reede, jaanuar 31, 2014

Pullerits: Kuidas Veerpalu puudutava otsusega kaasnes provokatiivne sõnavõtt?

Nüüd siis tuli ära. Tuli ära uudis, mille tulekut loota võiski, ja nagu lubati, siis just enne Sotši olümpiat: et Andrus Veerpalu 2011. aasta dopinguproov oli ikkagi positiivne, sest selle näidud ületavad WADA korrigeeritud piirnorme, ja ületavad kohe kõvasti. Ületavad nii A- kui B-proovi ülemine ja alumine näitaja. (Lisandunud info valguses ja kõiki asjaolusid arvestades otsustasin selle sissekande juures olnud kaks pilti Andrus Veerpalust asendada piltidega Mati Alaverist.)

Arvate, et rõõmustan? Ei, üldse mitte. Kogu aeg olen sisimas mõelnud, et oli Veerpalul seda jama üldse vaja. Aga kui jama on käes, on debiilne mängida lolli, nagu teevad paljud, kes on raiunud algusest peale kui pimedad, et ootame ära lõplikud tulemused, ja seejärel, et CAS mõistis ju Veerpalu õigeks. Need raiujad on olnud kui rumalad lapsed, kes näevad suures kirjas, et mobiiltelefon maksab null eurot, ja ei oska lugeda väikest kirja, et alates teisest kuust pärast ostu maksad iga kuu 24 eurot, nii et kokkuvõttes maksad mobiili eest 480 eurot (kuigi kohe välja ostes oleksid maksnud 360 eurot – kuid seda ei ütle isegi väike kiri mitte; selle teada saamiseks tuleb oma aju kasutada ehk ise arvutused teha).

Mäletate, juba pärast CASi otsuse saabumist kirjutasid ajakirjanikud (ja kirjutasin ka mina), kes erinevalt lihtsameelseist süüvisid otsuse tervesse, mitmekümne lehekülje pikkusesse teksti, et dopinguproov näitas: Veerpalu on tarvitanud kehavälist kasvuhormooni. Nüüd tõestavad seda ka WADA värsked piirnormid ning isegi Veerpalu esikaitsja professor Sulev Kõks on öelnud, et tema ei kavatse nende vastu sõdima hakata.

Oli kogu seda jama vaja?...

Tänase Tartu Postimehe spordi kuukommentaari rubriigis, mida olen täitnud juba umbes kümme aastat – see on Eesti ajakirjanduse pikima ajalooga järjepidevalt ilmuv autorirubriik –  avaldasin sellega haakuvalt provokatiivse kolumni: miks me omasid peksame, aga välismaalased enda omasid sageli mitte. Olgu igaks juhuks lihtsameelseile seletatud: kolumnistika pakub suurepärast võimalust ajugümnastikaks ja argumenteerimiseks – võtad mingi positsiooni, püüad seda tõestada ja üritad selle vettpidavuses ka teisi veenda. Põnev! Peaasi on ärgitada inimesi kaasa mõtlema, vastu vaidlema – sest ainult sedasi saab panna neid asjade üle põhjalikumalt juurdlema. Kolumnistina olen ma kaugel arvamusest, et enamik peaks minuga nõustuma, samuti oleks naiivne uskuda, et ükskõik kui hästi ja efektselt ma argumenteerin, on võimalik inimeste arvamusi muuta.

Teema on komplitseeritud, seetõttu, tunnistan, läks kolumn veidi pikaks. Otsustasime toimetuses kärpida viimase lõigu. See oli selline: «Aga mis me sellest Eestis võidame, kui ka treeneri ja mänedžeri avalikult häbiposti saame lüüa – kui muu maailm laseb pettusel edasi vohada? Kas sedasi ei tapa me lootust, et meiegi hunt võiks karjas teiste huntidega mõnikord vägitegusid teha?»

Aga pitsitame norrakaid ka! Tänase Postimehe vahel ilmus järjekordne minu toimetatud vastupidavusalade lisa Maraton. Selles on mu lugu «Kes kurnab suusatamist?», kus Leonid Kuzmin paljastab norrakate salastatud uuringuid. (Ta näitas neid mulle põhjalikult oma arvutis; kui keegi peaks otsustama mu loos väidetut rünnata, lubas Kuzmin igal juhul anda mulle kaitseks tõestusmaterjali.)

Aga Maratonis on veelgi palju usutavasti kasulikku. Kirjutan intervallhüpoksia-treeningu imelisest mõjust, Vahur Teppan annab üksikasjaliku treeningplaani Tartu maratoni eelseks kaheks nädalaks (tõsi, praeguse seisuga panustan pigem sellele, et maraton jääb ära), sitke harrastussuusataja Veikko Täär räägib talvisest ettevalmistusest ja jagab oma soovituslikke tähelepanekuid, lühidalt on juttu terviserajad.ee uuest imelisest spordiradade kaardist. Kui võrdlete minu koostatud väljaannet neljapäevase Eesti Ekspressi vahel ilmunud OlümpiaEkspressiga, siis on sisukus ja kasulikkus ikka ilmselgelt ja totaalselt Maratoni kasuks.

