimase blogiartikli on vist siiski pigem kirjutanud härra Lobamokk ise. Või peaks ütlema pigem jutupaunik ja tühikargaja?

 
At 11:01, Anonymous Anonüümne said...

10:13, asi on lihtne. Juba Vana-Egiptuses arvutati välja, et 40 on elu väärtusi ja ilmaruumi füüsikat kõige õigemini arvestav nabamõõt. Katsu 35 või 30 alusel oma naba ümber templit ehitada, ei õnnestu mitte teps.

 
At 11:02, Anonymous Anonüümne said...

10:38, tegite vist nalja, aga faktidest rääkides - teine Teie loetletud autor on Õhtulehe peatoimetaja.

 
At 11:04, Blogger Olle said...

Haige jutt! Härra Pullerits, kas te tõesti kusetegi niimoodi kõrge kaarega kümnetele tuhandetele spordiharrastajatele pähe, kes ei jookse kümmet kilomeetrit alla teie suva poolt valitud aega, sest:
a. Neil ei ole selleks piisavalt eelduseid. Mida iganes miks see nii on, kas kehakaal või midagi muud
b. Neid ei huvita see absoluutselt. Ma saan aru, et teie alaväärsuskompleksi käes vaevlevasse pähklisuurusesse ajusse ei mahu see, et on olemas spordi tegemiseks ka muid põhjuseid peale mingi suvalise x aja alistamise.

Tase!

 
At 12:13, Anonymous Anonüümne said...

Tahaks öelda sellele Ollele, et Priit võib küll kirjutada intrigeerivalt ja paljusid hulluks ajavalt, aga ta ei ole mitte kunagi langenud sellele tasemele nagu Teie, kes Te kasutate tema aadressil sõnu "kusemine" ja "pähklisuurune aju". Priit torgib meid siin faktidega ja võrdlustega, aga olgu mis on, ta ei ole kunagi läinud nii madala sõnakasutuse teed nagu Teie. Isegi enamik anonüümikuid on vaoshoitumad ja viisakamad kui Teie.

 
At 12:37, Blogger Olle said...

Sõnakasutus on vastav tekstile - kui võetakse autori poolt ette solvata korraga suuremat hulka inimesi, siis vastav on ka sõnakasutus. Siin ei ole tegemist mingi inrigeerimisega

 
At 12:42, Anonymous Anonüümne said...

Mõned mehed ei saa nagu üldse aru, mida Priit öelda tahtis.

1) alla 40 min jooksmine ei vaja teaduslikku treeningut. Olen isegi jooksnud 39 minutiga, aga ei tegele üldse jooksmisega. See aeg on tulnud üldtreenituse pealt. Kaidi Kivioja oli OM-il viimaste seas, ometi on ta jooksnud triatloni sees 10 km 35 minutiga, kiiremini kui Luiged. Eks see juba näitab, et 40 min pole mingi tase.

2) Priit ilmselt mõtles ka seda, et viimasel ajal on ühiskond pehmostunud, enam ei viitsita pingutada, mugavam on pikki maratone joosta, seda näitab ka statistika, et neid 3-4 tunni jooksjaid on hulgi ning ka osalejate arv on suurenenud. Ribadeks ei viitsita end pingutada. Isegi õed Luiged OM-i maratonil tulid niisama lõpuni, sest nii on ju mugav. Roman Fostilik lõpp on ilmselge erand. Selge on see, et iga harrastussportlane teeb seda mida tahab ja ise õigeks peab. Priidu point oli selles, et pingutuste aeg on möödanik, nüüd on pehmode ilmanautimisajad käes. Mitte et see oleks kohe halb, aga nii lihtsalt on.

Tegin huvi pärast ka naiste jooksu kohta statistikat alla 50 minuti jooksis tugevalt alla 100 naise. Kõik, kes on normaalse kehaehitusega naised ja võtaksid omale eesmärgiks joosta alla 50 minuti, siis suus enamus peaks sellega aasta-kahega hakkama saama. Kui finisis ootaks neid 100 000 eurot, siis neid alla 50 minuti naisi oleks ilmselt siis paar kolm tuhat.

