esmaspäev, august 25, 2014

Pullerits: Ettepanek – keelustame võistlustel joomise!

OLULINE HOIATUS: MEDITSIINITÖÖTAJAD ALLPOOL ESITATUD  JOOMISE KEELUSTAMISE ETTEPANEKUT EI TOETA, VAID PEAVAD SELLE JÄRGIMIST OHTLIKUKS TEIE TERVISELE!

Juhtusin ühe kõrvaga kuulma kergejõustiku EMilt maratoni ülekannet, kus toda ühtainust kõrva jäi kriipima see, kui palju tähelepanu pöörasid kommentaatorid jooksjate joomisele. Enamgi veel: nad rääkisid pikalt isegi geelide tarbimisest. Seda kõike oli minu jaoks liiga palju ja liiga sageli.

Mulle meeldib see, mida olümpiavõitja Erki Nool aastaid tagasi imestades suusatajate kohta päris: miks küll peab nii palju ja kogu aeg jooma?! Tõepoolest: miks küll?

Kui sport on võistlus selle nimel, et selgitada osalejate seast teatud alal parim, võimekaim, siis las võistlevad seal ikka inimesed oma võimete eheduses, mitte selles, kes paremini joogitopsi kätte saab, kelle taustajõud talle paremini jootmise korraldavad jne. See on kõik täiesti kõrvaline. Liiati, kui sportlasi kõrvalt pidevalt turgutada, siis see ei ole enam võistlus eheda võimekuse ja parima selgitamise nimel, vaid see on võitlus selle nimel, kes suudab kõrvalise abiga end kauem ja kiiremini kulgemas hoida.

Pealekauba, kui joomine keelustada, muutuks näiteks maratonijooks palju huvitavamaks, ning suusatamine, mis on oma monotoonsuses vaatamiseks üks igavamaid alasid, muutuks samuti märgatavamalt intrigeerivamaks. Kui tuleb ikka kaks tundi pingutada ilma, et võistluse ajal juua ja süüa saab, ei või eales teada, millal kellelgi energiapaagid tühjaks saavad. Siis võib totaalne kustumine tabada sportlast ka kõigest paar kilomeetrit või paar minutit enne finišit. Ehk teisisõnu: võistlus muutub tõeliselt ettearvamatuks ja jääb selleks kuni päris lõpuni. Seda esiteks. Teiseks: peale toore jõuga ja vastupidavuse najal uhamisele muutub oluliseks ka mõttetöö ehk jõuvarude jaotamine distantsil, sest kui raja esimesel poolel energiavarud liiga ära kulutad, on selge, et teisel poolel enam kusagilt juurde võtta pole. Ehk ümberöeldult: võistluse käik muutub palju dünaamilisemaks, müstilisemaks, salapärasemaks, põnevamaks. See kõik lisab võistlusele võlu ja pinget.

Jah, ma tean, mida vastuhääled tahavad mulle hüüda: et see on täiesti arulage ettepanek, sest proovigu ma ise kaks tundi ilma joomata-söömata vastu pidada.

Need vastuhääled mind ei kõiguta. Sest mul on kogemusi, mida jagada.

Esiteks söömisest. Ma pole juba aastaid ühelgi ratta- ega suusavõistlusel ühtegi energiabatooni kaasa vedanud ega hauganud. Ma pole tänavu rattavõistlustel isegi geele tarbinud. Jah, olen veega lahustatud geeli väikses pudelis kaasa vedanud, aga pole sealt rüübanud. Selleks pole lihtsalt vajadust tekkinud. Sama hästi oleks võinud selle pudeli koju jätta. Teie võiks samuti.

Nüüd joomisest. See on ületähtsustatud. Võru rattarallil, mille läbisin 2:34ga, võtsin kaasa kaks veepudelit. Aga hakkasin juba stardis kahtlema, kas nii palju on ikka vaja. Ühest pudelist pigistasin ligi poole stardijoonel asfaldile – Olavi Mõts Haanja Rattaklubist võib seda kinnitada. Kogu võistluse vältel jõin vaid pool pudelit vett, ja sedagi suuresti seetõttu, et igal pool on korrutatud, et peaks ikka jooma, ja teiseks selleks, et ballasti vähendada, ja kolmandaks seetõttu, et kui teised joovad, siis kuidas sa ikka joomata jätad. Aga mingit vajadust selleks küll ei tundnud. Võtsin sümboolselt paar imetillukest lonksu, n-ö suu loputamiseks. Tartu rattarallil, mis kestis kolm ja veerand tundi, jõin vaid ühe pudeli vett. Teise tõin puutumata finišisse. Muide, olin Tartu rattaralliks ostnud ka kaks 25-milliliitrist ampulli mingite vedelikega, aga need seisavad siiamaani riiulil nurgas – no ei ole seda kremplit tarvis. Ilmselt oleksin need kolm ja veerand tundi saanud hakkama ka ilma joomata – ja isegi kui ei oleks, kui oleksin nn haamri saanud, siis see oleks olnud võistluse loomulik osa, sest ju siis pingutasin üle, ei osanud jõuvarusid jaotada ja oma tegevust mõtestada ega planeerida. Oma süü.

Muidugi tulevad oponentide leerist mängu ka vastuargumendid, et joomise keelamine muudab võistlused sportlaste tervisele ohtlikuks. Aga kas sport pole niigi juba ohtlik? Muidugi on. Seega lisandub joomist keelustades vaid üks ohutegur, mille kõrvaldamiseks, pange tähele, tulebki hakata edaspidi rohkem mõistust kasutama – ehk spordis suureneb mõtlemisvõime tähtsus, mis on ju ainult hea.

Edasi: olen nõus, et teatud pikkusega võistlustel võib mingil määral joomist siiski lubada. Näiteks neil jõuproovidel, mille kestus küünib üle kolme tunni, või neil, mis toimuvad rohkem kui 25-kraadises kuumuses. Aga noilgi juhtudel peaks joomisele kehtestama teatud piirangud – nagu kehtivad piirangud spordis ka paljudele muudele asjadele –, kui palju juua tohib rattur või suusataja endaga rajale kaasa vedada (kindlasti tuleks keelustada autodest ja raja kõrvalt ehk kõrvalise abiga jootmine-söötmine).

Laussöötmise ja -jootmisega on nüüdisspordis selgelt liiale mindud, millega sport on üksnes eemaldunud oma algsest, puhtast, ehedast olemusest – selgitada tõepoolest parim ja võimekaim, ja lasta seejuures oma otsustavat rolli mängida mitte ainult kehal, vaid ka vaimul ja mõistusel.