Maratoni kõige lõpus on veel üks lugu, mis annab meile kõvasti diskussiooniainet kevadeks, kui jooksjad taas massiliselt välja ilmuvad. Kes juhtus eile, neljapäeval nägema «Kapitali» saadet, küllap märkas seal ka intervjuud Rein Sokuga, kes kordas vana kulunud mantrat, et jooksutossud peavad vastu tuhat kilomeetrit ja siis peab need välja vahetama. Kui kaua võib inimesi lollitada?! Selleks, et niisugusele lollitamisele ükskord lõpp saabuks, argumenteerin Maratonis, miks peaks iga sportiv inimene lugema rahvusvahelist bestsellerit «Jooksjana sündinud», mis keerab kõik stereotüüpsed tõed jooksmisest pea peale ja annab kõva paugu jooksujalatsite tööstusele.
******
Utah State Route 128, Moab, Utah. 23. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1 ja 2: Mati Alaver. Fotode autor: Stanislav Moškov, Õhtuleht/Scanpix
Foto 3: Priit Pullerits (nr 103) Viru maratonil. Foto autor: Riho Lüüs
Foto 4: Leonid Kuzmin (pildil) andmas intervjuud Priit Pulleritsule. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 5: Raamat «Jooksjana sündinud».

104 Kommentaarid:

At 11:28, Anonymous Anonüümne said...

Las teadlased vaidlevad nende piirmäärade üle. Iga kohtunik teeb otsuse lisaks tõenditele ka lähtudes enda sisemisest veendumusest. Uute piirnormidega ei ole midagi muutunud, niikaua kui see test pole teaduslikult piisavalt verifitseeritud (99% tõenäosuse saavutamine). Las uusi piirnorme aga testitakse järgmise hakkmasina ohvri kallal järgmises case's.

 
At 11:31, Anonymous Anonüümne said...

jälle PP-lt hea lugu!

 
At 11:35, Anonymous Anonüümne said...

11:28 pole nähtavasti kohtuotsust lugenud. Küsimus oligi just piirmäärade puudulikus tõestuses. Test ise mõõtis õiget asja ja ükski meie poole vastuväide ei leidnud kinnitust. Nüüd on pirmäärad siis väidetavalt tõestatud. Muud polnudki vaja parandada. Ei tasu luua endale ja levitada ekslikke eelarvamusi, et nende valguses õndsalt mugavleda!

 
At 11:43, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, 11:28, nagu öeldakse, peksab segast. Miks peavad inimesed, kes pole endale asja elementaarselgi tasemel selgeks teinud, pole lähtetekstidega tutvunudki (sest muidu nad sellist iba ei ajaks), suu täis võtma ja "suurt tarkust" pasandama hakkama?

 
At 11:51, Anonymous Anonüümne said...

No ja mis siis edasi? Mati Karlovitš marsib uhkelt Eesti delegatsiooni ridades olümpamängudel, Toomas Savi on põranda alla kadunud, koondise arstist pole midagi kuulda jne.
Ainult vaikne mehike Veerpalu on jätkuvalt võllas, kord tõmmatakse nööri pingumale, kord lastakse lõdvemaks.
Jajah, kui oleks teadnud, oleks...

 
At 12:01, Anonymous Anonüümne said...

> argumenteerin Maratonis, miks peaks iga sportiv inimene lugema «Jooksjana sündinud», mis keerab kõik stereotüüpsed tõed jooksmisest pea peale ja annab kõva paugu jooksujalatsite tööstusele.

Töötame Dr Ripsi kliinikule turgu ette?

P.S. Püüa, mees, end mingilgi määral ala arengutega kursis hoida, millest tahad kirjutada. "Jooksjana sündinud"-buum on tänaseks päevaks ammu ümber lükatud ja too "bestseller" prügikasti visatud.
[Jah, kellelegi Ida-Euroopa tagamaa metsas ragistajale nagu Holden, võib seda ilmutist veel praegugi edukalt müüa.]

Minimalistlike jooksujaltsite trend on TAANDUMAS. Usud tõega, et Eestis on McDougalli raamatuga tossutootjate lattu seisumajäänud Vibramite jääke maha müüa? Ära pea Eesti jooksuhuvilisi lollideks!!!

 
At 12:09, Anonymous Valdemar said...

sama meelt,

see "bestseller" on best selling just oma haledate "tõeste" lugude poolest.

Enne kui selle superhõimu jooksjad ei ole staadionile või krossirajale välja tulnud ei ole midagi tõestatud.

Vigastuste arvu suurenemine ei ole uutest pehmetest tossudest tingitud, vaid sellest, et miljonid valgenahalised paksud keskealised hakkasid linnatänaval seasörki harrastama. Veel rohkem oleks vigastusi tekkinud kui nad oleksid hiina tennistes jooksnud.

 
At 12:09, Blogger Priit Pullerits said...

Teema on keerulisem, 12:01, kui siin lahata suudame. Seepärast ütlengi, et jätame selle kevadeks, mil algab jooksuaeg.

Ja tähelepanu, kõik lugejad: olge 12:01 sõnavõtu suhtes äärmiselt kriitilised! Ärge unustage sellist asja, nagu allikakriitika! Me ei tea, kes 12:01 sõnavõtja on (erinevalt minust, kes ma alati ennast identifitseerin), ja see on siin hästi oluline - äkki on ta jooksutossude maaletooja, nende müüja? Kuni me selgelt ja täieliselt ei tea, kes ta on, ei maksa tema juttu võtta tõsiselt, st see võib olla omakasust tingitud, ja seda ta kahjuks varjab.

Niisiis, arukad inimesed, ärge unustage sellist olulist põhimõtet, nagu allikakriitika!