Praegult propageeritakse hullult liikumist ja paljud sellega tegelevadki, vaadake, palju oli 10 km jooksaid, kes jooksid ajavahemikku 1h kuni 1h 20 min. See näitab, et inimesed on reklaamiohvrid. Olgem ausad. 1:10 on pensinäride tempo ja tõsiste ülekaaluliste tempo. Aga suur enamus ei ole ei ülekaalulised ega ka pensionärid. Rahvas on reklaamiohver, selline tegevus rahva tervist ei paranda ja kaalu ei alanda. Kindlasti on nad tublid, et starti tulid, aga siiski mulle tundub, et enamus inimesi tegeleb enesepettusega. Liiguvad liikumise pärast. Keegi ei ütle, et peab end alati ribadeks pingutama. Aga kui sa teed tugevalt alla oma võimete, siis pole sellest kasu sittagi.

Priit, las need teoreetikud siin vigisevad, küll sa 10-15 aasta pärast näed kuidas Tallinna maratonil 10 km distantsil alla 40 jooksaid mehi oli kõigest 30. Uskuge, see trend jätkub :)

Ostame veelgi uhkemad rattad, veelgi uhkemad rulluisud jne jne. Tulemused paranevad, aga pingutus enda maksimaalsest on ikka kasin.

Enesepettus vohab!

 
At 12:57, Anonymous Anonüümne said...

Võhmamehed, liialt tõsiselt võtate seda blogi. PP pakub rahvale tsirkust.

 
At 12:58, Blogger margus Kivirüüt said...

Palju sa ikka jaksad töö ja pere kõrvalt sporti teha.
Sõpru juba niigi ainult mõni üksik kuna vaba aega tahaks spordile kulutada.
Kui ma hakkaks mingeid aegu taga ajama siis kaob fookus tähtsamatelt asjadelt ära (1-pere 2-töö) aga seda lubada vähemalt mina ei saa erinevalt vbolla hr. Pulleritsust.
Lähen võistlema ja proovin võtta hetke maksimumi. Kui finisis tunned et paremini täna ei saanud siis on hästi olgu või lõpuajaks 10 km. 50 min.
Loodan et selline mõtteviis ja asjade tähtsuse järjekorda seadmine aitab mul veel sporti teha ja sellest mõnu tunda aastakümneid

 
At 13:13, Anonymous Anonüümne said...

Nõus eelkõnelejaga. Et see ei pruugi olla alati halb. Aga see on fakt, et alla 40 minuti jooksjaid ja pingutajaid on tänases ühiskonnas vähem. See on sügavalt maitseasi, kas see on halb või hea. Kui see on teadlik tegevus, siis vist ok. Aga enesepettus on küll kurjast.

 
At 13:21, Anonymous Anonüümne said...

Ma ütlen ka - tüüpiline lasteaed. Õrnukeste kari. Aadlipreilnade pansionaat. Et kui Priit tõe näkku ütleb, et mehed ei jõua isegi kümpi 40ga joosta, siis on kõik nii kuradi solvunud. Solvunud??!! Mille peale, mehed??? Segi olete peast või? Haiglasest liberalismusest nakatanud või? Halate siin, nagu Olle, et ai-ai-ai, meile öeldi nii halvasti, et me ei suuda kümpi 40ga joosta, kuradi vastik autor, mis ta õige mõtleb, kes tal lubas meid sellega solvata, et me oleme kotid ja ei jõua joosta, siga selline!

Ähh, tegelt on huvitav näha spordimehe kesta sisse peitunud tüdrukuid.

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

13:21 - hmm, 40 on ju nõrk. See on piisav tempo Eesti jalgpalluritele või korvpalluritele näiteks. Võiks olla parem. Miks võtta etaloniks mingit nõrktaset? Tavaliselt on see lihtsalt lävend, kust alates võib teistel aladel kõvatada. Alla seda taset oled lihtsalt konkurentsist väljas. Seda enam, võttes aluseks Priidu moodi ärplemise, on rahvusvahelisel võistlusel individuaalselt esikümnesse trügimine sellest nõrgema võimekusega juba meistriklass ja näitab seda, et tegelikult osatakse peale jalgade ka ajukurde pingutada. Väiksel ja tehniliselt nõrgal Eestil tulebki just sellele füüsise ja ajukurdude koostöö kombole panustada. Siit tulebki edu. Puhastelt ajuvabadelt aladelt ei tule ju miskit, vähe sellest tulevad lausa sandistumised ja vigastused. On seda jama vaja?

