esmaspäev, aprill 25, 2016

Pullerits: Miks pidin ühtäkki mina peagruppi vedama?

«Mis pagana võistlus see on,» küsisin konkurentidelt, pooleldi retooriliselt, «kus minusugune [...] käib pidevalt ees tempot tegemas?»

«Aga kõik ei ole Ameerikas käinud,» tuli vastus.

Ma ei arvanud, et Moabis rattaga sõitmine kasuks võiks tulla. Kuueteistkümne päevaga maastikurattal 733 km, aga seda keskmise kiirusega kõigest 11,1 km/h – see ei kõla just maanteesõiduks sobiliku, ammugi mitte piisava ettevalmistusena. Nii laususin Joel Zirelile, kellega enne Ülenurme-Haaslava rattaralli rahvasõidu starti plaane arutasime, et minust ei ole sedapuhku kindlasti erilist sõidumeest. Arvasin seda siiralt, vähimagi võltsteeskluseta. Seda enam, et olin enne hooaja esimest maanteevõistlust teinud vaid kaks maanteesõitu, vastavalt päev ja kaks enne starti, kokku alla 70 km. Ja ei olnud noil sõitudel head tunnet – pigem tuim, raske, särtsuta. Sedasi seadsin ratta joonele lihtsalt mõttega, et näis, mis saab – kuid ega sealt head nagunii tule.

Et miks läksin 41 km pikkusele rahvasõidule? Põhisõidul osalemiseks oli vaja litsentsi. Seda mul pole. Liiati arvan, et litsentsid jäägu neile, kellele rattasõit on vähemalt pool töökohta. Mulle on lihtsalt meelelahutus ja hobi. Teiseks, tegin eeltööd ning võtsin ühendust endise rattaprofi Rene Mandriga, võistluse ühe korraldajaga, kes mulle paar hooaega tagasi ettevalmistuseks nõu jagas ning seega minu taset ja oskusi hästi teab, ning küsisin, mida tema soovitab. Ta soovitas rahvasõitu, sest 98 km pikkune põhisõit on mõeldud ikka neile, kes kuuluvad Eesti paremikku või vähemasti küünivad sinnamaale.

Kuid ega rahvasõit sugugi matk tõotanud tulla. Sinna panid end kirja Kurmo Neemela, Taavi Nassar, Jaan Krela, Jaanus Prükkel, Aivar Lehtmaa, Urmo Fuchs, Margus Merisalu, Aivar Veri jpt, kelle nimi rattaseltskonnas tutvustamist ei vaja.

Tundsin end nende seas oma olematu ettevalmistusega nagu roheline debütant. Otsustasin, et piidlen asjade käiku väikselt distantsilt, kuid püüan hoida esimestega sidet. Kokku startis võistlejaid 144, nende hulgas 30-40 noort, kes lasti täiskasvanuist minut varem rajale. Ajage neid taga!

Kolmas kilomeeter möödus keskmise kiirusega 55 km/h. Jälgisin liikumisi, säilitasin kohta teises kümnes, hoolitsesin oma positsiooni eest ning püüdsin liikuda võimalikult ökonoomselt. Esimesed hoidsid tempot hästi ülal. Viiendal kilomeetril tundus, et sain koos kümne mehega teiste eest minema, kuid peagi hoog rauges ning tagumised tulid vurinal taas «selga».

Pööre paremale külgtuulega lõigule kergelt vastumäge – ja ühtäkki avastasin end kogu seda suurt massi vedamas. Niisugust liigutust küll plaanis polnud. Tegin oma vahetuse auga ära ning siis lasin tosin meest rahulikult mööda – ei ole vaja eufooriasse minna ja end ees asjatult «põletama» hakata. Eriti, kui grupis on terve hulk märksa kõvemaid tegijaid. Minu õige koht, vaagisin, on hoida positsiooni teises kümnes, et olla piisavalt ees reageerimaks esimeste spurtidele, ning mitte olla liiga taga, et riskida maha jäämisega.