Mina olen joomise-jootmise keelustamise poolt. Kes veel?
******
Colorado River and Utah State Route 128 seen from the edge of Hell's Revenge trail, Moab, Utah, 25. aprill 2012. Pildistanud Jaanus Laidvee. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Nagu näete, ei kuluta Prantsuse rattur Thibaut Pinot tänavuse Tour de France'i 17. etapil vett sugugi joomiseks. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 2: Sky rattameeskonna sõitja Mikel Nieve Iturralde (Hispaania) joomas Tour de France'i 18. etapil - nagu näha, niriseb suurem jagu jooki nagunii maha. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 3: Rein Taaramäe tänavuse Tour de France'i 19. etapil trotsimas vihma, raami küljes vaid üks joogipudel. Foto autor: Reuters/Scanpix
Foto 4: Mõnel alal võiks teatud tingimustel teatud määral joomist siiski lubada, näiteks Embrunmani triatlonil Lõuna-Prantsusmaal - see on väidetavalt maailma üks raskemaid triatlone. Foto autor: AFP/Scanpix

84 Kommentaarid:

At 11:03, Anonymous Anonüümne said...

Loodetavasti sõber Laugamets helistab sulle ja toob su maa peale tagasi...

 
At 11:16, Anonymous Anonüümne said...

Priit, no ma ei saa aru...???
Võtta jutu aluseks Erki Nool, kes pole ise kuigi tuntud maratonide/rallide läbijana, on piinlik.
See, et sinul palju vett ei kulu, ei tähenda, et teistel seda vaja pole. Asi on ikka VÄGA INDIVIDUAALNE. Inimestel kujuneb joogi-söögi tarbimine läbi kogemuste ja las ta nii olla.
Jälle oled astunud samasse ämbrisse nagu sageli varemgi - kes ei arva nii nagu mina, on lollid! Oli aegu, kus buff oli Saadanast, ratturite liibuvad riided olid mõttetud - nüüd kannad neid vahel ka ise. Joosta tuleb ainult võistlemiseks vs. oi kui tore oli TJM 23km teha jalgsimatk! Jne.,jne.

Ennem selliste nuppude kirjutamist oleks võinud Noole asemel tsiteerida pikamaamehi või spordiarste. Samas uurida, miks sinu sõber - "tõeline doktor" - oma Vooremäe 3000 üritusel võistlejaid söödab/joodab.

 
At 11:31, Anonymous Anonüümne said...

Vanasti tõepoolest vett treeningutel niipalju ei tarbitud kui praegu. Pikad otsad või pika krossi läbimine ilma täiendava veeta polnud mingi küsimus. Tänased sportlased lakuvad vett vaata et iga veerandtunni tagant. Meenub, kui Rasmus mägi andis usutluse, kus ta iga natukese aja tagant vett lonksates, sama ka enne starti. Eks ta veidi oma harjumuse ori ole.

 
At 11:39, Anonymous 007 said...

Mulle meeldib, et Priit ikka ette paneb. Tegelikult võiks ju keelata hoopis ära nii võistlemise kui ette ja taha panemise igal ajal. Kaua Priit nii vastu peaks? Isegi 2% kirikuisasid panevad lausa lastele taha. Pakun, et selle keeluga väheneks maakera elanikond kuu aja jooksul 2 korda ja sama võrra suureneks allesjäävale seltskonnale maailma rikkus. Kas pole tore ja humanistlik mõte maailma päästmiseks?

 
At 11:44, Blogger Priit Pullerits said...

11:31, jah, mäletan ka ise, kui sai 1984. aasta kevadel Sotšis Eesti noorjooksjatega (Valdek Apivala, Tiit Paalberg, Arvi Uba, Heiki Sarapuu - mäletate küll neid) laagris käidud, oli väljas pidevalt 20-25 kraadi sooja ja mitte keegi meist, mitte keegi, ei vedanud kunagi trenni vett kaasa. Ometi jooksid mehed siis palju kiiremini kui nüüdsed joojate põlvkonna jooksjad.

11:16 - te olete kommentaaris liiga emotsionaalseks läinud. Püüdsin ikka rahulikult argumenteerida, ja kui mu mõttearenduse korralikult läbi lugesite, siis pidite ju märkama, et teatud olukordades ma möönsin, et juua võiks, ja Erki Noole lause ei olnud jutu aluseks, vaid pelgalt vürtsitamiseks, sest Nool ei esitanud ju ühtegi väidet ega argumenti, vaid püstitas retooriliselt küsimuse, millele isegi olen korduvalt varem mõelnud.

 
At 11:56, Anonymous Kerdo-Marcus said...

"Näita kanni!" siis Lauluväljakust Russalkani. Linnavalitsus pangu kõige pedem bänd sinna.
Ootame rohkelt pealtvaatajaid.
SEB Sügisjooksul näeme!

 
At 12:13, Anonymous Anonüümne said...

Kaitseväe pataljon alistus Võru kotis. Meestel lõppesid geelid ja AquaFresh.

 
At 13:05, Anonymous Anonüümne said...

Joomine on väga erinev. Mina suure inimesena jõin Võrril 5 pudelit. See on minu eripära ja tean, et mul kulub jooki üle mõistuse palju. See on ka põhjus, miks mulle kesksuvel suure kuumaga ei meeldi eriti trenni teha, veel vähem võistelda. Olen tähele pannud, et see on mingi teatud seltskond inimesi, kellel tõesti vähe jooki kulub. Peamiselt on tegemist väga kõhnade tegelastega.
Mis seal ikka, las kulub vähe.

Mina olen vastu.

 
At 13:20, Anonymous Anonüümne said...

Joogi teema on intrigeeriv. Mul kulub eestikatel 6 kangemat ja 6 lahjemat jooki. Äkilised liigutused vajavad joogiga plaasterdamist. Karates on hakkab ainult jook häirivalt maos loksuma kuid koroona puhul seda probleemi ei ole.

 
At 13:38, Anonymous Anonüümne said...

Mõni aeg tagasi (mõned aastad) oli maadlusvõistlustel kahe perioodi vahelisel ajal joomine keelatud. 1 period kestis 3 min ja perioodide vaheline paus oli 30s. Käterätikuga pühiti ainult higi, nutikamad vennad hakkasid rätiku otsa märjaks tegema ja toppisid selle endale suhu. Miks nüüd taas juua võib, seda ma ei oska öelda.

Inimeste ainevahetus on väga erinev, sama kaalu ja pikkusega ning sama tasemega meeste organismid võivad käituda väga erinevalt. Samalaadse pingutusega higistab üks mees 1l vet, teine 2l vett. Kui nii asjale läheneda, siis spordis ongi inimeste võimed erinevad. Kellele on antud rohkem kireid lihaskiude kellele vähem. Kui ühe tüübi hapnikutarbimisvõime on parem kui teasel (geneetilisel tasandil) ega siis too teine tüüp või kasutada selleks erinevaid dopinguaineid.