 
At 12:10, Blogger Priit Pullerits said...

Enne mind sõna võtnud 12:09 puhul on näha, et ta pole McDougalli raamatus isegi esimest peatükki lugenud - siis ta näeks ja teaks, et tema jutt paksudest on tühi ja väär jutt.

 
At 12:18, Anonymous Anonüümne said...

Tulles maratoni lehes reklaamitava intervall-hüpoksia treeningu juurde, siis küsiks kuivõrd vastavad seadmed on harrastajale kätte saadavad?
Erki

 
At 13:07, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
ära sa jooksumeestega vaidle. Nad võivad sulle tõestada vastupidist. Kui valged pole paksud (jooksu jaoks) siis milleks neile kompressioonisukad jms. butafooria?

 
At 13:07, Anonymous Anonüümne said...

> Teema on keerulisem, 12:01, kui siin lahata suudame. Seepärast ütlengi, et jätame selle kevadeks,

Mes me tast lükkame. Lahkame ikka põhjalikult läbi. Töönädala viimase päeva teine pool juba, aega küll. Blogis ruumi kah. Eriti kui Postimehe "Maratonis" juba laiale ilmale kuulutatud.

 
At 13:17, Anonymous 11:28 said...

Nonoh, lp blogipidaja, materdada tuleks ikka argumentidega, mitte lihtsalt tatti pritsida.

Ma küsiks, mille poolest praegusel hetkel uued piirnormid on paremad kui eelmised? Kas need on teaduslikult tõendatud? Kas peaksime uskuma, et on?

Esialgseid teste ka uskusime (vähemalt mina kaldun teadlasi vastupidiselt šarlatanidele uskuma), kuni kohus ütles, et need on umbluu.

Seetõttu ütlengi, et et las teadlased vaidlevad (tõenäoliselt uue case'i raames) ja kui teaduslikult on uued piirmäärad tõendatud, on ka Veerpalu puhul dopingu tarvitamine tuvastatud.

Kuivõrd kohtuotsusega selgus, et eelmised piirnormid olid piisavalt tõendamata, ei ole küll mingit põhjust pimesi uskuda, et uued piirnormid kindlasti õiged on. WADA usaldust enam ainult enda väitega ei müü, tõendeid palun.

P.S Kohtuotsust olen lugenud originaalkeeles (tuleb tunnistada, et siiski valikuliselt) ja olulistest kohtadest, usun, olen aru saanud.

 
At 13:45, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, vaielge, aga ärge tekitage provokatiivseid sõnavõtte. Priidust paremini argumenteerida te niikuinii ei suuda ei suuda ei suuda.
Ja jooksumehed pidage mokk maas. Lugege oma algkooli 2.klassi jooksuportaali kuidas eestlased "kaugvõistlusel" osalesid ja 648.koha välja teenisid

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

Omamoodi huvitava sotsiaalse eksperimendi käivitas spordirõivatootja, kes tegi AV autogrammiga tootesarja. Ajastus dressidega väljatulemiseks on kahtlaselt täiuslik - täpselt ja päeva pealt samasse auku uudisega, et AV dopingutarvitamine on kindel. Kas võib sellest järeldada, et turundajad teadsid uudise kuupäeva, teadsid millal teema ja nimi on kuumad. Ei pea ise hagu alla ajamagi. Braavo!

Ja sotsiaalse eksperimendi käigus saavad kõik võimaluse teha dressipoes intelligentsustest. Osta dress või mitte. Dressipood võib ette rahul olla - partii müüakse läbi, mõni ostab nalja pärast, mõni kiusu pärast ja mõni sellepärast, et ei suuda tõel ja valel ka siis vahet teha, kui talle faktidega vastu pead taguda.

PS Meenutage, mida tegid Lance Armstrongi sponsorid. Laiali jooksid. Aga meie siin teeme dopingutarvitaja autogrammiga dresse. Reklaamplakatil koos naisega.

 
At 14:03, Anonymous Anonüümne said...

PS Meenutage, mida tegid Lance Armstrongi sponsorid. Laiali jooksid. Aga meie siin teeme dopingutarvitaja autogrammiga dresse. Reklaamplakatil koos naisega."


jah, täpselt sama meelt.
Ning kui väliskirjandus asjale viitab ja mõne kommentaari lisab siis on veebis 200 vihast kommentaari stiilis "aga kohtus tunnistati õigeks".

Oodanud siis oma dressiga veel 4 nädalat om-i lõpuni. Poleks midagi katki olnud. Aga jah, ennegi näha olnud et AV pee-ärri ei jaga

 
At 14:04, Anonymous Kaarel, vana tuttav said...

Muide, Priidu artikkel Postimehes oli väga stiilne. Aplaus talle selle eest!

 
At 14:26, Anonymous Anonüümne said...

14:03 ütles: "Oodanud siis oma dressiga veel 4 nädalat om-i lõpuni. Poleks midagi katki olnud. Aga jah, ennegi näha olnud et AV pee-ärri ei jaga"

Ma just arvan, et väga hästi jagab. Ja väga küüniliselt. Praegu on stateegiliselt täpselt õige punkt AV nimega asju müüa. Turundajad teavad (no pagan, me kõik ju näeme ja teame!), et on suur hulk inimesi, kes AV-d hukka ei mõista. Neile dressid ongi. Kui mind selles küünilises äriloogikas üldse miski imestama paneb, siis üksnes see, et nimelise tootega alles nüüd välja tuldi.