Kogu aeg oli paarsada meetrit eespool näha noorte gruppi koos saateautoga. Ma ei saanud hästi aru, mida minu grupi parimad plaanivad. Avakilomeetritel küll üksteise alla kiirendati, ent tulutult. Edaspidi hakkas tunduma, et vanad hoiavad noortega parajat distantsi, et las nood ees omakeskis pingutavad, ei ole vaja neile appi minna, küll distantsi lõpuosas selle väikse mahajäämuse tasa teeme ja lõpus võidu nopime.

Eksisin. Lennundusmuuseumi juures said paar-kolm-neli meest täiskasvanute grupist minema ning püüdsid noored kinni. Märkasin nende eraldumist siis, kui nad olid juba kaugusse kadunud. Oleks pidanud tõusul tähelepanelikum olema, mitte üksnes vahetuid kaaslasi jälgima, sest mulje jäi, et jõudu tõusul võrreldes teistega jagus. Äkki Moabi karmide tõusude vallutamise tagajärg?

Kui tugevamad said eest minema, tekkis meie grupis rohkem igameheõigust. Organiseeritud tegevust ei toimunud, ja ega ma sellest puudust ka tundnud. Vastupidi, see avas rohkem võimalusi ka teistele sündmuste käiku dikteerida. Umbes poolel maal võtsin ette kiirema vedamise, mille tulemusel jõudis me grupp noortele lähemale kui kunagi varem. Pakuks, et saja meetri kaugusele. Kuid polnud vahetuse ülevõtjat, kes sama hooga jätkanuks. Näis, et ega noorte püüdmine kedagi väga huvita. Ausalt öeldes ei huvitanud see mind ka, sest peaaegu olematu maanteesõidukogemuse tõttu leidsin, et mida suuremasse gruppi satun, seda närvilisemaks ja ohtlikumaks sõit muutub.

Distantsi teisel poolel sattusin enda üllatuseks üha rohkem oma grupi veduriks. Ja mitte ainult korraks. Vedasin päris korralikult, ühel vastutuulelõigul ligi 40 km/h. Piilusin üle õla: kõik olid rivistunud minu selja taha. Näitasin käega, et võtan kõrvale – aga kedagi, kes vahetuse innuga üle võtnuks, ei leidunud. Märkasin, et üksjagu mehi oli suhteliselt kõvera ja punase näoga. Küllap jätan osa tublisid mehi põhjendamatult märkimata (vabandust!), aga minu tähelepanekuil tegid peale minu (nr 302) distantsi teisel poolel teistest kõvemini tööd Zirel (nr 229), Tauno Koort (nr 264) ja Meelis Milistver (nr 291). Näiteks umbes 5-8 km enne lõppu käisin ees kolmeks pikaks vahetuseks.

Kui tuli viimane tõus Ülenurmele, liikusin üles kergelt ning seadsin end kolmandale positsioonile. Märkasin – kuid liiga hilja –, et keegi spurtis vasakult tee äärest. Tagantjärele targana oleks pidanud talle sappa haakima, aga tol hetkel arvasin, et nii varane kiirendus, kui lõpuni jääb poolteist kilomeetrit ning sellest enamik tuleb läbida külje- ja vastutuules, on liiga ennatlik. Hiljem selgus, et olin liiga skeptiline.

Ja siis tegin oma kolmandal positsioonil vea. Läksin koos kahe esimesega ringristmikule nii, nagu liiklusseadus ette näeb ehk tegime paremkaare, sellal kui ülejäänud grupp lõikas otse vasakule. Sellest piisas, et leidsin end grupi tagumisest otsast. Püüdsin küll olukorda kiirendades parandada, kuid seks ajaks oli juba kõigil hakanud kiire. Ja kui olla kristalselt aus, siis ega ma nii julge ikka ole, et suurde massi parema koha nimel «kaklema» minna. Alati käivitub refleks, et parem lõpetada tervena kui vigastatuna – kümme kohta mängus, kus kaalul pole esikoht, ei ole liigset riski väärt.