Kuidas on lood täispikal triatlonil? Minu teada võivad nood mehed 180 km rattasõidul juua ainult enda kaasa võetud kraami. Päris rattasõidul võiks ju ka nii olla, kelle vee vajadus on suurem, tassigu kasvõi 20liitrine kanister endaga kaasas, igaühe enda asi :). Olekski põnevam vaadata, kes milliste angedega starti läheb :)

 
At 13:49, Anonymous Anonüümne said...

Priit paneb puhast kulda. Loomulikult tuleks võistlustele keelata joomine. Ja veelgi enam, võistlustel tuleb keelata ka igasugune söömine sh ka geelid. Siis lõpeb ära ka prügiloopimine. Söömine võiks olla lubatud ainult võistlustel mis kestavad üle 6 tunni. Kui joogi-toidupunktid ära kaotada läheks ka võistluse eelarve väiksemaks.
Samuti tuleks keelata kompressioonisukkade kandmine ning rattavõistlustel saateautod. Igaüks peaks ikka ise hakkama saama. Esimese hooga ei tulnud rohkem meeldegi mida tuleks veel ära keelata. Aga kindlasti teised kommenteerijad oskavad veel omaltpoolt midagi lisada.

 
At 13:58, Anonymous Anonüümne said...

Keelatud listi veel: memmerätid, karbonraamid, jooksutossud (jooks oleks paljajalu), triatlonil kalipsod ja prillid jne

 
At 14:14, Blogger Priit Pullerits said...

Muidugi panen ma kulda, lp 13:49 ja 11:12, ega latti allapoole lasta saagi. Kui otsida, mis on veel keelatud, siis rattaprofid, täpsustage ja seletage - aga rattaspordis on nende totrate kompressioonsukkade kandmine, erinevalt jooksust, ju keelatud. Ma ei tea, miks, eks targemad seleta, kui sel üldse seletust on, aga keeld on mõistlik. Jalgrattur kompressioonsukkades võistlemas - no seda pornot ei tahaks küll näha. Kui nii peaks minema, et järsku lubatakse, siis lõpetan rattasõidu päeva pealt - mina pervodega koos ei sõida.

Lp 13:38 - pean nüüd seda pattu tegema ja jalgpallile viitama, aga kas mitte ei olnud omal ajal, st minu ajal ca 25-30 aastat tagasi nii, et jalgpallis ei tohtinud pauside ajal, kui näiteks keegi murul oigas ja väänles ja abibrigaad kanderaamiga kohale tuli, ükski väljakumängija noilt juua võtta, erinevalt nüüdsest ajast, ja kes jõi, sai kohe kollase. Ma ei tea, siin vist jalgpalliteadlasi ei käi, nad on kõik nii tõrjutud seisundis, aga kui käiks, küllap nad oskaks seletada, miks varem juua ei võinud ja miks nüüd on pehmoks mindud ning joomistungile järele antud.

Vähemasti pealinn Tallinn liigub õiges suunas. Täna tuli uudis "Tallinn keelab tänavatel joomise": http://tallinncity.postimees.ee/2897417/tallinn-keelab-tanavatel-joomise

Ja juba on esimesed spordimehed jääveelollusega kaasa läinud... Need on õnneks vaid korvpallurid, seetõttu pole midagi imestada:
"BC Rakvere Tarva peatreener Andres Sõber lasi Eesti rahvuskoondise peatreeneri Tiit Soku poolt esitatud väljakutset vastu võttes samuti end oma mängijail jääkülma veega üle kasta."

Loodan, et vastupidavusalade tegijail jätkub kainet meelt j väärikust, et nemad ei idioodistu.

 
At 14:24, Anonymous Anonüümne said...

Ühinen eelkõnelejaga - Priit paneb puhast kulda.
Savisaar on õige mees - keelab tallinna tänavatel joomise. Muide, Savisaar on see mees, kes pani aluse Balti ketile ja Eesti iseseisvusele.
Jah vaadake seda edevust. Selline eputamine on iseloomulik kõrge egoga avaliku elu tegelastele, noh näitlejad, poliitikud, mõned individuaalalade sportlased, ka meeskonna-alade tegijad, aga ikka staarid, midagi nba ja euro- maailma jalgpallitippude sarnast. Meil aga võtavad korvpallurid ette - arvasid et on kah staarid. Noh korvpall eesti kontekstis veel, aga kui meie kohalikud jalg- ja käsipallurid hakkavad oma "väljakutseid" filmima? No andke andeks!

 
At 14:29, Anonymous Anonüümne said...

Tüüpiline sovjetipõlvkonna mõtlemine - kui millestki aru ei saada, siis tuleb keelustada. Sest kõik peavad mõtlema ja käituma ühtemoodi. Vabas maailmas üleskasvanutel ei tuleks iialgi pähe vaevata ennast mõttega, et kui palju kaasvõistleja võistluse ajal jooki tarbib või miks naabrimees ennast jääveega üle kallab ning sellest video sotsiaalmeediasse postitab. Who cares!

 
At 14:36, Blogger Priit Pullerits said...

Who cares, ütlete teie, 14:29 - ?!?? I care. He cares. Even she cares. We care. Ja kas teate, miks? Sest ükskõiksusest - who cares - algavad alati kõige hullemad asjad. Näiteks kas või pingeolukord Ukrainas: Euroopa teeb küll sõnu, aga tegelikult ei hooli. Ärge unustage vana rahvatarkust: ärge kartke vaenlasi, vaid kartke ükskõikseid! Ehk neid, kes ütlevad "who cares". Häbi teil olgu, "moodsa aja" inimene! Teiesugused Eesti kardetavasti hukutavadki. Aga no muidugi, teie ütlete selle hukutamise peale: who cares!

 
At 14:49, Anonymous Anonüümne said...

" Jalgrattur kompressioonsukkades võistlemas - no seda pornot ei tahaks küll näha."

Päeva tsitaat

 
At 15:20, Anonymous Anonüümne said...

Jälle õigus. Ukrainas on hetkel разбериха и хаос, nagu vene keeles öeldakse. Kuid kaudsed märgid viitavad, et venelane tahab lähiajal tankirulli liikuma panna. Siis tuleb Kievis selline шухер, et hoia ja keela.
Aga Eestit see muidugi ei puuduta, nagu meil armastatakse mõelda.
Pullerits on üks väheseid mehi Vello Leito ja Kivisildniku kõrval, kes nendes kategooriates suudab mõelda.