Raha ei haise, ja seda paistab AV hästi teadvat.

13:54

PS Noh pruulikojad ja joogisegajad, kuidas oleks järgmisena "Mati tume"? Taastab ja kosutab pärast rasket treeningut.

 
At 14:52, Anonymous Anonüümne said...

"Sales of so-called minimalist sneakers, which are billed as being better for posture and preventing injuries, have slowed significantly." -- Has the minimalist running shoe trend reached the end of its course?, National Post (USA), 2013

"Beware of trendy barefoot running shoes - YOU COULD END UP WITH BROKEN BONES IN YOUR FOOT" DailyMail (UK)

 
At 15:26, Anonymous Anonüümne said...

Kelk lubas praegu raadiost midagi erakordset. Kui olulist lund juurde ei tule tehakse TM ära Võrtsjärve peal.

 
At 15:27, Blogger Priit Pullerits said...

14:52 - jah, kui jalg on harjunud tossus jooksma üle kanna, siis paljajalu jooks toob trauma, nõus.

Aga fakt on ka see, et tossud, ükskõik kui head, ei ole aidanud jooksus vigastuste arvu vähendada, vaid traumade arv on jätkuvalt ülisuur, mis iganes polsterdusi tehakse ja kaldeid (pronatsioone) arvestatakse. Sellest kirjutab McDougall põhjalikult ja uurimustele viidates. Nagu ka sellest, kuidas pumbatakse kunstlikult üles jooksutossude nõudlust, ja seal on eesrinnas Nike (mul pole kunagi Nike tosse olnud), lk 208, ka lk 178-184.

Mida ütleb McDougall jooksutossude kohta:
Chris McDougall, author of the recent book Born to Run, goes further. “If this were a drug, it would be yanked off the market,” he said of running shoes.

Ja viimaks veel McDougalli raamatust lk 182, kus ta omistab Lydiardile küsimuse, mille ta esitab Bowermanile: mis pask see oli, mida ta müüb? Ja lk 183, kui Bowermanil on mõistus pähe tulnud, selline lause: "Nike, kirjutas Bowerman ühele oma sõbrale, toodab "hunniku paska"."

 
At 15:40, Anonymous Anonüümne said...

Crazy! Mis on mööda järvejääd kepitamisel ühist suusatamisega? Teeks siis juba uisumaratoni...

 
At 15:43, Anonymous Anonüümne said...

Õige - ärge ostke omale pehmeid jalanõusid. Milleks?
Vanasti tegi Tartu naha- ja jalatsikombinaat väga häid jooksu"tosse".
Kahjuks jäid nad kapitalistide promole alla.
Kunagi ühel Eestimaa rahvajooksul nägin kahte soliidses eas meest pealtvaatajatena arutamas ühe paljajalu jooksja üle:
"Näe üks jookseb paljajalu - küll pevad kõvad jalad olema"
"EI- PEA PEAB KÕVA OLEMA"!

 
At 16:25, Blogger Tauno said...

Nojah, ega 50 km paarisõtuget ning paaristõukelist ühesammulist pole just eriliselt vaheldusrikas ning vahelduvtõukega harjunud inimestele oleks ka teistmoodi koormav. Kui aga valik on ära jäämine või järvemaraton, siis pooldan siiski viimast. Panused ju treeningute näol tehtud, vaja vorm ära realiseerida......

 
At 16:28, Anonymous Anonüümne said...

Foto 3: Priit Pullerits (nr 103) Viru maratonil.

Ai-ai-ai, näen ainult ühte buffi kandvat suusatajat - meenub üks pehmode-teemaline sõnavõtt sel teemal.

 
At 16:55, Anonymous Anonüümne said...

Klubi TM. värske uudis. Kui Lund ei tule, siis TM. Võrtsjärvele!

Ei kujuta päris hästi ette, kust need 6-8000 suusatajat järvele lastakse ja infrastruktuur rajatakse. Kus selline vabalt ligipääsetav autoteega kallas on ja autoparklate jaoks ruum leitakse.

Äkki hoopis. Et Start on Otepääl, nagu ikka. Joostakse suusad käes ca.2,5 km Pühajärve äärde - paadisilla juures suusad alla, 63 ringi ümber sõsarsaarte ja finish on Vähjatiidu rannas. Öömaju ei tuleks tühistada, raha jääks Otepääle jne.

 
At 17:50, Anonymous Karl Vaart said...

Mehed, ärge laske pehmodel kommentaariumi üle võtta. Kirjutage millise strateegiaga saaks Võrtsjärvel startides esimese saja sisse pressida

 
At 18:36, Anonymous Iluuisutaja said...

Auväärt Vaart,
kohe pärast pauku tuleb täiskäik sisse panna ja enne ei puhka ega tagasi ei vaata kui finišijoonest üle. Kui esisaja sisse soovid, siis muud nippi polegi, asi äärmiselt lihtne.
Aga tehnilise poole pealt, et all võiks olla uisusuusad ja võiks olla ka vähe pikemad kepid.

 
At 19:42, Anonymous Anonüümne said...

teraskandiga uisksuusad?

 
At 20:01, Anonymous Anonüümne said...

Head inimesed, mis asi on "Pulleritsu tegemine"?
> enne Siimu minekut oskas Aigar Saarnits enne finišit "Pulleritsu teha" ning grupi peast diagonaalis läbi sõita /Holden

 
At 20:06, Anonymous Anonüümne said...

