reede, detsember 26, 2014

Pullerits: Kuidas suusatada... konkreetselt?

Teil võivad ju all olla plastsuusad, otsad koguni süsinikkiust, aga te ei kujuta ette, kui kerge on teil nendega puusse panna.

Teisipäeval alustasin erialase ettevalmistusega. Hommikupoolikul 24 minutit elektromüostimulatsiooni ehk EMSi, õhtupoolikul Tähtvere spordipargi õhukesel lumekihil 20,4 km vabatehnikas 1:36.52ga. Vaatasin aega ka – nii on huvitavam. Kümme ringi ehk 8,5 km 41.47ga, 20 ringi ehk 17 km veidi alla 1:22 (täpselt ei näinud, pimedaks läks).

Kolmapäeval samas samuti 20,4 km, aga sedapuhku kümme minutit kiiremini – 1:26.37ga. Vaheajad: 8,5 km 37.01, 17 km 1:13.06 (36.05).

Neljapäeval samas spordipargis juba 30 ringi ehk 25,6 km, aega kulus 1:44.02. Vaadake vaheaegu: 8,5 km 34.28, 17 km 1:08.38 (34.10), 25,5 km 1:43.45 (35.07). Nagu näete, siis vorm paraneb mühinal. (Kui hiljuti Viinist täienduselt saabunud ortopeed-traumatoloog dr Leho Rips, kes oli üle kahe aasta taas esimest korda (Fischeri) suuskadel, mult ringiga sisse sai, otsustas ta rajalt lahkuda, sõnades, et asjade niisuguse käigu puhul pole edasisel sõitmisel mõtet.)

Aga mis on mu vormi paranemisest kasu, kui tehnika lonkab ja logiseb? Ehk kui sõidad oma treenimiseks kõlbavate Atomicu plastsuuskadega sama hästi kui puusse. Seda tuleb vältida. Ja selleks on vaja spetsialisti kõrvalpilku. Ehk individuaaltreenerit.

Neljapäeval seisis Tähtvere spordipargi kõrgeima mäe otsas (seal, kust laskub BMXi rada) endine Eesti laskesuusakoondislane Margus Ader ja jälgis, kuidas ma sõidan. Siis andis nõu. Seejärel kohendasin liigutusi. Ja seejärel sain taas tagasisidet.

Mogren, ütles Ader, on mul väga hea. Lausus, et kõrvalt vaadates on näha, nagu professionaalne suusataja sõidaks. Võrdles liigutusi koguni kõigi aegade edukaima taliolümpialase, kaheksakordse olümpiavõitja Ole Einar Björndaleniga. Mu mogren on Aderi õpetatud, tuletasin talle meelde.

Kuid hoopis teine lugu oli wassbergiga. Ader seletas, et mul on jalgades kogu aeg tarbetu pinge sees, sest kipun hoidma jalgu põlvest pidevalt kergelt kõverdatuna ning seetõttu ei teki puhkefaasi. Lisaks, märkis ta, kui lähen vastumäge- või vastutuulelõigule, viin käed liiga ette, justkui proovides eestpoolt end edasi kangutada. Ta ütles, et kui tahan harrastaja moodi edasi sõita – ja ta ei mõelnud seda sugugi irooniliselt –, siis võin loomulikult samamoodi edasi sõita, ega midagi hullu juhtu. Aga kui tahan sõita ökonoomsemalt (st et tekiks reserve), tuleb liigutusi korrigeerida.

Ütlesin Aderile, et muidugi tahan tehnikat parandada – juhtigu mu tähelepanu kolmele peamisele puudusele, sest üle kolme detaili ei suuda keegi meelde jätta ja jälgida.

Õnneks tuli appi üks noor, nii välimuse kui liigutuste järgi vägagi professionaalne suusataja, keda Ader juba kaugelt analüüsis ning kelle pealt said tema antud teoreetilised juhised kohe praktikas illustreeritud. (Seda, et Aderil on terane silm, tõestab tõsiasi, kui ta küsis mult, kas tõukan enda arvates mõlema jalaga võrdse tugevusega; ütlesin, et ei oska ise seda öelda; ta ütles, et tõukan paremaga ettevaatlikumalt, nõrgemalt; mille peale tõdesin, et see tundub loogiline, sest parema jala põlv on mul ju kaks aastat tagasi opereeritud ning tegi veel kaks nädalat tagasi käieski pisut valu.) Tolle suusataja pealt näitas Ader, kuidas jalad peavad liikuma, kuidas käed, kuidas ülakeha.

Lühidalt: esiteks, põlvedest kergelt kõverdatud ehk potil istumise asend tuleb ära lõpetada, jalgu tuleb rohkem sirutada; selleks tuleb käed küünarnukkidest veidi üles tõsta, ent mitte palju – sedasi ei vaju keha kühmu, mis pikapeale teeb õlavöötme kangeks; ja kolmandaks, tõuge peab olema konkreetne – Ader juhtis tähelepanu, kuidas noor suusamees ülakehaga tõukele kaasa aitab ja tõuget rõhutab.

Keskendusin siis neile kolmele detailile ning pidasin ülejäänud treeningu ajal just neid silmas. Ader vaatas kõrvalt ja kinnitas, et palju parem. Ehk teisisõnu: suusatasin wassbergi palju konkreetsemalt. Sest kas olete näinud, kuidas tavaliselt harrastajad sõidavad? Nagu juhataksid dirigendipuldist aeglast vahemängu, küljelt küljele voogeldes. Jah, nii saab ka sõita, kinnitas Ader, ainult et nii sõites jäädki nii sõitma – ei mingit arengut ega edasiminekut.

Kas teie juba olete leidnud endale asjatundja, kes aitab talihooaja hakul teie tehnika paika sättida? Muide, ärge suhtuge sellesse üleolevalt. Suusaprofessor Hans Gross käis iga hooaja eel Andrus Veerpalul ja Jaak Mael klassikatehnikat paika ajamas. Kui seda oli vaja teha niigi vilunud suusatajail, nagu Veerpalu ja Mae, siis miks arvate, et teil seda tarvis ei ole?
******
A view from the end of Colorado Overlook Road into Salt Creek Canyon, Needles District, Canyonlands National Park, Utah. 27. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1, 3 ja 5: Suusatajad teisipäeval Tallinnas Nõmmel. Fotode autor: Jaanus Lensment, Postimees/Scanpix
Fotod 2, 4 ja 6: Tehvandi suusarajad tänavu jõulupühade aegu. Fotode autor: Jaanus Laidvee

125 Kommentaarid:

At 16:49, Anonymous Anonüümne said...

Peale Kaia Parvet on laskesuusakoondisel ette näidata ainult üks MK etapi hõbemedal R. Lessingu sähvatusena. Pole need tarkused aidanud siiski.

Teet

 
At 18:03, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen Priitu mitmetel maratonidel sõitmas näinud, koos sõitnud. Björndalenist on asi ikka kaugel, aga äkki on toimunud viimase kahe aastaga oluline areng, loodame et tuleb lumi ja Estoloppetid ja saame näha. Mogreniga olid omal ajal lood ikka eriti halvad, nimetaksin seda kangete jalgadega küljelt küljele kõikumiseks. Ära pahanda Priit, aga nii see oli.