 
At 15:23, Anonymous Anonüümne said...

Amatöörid, nagu 14:29 -- püüate väidelda mehega, kes paneb kogu aeg puhast kulda.

 
At 15:32, Anonymous Anonüümne said...

oehhhhh..... aga samas on ju tore priidu kohatist "vana baskini" huumorit lugeda... kuhu neid "meie mats" auhinnale pretendeerijaid kirja saab panna, ma esitaks pulleritsu...

raul

 
At 16:38, Anonymous 14.29 said...

Priit, who cares ei tähenda inglise keeles ükskõiksust, selleks on väljendid apathy või lack of interest. Who cares tõlgitune eesti keelde tähendab keda see huvitab. Ehk siis seda, et sa aktsepteerid enda kõrval ka teistsuguste maailmavaadete ja huvidega kodanikke, mitte ei tembelda neid lollideks ja idiootideks, kui nad teevad midagi sellist, millest sa aru ei saa. Kõik inimesed maailmas ei pea viis korda nädalas jalgrattaga sõitma, seksima ainult järglaste saamiseks jne jne.
PS! Ma ei ole "moodsa aja" inimene, vaid nagu sinagi Vene ajal üles kasvanud ning isegi Vene kroonus käinud. Aga jah, Erki Noolt ma arvamusliidriks ja kumiiriks ei pea ...

 
At 16:54, Anonymous Anonüümne said...

"Pealekauba, kui joomine keelustada, muutuks näiteks maratonijooks palju huvitavamaks" pani kohe mõtlema, kui palju "huvitavamaks" teeks sportlaste tervise anaboolsete steroidide lubamine.. parem mitte!

Fraasi "ka ise, kui sai 1984. aasta kevadel Sotšis Eesti noorjooksjatega (Valdek Apivala, Tiit Paalberg, Arvi Uba, Heiki Sarapuu - mäletate küll neid) laagris käidud" paluksin lisada järgmisesse postitusse, kus oma 800m või muud sellist jooksurekordit mainite. Et süstemaatilisus ikkagi säiliks, mõistate.

 
At 17:02, Anonymous Anonüümne said...

Kalev Urbanik - kes vähegi asjatundlikule vanema ja keskmise põlve Eesti jooksuhuvilisele ei vaja tutvustamist - jäi isiklike rekordite poolest(800 m – 1.54,5; 1500 m – 3.53,5) mäletamist mööda Priit Pulleritsule alla. Kristo Reinsalu koostatavas Eesti jooksu kullafondi raamatus aga Kalev Urbaniku ja Priit Pulleritsu nime ei kohta. Skandaalne!
Samuti mitte näiteks Valeri Vesselovi jpt. [Kes teab Valeri Vesselovi panust Eesti kestvusjooksu?] Niimoodi me endale väärikat ajalugu ei loo.

 
At 17:57, Anonymous Anonüümne said...

Ei saa välistada, et nii Kalev Urbanik kui Valeri Vesselov poleks olnud LK pojad.

 
At 18:30, Anonymous Anonüümne said...

Aitähh 15:26!:))

 
At 19:05, Anonymous Anonüümne said...

Oot, jootmine selleks mitte ettenähtud kohas peaks olema küll keelatud.
TJM You know :)

P.

 
At 20:44, Anonymous Anonüümne said...

keelata joomine köikidel distantsidel vahemikus 10-22 km
kah priit

 
At 21:03, Anonymous Anonüümne said...

Just. Ja rattarallide stardis peavad olema kõik võistlejad vanade Ukraina ratasega ning nahkse slemmiga, sest muidu ei võidaks ju parim vaid see, kellel on rohkem raha, et parem ratas osta, paremad taustajõud jne. Priit, mine ravile. Elu ja sport ei olegi kunagi võrdne. Sinusugusel kribul on ratta seljas veidi kergem, kui mul, 100 kilosel sõitjal. Aga ma ei kisa, et alla 100 kiliostel meestel tuleb rattasõit keelustada. Et ikka võrdsem ja huvitavam oleks.

 
At 22:23, Anonymous Anonüümne said...

Viimane kommentaar on ikka tase :D :D no ma ei või .....kust mõnel ikka teksti tuleb.

 
At 23:04, Anonymous Anonüümne said...

Kui senini olen enamuse Priidu seisukohtadega nõustunud, siis see praegune avaldus paneb mind küll kukalt kratsima, kas olen mina või siis PP ületreeningu ohvriks langenud. Esialgu ei julge PP-l seda siiski kahtlustada ja piirdun endaga. Tõmban endal ööseks kompressioonsuka pähe, ehk tõmbab mul hommikuks mõistuse jälle käima. Loodan, et ma kompressioonsukk peas liiga pervo välja ei näe.

Head ööd,
Trennis-pool-liitrit-vett-tunnis-nõrk-omega-isane

 
At 23:28, Anonymous Anonüümne said...

Jah! Siis on kohe näha, kes kui kõva mees on, vastupidavuse mõttes. Praegu nagu rohkem toitainete-vedelike omastamise kiiruse võistlus, mitte vastupidavuslike võimete.

 
At 00:32, Anonymous Anonüümne said...

Läänest pealepressiva pehmokultuuri ja pervode vastu on Pullerits halastamatu. Ja õigusega. Kui idast tulevad mehed - noored, jõulised, brutaalsed, talendikad - ja võtavad meie pehmodelt ära meie meie maa ja naised? President on väga mures. Pöördumised abi saamiseks lähevad NATO, Washingtoni, Londoni ja Brüsseli poole venelaste ohjeldamiseks.
Pulleritsu kahjuks ei kuula keegi.

 
At 09:09, Anonymous Gustav said...

00:32 esimene pool su postitusest on väga asjalik. Lõpp läheb rappa. Pulleritsu kuulab terve Eesti himu-, profi-, ja amatöörsportlaste kogukond ehk kommjuuniti. Ning see on väga suur kogum - julgen arvata et koos treenerite, lapsevanemate, kiibitsejate ja muidutontidega ca 200 000. Eesti sport oleks palju tervem ja tugevam kui seda juhitaks PP ideoloogilistest arusaamadest lähtuvalt. Aga ühel päeval me jõuame sinna, be sure, cross yer fingers

 
At 09:33, Anonymous Anonüümne said...

Mina loen regulaarselt härra Pulleritsu blogi. Leian, et igati väärt infot saab ning samuti meeldib mulle julgelt välja öeldud arvamused. Rohkem selliseid otsekoheseid mehi ja elu Eestis oleks elamisväärsem.
Raivo, lapsevanem

 
At 10:02, Blogger Priit Pullerits said...