Lõpetasin noorte «jooksikute» grupi järel peagrupis, sain oma grupi esimese Krelaga sama aja, kaotust võitjale Sten Lehemetsale (U16) 31 sekundit, koht 46., nn vanakeste arvestuses 26.

Ent üht tuleb subjektiivse poole pealt tingimata lisada: nii kerget maanteesõiduvõistlust ei mäletagi. Kas siit, nagu kõlab Eesti sportlaste klišee, on nüüd hea edasi minna? Või halb? Ja kuhu?

Videot harrastajate sõidust saab näha siit, autor Joel Zirel.

Ülenurme-Haaslava rattaralli fotode autor Sander Maasing.

56 Kommentaarid:

At 09:10, Anonymous Anonüümne said...

Ühel mehel, vaatan, on ehtsad naiste sukad jalas, kas mingi transa-mees äkki?

 
At 09:14, Anonymous Objektiivne või subjektiivne said...

No, Priit manipuleerib kõvasti tõenäoliselt, sest kui on mehel spordipisik kah sees, ja valdab kirjakunsti, siis asi see tekstiga tiba lammutada ei ole. Võibolla mõtles veel välja meie kiusamiseks, et sai lennupiletid tasuta. Asjalikku teavet ei jaga, nt kuidas lennujaamades pagas reisib jm. kasulikku.

 
At 11:25, Anonymous Anonüümne said...

Pole üldse paha esimese võistluse kohta, siit on pigem hea edasi minna.

Ah et kuhu?
Ikka harrastussaavutusspordi kõige teravamasse tippu.

Priit, mis järgmise võistlusena plaanis on?

 
At 11:59, Anonymous Anonüümne said...

Postimehes "Maa elu" kaks sõna

 
At 14:36, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits, kas olete Ameerikast tagasi? Olid USA jutud, mis järsku kadusid, ilma mingi selgituseta. Mulle näib, et varikeha jäi Ameerikasse maha, et etendada oma lugejaile ambivalentsust ja neile vaimsel tasandil #ära panna#.

 
At 16:32, Anonymous Anonüümne said...

Miks "Maa elu" ei või kaks sõna olla? Priidu elu on kaks sõna. Sinu elu on kaks sõna. Kui sa mu mõttes aru said. See, et keegi keeleuuendaja on pannud maal elamise tähenduses Maaelu kokku, on kõigest üks vaatepunkt. Kui maal enesel on oma elu, siis ongi see kaks sõna.
Maa elulugu. Maaelu lugu. Ah, mis ma ikka seletan.
Vilo Loog

 
At 18:15, Blogger Priit Pullerits said...

14:36, olen juba nädal aega tagasi, aga muus osas võib teil osati isegi üksjagu teataval määral mõneti koguni mingil viisil mõnevõrra pisut ehk õiguski olla, kes teab.

 
At 19:48, Anonymous Anonüümne said...

Te oleksite võinud ennast ikka ässade sõitu möllida. Olgugi et see on rahvasõitude tagaajamiste perspektiivis kasutu, oleksite saanud näidata blogilugejatele oma empaatiat ja poolehoiu tagasivõitmise püüet ning kirjeldada enda sticky bottle´i haaramise tehnikat, mis ei saa ju suurepärane olla, kuid ausa ja detailse kirjelduse eest, võimalik, et saaksite kolmandiku Moabi turneest nõudlikelt lugejatelt andeks.

Väga kleepuva pudeli haaramise näide siit:
https://www.youtube.com/watch?v=jjcE4TQL13g

 
At 19:48, Anonymous Vello said...

"Maa elu". Hiiliv russitsism. Selskaja žižn. Žižn stranõ.

Kas te mehed, aga teate, et enne "Arterit" 1985-1993. a ilmus ajakiri "Aja Pulss". Väga sarnased pealkirjad?
Mis ajakiri oli aga "Aja Pulsi" eelkäija?
A. Leninlik agitaator
B. Illustreeritud Žurnaal
C. Endla
D. Küsimused ja Vastused

 
At 20:01, Anonymous Anonüümne said...