 
At 18:27, Anonymous Anonüümne said...

Harrastajale väga kasulikud näpunäited ja viited, abiks lugemine. Tänud, vanameister!

 
At 19:38, Anonymous Anonüümne said...

Keda peaks huvitama ühe pimedas Tähtvere pargis suusataja mogreni väidetav headus? Keda see kotib?

 
At 19:43, Anonymous Anonüümne said...

Jah, vanameister osundab õigetele asjadele, aga kas jätkub iga suusataja jaoks meil spetsialisti? Kes oskaks muugreni ja vassbergi paika panna?

 
At 20:52, Anonymous Anonüümne said...

Kas homme paneb Poltoranin Eesti MV kinni või siiski mõni meie mees?

Küsimuses on intriigi ainult seetõttu, et teatavasti pole ka Poltoranin hooaja alguses teravaimas hoos olnud ja distants on tema nõrgemas stiilis (15km vaba).

 
At 22:07, Anonymous Anonüümne said...

Priit, mis sa virtuaaljooksudest ja -suusatamisest arvad? Kaua sa ikka üksi trenni vihud. 5 euro eest saad semudega virtuaalselt võistelda!

"saada e-maili aadressile [..] hiljemalt 30. detsembri õhtul kell 19.00 järgmised andmed – sinu nimi, sünniaasta, sugu, võistlusdistants (5, 10, 21, 42, kõnd), [..] ning eeldatav stardikuupäev. Osavõtutasu (5€) maksa registreerumisel [..] arveldusarvele [..]."

 
At 22:13, Anonymous Siim, Kadrina Keskkool, 6a klass said...

Lgp hr Pullerits!
Kirjutate oma blogis, et treenite kogu aeg Tähtvere Spordipargis ühe ja sama ringi peal. Illustreerite kirjutatut ringiaegadega. Kas teil ringide arv sassi ei lähe? Mis vahenditega arvestust peate? Ja kas sõidate kogu aeg ühes suunas või lasete vahelduseks ka teistpidi?
Aitäh.

 
At 22:18, Blogger Andres P said...

Igavene jurr nende muugrenite ja wassbergidega, kas siis ei saa nagu eesti mehele kohane öelda, et lausiku variant ja tempovariant? Ja muugren - tjha, kui ma Sul paar ringi taga tiksusin , siis mis silma jäi oli käte paus jalgade kõrval, vahetult ettetoomisel, ja hoo vähene ära kasutus. Pluss - keha on ikka keskel, ei ole jala kohal. Aga noh, eestlased (eriti allakirjutanu) uisustiili ei oska.

 
At 22:35, Anonymous Anonüümne said...

Hans Gross, Herbert Abel, Laur Lukin ja Mati Alaver on aastakümnetega klassikaraja nõnda sügavaks ja raudseks lihvinud, et sealt välja saada on kuratlikult keeruline, vähemalt senini me pole sealt välja saanud.
Pauk käis 1985.a Seefeldis, neetud vabatehnika tuli, et jääda. Nõukogude (sh Eesti) suusatamine sai litaka, mida tunneme valusalt tänagi. Levandi oli erand, ja ega ta nõukogude sportlase moodi välja kah näinud.
Pole küll täpselt kursis, kes täna venelastele järeleaitamistunde annavad, aga ilmselt seis on sama, mis meilgi – välismaalased, projektipõhiselt.
Homse sõidu võidab erand – Aivar Rehemaa.

 
At 22:36, Anonymous Anonüümne said...

Andresega väga nõus. Eestlased on väga kohmakas rahvas. Neile on geneetiliselt vastunäidustatud jalgpall hokipall ja vabastiili suusatamine. Keiss klõused. Vastuväiteid ei sallita.

 
At 22:40, Anonymous Anonüümne said...

Asi pole õpetamises ega grossi ja lukini koolis. Uisusamm on füüsiliselt nõudlik. Ei ole veel sündinud eestlast kes suudaks selles stiilis suusatada.

 
At 22:44, Anonymous Anonüümne said...

Kehalisele kohmakusele lisandub mõtte aeglus. Eestlaste tugevaim külg on ehk jõud ja jonnakus. Seetõttu sobivad neile pika hoovõtuga, jõudu nõudvad alad nagu ketteheide, matimaadlus (siis, kui maadeldi veel tunde järjest). Mõttespordi aladest kirimale ja kirikabe.

 
At 22:50, Anonymous Anonüümne said...

Pole asjatundja, kuid internetis leiduv juba vanem artikkel paneb küsima, kas Björndaleni stiil mitte arenenumat skeletilihaskonda ei nõua?
http://www.tokous.com/PDF/Articles/SkateLikeAWoman.pdf
Teppani poisse ja Pulleritsu ei saa lihasmassilt küll võrrelda.

 
At 22:51, Anonymous Anonüümne said...

Kohmakale ja aeglasele eetlasele vastanduvad kaks PP-d - Priit P ja Pärtel P. Aga ju neil on esivanemate seas juute või sakslasi.

 
At 22:58, Anonymous Anonüümne said...

Gunde Svan Seefeldis 1985 30 km „uisutamas“.
https://www.youtube.com/watch?v=2wDhPebipjw

 
At 22:59, Anonymous Anonüümne said...

Kui Priit P või Pärtel P esivanemate seas oleks juute, siis nemad oleksid hoopis kõrgemates sfäärides, ministrid või komissarid. Sakslaste koha pealt aga väga terane tähelepanek. Braavo, 22:51. Võrrelge Haanja mehe Holdeniga. Holden on muide teinud Vana aasta maratonil Rocca al Mares korraliku tempoga jooksu.

 
At 23:01, Anonymous Anonüümne said...

Suusatehnika on kahtlemata väga tõsine teema, kuid teine kuum teema, eestlaste väidetav vabaduse mitteväärimine jäi eelmises sissekandes lõpuni viimistlemata?

Miks on uisustiili "asutavad isad" rootslased? Okei Gunde Svan ja Vassberg alustasid, kuid miks ei ole isade hulgas norralasi? Nemad on ju meile teadaoleva suusaspordi krestjanõi otetsid?

 
At 23:05, Anonymous Anonüümne said...

Haanja Holden on kahtlemata märkimisväärne mees, kuid sulesepana ei kanna välja. Tema immitsile oleks parem kui ta blogi ei peaks.

 
At 23:23, Anonymous Anonüümne said...

22:58, karm "uisustiil" oli ikka uue ajastu algusaegadel. :)
Sellega võrreldes sõidab täna pea iga harrastussportlane parema tehnikaga. Jaa, olid ajad...

 
At 00:21, Anonymous Anonüümne said...

Jah, mehed siluvad suusatehnikat. Mogren peab olema täiuslik.