21:03, võtke kaalus alla, üle 100 kilo on ilmselgelt tervisele väga ohtlik kaal. Kaalu langetamist ei keela teile küll keegi, et saaksite ka tunda end normaalkaalus sõitjatega vähegi võrdsena.

Aga kuhu on tänapäeval jootmisega jõutud!?! Isegi staadionijooksudel 10 000 meetris pannakse tagasirgele lauad, mille peal on joogitopsid - uskumatu, et seda tehakse. Pool tundi jooksu - ma räägin siin tipptasemest, mitte endasugustest, kes kunagi 10 km jooksul ei joonud - ja juba on vaja joota-juua!!! Kas Müncheni või Montreali olümpial, kui võidutses Lasse Viren, ka 10 000 meetris juua pakuti. Ei pakutud. Järeldused tehke ise.

 
At 10:05, Anonymous Paul, muidutont ja kaitseliitlane said...

Pulleritsu bloog on väga lahe. Kui on tarvis, saab ikka suu puhtaks räägitud. Kus mujal saad hingele rahuldust kui sulle ei meeldi homod, ametnikunässid, antsipidiktatuur. Väga tervitatav.

 
At 10:44, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, 10:34, Eesti jalgpallist rääkides kõlab eriti pateetiliselt, st ülepaisutatult ja õõnsalt muidu vahva ja tubli telekommentaatori Tarmo Tiisleri reklaamklipp kohaliku meistrisarja teleülekannetele (tsiteerin mälu järgi): "Igal väraval on kullahind. Ühtki eksimust ei jäeta karistamata." Mõelge nüüd nende lausete sisule mõni hetk - kas pole naeruväärsed laused? Et igal väraval on kullahind?! Ka sellel, mis tabeli lõppu kuuluvad meeskonnad üksteisele löövad? Et ühtki eksimust ei jäeta karistamata? No siis võiks kohtumised lõppeda seisuga 32:29, mitte 1:0 või 2:0.

Tarmo, mulle meeldivad sinu reportaažid, aga selle reklaamiga oled sa küll mitmekordselt üle pakkunud. Korista see jama eetrist. Ma usun sinusse - sa suudad palju paremini!

 
At 10:48, Anonymous Feeliks said...

Hei kommjuuniti!
Kui teid juba nii palju on (peaaegu pool milljonit), siis selline küsimus et kas talletasite Hullu Maksi (madmaxestonia) blogi jutte? Kangesti oleks vaja ühte sissekannet sealt. See oli populaarne nö. viimsepäevablogi, mis eelmisel aastal maha võeti. Sisu oli äge.
Nüüd kui ida-ukraina laieneb ida-euroopasse, on sedalaadi teadmised kulda väärt. Olge vaprad!

https://sites.google.com/site/madmaxestonia/home

 
At 11:08, Anonymous Anonüümne said...

Ohhhh Priit! 10:44 postitus on suurepärane. Paremini ei saa seda pulli sõnadesse panna. Tõega, me saame aru, et sport kui tsirkus annab paljudele leiba, aga meedias esinevad eskalteeritud hüüatused ja pateetika?! Eks tegijad saavad ise ka aru selline absoluudile lähenev reklaam on üle võlli. Eksimused karistatakse ära! Olen ise sportlane ja palligi mänginud, aga see deviis toob silma ette pildi väljaku taga seisvast giljotiinimasinast.
Reinsalu "Eesti jooksu kullafond" umbes sama asi. Eks me pea ennast ise positiivsusega laadima, aga kui küsida, kus on see kuld? Kuldaväärt jooksumehi meil olnud ikka, aga katsutav kuld on Selliku ja Turbi toodud nsvl meistrikate kullad. Rohkem pole. Euroopakatelt Selliku ja Loskutovi hõbedad. Väljapoole on pilt nadi. FIBA leht kirjutas Kangurist kui esimesest eestlasest kes palli põrgatada oskab. Oleks Mägi selle jooksu võitnud, oleks noormees paugupealt absoluut ja kõigi aegade jooksukunn. Kus meedia oleks alles vahutanud.
Kuhu siis noori poisse meelitada? Kergejõustikku väikeseks rasmuseks saama või jalgpalli väikeseks klaavaniks?

 
At 12:08, Anonymous Anonüümne said...

Tore blogi jah aga paljud küsimused jäävad vastuseta:
- Kes algatas talmudistliku külma veepange riituse?
- Kes organiseeris Balti keti?
- Kes lavastas Eveliinale alatu lõksu?
- Miks peab vahetpidamata vett jooma?

 
At 13:36, Anonymous Anonüümne said...

Rahvaspordiüritustel, eriti rattasõidus, peaks lisaks vanusekategooriatele ikka olema ka kaalukategooriad (või kaalu alusel arvutatav konstant, millega arvestatakse lõppaja korrigeerimisel). Näiteks võiks aluseks võtta kehamassiindeksi, sest siis oleks selge, kes enda paksuse kohta kõige kõvem vend on. Ja kaaluda võiks enne võistlust koos kogu varustusega, aga mitte vedelikega, sest need juuakse ära. Kaaluda võiks kohe peldiku järjekorra juures, sest seal inimesed nagunii seisavad ja ootavad oma korda (lisaks annaks täis põis suurema kaalu ehk parema lähtepositsiooni – kavalamad arvestavad ka nüanssidega).
Pole mingit alust väita, et rahvasportlane peaks mingis üliheas Absaloni vormis olema. Hea, et ta üldse on rattasadulasse saanud (joosta nagunii juba ei viitsi).
Mina isiklikult näiteks saaksin siis kohe meeletu motivatsioonilitaka, sest tuleks enda kategoorias (120+ koos varustusega) kindla peale suhteliselt heale kohale, mõnikord võib-olla isegi esikümnesse! Millist indu see annaks pürgida juba järgmisesse kõvadus- ehk saledusklassi! Milline tõus karjääriredelil, sest võrreldes praeguse süsteemiga, kus on võimalik tõusta vaid vanuseredelil, mis ei saa ju olla mingi eesmärk, oleks ikka hoopis võimas siht silme ees! Päris kõrgele ehk kribude klassi küll ei õnnestu kunagi kuuluma hakata, kui just ei viili konte õhemaks, litsu rinnakorvi kokku ega tõmba lihastest niite välja.

 
At 13:45, Anonymous Anonüümne said...

- Kes algatas talmudistliku külma veepange riituse? -Savisaar
- Kes organiseeris Balti keti? -Savisaar
- Kes lavastas Eveliinale alatu lõksu? -Savisaar
- Miks peab vahetpidamata vett jooma? -edevus sunnib

 
At 13:47, Anonymous Tegija said...