 
At 14:03, Anonymous Anonüümne said...

Eriti naljakas on see, et Priit ei võta sõna peavoolumeedias. Siin on siiski vastupidavusalade "asjatundjad" Kui juba siin hakatakse hädaldama, et Priit teeb liiga, kui ütleb, et mehed on nõrgad, siis on asi ilmselt ikka päris hull.

Ma ei ütle nüüd kellegi pihta midagi. Aga, kas vanasti tegeleti siis peredega vähem ? Nõustuks selle faktiga, kui keegi ütleks, et tänapäeval on lahutusi vähem ja üksiemasid vähem. Mul pole käepärast statistikat, aga ma siiralt kahtlen selles. Pigem on ristivastupidi.

Tänapäeval on igasuguseid muid ahvatlusi nii palju. Vanasti oli elu palju igavam. Nagu ma enne ütlesin, seepärast pole keegi halb, kui ei pinguta suutlikkuse piiril. Fakt on lihtsalt see, et rahvas on jäänud nõrgemaks. Või vaidleb keegi selle vastu ?

 
At 14:08, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen teiega, 12:13, täiesti päri: Olle taolised ei kannata kuidagi blogi anonüümsete spordikommentaatorite vennaskonda kuuluvatega võrdlust välja. No kui piir tõmmati 40 minutile, siis nii on, mida too halamine, vesistamine, ohkimine aitab? Ei aita midagi. Ega paremat rohtu sitakotluse vastu pole kui trenn, kõva trenn.

 
At 14:13, Anonymous Anonüümne said...

Selleks, et mahtuda 10 000 m jooksus maailma kõikide aegade edetableis esimese 7000 sisse tuleb joosta aeg alla 28.27.96.
Mitu eestlast on esimese 7000 sees? Enn Sellik on napilt esituhande seest väljas.
http://www.alltime-athletics.com/m_10kok.htm
Millal tuleb järgmine eestlane kes ennast siia tabelisse jookseb?

 
At 14:23, Blogger Olle said...

Nagu ma näen on ka enamusele siinsele anonüümsele massile (kes kõik 10 km une pealt alla 40 min jooksevad) vastuvõetamatu, et spordis saab olla midagi muud kui punased rõngad silme ees mingeid numbreid taga ajada. Kui niimoodi arvamine teeb minust nagu 13:21 muu tati vahelt pritsis: "liberalismusest nakatunud tüdruku", siis sobib hästi! Igatahes see tüdruk lõpetab nüüd selle blogi lugemise tänaseks ja läheb teeb mõnuga mõne kilomeetri aeglast seasörki.

 
At 14:31, Anonymous Anonüümne said...

Facesitting ja eriti kui ribid katki. Milline naine?

 
At 14:33, Anonymous Anonüümne said...

Facesittinger on kasutanud sõna "madalalaubaline".

 
At 14:43, Anonymous Anonüümne said...

Olle, tõe peale ei maksa solvuda. See, et võistlustel massiliselt seasörki lastakse on ju jama.Vähe sellest. 50 mehed arvavad, et on ilgelt kõvad tüübid. Tegelikult sörgivad nad pea 2 korda aeglasemalt kui tähed. Millest on siin rääkida? Just, nagu õigesti mainisid - massidest. See on tõesti hea, et nii palju inimesi suudab läbida 10k kas joostes või kõndides. Seega on nad rännakuks valmis. Tõsi, lühikeseks rännakuks. Jõuavad õhtul kõrtsust koju vantsida, kui ühistransport enam ei liigu ja jõuavad ka vast veel lõnguspättidele koha kätte näidata ja neilt eest ära liduda. Kokkuvõttes on see hea, sest langeb infarkti, insuldi ja tromboosi oht. Küll aga kaob see positiivne efekt pärast mõningat liigutamispausi. Seega peab pidevalt liikuma. Seega kuna massiüritusest võetakse heal juhul osa kord aastas, siis peab olema selle ürituse läbimiseks ka miski selge norm, mida paari kuuse treenimisega lõdvalt ei alista. Mille ületamiseks peab ikka aastaringselt liigutama. 50 on selleks normiks madal. 40 on just paras. 40 tuleb 12 kuud harjutades lihtsalt ära. Ja see ongi sõnum - kes 40 ei alista see on lohe, kes pole 12 kuud pidevalt ennast säästvalt treeninud!