Kas sellest aga vajadusel maa kaitseks abi on?
Enesekindlat Postimeest lugedes paistab kõik olevat, nagu moodsal ajal öeldakse - okei. Kas aga on?
Novorossia peamees Zahhartšenko teatab vene meedias, et nende armee olevat nüüd täielikult komplekteeritud. Isikkoosseisuga, talvemundritega, (raske) relvastusega. Lisaks reserv. Põhimõte, et iga täisväärtuslik mees kannab relva. Signaali peale joostakse, kaevandustes, tehastes, ettevõtetes. Täielik lahinghargnemine 2 tunniga. Niisiis Šveitsi, Iisraeli ja Soome järeleproovitud mudel.
Venemaal uuesti kasutusel "šaraškad" - nn teadusroodud (nautšnaja rota). Andekatele tudengitele, mõtlevad uusi raketi- jm relvasüsteeme välja. Teadusroodusid on viis, uuel aastal juba oluliselt rohkem. 15-18 soovijat kohale.
Kumb on ohtlikum, kusagil Läänemerel põristav 50 aastat vana turbomootoritega "Bear" või innust põlevate silmadega noorte talentide teadusrood?

 
At 00:37, Anonymous Anonüümne said...

00:21 väga karmi juttu räägid.
Otse loomulikult, noored usinad kotkad teravate plaanidega kuidas fašistlikud naatojõugud efektiivsemalt purustada on ohtlikumad. Meie poisid ja tüdrukud roheliseks võõbatud nägudega katelokid sõduriranitsas selliste bojetside vastu?

 
At 01:13, Anonymous Anonüümne said...

Õige vastus, 00:37. Brittide Secret Service oli II maailmasõjas üks parimaid salateenistusi (Wehrmachti koodide lahtimurdmine jm) just tänu sellele, et teenistusse otsiti mitte "kappe", vaid "ajusid" - matemaatikuid, filolooge, ajaloolasi. Eestit ei hakka keegi läbi Kõrvemaa rabade vallutama. Enam pole 1930ndad aastad.

 
At 02:16, Anonymous Anonüümne said...

Eelmise postituse kommentaarides kirjutab 17:43: "Miks on ülipikamaa-tatsajad oma klubi nimeks pannud
Estonian Ultrarunners Team ???
http://www.estonian-ultrarunners.com/"

Tõepoolest, kas tõesti selle pärast muutis Kristjan Trossmann oma saksapärase nime Palusaluks? Head jooksumehed, muutke oma jooksuseltsi nimi ära. Muidu on nii, nagu ka siin blogis kirjutati: jalad käivad veel ringi, kuid peas kapsas (=juba alla andnud).

 
At 02:24, Anonymous Anonüümne said...

Allaandmismeeleolud laialt levinud.
Ultra Neon Runners Club
https://et-ee.facebook.com/pages/Ultra-Neon-Runners-Club-liikmed-ja-f%C3%A4nnid/148571391891372

Õppige siis vähemalt ingliš korralikult selgeks - kui eesti keel on teile kõlbmatu. Running Club? Runners's Club?

 
At 11:58, Anonymous Anonüümne said...

Poltoranin poole maa peal juhib.

http://www.suusaliit.ee/?op=body&id=342

 
At 12:03, Anonymous Anonüümne said...

"Vorm paraneb mühinal.."
Ja kui täna tuleb kiirus eilsest tunduvalt kehvem (ja nii saab olema) siis kas vorm langes mühinal? Miks? Vale treening!?

"Spordipargi kõrgeim mägi" btw on nüüd teise kohta kolinud :)

Muugren ,vassberg ,svaan või elofssonn - vahet pole-TM-l ei küsi keegi kuidas sa neid oskad või kas sa üleüldse vabastiilis liikuda oskad.

 
At 12:19, Anonymous Anonüümne said...

Päris huvitav järjestus (15km V).

Rank Name 15 km Gap
1 POLTORANIN Alexey 34:19.7
2 TAMMJARV Karel 35:13.2 +53.5
3 LESSING Roland 35:30.0 +1:10.3
4 REHEMAA Aivar 35:38.6 +1:18.9
5 RANKEL Raido 35:52.9 +1:33.2
6 KÕIV Kauri 36:14.7 +1:55.0
7 TALIHAERM Johan 36:19.8 +2:00.1
8 LIEPINS Arvis 36:20.6 +2:00.9
9 SIMONLATSER Timo 36:21.5 +2:01.8
10 ALEV Alvar Johannes 36:28.7 +2:09.0
11 KARP Algo 36:35.2 +2:15.5
12 PRIKS Morten 36:42.7 +2:23.0
13 VEERPALU Andreas 36:42.8 +2:23.1
14 VAHTRA Eno 36:47.9 +2:28.2
15 BIKSE Indulis 36:51.6 +2:31.9

 
At 13:30, Anonymous Anonüümne said...

Suusatamine ikka piinlik küll. Koondisemehed Ränkel ja Tammjärv peaks teistest ikka kindla minuti võrra paremad olema. Einaste hoopis kadunud? Sellest mehest oodati ju maailmatippu? Talihärm ja Andreas V mõlemad juba 20 aastased. Peaks meie amatööride klubis juba medalimehed olema?

 
At 13:36, Anonymous Anonüümne said...

milking cash ehk
lühike
PÜGAMISE ÕPETUS

1 Pane nad uskuma, et see on tervisele kasulik
2 Loo mulje, et kes selle läbi teeb, on kõva mees (naine)
3 Tekita massipsühhoos
4 Pane nad ette maksma
5 Pane nad ürituseks ette valmistuma. Jaga tasuta trennikavu
6 Esita asja kellegi või millegi toetamisena
7 Kuuluta välja sari ja müü sarjapileteid
8 Käi läbi piirkonna firmad ja pane nemad ka maksma. Ütle, et üritusel kohaolek tõstab nende läbimüüki
9 Paku tasulisi lisateenuseid (massaaž, diplom, medal)

 
At 13:58, Anonymous Anonüümne said...

Mainitakse et Poltoranin harjutab AV näpunäidete järgi. Aga omad eesti mehed? Kas nad elavad kuskil kaugel et AV näpunäited nendeni ei jõua? Kui nii kõva mees juhendab, tegelikult ka veel ülikogenud treener, ehk on olemas tandem, kes tulest ja veest läbi käinud, siis peaks eesti koondis sõitmas mm medalite piiril? Vaid Norra ja Rootsi kui suurema valikuga tiimid peaks eespool olema. Aga mingid tsehhi austria prantsusmaa usa kanada korea? Need peaks ju meie kogemustega alati löödavad olema?

 
At 14:08, Anonymous Anonüümne said...

Meestele on selgeks tehtud, et MK etappidel teil esimese 30 sisse asja pole. Dopingukellad hakkavad kohe lööma. Kodus metsa taga aga palun väga.

 
At 14:15, Anonymous Anonüümne said...

14:08 sa kujutad ikka suurelt. Kes tegi "meestele" selgeks? Kujutad sa pilti et mingi ametnik kutsub poisid tuppa ja "teeb selgeks" et teie esimese 30 sekka ei sõida?

 
At 14:23, Anonymous Anonüümne said...

14:08, ära rohkem peale võta. Arvuti pane ka kinni, jääb arulagedus ainult koduseinte vahele.

 
At 14:32, Anonymous Anonüümne said...

14:15, 14:23, teie vist ei tea, kuidas asjad maailmas käivad. Eesti "suusaime" kokkukukkumise järel on eestlaste koht suusailmas paraski kõrval. See on selgeks tehtud.

 
At 14:51, Anonymous Anonüümne said...