Mina näeks hea meelega et Pullerits omaks administratiivset võimu, oleks tegija näiteks siseministeeriumis. See kõikelubav liberalism - mis me sellega peale hakkame? põhja läheme.

 
At 14:22, Blogger Priit Pullerits said...

13:47 ja paljud, väga paljud teised - aitäh toetuse ja usalduse eest! Ma arvan, jah, et siin meie elus tuleb palju asju jõuliselt ja kainest mõistusest lähtudes ümber korraldada.

Lp 13:36 - ääretult egotsentriline lähenemine! Pigem keskenduge sellele, et võtke oma liigsed kilod alla ja saage tervislik väljanägemine, kui et nuruda endale ebatervisliku ülekaalu arvelt mingit lisaeelist.

 
At 15:26, Anonymous Anonüümne said...

Saagim ja Kadastik kahtlemata väga autoriteetsed inimesed. Priit võiks paluda mõlemalt esseed, mille siis siia bloogi riputab. Las kirjutavad vabal teemal, mis neile muret teeb ja milline võiks välja näha EW aastal 2020. Oleks väga intrigeeriv, sest keegi meist ei tea, kas Kadriorus istub sel aastal miss Kaja Kallas, või Estlandia guvernöör härra Kõlvart Mihhail.

 
At 15:50, Anonymous Anonüümne said...

Mul on veel parem ettepanek - enne starti peab iga võistleja ära jooma 4 liitrit vett ja korraliku koguse kõhulahtistit. Võistlus muutub sellest kohe ettearvamatuks ja müstilisemaks - iial ei või teada, kellel järgmisena põhja alt ära lööb. Saab kohe näha, kelle "sisu" ja mootor on tugevamad ja kellel on rohkem tahtejõudu. Toore jõuga raiuda ei saa, jõuvarusid tuleb jagada, oma organismi kuulata. Hoobilt lisandub paljusoovitud salapära ja pinge - enne lõpujoont ei saa milleski kindel olla...
Taavi

 
At 16:11, Anonymous Anonüümne said...

Naistelehe artikkel:
http://naine24.postimees.ee/2899257/kaheksa-marki-et-sa-jooksed-valesti

Meestelehes peaks olema artikkel:
kaheksa-marki-et-sa-jood-valesti

1. Elektrolüüdi asemel jood õlut
2. Mikrokoguste asemel jood 2l korraga
3. ...

8. Sa ei viitsi juua hommikuti

 
At 16:30, Anonymous Anonüümne said...

Pigem keskenduge sellele, et võtke oma liigsed kilod alla ja saage tervislik väljanägemine

Ole pai Priit-katsu 5 kilogi juurde või alla võtta, seejärel tule õpetama :)

 
At 16:41, Anonymous Anonüümne said...

Enne, kui kaalu kohta järeldusi teha - 100 kilo on ilmselgelt tervisele väga ohtlik kaal, peaks siiski ka inimese pikkust teadma. Kui 21:03 on näiteks 1.95 ei pruugi ülekaalust juttu ollagi.

 
At 17:29, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 16:30 - aga milles probleem?! Ma tulin vene sõjaväest tagasi, seal nuumati hästi, kaalusin 80 kilo, enne vene sõjaväge kaalusin keskmaajooksja kohta pisut palju, 68-69 kilo, ja juba mõne kuu pärast kaalusin taas 70 kilo ringis. Nii et mitte 5, vaid lausa 10 kilo, ja mitte 100 kilost, vaid ainult 80 kilost vähemaks. Saab küll, mis te hädaldate!

 
At 17:42, Anonymous Anonüümne said...

Priit, joo ka, "kui et nuruda endale ebatervisliku organismi kurnamise arvelt mingit lisaeelist."
Kõik, mida siinne jumal ei tee tuleks keelata või siis vähemalt kõlavate sõnadega rinnale tagudes häbimärgistada. Et siis, umbes kahe kuu pärast oma sõnu jälle sööma hakata. Näiteid? Jooksmine oli hea, enam mitte. Naise vana Optima kõlbas, enam mitte. Kompressioonsäärised olid väga head taastusvahendid, enam mitte. Joomine oli vajalik, enam mitte. Ja veel. Oma überfisheritega palun enam mitte starti ilmuda, sest see annab sulle eelise nende ees, kel pole võimalik sääraseid püsse osta. Sa ju ei taha, et loeks varustus, taustajõud, onju. Sa tahad, et loeks mees. Niisiis?

 
At 18:29, Anonymous Anonüümne said...

17:42, kaks kuud on Priidule liiga pikk ajahorisont. Tema investeeringud on lühemad. Artikkel (1500 tähemärki tuleb kl 14:00 valmis saada. Muidu saab kadastik kurjaks.

 
At 18:33, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits: vene sõjaväes toideti hästi.

Tänan ausa ülestunnistuse eest! Muidu ikka vene värk, vene värk..

 
At 19:01, Anonymous Anonüümne said...

Oi kurram kompressioonisukad jälle aktsioonis! Kui ratturite jalas oleks naeruväärsed, siis jooksjatele, eriti täppsportlastele sobivad need nagu täpid lepatriinu selga.

 
At 19:34, Anonymous Anonüümne said...

PRIIT PULLERITS: Vene sõjaväes nuumati hästi.
"Enne vene sõjaväge kaalusin 68-69 kilo", meenutab Postimehe ajakirjanik ja Tartu Ülikooli õppejõud. "Kui tulin vene sõjaväest tagasi, seal nuumati hästi, kaalusin 80 kilo". Ja seda kaugel Põhjas, polaarjoone taga Murmanski oblastis, kus energiakulu on tunduvalt suurem. Sõjaväekohustuse täitmiselt Eestisse tagasi pöördnud, langes noor mees taas düstroofia piirile. "Juba mõne kuu pärast kaalusin taas 70 kilo ringis. Nii et mitte 5, vaid lausa 10 kilo, ja mitte 100 kilost, vaid ainult 80 kilost vähemaks."
Veel on sõjaväest meelde jäänud tervislikud eluviisid. "Vene sõjaväes polaarjoone taga oli täiesti tavaline asi, et saunas käies tuli end jääkülma veega üle valada, seda tehti regulaarselt - seepärast seal keegi peaaegu kunagi haigeks ei jäänudki", seletab ajakirjanik, kes tänapäevani sportlikule eluviisile truuks jäänud.

 
At 20:29, Blogger Priit Pullerits said...

Ja juba ma muudan oma seisukohta, et te oma väidetes pettuma ei peaks. Vene sõjaväes ei toidetud siiski hästi, vaid toideti regulaarselt veerikka toiduga, mis ajas keha punni ja tekitas lodevaid lisakilosid (mille arvelt paljud mulle arusaamatul põhjusel endale nüüd eelist nuiavad).