Pullet tegema- kaasõtjatega mittearvestamine ja lakkamatud kahtlased ja ohtlikud manöövrid. Enamasti lõpevad kukkumisega.

 
At 20:14, Anonymous Anonüümne said...

ärge virisege,
enamus teist ei jõua Priiduga kaasas püsida ja nüüd narrite.
Te hädapätakad lööte verest välja kui Priit lähedal tsihkat-tsahkat kassilikul sammul

 
At 20:17, Anonymous Pokkerinägu Feeliks said...

Siin eespool oli sellest AV dressist juttu. Minu meelest samuti lonkav PR. Küll soome rootsi spordilehtedes jälle juttu saab lasta eestlastest ja nende kangelastest. Veebruari lõpus oleks see asi neile märkamatuks jäänud

 
At 20:39, Anonymous Tennistega jooksin sada kolm said...

Rokk tegi Kraamule sisse,
tubli Tartu! kuigi olen elupõline tallinlane siis Varrakut ja seda tumedate suguvendade punti omaks ei pea

 
At 20:43, Anonymous Laane Jakup, kergejõustik sõber said...

Mehed te olete ju jumalast argpüksid, isegi anoniimselt kommida ei julge. Priit on nagu mees teiselt planeedilt. Miks tema üksi peab eesti sporti tirima ja rahvast eetiliselt harima?

 
At 20:55, Anonymous Anonüümne said...

Mina mõtlesin, et pulleritsu tegema on ajakirjanduslik termin.
Aga aitüma seletamast!

FIS ei hakka otsust ümber vaatama. Miks? Kas eestlasi peetakse nii madalateks, et ei tasu asja ette võtta. Et las peavad varast edasi oma Rahvuskangelaseks.. Kurjaks kisub. Või mõtlevad, et eestlased niikuinii üks kaduv rahvas, pooled välja rännanud, pooled kummardavad dopingupetturit rahvuskangelasena.. Nadi seis, kas pole?

 
At 21:02, Anonymous Marcus-Edward said...

20:55 tõsine kommentaar sul.

Aga olen nõus, eestlased väljasurev rahvas. Paar nime sattus ette
ühest jooksuprotokollist Cevin Anders Soop,
naisterahvas Cinzia Siig,
keegi ärijuht Eric Puusepp

Küll varsti ka perenimed viiakse euroliiduga sünkrooni (Vilba - Willbach)

 
At 21:04, Anonymous Anonüümne said...

"Tänase Tartu Postimehe spordi kuukommentaari rubriigis, mida olen täitnud juba umbes kümme aastat – see on Eesti ajakirjanduse pikima ajalooga järjepidevalt ilmuv autorirubriik "

Vale puha, sm. Kivirähk A. autorirubriik ilmub Eesti Päevalehes aastast 1995.

 
At 21:08, Anonymous Anonüümne said...

Kõvad mehed mölisema olete küll aga suusatamiseks on teil käed nõrgad va saiapätsid teiesugustega ei saa isegi neegrite abil kossu võidetud, kurat vene ajal pidid ukrainlased ja venelased teie eest kossu mängima, nüüd mingid somaallased. Korvirahvas, mai ässkension

 
At 21:23, Anonymous Anonüümne said...

"Kui kaua on Eesti meediaturg võimeline elus hoidma kaht konkureerivat korralikku uudistelehte", küsib meediaekspert Indrek Ibrus tänases Sirbis. 1-lt 0-ni on tee juba kiire.
Sirp on muide ainus Eesti üleriigiline ajaleht, mis ei luba kommenteerimist. Kõnekas.

 
At 21:37, Anonymous Anonüümne said...

järgmine lillelaps leitud.

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/andrus-ansip-eesti-voiks-kaaluda-topeltkodakondsuse-lubamist.d?id=67721231

PM pruugib suud nagu teismeline. Isegi kui tahaks sellist asja ütleda, siis lasku mõnel oma vasallil seda teha. Poleks pärast nii piinlik

 
At 21:56, Blogger Priit Pullerits said...

Nii, selle avaldusega kirjutasid Ansip ja Reform alla oma "surmaotsusele". Kuulge, kõik õiged eesti (jah, eesti siin väikse tähega!) mehed, siin üleskutse: kui Ansip avalikult oma sellest ettepanekust ei taandu, siis loome siin harukommuuni: meie Ansipit ja Reformi minigil juhul ei toeta! Kui keegi Reformimehi näeb, ja kui Ligi siin peaks seda lugema, siis öelgu see Ansipile edasi - ja arvestagu, et siin blogis on kõige suurem eesti meeste koondatud jõud. Meiega peab arvestama! Ja kes ei arvesta, see kahetseb.

Mis puutub kellegi dr Holdeni leiutatud terminisse, mis pärineb tema käsitluses sellest, et ma sõidan grupi eest diagonaalis läbi, siis väga huvitav, millal too keegi dr Holden, kes pole ju tegelikult mingi doktor, lihtsalt isehakanu, minuga maanteerattasõidus ühes pundis üldse püsis, ah? Mees ei mõtle ainult endale nimesid ja tiitleid välja, nüüd hakkab ka teiste kohta asju välja mõtlema, ja see on kuradi alatu. Head ööd!

 
At 21:59, Anonymous Anonüümne said...