Jätke see suusatamine. See pole eestlaste ala. Pöörakem pilgud hoopis jooksuspordi poole. Leidub üks veebileht, mis ennustab suveks hirmsat vormi. Mõningaid fraase sealt:

- Suvel loodame kõik hoopis kiiremaid jookse.
- Sellise aastaaja kohta oli see väga kiire jooks.
- Noor mees paranes aga kiirelt ja vormitõusu oli märgata iga päevaga.
- Täitsa oma kiirusega jooks oli. Suvel peaks kiirused kindlasti kasvama.
- Igati viisakas sügistalvine jooksuvorm.
- R... ise arvas enne starti, et vormi pole, aga pärast selgus, et ikka oli küll.
- Selline pauk hilisügisel oli väga meeldiv üllatus.

- Siis hakkas väsimus kiirust alla viima ja veel 500 m enne lõppu paistis 7. koht tulevat, aga mahutrenni pealt kiirust lõpuni ei jätkunud ja 1 konkurent tuli mööda lasta.
//Näete, tublilt tehakse mahutrenni//

 
At 14:54, Anonymous Anonüümne said...

Kui Poltoranin on puhas ja nii kõva, kuidas oleks siis kodakondsusega mõnes väikeses, kodanlikult igavas Euroopa riigis?
Aafrika neegreid ju ometi võetakse. Aga võta näpust. Dopingutaustaga venkusid ei taha enam keegi. Tšernoussov lausa elab Šveitsis, viis naisegi sinna. Aga võta näpust.

 
At 15:07, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav, 14:51. Treeneri käekiri tundub tuttav. Evelin Kärner-Talts tuleb silme ette.
Muide, siin on hea juhus meenutada ka all-time classic-ut : http://suusk.blogspot.com/2008/05/pullerits-ssade-abiga-oteplt-elvasse.html
"Jooksin mõnda aega koos ühe mehega, kes mõõtis kilomeetripostide järgi aegu. Kui küsisin, kui palju ajaks tuli, ütles ta, et 4.24. No nii aeglane küll tempo olla ei saa! Ega olnudki, sest ta lisas, et eelmine kilomeeter oli olnud 3.34." jne

 
At 16:06, Anonymous Anonüümne said...

http://sport.delfi.ee/news/jalgpall/eesti/eesti-teatas-algkoosseisu-manguks-katariga?id=70444525

Eesti nimesid terve meeskonna peale vaid 2 - Marko ja Alo, see Markogi ju võõrnimi.

 
At 16:21, Anonymous Joel said...

Hea et siin mõnda kaurkenderit ei ole. Sa saaksid kohe fašistiks sõimatud kui sulle ei meeldi meie ilusad eestimaa poiste nimed Igor Artjom Serjooga Marcus Robin Kristofer

 
At 16:34, Anonymous Anonüümne said...

Aga naistekoondis?
Getter Getriin Signy Hannaliis Grete-Lilijane Kelly Ketlin Lisette Jessika Kethy Merily Anette

 
At 16:36, Anonymous Anonüümne said...

Brent Lepistu.
Brent nagu Brent Hawkes? http://en.wikipedia.org/wiki/Brent_Hawkes
Viis venelast (kõik vene nimedega), feik-väliseestlane Brent, Markod-Markused ...
See ei ole jätkusuutlik. Mingi aeg löövad venkud platsi puhtaks. (Ise pürgite väliseestlasteks).
Eestlaste nimede eestistamine on hädavajalik.

 
At 16:40, Anonymous Anonüümne said...

Ei nad eestista midagi, pigem vastupidi. Näitas telekas noort perekonda, eesti nimedega ema ja ise ja vanem vend, pesamuna oli aga Joseph. Ega Joseph saa oma lastele mingi Ants nimeks panna. Ikka Hans või Hannibald

 
At 17:03, Anonymous Anonüümne said...

30-ndatel viidi eestistamine läbi. Vaja on ainult algatust ja tahet. Riigi juhtide tasandil kahjuks keegi hoiab pidurit. Mingi avalikkusele väljaütlemata plaaniga. Ideaalkujuks on paraku väliseestlane Robertson või too olümpial käinud lumelaudur. Eesti tüdrukud lähevad Ameerikasse ülikooli. Noorte väljaränne farmitööle Austraaliasse. Robertson ega Jyrvetson tule Eestit relv käes kaitsma.
Samas eesti venelastest püütakse teha eestlasi (mõttetu üritus). Eestlased ise tahavad rassiliselt ja kultuuriliselt sulanduda, saada mingiteks singapuri laadi pseudo-anglosaksideks, itaallasteks, pedrodeks, marioteks.
Samas Putin seab koolides sisse poliitõppused. Rodina-matj tehakse maast-madalast lastele selgeks.
"Rodina ljubimaja - matj rodimaja.
Odna u tšeloveka matj, odna u nevo i Rodina.
Za Rodiny-matj ne strašno umirat."
jne

 
At 17:11, Anonymous Anonüümne said...

17:03 sellest aspektist vaadatuna jah, relvastumine ja naiste sõjaväeteenistusse kutsumine on mõttetu. Ka vene saatkond näeb seda apaatset põgenemist ja raporteerib Moskvasse et pole vaja muud kui oodata. Brent Kent Marco ja Frank elavad ja õpivad välismaal. Sinna nad ka jäävad.

 
At 17:18, Anonymous Anonüümne said...

17:03 kust teil sellised utoopiad? Riigi tasandil sa sellist asja nagu nimed juba ei reguleeri. Mis tähendab keegi hoiab pidurit? Annate aru mis juttu te räägite?

Järgmiseks arvamus, nagu tahetaks venelastest teha eestlasi? Kuidas? Isegi eesti keele õpe ei ole kohustuslik. See "tahavad teha venelased eestlasteks" on vene propaganda. Ära ole loll et konksu alla neelad. Ei taha neid keegi. Olgu vaid viisakad kodanikud ega loopigu iga hetk kaikaid kodaratesse. Kas oleks raske neutraalselt suhtuda kodumaasse? Aga ei, ikka peab oma ajama. Ega see neil raske ole, Tallinnas estikeelsed vähemuses ja juurde neid ei tule. Küll aga on juurde tulemas venekeelseid. Rahvuslased rääkisid juba aastaid tagasi, et fnktsiooni tipp selles osas juba ületatud. Eestlane jääb oma keelega aborigeeni seisusesse. Liivlased toonelas juba ootavad meid.

 
At 18:02, Anonymous Anonüümne said...

17:03, oleks midugi paganama huvitav teada, kuidas teie enda nimi kõlab, aga tuleb teie valikut seda mitte avalikustada muidugi aktsepteerida.
Muideks, siinsed venelased muudavad oma nimesid eestipärasemaks täiesti vabatahtlikult, ilma „riikliku programmitagi“...
Singapur, Šveits, patrioodid, karmid ohud, vaenlased ümberringi – kõlab sama ulmeliselt nagu mõne tasku- või perepartei pleenumilt. Mehed, võtke ikka jõukohaseimaid sihte, näiteks püüdke ületada Klenski nimekirja 3% valijate toetust, kui seda üksinda teha ei jõua, rääkige omasugustega, püüdke leida ühist keelt, muidu jäätegi vaid Postimeest taga siunama, et kommentaare kustutatakse...
Käige vähemalt suusatamas...