Kui on eraldi asi olemas Maa jaoks, siis tõesti tegu Maa eluga, aga sel juhul ei kuulu sinna inimesed. Maaelu kaasab inimesed, kes elavad maaga kokku, on tema peremehed, kellele see maa saaks kuuluda. Maa elu jätab väga kõleda varjundi. Maa peremehed vastutavad nii enda, kui maa eest võrdselt, siis alles maa saab kuuluda inimestele.
Maa elu, suure tähega kõlab veel eriti kõledalt. Maa ilma inimesteta.

 
At 20:08, Anonymous Anonüümne said...

Kas Priit hakkab nüüd lõpuks peale aastaid kestnud 2kirvetööd" taipama et ka sadulas veedetud pikad tunnid suudavad vormi ülesse viia. Või jääb endiselt selle juurde et vaid 30km. temposõidutrennidega saab inimene vormi?
Mercx kirjutas et veedab vist rohkem aega sadulas kui voodis (viimast küll ei soovitaks aga siiski näitena hea).
Samas kui Adam Hansenilt (mees kes teinud 13 viimast GT järjest, iga aasta kolm Giro, TdF, Vuelta), et kuidas sa mees jaksad? Siis ainus vastus oli. Et hoian ennast võimalikult palju rattast ja trennidest rattaga eemal, et taas nälg tekiks. Ehk siis puhkus.

 
At 20:57, Anonymous Joel Z said...

Hei, tore ja mõnus võistlus oli! Ainult nr.276 all sõitja üritas mitmeid kordi ohtlike arusaamatute jõnksudega teisi maha tõmmata. Kindlasti mitte meelega, aga reageerib üle iga väikse jõnksu peal. Vidoest näha 40minuti peal ja lõpus.
Üks video räägib rohkem, kui sada sõna!

https://www.youtube.com/watch?v=ALx4Qvdd-Oo

 
At 22:27, Anonymous Anonüümne said...

Kust Sa Priit need fotod leidsid ja kas kuskil on veel sõidust pilte?

 
At 22:49, Blogger Priit Pullerits said...

Suur tänu, Joel, videot üles panemast! Väga hea töö, põnev vaadata.

 
At 22:50, Blogger Priit Pullerits said...

Need fotod on, 22:27, Pelotoni FB küljel. Seda Pelotoni peab muidugi otsima, Pelotoni-nimelisi külgi on päris palju, aga kui mina leidsin, siis küllap leiavad teised ka.

 
At 23:18, Anonymous Anonüümne said...

Nagu videost näha siis Priidu "suur maalritöö" oli ikka väga kahvatu ja tegu oli pigem nahahoidmisega. Käis 2 korda eest läbi ja see oligi suur töö. Samuti lõpp kus ringi pealt paremalt minnes ei tekkinud mingit vahet sisse ja video autor sai ilusti grupi etteotsa ilma trügimata, kuigi oli Priidu selja taga. Nii lihtne ongi meedias asju enda kasuks keerata.

 
At 23:24, Anonymous Anonüümne said...

Joel, mis kaameraga filmitud ja kuidas need numbrid serva jooksma saab?

 
At 08:04, Blogger Priit Pullerits said...

23:18, ma ei ole kusagil püüdnud väita ega isegi jätta muljet, et olen kõvem sõitja kui video autor Joel. Ma ei ole teda vist ühelgi võistlusel edestanud. Seetõttu on ootuspärane, et ta suutis end tagant grupi peasse suruda. Tal on sel talvel kogutud ikkagi 3000 km rattasõitu, aga mis on mul vastu panna? Liiati oli ta grupi selgelt üks tugevamaid ja küllap ka motiveeritumaid, kes püüdis tõsiselt eessõitjaid kinni püüda. Ja väita, et käisin vaid kaks korda eest läbi, on selge understatement ja faktidest mööda vaatamine.

 
At 09:56, Anonymous Joel Z said...