Ei noh, lugege seda Ansipi juttu! Mees on omadega puhta sassis, täitsa metsa pööranud. Selliste poolt saavad valida edaspidi vaid idikad.

 
At 22:00, Anonymous Anonüümne said...

Jah Priit me oleme sinuga. Mul on Talinas tuttavad poksiklubi poisid ja siin Põlvas organiseerin ma meestekoori sinu üleskutse toetajaks. Siin kommijaariumis on tõesti eesti meeste jõud ja vägi.

 
At 22:04, Anonymous Anonüümne said...

Tegelikult Ansip on juba aastaid jumalast segaseid statement'e peksnud, kunagi kirjutasin neid kõrvale üles, aga suure mahu tõttu jäi pooleli.

Kõige hullem et eesti laps-poliitikud ja laps-ajakirjanikud (isegi Ekspressi omad) annavad vabalt ja täiesti tasuta argumendid vaenlase kätte. Mis viga nüüd Stalnuhhinil keksida nagu ratta peal et "lible tegi lible tegi" ehk "Ansip ise ütles".

 
At 22:08, Anonymous Anonüümne said...

Priit, nõmmekad on ka sinuga, proovin õhtul mustamäe oma kontrolli alla saada. TM-l paneme siis täie pasaga paaristõuget uisukepiga, nii et lõpus ripume keppide otsas nagu särk riidepuu peal, peaasi et kepp oleks pikk.

 
At 22:09, Blogger Tauno said...

20;55
Mis võiks olla FIS-i ratsionaalne motivatsioon AV juhtumiga edasi minna? Mida sellega saavutada oleks, peale "tõe ja õiguse" vaimust kantud purismi? Tegevsportlase puhul oleks üks lugu, aga....

 
At 22:13, Anonymous Anonüümne said...

. . . . . . . . . . . . . . . .
Ja siis, kui mängitakse juba hümne
tuleb rajalt Peeter Kümmel
Tema ees on hiina mees Yun Mun.
Teed ei anna - kuradima Mun!

Peaksime eestlasi (väikse tähega) Sotši radadel ikka toetama? Poisid on ju puhtad. Miks mitte toetada.

 
At 22:16, Anonymous Endel, Suuremõisa ankrumees said...

Ma koondan Läänemaa mehed ühtse juhtimise alla Ridalast Vasalemmani, Märjamaa omad saan ka nõusse. Need on seal karmid rahvuslased ja pikka juttu nad ei mõista. Kas saab liberitest ja nwo kintsukaapijatest lahti või ei saa!

 
At 22:19, Anonymous Anonüümne said...

Peaksime eestlasi (väikse tähega) Sotši radadel ikka toetama?
-----------------------------------
eestlased ongi väikse tähega. Isegi lätlased ja ameeriklased on väikse tähega. vaid Venelased kirjuta suure tähega

 
At 22:45, Anonymous Anonüümne said...

Priit! Harku valla mehed on ka koondatud ilmandu karjääri. Hetkel teeme lõket üles, Vambu lubas hobusega kartult ka kohale tuua,et saaks lõkkekat teha. Endel tuli koduõlle ankruga kohale, kohe tõmbame laulu üles. Anna aga teada, kui abi vaja on.

 
At 22:46, Anonymous Okerman said...

Kas rohkem mehemeelt siis eestimaal ei ole? Kus on valgalased, pärnakad, järvamaa omad? Aeg on üles tõusta, nagu 1988

 
At 22:53, Anonymous Anonüümne said...

Priit võta ette ja loo erakond Spartalik Eesti. Tõenäoliselt saad spordiklubid, MTÜ-d, meeskoorid naiskoorid tantsukollektiivid orkestrid pritsumehed enda selja taha. Ratta- ja suusa-sõpruskonnad samuti. Jooksumehed need on enamuses refikad ja muidu sotsialistiku internatsionaali ideedest pimestatud. Sellistega ehk ei saa arvestada. Kui sul endal pole aega võime Soonetsi esimeheks valida või keda vaid soovitad.

 
At 22:55, Anonymous Žürii esimees said...

22:13-le võiks juba isegi kakaoauhinna anda. Tunda on, et loome kallal on vaeva nähtud ja kindlasti pole tegemist väga andetu luuletajaga.

 
At 23:37, Anonymous Anonüümne said...

Contra?

 
At 00:57, Anonymous Anonüümne said...

Kui on valida, kas uskuda ajakirjanikku (kes kõmu pealt teenib), WADAt (kes oma jopedelt testi ostis), meie agentuuri (kes proovi reeglite järgi kohale toimetada ei suutnud), AVd (kes võis võtta või mitte võtta, mine võta kinni, kui proov kahtlane) või meie teadlasi (kel nagu pole erilist motivatsiooni kahtlase asja eest sogasesse vette ronida) - noh, mina usun kaht viimast.
Maali

 
At 04:52, Anonymous Anonüümne said...

Kõigepealt, aitäh herr Pullerits, et jooksujalanõu asjus taas sõna võtate ja müügimeeste üldisi müüdipajatusi dekonstrueerite. On domineerima pääsenud "uut" tüüpi käitumine televiisoris: otse silma pilgutamata näkku valetamine...

Vaadates meie harrastajate varustust, on mul neist kahju. Nad on ilmselt väga rikkad...