 
At 18:05, Anonymous Anonüümne said...

Karel-poisist on saanud naljamees:

http://sport.postimees.ee/3037777/tammjarv-nagin-35-minutit-ranka-vaeva-et-murdmaamehi-habist-paasta

Davos 15 km F - 66. koht
Davos 15 km C - 67. koht
Ruka 15 km C - 68. koht

???

 
At 18:15, Anonymous Anonüümne said...



Suur mõõduvõtt (15.02.2015) on klassikas.
Paaristõukeid tuleb teha.


No ei tule sinna suusahuntide poolt värsket rajainfot.

http://terviserajad.ee/tervisekeskus/nomme-harku-terviserada/

 
At 18:32, Blogger Priit Pullerits said...

Andres P, 22:18, õiged tähelepanekud. Täna sõitsin aegalast, taastavat sõitu, 25,6 km 1:59.40ga ja mogreni ajal märkasin samuti, et niipea kui käed ette viisin, jäid need seal pausi peale. Muidugi võis asi olla ehk selles, et tempo oli aeglane ja käed jõudsin enne lähteasendisse, kui jalad uueks tõukeks järele tulid. Igatahes pean asja veel harjutama. Suurematel kiirustel, kui ka keha raskust hoogsamalt üle kandsin, tuli rütm paremini välja.

6a klassi poiss Siim Kadrinast - ringide lugemine ei ole raske, kuni 30ni peaks ikka sellega hakkama saama, ka 6. klassi poiss. Ja kui hakkama ei saa, siis soovitan abi otsida kellalt. Kui ikka oled ära fikseerinud, et sõidad ringe 3.40-3.50ga, siis on ju lihtne kella vaadates järje peale saada, kui pärast nt 16. ringi läheb sassi, kas läksid nüüd 17. või 18. ringile.

 
At 18:41, Anonymous Paul Bunker said...

Ärge mölisege, kõva treeningutsükkel on seljataga,iga könn nii kõvast ei taastugi ära.

 
At 18:53, Anonymous Anonüümne said...

18:02 mida sa meile rääkida tahtsid?

 
At 20:36, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas see värk seal Otepää köögis käib? Kas Alaver ja Veerpalu on vaid Poltoranini treenerid, või juhendavad nad vahepeal ka meie tippupürgijaid noori koondislasi, kes nad seal kõik on?

 
At 21:04, Anonymous Anonüümne said...

Vähem mõelda ja rohkem suusatada, tahtis 18:02 öelda. Või kui mõelda, siis nagu enamus mõtleb.

 
At 21:07, Anonymous Anonüümne said...

18:02 on selline mees, kes hommikul, kui riik pööratud, küsib et miks siis keegi meid ei kaitsnud? politsei, armee, päästeamet?

 
At 21:45, Anonymous Anonüümne said...

Mister Pullerits, miks varjate meie eest tõde?

 
At 22:04, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits on kaval mees. Räägib meile ainult pool tõde. Siis vaatab kuidas me kommimisega puusse paneme ja itsitab pihku. No mis tal muud üle jääb. Ta tõmbab meid nöörist nagu papa Karla buratiinot.

 
At 22:32, Anonymous Anonüümne said...

Okei, "Vikerkaar" ei avalda kivisildnikku 8). Kivisildnikul pole kirjanduslikku taset. Kompositsiooniselt nõrk, laialivalguv jne.
Millal aga Postimees viimati Vello Leitot avaldas? Ah, et ületa 3% künnist. Šenderovitšit see-eest Postimees avaldab. Tema ületab?

 
At 22:44, Anonymous Anonüümne said...

Postimees avaldab või Marxi ja Engelsi ja kõik juudi rabid kuni antiigini välja. Leito on täielik veto. Vabariigi kõige ohtlikum mees.

 
At 22:49, Anonymous Anonüümne said...

Mis on pehmelt öeldes kummaline. Kas Leito on ekstremist? Iseseisvuslaste veebist loetu põhjal seda küll ei väidaks. Pigem vastupidi.

Pulleritsule aga tuleks teha ettepanek loobuda keerutamisest ja pooltõdedest ning rääkida mitte ainult konkreetselt vaid ka ausalt. Vähemalt siin blogis.

 
At 22:55, Anonymous Anonüümne said...

Seda blogi kiibitseb kindlasti Mart ise. Kui sa siin palju PM-i kohta sõna võtad siis läheb blogi kinni kah.

 
At 22:58, Anonymous Anonüümne said...

See et eestlased ise Böhmi Madissoni Leitot ekstremistideks arvavad, näitab vaid eestlaste haledust, orjalikkust ja ajupestust.
Siin on näide --
http://www.ohtuleht.ee/656086/margus-kiis-patriootlik-soim-on-kasulik-vaid-venemaale

 
At 23:14, Anonymous Anonüümne said...

Kui lubate, austatud kaaskommentaatorid, võtaks veel korra Singapuri mudeli teema üles. Kui Archibaldid, Kevinid ja Chrissy'd üha arvukamalt sigivad, siis kujuneb meil Eestis mitte 2 vaid 3 rahvuse kooslus: venelased, päris- e traditsioonidest kinnipidavad eestlased ja - neid ei oska nimetadagi - "estoniaanlased". Peaks moslemeid hulgaliselt sisse rändama, siis oleks tervelt 4 rahvusrühma.
Singapur on analoogilise seisu perfektselt ära lahendanud. Maailma 3. elatustase, neli riigikeelt, ametlik keel Ingliš, multi-kulti ametlik doktriin. Tänavale sülitamise eest saab trahvi. jne http://et.wikipedia.org/wiki/Singapur

 
At 23:18, Anonymous Anonüümne said...

Lgp 23:14
kui vaatad võistluse protokolli (näiteks Jooksuportaalis laste jooksud) siis avastad, et seda eestlaste rühma ei ole. 80% on estoniaalased, 20% eestimaalased. Koos moslemitega oleks meil 3 rühma.

 
At 23:47, Anonymous Anonüümne said...

Jah, ma tean, hea 23:18. Kurb. Kuid me ei tohi jätta lootust. Loodame, et noored mehed-naised ükskord taipavad ja võõrad suled maha raputavad.
Holdeni selle talve maratonireisid kõik on SOLD OUT. Rahvuslikult mõtlev mees, ei kummarda ühegi saksa ees, korraldab ja teeb, ka heategevust. Ja näe, kus on ärisoont. Rõõm näha.
Ainult üks asi tekitab küsimust. Doroga Žizni maraton 25.01? Parem Artutyunyan ette maad kuulama saata?

 
At 23:58, Anonymous Anonüümne said...

Jah tõesti. Arutyunyan on spetsialist ja juba oma kaubamärgi maha pannud lähivälismaa maratonidel. Aga Holden võiks ta omale projektijuhiks võtta. Venemaa suunal.

 
At 12:28, Anonymous Anonüümne said...

Kommentaariumis puudub idee, kui ei ole otsusekindlaid mehi asja juhtimas. Priit Pärtel KJ Indrek Andres

 
At 12:49, Anonymous otsusekindel mees said...

12:28, pühade ajal mõtted uitavadki siia-sinna, seega kõik on alles klar.
Rohkem külma närvi, seltsimees!