Hei,
Video on tehtud kaameraga Garmin Virb X ja monteeritud Garmin Edit-ga. Osad andmed võtab sisseehitatud anduritest, osad rattakompuutrilt kasutades selleks ANT+.
Korraks pole video saadaval, keerasin natuke valgust juurde, töötlemisega läheb aega.
Põnevat vaatamist!

 
At 10:00, Anonymous Joel Z said...

Ma võin Priidu kohta öelda, et ta käis eest läbi vajalikel hetkedel. Andis endast, mis jalas sees oli. Aitäh Priit, aga suusas pole mul sinu vastu võimalustki!

 
At 11:10, Blogger Priit Pullerits said...

Suurepärane, kui sõna võtavad siin ka need, kes võidusõidus tõepoolest osalesid, mitte ainult anonüümsed tugitoolikommentaatorid.

 
At 11:31, Anonymous Anonüümne said...

Ärge nüüd serotoniinist jaburaks kah minge.

 
At 13:38, Anonymous Taavi N said...

Tänud väga hea video eest. oli huvitav sõit ja aasta esimeseks võistluseks paras lahtisõit, tänud korraldajatele.
Täna tuli välja ka Tartu Rattaralli rada, tundub huvitav ja Vana Postitee on parajalt üles-alla, ehk tegemist raskema rajaga esmapilgul kui varasemad aastad, muljeid?
https://www.tartumaraton.ee/et/yritused/rattaralli/35/maraton/skeemid/RR2016_rajad.pdf

 
At 13:55, Anonymous Anonüümne said...

Priidu asend rattal väga hea..palju parem kui enamus noorematel kolleegidel. Stabiilne keha..lõdvestunud õlad. Küünarvarrest ilusti pea paraleelselt maaga.
Kadents küll pisut aeglane, kuid kui jalgades rammu on ja nii mugavam ..las siis olla.

 
At 14:28, Anonymous Anonüümne said...

Taavi võiks kommentaarid Rattaralli asjus viia mujal - seda rada on sõidetud ennegi. Priidul kindlasti meeles ja teda sellega ei üllata ...

 
At 17:04, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, 13:55, ma ka vaatasin, et teised mehed siblivad jalgadega palju rohkem. No mehed, mis te tipite nagu preilnad, lükake reiest ramm pedaalidesse!
Asendi kohta tundus, et kas ma ei hoia mitte küünarnukke liiga väljapoole.
Aga selle asendi on mulle paika pannud hr Rannama isiklikult Tallinnas oma laboris. Tõsi, paar aastat tagasi. Aga mu mõõdud ikka samad.

 
At 17:06, Blogger Priit Pullerits said...

14:28, ei võta siin niimoodi anonüümselt minu kaasvõistlejate kohta sõna! Taavi on sõidumees ja räägib siin rattaspordi teemadel, mida tahab. Sest ta on sõidumees, olgu korratud.

 
At 19:34, Anonymous Martin said...

Hr Pullerits, mis alusel jagate blogi lugejaid-kommenteerijaid kategooriatesse? See, kes keegi on "sõidumees", ühel või teisel harrastusspordiüritusel kaasa löönud, ei tee teda teistest paremaks ega halvemaks!

 
At 20:23, Anonymous Anonüümne said...

Hardi Tiidus ütleks, kõik me oleme inimesed.
Mis hinnaklassi ratast valida esimeseks mnt rattaks? Video avaldas muljet. Priit sai siit hea materjali isiklikku videoalbumisse.

 
At 20:49, Anonymous Anonüümne said...

Hea küsimus, 20:23. See küsimus huvitaks paljusid. Kes tahaksid ka sõidumeesteks saada.
Colnago või Colier?
Kuid kahtlen, kas Pullerits teab vastust. White only. Nagu Ameerikas.

 
At 21:18, Anonymous Anonüümne said...

20:23, esimesel pole suurt vahet, kui õieti sõita veel ei oska ja rattatunnetus olematu, siis võid istuda enam-vähem suvalise raami otsa, mis ratast meenutab ja omab käiguvahetajaid.
Kaval oleks osta mõned aastad (kasvõi 5) vana sõidumehe ratas (��), sellel on hinna ja kvaliteedi suhe algajale parimas paigas.