 
At 14:56, Anonymous Anonüümne said...

http://tartu.postimees.ee/3834237/video-tartus-kaib-mees-oositi-akendesse-piilumas?_ga=1.239179971.1717279113.1473658074

 
At 15:49, Anonymous Anonüümne said...

Miks näitaja, et 10km alla 40 min on oluline piir pehmo ja "tõelise mehe" vahel? Kas selle pärast, et Priit nii arvas? Möga...

Kui küsiks nüüd nii, et millal Priit ujus 1km alla 22minuti? Kui ei suutnud, siis on pehmo? Aga selliseid mees- ja naisujujaid on Eestis rohkesti...

Ootame Priidu kommentaari!

 
At 15:55, Anonymous Anonüümne said...

Just läks huvitavaks, kui Olle siin märtriks viskus... Kolm korda suutiski sõna võtta, siis andis alla. Nagu nõrgavõitu kuidagi.

 
At 15:56, Anonymous Anonüümne said...

Kalev Cramo füsioterapeut Priit Lehismets sai eestikatel maratonis pronksi, jookseb 10km 30 algusesse ja on Eesti tipus. Vaidleb keegi vastu ? Aga ta on ju täisamatöör. Pakun, et enamus siinsed blogipidajad ei oma nii vastutusrikast töökohta kui on Priit Lehismetsal. Huvitav, kuidas tema jaksab töö kõrvalt selliselt paugutada. Küsimus ei ole absoluutselt tasemes, küsimus on selles, kes teeb trenni seasörgiga, kes vähe intensiivsemalt. Muud vahet polegi. Tänases ühiskonnas on seasörkijaid liiga palju.

Priit on kõva kooseluseaduse vastane. Vähemus üritas enamusele pähe istuda ja Priit seisis selle vastu. Siiralt usun, et siinsed blogilugejad on siiski spordimehed, mitte seasörkijad. Vähemus (seasörkijad) võtavad Priidu enda õue peal sõna. Kummaline. Alati see vähemus läheb sinna, kus on parem ja siis hakkavad seal oma reegleid tegema ja õpetama kuidas asjad käivad.

Kas võib kunagi juhtuda nii, et seasörkijad teevad oma blogi ja siis õiged spordimehed lähevad sinna sõna sekka ütlema. Spordimehed ei viitsiks never-ever seda jama seal lugemas käia.

 
At 15:59, Blogger Priit Pullerits said...

No kui teile 10 km 40 minutiga ei meeldi, nagu näiteks 15:49-le ja mõnele teisele eespool veel, siis minugi pärast, nihutame selle 39 või 38 või lausa 37 minuti peale. Kas hakkas parem?

 
At 16:19, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
miks mitte kolm teistsugust varianti -
1) võtaks mõõdupuuks näiteks aja ujumises? Isegi Eesti invasportlased on maailmas areenil.
2) või hoopis sangpommi kahevõistluses? Meil olid/on ju Lurich ja Talts ...
2) aga vaataks sinu PRAEGUST aega 10km jooksus?

See sinu seatud ajalooline ISIKLIK piir on sama loll kui kord minu klassivenna küsimus mulle, kui läksin oma elu esimest maratoni jooksma - millal sa minu aja üle jooksed? Tema parim aeg oli joostud 26 aastaselt ja mina läksin maratonirajale 24 aastat hiljem - 50-sena ...

Saa üle oma kompleksidest - elus on muudki huvitavat ja MEHELIKKU kui sinu kunagine jooksu aeg.
Peace!