 
At 14:01, Anonymous Vanem seltsimees said...

Jälgime blogis toimuvat tähelepanelikult. Kui vaja - toetame.

 
At 15:15, Anonymous Anonüümne said...

Millal "suure mõõduvõtu" jaoks blogisse klassika nõksud tulevad?
Aega on jäänud veel vähem kui 50 päeva (49).

Tundub, et Karvajalg ja kompanii on Harku ringile jõuga klassika sooned sisse tõmmanud. Aitäh!

 
At 15:15, Anonymous Anonüümne said...

Aeg oleks ohjad enda kätte haarata ja sellele ponnsorgraafiale lõpp teha!

 
At 15:18, Anonymous Juhan, spordiharrastaja, Kivi-Vigala said...

Mis mõte on selles, et noored parimas lapsesünnitamiseas, fertiilsed naised, olgu nad kasvõi eestivenelased, üksteist metallist oradega torgivad?
P.S. Kes on Kelly Sildaru?

 
At 15:37, Anonymous Anonüümne said...

Olen Juhaniga täpselt samal arvamusel. Võtame meie kuulsa naistennisisti. Ilma selle tobeda tenniseta oleks tal juba kaks last ja elu nagu kompu veeremas kuskil Keila äärelinnas

 
At 16:08, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, miks Te võõraste naiste pärast muretsete, tehke omadele siis rohkem lapsi.

 
At 16:26, Anonymous Džeikob, 23. a, Pärnu - Birmingham said...

Minule Singapuri mudeli idee meeldib.
- Uus-eestlased 30%, vana-eestlased 30%, venelased 20%, aasia rahvad 10%, moslemi rahvad 10%
- Multi-kulti ametlikuks ideoloogiaks
- Konfusianistlik tööideoloogia
- Rasside ja kultuuride harmoonia
- Pidžin-ingliš (inglise keele mugandatud variant) ametlikuks keeleks
- riigikeeli vastavalt vajadusele 3-5
- tänavale sülitamise eest kõvad trahvid.

 
At 16:41, Blogger Priit Pullerits said...

Mis asja te tõmblete siia-sinna? Muudkui rapsite. Üks räägib ühest, teine teisest - igaüks kisub vankrit omas suunas. Püsige liinil!

 
At 17:12, Anonymous Anonüümne said...

Priit, seep see asi ongi. Sa pead kas ise, või oma kaapode abil siin korda hoidma. Muidu läheb vägisi käest ära. Ei püsi joonel. On väga keeruline otsustada, kas Eesti riik peaks järgima Singapuri, Kaplinna või Odessa mudelit. Nagu nihilisti poisid kirjutavad, Tallinnas on erakordselt palju veel raskeid narkomaane, need ju ei ole enam etnosesse kuuluvad isikud.

 
At 17:30, Anonymous Anonüümne said...

Priit, millal uus lugu tuleb? Selline rohkem irriteeriv?

 
At 17:50, Anonymous Anonüümne said...

Kui saaks vanad lood tagasi. Vapustavad süžeed, ohhoota tüdrukud. Ohh, olid alles ajad need!

 
At 18:26, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, kannatust, riigiametnikud on homsest tagasi tööl, parim blogi Singapuri – Utah teljel saab löögijõudu kõvasti juurde.

 
At 18:40, Anonymous ajaloolane, Dept of Extinct Nations said...

U.S.C Library kataloogides sorin
2050 .. 2040 .. 2030 .. 2020 .. 2015
Et fikseerida eestlase viimane korin

Postimehe värske juhtkirja kohaselt asi ei olevat siiski halb. Rahvastik küll vähenevat ja vananevat, kuid "idabloki seas" (Külma Sõja termin anno 2015?!) oleme "heal positsioonil".

 
At 21:32, Anonymous Anonüümne said...

väga äraspidine loogika seal artiklis. Et kui idablokil läheb halvasti, siis kuna meil nii halvasti ei lähe, läheb meil hästi? Poolast on miljon inimest putku pannud, kuid kuna neid oli ca 40 miljonit, siis see nende kodust elu suurt ei mõjuta, 38-39 miljonit jäi ju ikka alles, mis aga meil ?

 
At 22:25, Anonymous Ernst, Sepaküla, Jõgevamaa said...

Kurivaim see on hästi öeldud --
parim blogi Singapuri – Utah teljel

 
At 23:58, Anonymous Vootele, pikaaegne harrastaja, Tallinn said...

I
"Sõbrad! Iseseisvuse taastamine seisab meil alles ees." Nii võiks alata Iseseisvuspartei juhi Vello Leito uusaastatervitus Postimehes. Kui Leitol lubataks üleriigilise levikuga päevalehes uusaastatervitust levitada.
Aga järgigem blogipidaja palvet ning ärme kaldu teemast kõrvale. Jätame abstraktsed isamaakõned, millest kellelgi essugi kasu pole hetkeks kõrvale ja rääkigem konkreetselt. Suusatamisest.

II
Harku-Nõmme ringil, populaarses Tallinna harrastussportlaste treenimispaigas, 5. või 6. km-l keerab kõrvalharu kuulsatesse Harku mägedesse. Põhjasõja ajal, 1710. a kohtus Tallinnast väljunud rootslaste väesalk Harku mägedes kokku Tallinnat piiravate venelaste väesalgaga. Kas lahingust ka eestlasi osa võttis, sellest ajalugu vaikib.
Nii või teisiti on meie metsad ja terviserajad suurim vara, mida kõik peame kaitsma. Vajadusel ka sealsamas lähedal sõjalist väljaõpet saavate Kaitseliidu noormeeste ja neidude poolt.

 
At 23:59, Anonymous Vootele, pikaaegne harrastaja, Tallinn said...

III
ERR pani kinni suusatajate hulgas ülipopulaarse Lumeinfo portaali. Asemele pakutakse erafirmade - EE, Swedpank, Merko terviseradade portaali. Tartus tahetakse Tähtvere spordipark anda inglise investoritele. Terviserajad üle Eesti, paistab, et on antud rootsi firmale, arrogantsele Eesti riigimonopolistile ja kaheldava mainega ehitusettevõttele feodaalkasutusse. Nende portaalis teatakse armulikult, et terviseradade kasutamine olevat (praegu veel?) tasuta.

IV
Mis sõnumit siis ERR Sport levitab? Kahjuks mitte rahva tervise edendamise sõnumit. Veebilehel vaatavad vastu Eestisse imporditud neegerkorvpallurid. Tervisespordist mitte essugi. Alustagem siis konkreetsest. Nõudkem Lumeinfo portaali taastamist ja ERR Spordi ümberkorraldamist. Rahvusringhääling peab asuma rahva tervislike eluviiside edendamise teenistusse.

 
At 00:12, Anonymous Anonüümne said...

Davos 15 km F - 66. koht
Davos 15 km C - 67. koht
Ruka 15 km C - 68. koht

Laskesuusatajad ütleks selle kohta, et tihedus on hea.

Teet

 
At 00:23, Anonymous Anonüümne said...