 
At 20:40, Anonymous Anonüümne said...

Hilja juba. Ilmub homses Pealinnas.

 
At 20:50, Anonymous Anonüümne said...

Hingamine tuleks ära keelata. Vähemalt sportimise ajal. Ja sportida tohib ainult kuni higistamise alguseni. Vaat siis näeb ära, et kes kui mees on. Ja mis peaasi - kiiresti.

 
At 20:50, Anonymous Anonüümne said...

Ja kes rattasõidu ajal põiel või pärasoolel käib, see on kohe DNF. Viimasega on numbripeitja muidugi harjunud.

 
At 21:17, Anonymous Anonüümne said...

Ärge virisege. Hoidke jah kust kinni te äbarikud tsiklistid. Muud paremat te soovitada ei oska.

 
At 22:46, Anonymous Anonüümne said...

Olen täheldanud oma sõprade seas sellist huvitavat asja. Paljud kurdavad, et juba +25ga on vaata, et võimatu võistelda, endal mul pole probleemi +30-32ga võistelda, kuumema ilmaga pole lihtsalt sattunud veel võistlema. Veekulu võistlustel samuti väiksem kui sõpradel. Kehakaal ja pikkus sentimeetrid suht ühes augus, siis otsisin erinevusi. Leidsin sellise huvitava asja, need kes talveperioodil tegid kas kõik või suurena osa trenne õues, talusid ka kuuma paremini, need kes sitsisid saalis ja ujusid, ei talunud nii hästi kuuma suvel. Ei olnud küll miskit 100%list kattuvust, eks valim oli ka väike, kuid mulle tundus, et see võib olla üks põhjus, et need kes aastaringi teevad väljas trenni, kohanevad välistemperatuuridega paremini.

 
At 00:20, Anonymous Anonüümne said...

22:46, tegu on juhusliku kõrvalekaldega. Lahendus peitub tegelikult sokkides. Kompressioonsokkides treenimine tõstab kuumataluvust märgatavalt. Küsi täpsemalt täppsportlastelt ja maaletoojalt.

 
At 01:29, Anonymous Anonüümne said...

Kaks ilmekat fotot Jooksuportaalis: üks Tõrva-Valga 30 km maanteejooksult, teine 5 km staadionivõistluselt. Vaadakem neid pilte tähelepanelikult. Staadionijooksja (pildil Priit Aus) kehahoiak on sirge, jooksutehnika anatoomiliselt õige, liikumine energiline. Jooksjast õhkub tahkekindlust, dünaamilisust, jõudu. Maanteejooksjad, seevastu, jätavad mulje nagu "a disorganized band of negroes" - igaüks on kas ise suunda lääbakil või siis kummalisse püstisesse sundasendisse kammitsetud. Ja see on alles jooksu algus.
Fotod viivad mõttele, kas kümnete kilomeetrite pikkused jooksud - mida vaid üliväike osa andekaid ja professionaalselt pikamaajooksudele keskendunud harrastajaid suudab õiges jooksutehnikas läbida - on ikka massidele õige tee jooksutõdede juurde?

 
At 08:46, Anonymous Anonüümne said...

See ongi jooksu algus. Kiirendusfaas ebatasasel tõusul. Mis siis nüüd teha? Kas keelame rahvasportlastel jooksmise, sest kehahoiak ei ole õige, tahet ei ole silmist näha?
Hea, et sa OM-i ja kooli kehalise tunni seitsmenda klassi jooksutehnikaid võrdlema ei hakanud. Zatopek ja Radcliffe jooksutehnika võta järgmisena arvustada.

 
At 09:38, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 22:46, ka mul pole kuumaga probleeme, tänavusi ägedamaid võistlusi oli Jõgeva rattaralli, kus oli sooja üle 30 kraadi. Ja kuumaga pole probleeme hoolimata sellest, et karastuse olen vene armees saanud just vastupidistes tingimustes, kus esimesel talvel oli kaks kuud jutti konstantselt -41 ja -42 kraadi (jah, päeval) ja kasarmus (üldse kõige soojem koht peale šušilka) oli neil kuudel temperatuur +5 kraadi (jah, +5) - ja näe, olen elus ja terve ja ei kurda iga pisiebameeldivuse pärast, nagu lääne jobud, ja saan hakkama ka joomata! Aga kes teab, võib-olla on asi ka selles, et olen käinud mitut puhku suviti Utah's Moabis kuumaga harjumas, seal suvel konstantselt +41 kuni +43 kraadi.

 
At 10:28, Anonymous Anonüümne said...

Ma kohe eeldasingi et sa oma sõjaväe järgse "kaalukaotusega" taas kelkima tuled.

Sinu nö tasakaalu või mugavustsooni kaal ongi ca 71kg. Nagu öeldakse - "söömatagi sale" :)
Sa võid lühikesel pingelisel perioodil mõned kilod kaotada või mingil perioodil paar kilo lisaks koguda aga normaalsele elurütmile tagasi saades on plaksti kaalul jälle 71.0 kg , ei grammigi enam ega vähem.
Kui tahad teada saada ,mida tähendab kaalu langetamine (ja teisi õpetada) siis võta nüüd 71 pealt 61 kg peale. Või ürita 10kg lihasmassi arvelt juurde võtta-btw,tervisele oleks nii kasulikum.

 
At 11:38, Anonymous Anonüümne said...

> võta nüüd 71 pealt 61 kg peale.

Hea väljakutse!

 
At 11:41, Anonymous Anonüümne said...

Vägev väljakutse! Ja sinna lisaks üks tahapanek - joomine võiks kah keelatud olla!

 
At 12:33, Anonymous Anonüümne said...

8:46, kas kiirendusfaasis ei peaks keha olema ette kallutatud, käed aktiivselt töötamas, äratõuge jõuline? Need inimesed ei paista küll kuhugi kiirendavat. Jooksutehnika A ja O omandamine peaks olema kättesaadav paljudele. Aga ikka lühimaal kõigepealt.

 
At 13:44, Anonymous Kepimees said...

12:33, kuidas sul see õige tehnika nii hästi teada on? Olen tihti teinud teletorni kandis trenni nii kepil kui tsiklil ja hämmastusin, et kuidas minu keha- ja tagumikuasend nii hästi on teada. Otsustasin asja uurida. Otsisin kepile sobiliku optika ja seejärel optikale paremad kepid ning avastasin, et kui pilvise ilmaga hilisõhtul optika teletorni peale suunata siis ilmub sealt välja droon mis kaugemla kimab vilinaga nagu NATO pistrik 3 sekki enne ülelendu ning 30m kaugusel ja kõrgusel on see vaiksem kui sama kaugel kepitrenni tegeva naabrimehe hingeldamine. Huvitav kas optikaga varustatud kepitrenni tegijad on tõesti nii huvitavad objektid keda peavad Eesti luurepistrikud valvama või on tegemist miski perverssuse avaldumisega käsuliinides? Rahva Luule teadis juba ammu rääkida teletorni "tundmatutest objektidest", nüüd sain siis ka ise oma silmaga sellele kinnitust.