 
At 21:45, Blogger Priit Pullerits said...

Mul on siiamaani esimene mnt-ratas, ostsin kadutatuna 8000 krooni eest, siiamaani teenib hästi. Nojah, koolipõlves oli ka Sputnik, aga see varastati nõukogude aja lõpus kuurist ära.

 
At 22:16, Anonymous Anonüümne said...

On ikka emmid küll, või Sputnikut varastama!
Mis nad teha tahtsid sellega, Kuu peale lennata?!
Armetud klounid...

 
At 22:18, Anonymous M. said...

See näitab, et te olete veel algajate klassis. Ja oot-oot- kas te mitte sügisel ei otsinud just samade omadustega maastikuratast, nagu 21:18 kirjeldab. Sõidumeheks saamiseks tuleb ise üks ratas sisse sõita ja algajale maha müüa.

 
At 23:26, Anonymous Anonüümne said...

Aru ma ei saa, miks müüakse vähesõitnud rattaid hinnas 2-2500 eurot. Et miks selline üldse osteti, jääb arusaamatuks? Vales mõõdus raam? Veidi vanemad kasutatud rattad meie turul 1-1500 eurot. 1500 eest saab juba uue väga korraliku pilli tegelikult, isegi 1000 eest saab uue Al raamiga. Priidu välja käidud 500 € tundub hinnaskaalal paigas olevat, vanal rattal ikka kohe vaja kõiki osasid hakata vahetama.

 
At 23:31, Anonymous Anonüümne said...

Kuluvaid osasid, mitte kõiki, jah.

 
At 23:51, Anonymous 249 said...

üldiselt kõik lahe aga üks asi tahab selgitamist , kui vedama lähete siis raske rauaga ja ei ole vaja end sinna ette unustada - vedasid 10 - 20 vändapööret - vahetus - tuulde ja jälle korrata . Selline tõmblemine , et minnakse tagant hooga ette , tehakse 50 m tööd ja oodatakse - ei vii kuhugi . Kellelegi järgi jõudmine nõuab koostööd ( finiši peale pole veel mõelda ).

 
At 00:45, Anonymous M. said...

Lugupeetud blogi lugejad,
Kas Teie arvates Priit Pulleritsu, kes ühtki oma ratast pole kellelegi maha müünud (suuski ka mitte), vaid sõidab proffidelt ostetud vanade ratastega, saab lugeda Sõidumeheks?

 
At 08:08, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 249, ma arvan, et see tõmblemine tuleb sellest, et igaüks on enda eest väljas ja igaüks on oma eesmärkidega, kui neid eesmärke üldse on - tunnistan, et mul ei olnud või olid need väga laialivalguvad ja ebamäärased, nt et saaks laheda ja parajalt kiire sõidu, kus oleks ka veidi põnevust tekitavaid kiirendusi; arvatavasti on enamikul sellised umbmäärased eesmärgid, sest keegi ju võidu peale ei sõida ning kõik on tulnud selle peale välja, et saaks ägeda võistluse, kus saaks ka end veidi näidata ja oma tugevust tunnetada. Sellisest kirjust seltskonnast tekibki kaootiline virvarr. Videol on näha, kui lähedal on eesminejate grupp, kui keeratakse vähem kui 10 km enne lõppu tagasi paremale Ülenurme poole viivale teele - tundub, et selle kätte saamine on aja küsimus. Aga vaadake, mis siis videol järgneb: keegi peale minu ja Joeli ja 291 eriti tööd ei tee ja nii siis eesminejad aina kaugenevadki.

 
At 08:35, Anonymous Anonüümne said...

Tõmbasin mp4-ja arvutisse, saab ka peale maailmalõppu vaadata ilma netita, koopas.

 
At 08:45, Anonymous Anonüümne said...

Aga võibolla ei tohtinud alla tõmmatagi, kustutan siis ära, ups.

 
At 08:46, Anonymous Anonüümne said...

Õige jutt, 08:35.
Koos-kvoodipagulastega ajastuks tuleb valmistuda ja vajalikud tööriistad, vahendid soetada.