Priit sa nüüd värskelt uusi teadmisi ammutanuna kindlasti oskad anda hinnangu spordimehe omandatud tehnikale.
http://sport.postimees.ee/3037793/galerii-suusatamise-eesti-meistrivoistlused/3637243

Teet

 
At 08:13, Anonymous Anonüümne said...

to 23:59

http://arhiiv.sport.err.ee/lumeinfo.php

 
At 08:17, Anonymous Anonüümne said...

Keegi 14:08 ütles vägagi õigeid sõnu.
Ei ole saladus, et ühelsgi kodusel võistlusel dopinguproove ei võeta. Ei ole saladus, et mõnigi teab, mida ja kuidas varjata. Ei ole saladus, et k ühe võistluse surakad annavad pool minutit-minuti.
Aga mis vahe sel on, kord parem see või teine. Klassi ei ole, keha ei ole, mahutööd ei ole aastaid tehtud.
Purjus koondislased-kandidaadid laamendavad talvepealinnas, peksavad autosid segi. Teised kasvatavad lapsi ja võtavad perega Davosis päikest. Hea kui sponsoreid jagub!

 
At 09:37, Blogger Priit Pullerits said...

Teet, 00:23, mida me näeme, on suht sirgetel jalgadel sõitmine. Mida sellest arvata ja kuhu see viib ja kas üldse, sellest peagi järjekordses sissekandes.

 
At 10:40, Anonymous Anonüümne said...

23:58-le (Vootele) lisaks lihtsalt täpsustuseks

Harku ringi mägede kõrvalharu - kas 6 km posti sirge lõpus otse edasi või vahetult pärast 7 km posti vasakule tõusule.
Igapäevased kasutajad muidugi teavad.

 
At 10:58, Anonymous Anonüümne said...

Vägev, vahetult enne jõule on ERR lumeinfo jälle tööle pandud. Aitäh, Anu!

 
At 11:11, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu nimelisel suusarajal käib ka vilgas arutelu:

http://arhiiv.sport.err.ee/lumeinfo.php?0&id=24&nr=545#kommentaarid

 
At 12:04, Anonymous Paul Bunker said...

*************************************************
Ma olen väga pettunud, mehed. Senjöör Vootele, pikaaegne harrastaja esitab omad aprilliteesid, kuid sisulist arutelu ei järgne? Miks? Vaadake hoolega, tegemist on krestomaatiliste postulaatidega. Karmide juhtnööridega rahvusliku olelusvõitluse ja ERR tulevase kontseptsiooni osas. Nii valusaid juhtnööre oleme me aastaid oodanud.

Ma kordan, mehed:
Rahvusringhääling peab asuma rahva tervislike eluviiside edendamise teenistusse!!!
Rahvusringhääling peab asuma rahva tervislike eluviiside edendamise teenistusse!!!

Vähemaga me ei lepi. Palun tungivalt härra Pulleritsul edastada see jõuline sõnum Vabariigi Esimeses Meedias ja Juhtkondade tagatubadesse.

Me oleme väsinud kuulamast kuidas mängib Motshnikov kuskil Ukraina või Kasahstani liigas. Me oleme tüdinud infost mitu punkti viskas "endine kraamolane" Sanikidze kuskil Rumeenia esiliigas. Seda kurba rivi võib jätkata.

 
At 12:23, Anonymous Vootele, suusa- ja jooksusõber, Tallinn said...

Tänan, lgp härra Paul!

Ja näete: ei läinud poolt päevagi, kui Lumeinfo saadi taas tööle! Super! Kui nüüd neid neegripoisse ERR veebilehelt ka veel vähemaks saaks.

Hr Pulleritsul oli võimalus, usun, et sisuliselt samu ettepanekuid esitada ERR Sporditoimetuse juhi kohale konkureerides. Kahjuks "ei osutunud valituks".

 
At 12:36, Anonymous Anonüümne said...

Hr. Pulleritsul on nii autoriteetne sõna, et ta suudaks muudatuse läbi viia ka oma isiklikku väikest panust kasutades. Ta ei pea selleks mänedžer olema.

 
At 13:17, Anonymous Anonüümne said...

Uisustiilis on oluline kasutada ära kolmanda jala inertsi, äratõukel viia puus taha ja järsu nõksakaga ettepoole. Rünnata silmapiiri.

 
At 13:24, Blogger Priit Pullerits said...

Ärge 13:17 küll kuulake, mees ei tea, mis ta räägib. Uisustiilis puus küll mingit nii olulist rolli ei mängi nagu klassikas.

 
At 14:34, Anonymous Anonüümne said...

Puud mängivad suusatamises küll olulist rolli.

Pange 1 veel, saab 100 täis.

 
At 14:38, Anonymous Anonüümne said...

Heh, uisk , see on nagu tantsimine- dünaamiline, hoogne, sujuv. Sellepärast me oma kange kaerajaaniga kaugele ei jõua. Kui puusad on taga ballastiks siis kaugele ei jõua ( ükskõik kas kiiresti või aeglaselt).
:)

 
At 14:47, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kas kiku kohtuvaidluses ka uudiseid on tulemas või loksub kõik nagu tavaliselt.

 
At 15:57, Anonymous Anonüümne said...

Mina õpin Priit Pulleritsu sõnade järgi juba teist nädalat paaristõukeid. Ikka veel ei saa aru, kuidas alaseljaga puusa ette liigutama peaks. Kui muud moodi ei saa, proovin 13:17 moodi puid liigutama hakata.

 
At 19:20, Anonymous Anonüümne said...

Punker ja Vootele räägivad asja. Struktuurseid muudatusi oleks vaja, aga nähtavasti pole julget meest kes sarvist haaraks. Kui PP ette ei võta, siis ei tee seda ka keegi teine. Kuradi luftikustid!!!

 
At 20:20, Anonymous Anonüümne said...

Priit, aeg oleks kommentaariumis natuke puhastustööd teha, kibestunud eluheidikute ja idiootide haige iba jaoks on olemas hulk teisi keskkondi ja kommuune.

 
At 20:37, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen kibestunud, aga ei ole idioot ega vana siga. Suusablogile ja Priidu võitlusele elan jõu ja nõuga kaasa. Kus vaja, panen käed külge. Karvajala brigaadi küll ei pääse, sest rammu jääb väheks, muidu olen hakkaja mees ikka. Oleksin nõus näiteks varustust järgi vedama ja muidu kasulik olema.

 
At 20:49, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen ka kibestunud. Mister PP on kuidagi väsinud. Tema võitluses on tunda resigneerumise märke. Sellest on kahju. Noored mehed aga vajavad (leegitseva südamega) juhti. Ilma ju ei saa. Eks meedia on ka vastikult vaenulik olnud. Katsu sa siis leegitseda. Kokkuvõte on kurb, aga ehk uus aasta annab arutust.

 
At 21:11, Anonymous Vootele said...

Kas Eesti välispoliitika peaks olema mitmevektoriline? Mehed, kui me seda ei ole selgeks vaielnud, siis oleme sitakotid!

 
At 21:46, Anonymous Anonüümne said...