Kõks, Sokk, Alaver... Nagu näha, ausus ei müü. Loevad edulood, olgu need saadud mis hinnaga tahes. Ja rahvas laulab kooris kaasa. Enesepett. Tõeline edu on aus edu.

Veerpalu suhtes on mu arvamus hakanud kuju siis võtma lõpuks, ei olnud see kellelegi saladuseks. Matter of time. Minu järgmine suur ootus on herr Kiudma välja ilmumine. Esimene, kes kadus kiirelt nagu vits vette, kui "päid hakkas lendama". Veerpalul oli põlv läbi mis läbi, kuidas ta nii heasse vormi sai, on minu küsimus ja selleks jääb. Vastus on õhus. Selline on minu arvamus.

 
At 08:19, Anonymous Anonüümne said...

miks ikkagi AV oma dopingu-pressikal vabandust palus ja pisaragi poetas, kui ta polnud midagi teinud??
kah priit

 
At 09:41, Anonymous Anonüümne said...

Pisara poetamine on detail, mis annab võtme kogu loo mõistmiseks.
Pärnumaalt tagasihoidlikest oludest pärit füüsiliselt mõneti andekas noor mees on ju nagu Django, kes 12 aastat edulooahnet eesti rahvast, geenide levitamise hulluses naist, auahneid treenereid, dopinguäri ajavaid bernatskeid, ärikatest suusaspordikaaslasi teenima ja nendega ühes kooris kaasa haukuma sunnitud. Noores mehes oli ka ka teistlaadi idu peidus. Oli! Võimalused on nüüd kõik seljataga

 
At 10:36, Anonymous Vana Zelnin said...

Öö otsa on sadanud ja 4 päeva prognoos lubab rõõmu jätkumist. Kui nii edasi, siis võime isegi pääseda järvel uisutamisest.

Laupäev, 01.02:
Öösel: Sajab lund ja tuiskab.
Päeval: Mitmel pool sajab lund ja tuiskab, on jäiteoht!
Pühapäev, 02.02:
Öösel: Kohati sajab vähest lund ja tuiskab.
Päeval: Kohati sajab vähest lund ja tuiskab.
Esmaspäev, 03.02:
Öösel: Mitmel pool sajab lund ja tuiskab veidi.
Päeval: Mitmel pool sajab lund ja tuiskab veidi.
Teisipäev, 04.02:
Öösel: Mitmel pool sajab lund.
Päeval: Kohati sajab vähest lund.
http://ilm.ee/prognoos/

 
At 10:58, Anonymous Anonüümne said...

kas keegi selgitaks?
""No. The case is closed (juhtum on suletud – A.S.)," seisis WADA kõneisiku Ben Nicholsi lakoonilises vastuses küsimuse kohta, kas uued piirnormid mõjutavad kuidagi Andrus Veerpalu dopingujuhtumi edasist lahendamist.
Sisuliselt sama vastuse andis reede päeval Delfile ja Eesti Päevalehele ka maailma suusaliit FIS, mille peasekretär Sarah Lewis ütles, et nemad spordiarbitraažkohtus seda juhtumit enam omal initsiatiivil üles ei tõsta.
Rahvusvahelise Spordikohtu peasekretär Matthieu Reeb ütles eile Delfile, et Veerpalu juhtumit oleks võimalik uuesti arutamisele võtta juhul, kui Rahvusvaheline Suusaliit FIS või Maailma Antidopingu Agentuur WADA selle tee ette võtaksid.
Küll on avaldanud soovi Veerpalu suhtes uue otsuse tegemist taotleda Eesti Antidopingu nõukogu liige Kristjan Port, kes kavatseb teha sellekohase avalduse Eesti Olümpiakomitee distsiplinaarkolleegiumile."
Et WADA ütles, et Veerpalut asi enam ei puuduta, aga Port on printsipiaalne? Küll tahaks teada, kas Pordi agentuuri jamad ka kuidagi asjasse puutuvad (noh, ikka see, et nad ei saanud proovi reeglite järgi käideldud)?
Maali

 
At 11:07, Anonymous Anonüümne said...

Sry - valesti formuleeritud küsimus. Miks WADA ja FIS Veerpalut rattale ei tõmba (no pun intended, puhta spordi nimel), kui nad uute normide järgi on veendunud, et doping oli?
Maali

 
At 11:07, Anonymous Anonüümne said...

viimasele. Tuisanud on siiski Lääne- ja Põhja-Eestis. Lõunasse lund jätkunud pole.

 
At 11:13, Anonymous Anonüümne said...

Kui WADA ja FIS ütlevad, et nende jaoks on case closed ja elu läheb edasi, siis herr Port ajab ikka oma kiusu ja jätkab kogu maailma ees omade mutta tampimisega...
Kas tõesti pakub Pordile nii suurt mõnu omadele - õige väljend spordimeeste seltskonnas oleks "taha panna", aga ärme laia auditooriumi ees päris nii räägi ja ütleme et - keerata!?

 
At 11:15, Anonymous Anonüümne said...

Kuule Maali, mis jura sa ajad? Kes on öelnud, et proovi ei käideldud reeglitepäraselt? Veerpalu ja Pilv ütlesid, siis on tõsi?

 
At 11:42, Anonymous Anonüümne said...

Eks Port vana valevorst üritab nüüd ennast ja oma agentuuri õigustada.

 
At 11:43, Anonymous Anonüümne said...