 
At 16:38, Anonymous Anonüümne said...

Priit tule välja viskan sinu odast enda oda 30m kaugemale. So?
Kuula vahest iseennast. Ikka veel ärpled 20 aasta taguste tulemustega?
Hale!

 
At 16:43, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, tunnistage, et olete paksud. Õllekõhud ees ja mulisete ei tea millest.

Teatavasti on 10k 40-ga läbimiseks vaja vomax 52+. Soomlased aga uurisid vomax-i ja avastasid, et tavalistel lastel ongi see normaalrasvasuse juures ca 55, mis on piisav 40 piiri löömiseks. Rasv aga vähendab vomaxit ja seega näitab 40 piiri mittealistajate arvukuse kasv ülekaalulisuse probleemi tõusu ühiskonnas. Teisisõnu liigutatakse järjest vähem ning õgitakse või juuakse rohkem kui vaja. Hea uudis on see, et mõõdukas ülekaalulisus pikendab eluiga. Seega kõik kes te siin blogis PP 40 väljakutsega tappa saate, lohutage ennast sellega, et täiesti prognoositavalt elate te Priidust kauem.

 
At 16:46, Blogger Priit Pullerits said...

Mina olen kogu aeg väljas, 16:38, näo ja nimega, aga keda ei näe, on need kõvatajad väljakutsujad, küll odaviskajad, küll ujujad ja kes kõik veel. Saage oma tõmblustest üle, ära juba hakkab tüütama teie ühesugune tühipaugutamine, juba teist päeva kuulen teie kibestunud hingest üht ja sama mõttetust.

Aga siiski on hea meel näha, et täna, diskussiooni teisel päeval, on välja tulnud ka need, kes asjast aru saavad. Väga hästi on kirjutanud 12:42, 14:43 ja 15:56, kes võtab oma kommentaari lõpus siinsete solvujate asjatu solvumise hästi kokku. Aitäh teile, tõelised ja arukad mehed!

 
At 17:54, Anonymous Anonüümne said...

Siin anonüümselt kommenteerijad on mehed!??? Mina olen kogu aeg arvanud, et naised!

 
At 18:12, Anonymous Anonüümne said...

"Kalev Cramo füsioterapeut Priit Lehismets sai eestikatel maratonis pronksi, jookseb 10km 30 algusesse ja on Eesti tipus. Vaidleb keegi vastu ? Aga ta on ju täisamatöör. Huvitav, kuidas tema jaksab töö kõrvalt selliselt paugutada"

Egas amet ei riku talenti!
Eespoolmainitud Vo2max on geneetiliselt määratud ja on õige vähe-peamiselt kaaluga mängides-muudetav.
Veelkord-trenni osa vastupidavusalade tulemustes on totaalselt ülehinnatud.

 
At 18:21, Anonymous Sander, SEB sügisjooksul 59:41 said...

Saatke see Pullerits lihtsalt perse.

 
At 18:55, Anonymous Anonüümne said...

Priit, nihutame piiri 34 minti peale. Ma olen ise 33 alla sörkinud seda maad, minu meelest kõik, kes jooksevad 10km aeglasemalt kui 34 minutit (anname ikka minuti armuaega) on lihtsalt paksud laisad jobud.
10 km aeg on ainus näitaja maailmas, mille järgi inimesi hinnata saab, selles suhtes on sul tõesti õigus.

 
At 19:38, Anonymous Inge de Persee said...

Hea Sandri, miks sa ise ei saada ja teisi taga ajad? Ei julge?

 
At 19:46, Anonymous Anonüümne said...

18.55, 34 min on halvem kui 40 - loe oma pröögatus uuesti üle ja võrdle seda PP kirjatükiga.

 
At 21:22, Anonymous Anonüümne said...

Madal

 
At 21:27, Anonymous Maamees Harjust said...