Absoluutselt, monsenjöör Vootele! Eesti šizofreenilisest geograafilisest asukohast lähtuvalt peaks Eesti poliitika olema epistohhaalselt mitmevektoriline. Ma ei näe kahjuks intellekti, kes oleks osanud olla selle kavala poliitika ristiisa. Kas oleksime pidanud selle r-isa teenuse sisse ostma väljast? Tõenäoliselt. Õigemini kindlasti, sest meie kohalikest poistest poleks keegi küündinud vajaliku tasemeni. Pole ka ime, sest suurte jõujoonte nägemiseks pead mingil määral siseringi mees olema. Väikesed ja nõrgad (nagu meie) ennegi kahe tooli peal istunud, selleks aga peab piisavalt häid tutvusi ja kuldaväärt infot omama. Kui minna konkreetseks, siis pärst EL-i ja NATO-sse astumist oleks pidanud hakkama Putiniga tiiba ripsutama. Lubama talle niipalju kui vähegi võimalik. Kuigi karta on et suured poleks meist hoolinud. Kui metsa lõigatakse, siis laastud lendavad, ja me pole ei täna ega ka tulevikus suurem sellest laastust.
Mõlema stsenaariumi korral - vene impeeriumi tugevnemine või nõrgenemine, IGA liigutuse (muutuse) korral saame väga haiget. Nautigem veel tänast status quod.

(Kas näiteks Paldiski üürileandmise korral oleks Moskva meid säästnud Russki Miri pressingust? Ei tea. Tõenäoliselt mitte. Võib-olla aga juhul, kui meil oleks 5 milj rahvast ja oma raskerelvastus.)

 
At 22:12, Anonymous Anonüümne said...

hr. Vootele ütleb meile alasti tõe - me oleme sitakotid. Aga parem karm tõde kui ilus vale?
Kui mängu jälgida, siis näeb, et ka mitmel suurel ja vanal euroopa riigil ei ole iseseisvat välispoliitikat. Kuidas saab selline olla Eestisugusel okupeeritud/annekteeritud väikeriigil, mis asub väga ebaõnnestunult ühe kükloobi ukseesisel? Kulub pikki aastaid harmoonilist arengut, enne kui meil saavad tekkida nii kõva enesehinnanguga mehed, kes oskaksid ja julgeksid ajada rahvusriigi jaoks parimat poliitikat. Arvata on, et (mondialistlik) süsteem on nii tugev, et inimese jõuga sellele vastu ei saa.

 
At 22:16, Anonymous Anonüümne said...

Senjöör Vootele, sa tule ütle mulle näkku, et ma olen sitakott. (kuigi tõsi see on, pean kurvalt tunnistama).

 
At 22:28, Anonymous Indrek said...

Lähtepositsioon kauplemisele on ikka midagi muud, kui rendile anda. Pigem vastupidi.
Kuidas Scheel, Päts jt 20-ndatel varandused kokku lõid?
"Briljandid proletariaadi diktatuurile". Oli selline kino.
Kaubeldi siis, kaubeldakse ilmselt ka praegu, jäädakse kauplema tulevikus. Peaasi, et eestlane ise oleks kaupleja. Mitte kaubeldav.

 
At 23:22, Anonymous Anonüümne said...

Noh mehed, sitakotid, ööjuttu tahate? Kui jah, siis lugege viidatud loo alt Jüri kommentaari
http://nihilist.fm/vihakone/

 
At 00:01, Anonymous Vootele, Tallinn said...

Jüri usutavasti väljendab adekvaatselt Eesti noorema (auastme mõttes) ohvitserkonna teatud osas valitsevaid meeleolusid ja seisukohti. Paljuski tuleb nõus olla. Aitäh huvitava viite eest! Muus osas aga see sait on - pask! Põhjas ärakäinud rentslipoeedid, Postimehes ja mujal kolumnikirjutajad, pildilepürgijad, poosetajad. Nagu nad ise ütlevad - egotripparid. Kirjutamisoskuse poolest jääb see seltskond härra Pulleritsule iga kell alla. Olge terved.

 
At 00:10, Anonymous Anonüümne said...

Ei nõustu kahjuks. Peab möönma, et enamus neist noortest ja põhjakäinud autoritest kirjutavad siiski suhteliselt hästi.

 
At 01:47, Anonymous Anonüümne said...

Oo, Kurja Lilled! Ja mõned andeka rahva esindajad on ka mürgisuppi keetmas.

 
At 13:03, Anonymous Anonüümne said...

SUUSATAJA NUMBER KUUS
Torni astub suusataja number kuus.
Kes on alles algaja, ei ole tuus.
Mütsi alt on paistmas hele juus.
Teekond lõpeb plaksti! puus.
Ai-ai-ai lihases ja luus.
Katki veidi pea ja puus.
Vere maitse isegi suus.
Milles point? Väldi numbrit kuus.
Võistle milleski muus.

 
At 14:22, Anonymous Anonüümne said...

hea Vootele! Kirjutamisoskuse poolest jäävad härra Pulleritsule iga kell alla. Täiesti õige. Kuid Postimehe kolumnikirjutajad (täiskasvanud inimesed) on omaette ooper. Sutropit ehk ei peaks mainimagi.
Müüdavaid hingi, kes kirjutavad antirahvuslikult platvormilt on PM-is ikka piinlikult palju.
http://arvamus.postimees.ee/3015659/sigrid-koiv-putini-preemia
http://arvamus.postimees.ee/3021577/urve-eslas-ideede-soda

 
At 14:52, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, ja ärge lobjaka-ahtot unustage! Eile sai ta Postimehes taas maha paskvilliga, mis täiesti haiget rootsit Eestile eeskujuks säädis. Täitsa haige värk!

 
At 15:04, Anonymous Anonüümne said...

Lobjakas on väga ohtlik tüüp. Kirjutab foküüst ja teistest sellistest kapsasup kokku ja siis teised helpigu.

 
At 15:10, Anonymous Häda meile said...

Euroopa rätsepalik jukerdamine Ukrainas hakkab põhjustama globaalset murrangut ja Eesti jääb kõlkuma riftivööndi servale. Selline on valgustatute soov.

 
At 15:13, Anonymous Anonüümne said...

Kus on suured mõtlejad? Mõlemad PP-d, Vootele, Paul B ja teised? Ajal, mil isamaa on hädaohus ei tohi peitu pugeda!

 
At 17:35, Anonymous Anonüümne said...

Mägi oma autasutänukõnes tegi julgeid avaldusi

 
At 17:46, Anonymous Anonüümne said...

Ei kuulnud kahjuks. Mis seal siis nii julget oli?

 
At 20:19, Anonymous Anonüümne said...

Et nüüd siis peetakse Sinimägedes nö. nalja ja napsuüritusi, no tore... imiteeritakse sõjamänge. Kui madalale võib veel langeda?

http://www.lahing.ee/lahinguvalja-voimalused

http://www.lahing.ee/seiklus-firmadele


 
At 02:58, Blogger Unknown said...

mbt shoes outlet
beats by dre
ed hardy clothing
longchamp outlet
ugg boots sale
nike air max uk
oakley outlet store
prada outlet online
coach outlet online
air jordan shoes for sale
fitflops sale
longchamp handbags
louis vuitton bags cheap
rolex uk
winter jackets
cyber monday deals
oakley sunglasses wholesale
ray ban,rayban,occhiali ray ban,ray-ban,ray ban occhiali,ray ban sunglasses
michael kors handbags sale
1205minko

 

Postita kommentaar

<< Esileht