 
At 10:28, Blogger Lauri Peil said...

Priit, kas täna on Sind joonele oodata? www.temposari.ee esimene etapp, rattaklass on vaba, tule vaid kohale ja sõida.

 
At 10:43, Anonymous Anonüümne said...

Priit, võta üks tavaline terasraamiga meestekas ja pane harrastajate jaoks märk maha.

 
At 10:46, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, sinna küll ei jõua, tuleb tööd teha ja raha teenida, et saaks järgmine kord ka M-bi sõita.

 
At 15:13, Blogger Unknown said...

Priit. Maailmas on palju ilusaid kohti. Miks käia oma lühikese elu jooksul korduvalt ühes ja samas kohas?

 
At 16:45, Blogger Priit Pullerits said...

Because my soul is probably there.
Kui paljud inimesed jõuavad arusaamisele ja äratundmisele, kus on nende jaoks see the place? Väga vähesed. Enamus sapsibki muudkui tühja ringi, otsides seda, mida ta isegi ei tea, et otsib, lootuses, et äkki leiab, aga ei leia. Nt Margus Mets kirjutas Arteris, kuidas ta käis seda erilist tunnet otsimas Heyerdahli ja Gauguini jälgedes, aga ei leidnud, kui palju ta ka ei püüdnud. At least he tried and he knew what he was looking for! But that was not his place.
Olete oma unelmate hingekoha leidnud?

 
At 19:12, Anonymous Anonüümne said...

Saan aru, et sõidu ja pulsiandmete videole lisamiseks on seda vaja enne veel monteerida?
Kas mõnel tootja juba valmis lahendust ei ole?

Polaril tundub midagi sellist tulevat, kahjuks mõne aja pärast.
http://updates.polar.com/2016/04/polar-to-develop-gopro-compatibility/

 
At 19:14, Anonymous Anonüümne said...

Polar V800 to Connect with GoPro
https://www.youtube.com/watch?v=Bj0q7JQEsT4

 
At 09:52, Anonymous Anonüümne said...

Tširnibilis õmbles üks Eesti mees sinimustvalge käisele. Siin aga pursib blogiomanik püüdlikult inglise keelt.

 
At 10:20, Anonymous Joel Z said...

Garmini kaamera salvestab 15min lõikudena ja kaks eraldi faili (video mpg.4 ja muud andmed gpx).
Kaamera võtab ise andmed kõikidelt paaritatud ANT+ signaali väljastavatelt anduritelt.
Lõikudena sellepärast, et hilisem töötlemine oleks lihtsam, näiteks 15min FULLHD lõigu suurus on u.2,5GB. Hilisem monteerimine on tehtud Garminil imelihtsaks, erinevaid võimalusi andmete taustale panekuks on kümneid.

 
At 10:50, Blogger Priit Pullerits said...

Kas Garmin on parem kui GoPro?

 
At 11:27, Anonymous Anonüümne said...

Joelilt väga abiks info, tänud!

Aga üks küsimus veel. Mis on sellise komplekti (kompuuter koos ühilduva kaameraga) hinna suurusjärk?

 
At 13:56, Anonymous Anonüümne said...

http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00W36SYZM/ref=sr_1_1_olp?ie=UTF8&qid=1461840883&sr=8-1&keywords=garmin+virb+x&condition=new

Siit saab parima hinnaga Garmin Virb X-i. iseasi on see, et otsa võib toll minna. Parima lahendusena kui keegi tuttav elab USA-s siis läbi tema saata tuleks ilmselt odavaim lahendus, kuigi aeganõudev ja rohkem vaeva

 
At 15:08, Anonymous depannage serrurerie said...

bon article

 
At 07:21, Blogger Unknown said...

salomon shoes
hollister uk
canada goose jackets
michael kors canada
adidas nmd runner
michael kors handbags clearance
mulberry sale
oakley sunglasses
nike tn pas cher
canada goose jackets
chanyuan11.18

 

Postita kommentaar

<< Esileht