 
At 15:50, Anonymous Anonüümne said...

Teed kepitrenni? Tubli

 
At 17:24, Anonymous Anonüümne said...

Käed töötavad aktiivselt ja äratõuge on jõuline profisportlastel 100 m stardis. Ülesmäge ebatasasel pinnasel, (millel treenimist, muide, Enn Sellik väga oluliseks peab, et areneks ka pöid)tagasihoidliku tõukega amatöör-hobi-rahvasportlane end stardis segi tõukama ei hakka. Seda enam, et see ei ole 100 meetri start. Pildil on "õõtsumas" ka Kristo Reinsalu, kelle tehnika kohta saavad ja tohivad sõna võtta Eestis ehk kümmekond tegelast. PP blogi lugejad tema nõustajate hulka ei kuulu. Kui õõtsub, siis õõtsub. Mõni mees õõtsub kiiremini, kui teine mees sirgelt ja aktiivselt kätega töötades liigub. Jõudu!

 
At 18:26, Anonymous Anonüümne said...

Nojah, ülesmäge, mägine Lõuna-Eesti ikka. Teede kvaliteet ka teine kui Tallinnas.

 
At 21:11, Anonymous Anonüümne said...

Austatud hr. Pullerits.

Kas Eesti antakse ära? Olen juba 2,5 kuud "infodieedil" - loen AINULT teie suurepärast spordiblogi. Kristo Reinsalu blogi ja Jooksuportaali loen ka. Vahel vaatan linke, mis teil üles pandud. Muud meediat üldse ei tarbi. Jalgpalli - 0. Vello Leito iseseisvuslaste veebis, keda teil kommentaarides viidatud, kirjutab minister U.Paet riigireetur. Süda on nii murelik.

 
At 00:20, Anonymous Anonüümne said...

21:11, Pulleritsu blogi on hää tõepoolest, oleks isegi suurepärane, kui loomingulist väljendust talutaks enam. Aga teile soovitaks siiski PMi välisuuduste rubriiki - meil on olemas oma halagoranid.

 
At 00:24, Anonymous Anonüümne said...

Vene tankid on Novoazovskis. Mis saab?

 
At 09:56, Anonymous Anonüümne said...

0:20, no ma ei tea, sirvin ainult paberil PM-i, kuid nimetatud rubriigis ei taba silm kordagi halagoranilikku vaadet. Pärast PM-i brainwashingut kogun seda remondi tegemisel seina makulatuuriga katmiseks enne tapetseerimist. Talvel saab sellega ka pliiti kütta - hea valusa leegiga. Siiski soovitan jääda PP elu vahendamise nautimise juurde. Aegajalt imbub ka siia mõnusalt tundlikke infobitte mis annab aimu, et täitevvõim on võimust eemaldunud.

 
At 10:00, Anonymous Anonüümne said...

Kes on halagoran (hala-Goran)? keegi jugo vä?

 
At 10:49, Anonymous Anonüümne said...

Ukrainas kinnipeetud. üle piiri eksinud Vene dessantväelasi kahtlustatakse sidemetes terroristidega.@

 
At 10:42, Anonymous Anonüümne said...

Söömise ja joomise täielikku keelustamist võistluse ajal ei pea ma õigeks. Küll aga võiks olla tõesti nii, et igaüks võtab ise kaasa miipalju, kui vajalikuks peab ja peab sellega võistluse ajal hakkama saama. Siis lõpeks see pudeli spordidirektori antavast pudelist hoo lükkamine ja muu trall pudelitega.

 
At 03:44, Blogger oakleyses said...

tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp, oakley sunglasses, michael kors outlet, michael kors outlet, replica watches, nike air max, michael kors outlet, louis vuitton, michael kors outlet, prada outlet, cheap oakley sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, prada handbags, michael kors, polo ralph lauren outlet, kate spade outlet, ugg boots, ray ban sunglasses, ugg boots, jordan shoes, ugg boots, nike outlet, burberry outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, michael kors outlet, louis vuitton, tory burch outlet, ugg boots, louis vuitton, louboutin, nike air max, louboutin outlet, chanel handbags, longchamp outlet, louboutin shoes, burberry, tiffany jewelry, nike free, uggs on sale, oakley sunglasses, replica watches

 
At 03:47, Blogger oakleyses said...

new balance pas cher, sac longchamp, hogan, true religion jeans, kate spade handbags, nike air max, air max, north face, ray ban pas cher, air jordan pas cher, true religion outlet, nike air max, ralph lauren pas cher, north face, louboutin pas cher, coach purses, sac guess, lululemon, coach outlet, timberland, nike roshe, longchamp pas cher, michael kors, burberry, air force, true religion jeans, lacoste pas cher, tn pas cher, nike air max, abercrombie and fitch, true religion jeans, hermes, vanessa bruno, michael kors, nike free run uk, michael kors, ray ban uk, ralph lauren uk, coach factory outlet, nike blazer, mulberry, michael kors, coach outlet, converse pas cher, nike free, vans pas cher, oakley pas cher, nike roshe run, hollister, hollister pas cher

 
At 03:53, Blogger oakleyses said...

louis vuitton, converse, canada goose outlet, michael kors outlet, michael kors handbags, pandora jewelry, moncler, hollister, ray ban, sac louis vuitton pas cher, moncler, lancel, ugg boots uk, bottes ugg, doke gabbana outlet, moncler, coach outlet, montre pas cher, louis vuitton, moncler outlet, canada goose, louis vuitton, moncler, michael kors outlet online, doudoune canada goose, thomas sabo, moncler, karen millen, juicy couture outlet, toms shoes, wedding dresses, converse outlet, canada goose, moncler, vans, marc jacobs, links of london, hollister, pandora jewelry, moncler, canada goose uk, ugg,uggs,uggs canada, nike air max, swarovski, canada goose, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, swarovski crystal, supra shoes, canada goose, pandora charms, barbour jackets

 
At 04:07, Blogger Unknown said...

nike air force
nike air max 2017
nike lebron 15
nike air max 90
retro jordans
yeezys
yeezy
nike outlet store
adidas shoes
adidas superstar

 

Postita kommentaar

<< Esileht