Omal ajal sai ka ikka talviste künnitööde kõrvalt õhtuti metsavahel sügavas lumes huntidega võidu jooksmas käidud. Panin aga pastlad kännupeale ritta ning lasin kotist võetud väikse sabaga jänese lahti. Jänes pani plagama, hundid kannul. Ma veel andsin huntidele pisikse edumaa. Kui enam huntide ulgumist kuulda polnud panin neile aga padavai järgi. Tagurpidi pööratud suure kuuse sidusin veel köiega endale järgi lohisema. Ilma kuuseta sain hundid alati liiga kiiresti kätte. Vot nii tehti omal ajal trenni. Hommikul kui trenn tehtud oli sai jälle kündma mindud. Külmund maaga oli ikka hea künda, tundsid kohe kuidas jõud taga. Hobust ei pannud ma kunagi adra ette, ikka ise lükkasin takka.
Ma vaatan, et siia blogisse on ka mõned minu masti mehed jälle kogunema hakanud. Need mehed ikka teavad kuis omalajal asju osati ajada.

 
At 23:13, Anonymous Anonüümne said...

Alla 40 minuti oli SEB Tallinna Maratonil 82 lõpetajat, üldse lõpetajaid oli 4364.
Et mõni eneseimetleja tahaks lausa normi või ajalimiidi kehtestada, et istugu ülejäänud tuhanded parem kodus, et te ei vääri võistlemist, teete häbi.

Seega võtab siin sõna, seab meheks olemise piire ja lihtsalt halvustab absoluutne vähemus.

See viib esmalt vigastusteni ja hiljem pöördumatu traumani, näide ju olemas.
Seda soovitate?














 
At 00:22, Anonymous Anonüümne said...

See on ikka täiesti uskumatu kuidas mõned mehed asju tõlgendavad. Kes on öelnud, et see on halb, et nii palju lõpetajaid on sügisjooksul ja kes on öelnud seda, et kui nad nii aeglaselt jooksevad, siis peaksid nad kodus olema? Ja kust tuleb selline järeldus, et alla 40 min jooksjad on pöördumatute traumadega? Ma endiselt ei saa aru, mida teevad Pulleritsu blogis loodusenautlejad?

 
At 09:14, Anonymous 22:36 said...

Priit, soovitan asjast oma lähedastega rääkida - suutmatus tunnistada (ja mitmete kümnete kommentaatorite poolt kohe läbi nähtud katsed teemat kõrvale viia või "relssida" ekslikele radadele), et Aivar Reinap võib tänu oma konservatiivsele strateegiale veel aastakümneid joosta (nagu ka need tuhanded, kes Sügisjooksu mugavas vestlemise tempos läbisid), aga mõned asjaosalised mitte, võib aastatega mingite ebasoovitavate käitumisteni viia. Proovige ikka positiivne elulaine uuesti kinni püüda ja jõudu taastumisel!

 
At 10:26, Anonymous Anonüümne said...

See aasta on (Marathon100 andmetel) alla 40 min jooksnud 500 mees.
Väga paljudele oli tähtsam ikkagi maraton, mitte 10 km. Natukene kohatu võrdlus.
Marathon100 andmeil on 2001 meest jooksnud alla 40 min.
Ja ei ole mõtet võrrelda aastat 2000 või 2005 või 2016 omavahel. Aastal 2000 põhimõtteliselt ainult 200 jooksjat oligi. Nii hull polnud, aga peaaegu.
Ma kahjuks ei saa end võrrelda Sinuga, sest ma pole mitte kunagi 800 m jooksnud. Nooremas eas olid teised huvid. Hakkasin alles 2 aastat tagasi kosrraliku plaani järgi tegema ja 45 minutist on järele jäänud tänaseks 36 min ja see pole veel lagi.
Pane nüüd oma rekord näiteks Tartu Kevadjooksu, Rapla või Pärnu 2 Silla Jooksu protokolli, mis koha saad? Päris kehv tulemus ju? Mina saaks oma 36ga 2005 aasta Loskutovi jooksul kõvasti parema koha, kui Sina hetkel. Lepime kokku, et selliseid kohtade võrdlusi enam ei tee.
Kunagi ma huvi pärast jooksen 800 m ka ära. Tahaks teada, mis tulemus tuleb. :)
Seniks edu Sulle, Priit!

 

Postita kommentaar

<< Esileht