Loogiline, et WADA ja FIS ei ole huvitatud asja uuesti arutama. Ei saagi aru, miks ajakirjanikud üldse selliste võimalustega ajakirjanduses spekuleerivad. See on neile andeks antav, kuna "kollane" müüb. Selge on ka see, et Port oma ponnistustega kaugele ei jõua! Andrus on nende jaoks (wada,fis) defakto oma karistuse kandnud ja soovi korral on tal võimalus ka võistlustest osa võtta! Fakt on ka see, et kõik Andruse saavutused (medalid) jäävad talle alles, meeldib see või ei!

 
At 11:44, Anonymous Anonüümne said...

Tartus on seni sadanud ehk 1mm lund, vahepeal läheb sulaks ja kui siis lund juurde ei tule on järvel totaalne jäärada.

Vaadake, AV ring on tõenäoliselt nii väike ja ei ole seni kogu pingele purunenud. Mis häda oleks nüüd rohkem rääkida ja ennast avada, see oleks enesetapp. Seda ei murra ükski uurimine ja rahval on sellest kõigest ka kõrini.
Nad jäävad seni väljaöeldu juurde ja saavad halvimal juhul krim karistuse Mida koodeks selle eest ette näeb?

 
At 12:40, Anonymous Anonüümne said...

"Eesti Antidopingu juht Kristel Berendsen on veendunud, et Andrus Veerpalu positiivseks osutunud dopinguproovi võtmisel ja käitlemisel ei tehtud vigu.
Teist meelt on aga pühapäeval Rahvusvahelise Suusaliidu dopingukomisjonile selgitusi jaganud Veerpalu advokaat ­Aivar Pilv, kes rääkis ajakirjandusele, et proovid olid võetud erakordsetes tingimustes, ja andis mõista, et need võisid olla kontrolli teostamiseks kõlbmatud. Samas ei soostunud Pilv täpsustama, millest täpselt jutt käib.
Berendseni sõnul polnud aga 29. jaanuaril Otepääl võetud proovide juures midagi tavapäratut. Samuti ei uskunud ta, et proovi võtmisel reeglite vastu eksiti.
«Nüüdseks on ju avalikkusele teada, et proovi võttis Gea Muru, kes on teinud seda tööd üle kümne aasta ja alati oma ülesannetega väga hästi hakkama saanud,» lausus Berendsen ja lükkas ümber vahepeal meedias levinud väite, nagu oleks seda teinud hoopis ta poolvend Kaspar Valgepea. «Ta oli küll seal kohal, kuid tunnistajana, konkreetselt selle proovi võttis Muru.»
EI USKUNUD.
ON VEENDUNUD.
Ei saa inimesele soppa kaela keerata mingite analoogiate (aga Armstrong!) või uskumuste (alati on tubli olnud) põhjal. Kui dokumenteeritud ja tuvastatud pole, tehtagu uuesti ja korralikult. KUI on võimalik. Kui ei ole - mis teha, jääbki teadmata, mis tegelikult oli.
Sama Bernatskiga. Mis põhjusel teatas ta (või ajakirjanik) kohe hakatuseks, et olümpiavõitjaid tal küll nimekirjas pole?
Jabur.
Mõni mees (agentuurist) võiks leppida, et mäng on (maha) mängitud. Nii sümpaatne kui ta muude alade kommentaaride põhjal ka on.
Maali

 
At 13:07, Anonymous Anonüümne said...

Maali, mis sul viga on? Mida sa topid siia Veerpalu advokaadi tsitaate? Kas need peaksid tõestama midagi?

 
At 15:13, Anonymous Anonüümne said...

Esitaks Pulleritsule ja kommijatele sellise küsimuse: Mis te arvate, kui suure energiahulga toodaks kogu inimkond, kui korraga täiest kōrist lōugama pistavad? Ehk lihtsalt kooris röökimise efektiivsus ja tulemus.

Ah, et ei tea? Suurusjärk selline, et vaevu saaks taskulambipirni põlema.......

 
At 15:40, Anonymous Anonüümne said...

JOOKSUPORTAAL kirjutab: "põhjuseks, miks Saadjärve kasuks otsustati, on võimalus jooks korraldada suvel, mil ümbruskonnas mitmed lisaatraktsioonid aktiivses kasutuses. "Vudila mängumaal, Elistvere loomapargis ja Äksi Jääaja keskuses leiab erinevat tegevust kogu perele ning see võimaldab koos Saadjärve jooksuga veeta aktiivne puhkuse- ja spordinädalavahetus," leidis Raiend. Eeldatav võistluskeskus asub Äksis ja sealne omavalitsus, Tartu vald on väga huvitatud järvejooksude sarjaga liituma"

Äksi vald tahab konkureerida Salzburgi ja Kopenhaageniga! Keba suguste Tallinna heal järjel spordiharrastajate rahale! See saab raske olema, kuid kui õnneks läheb, siis lahke käega Keba koos perekonnaga jätavad Äksi valda kindla peale kõva portsu eurosid.
Küsimus aga, kas 17 km liiga pikk ei ole.
Asjatundjate arvamus on, et igasugu rahvajookse on meil liiga palju. Eriti pikki jookse, milleks tavaline harrastaja valmis pole ja mis kuhugi ei vii.

 
At 16:18, Anonymous Anonüümne said...

Võtab jala vibrama? Lontra on ka hea himi ;)
Võtame lahti USA suurima spetsialiseeritud jooksupoe blogi, seal lööb hetkel laineid Hoka One One nimeline ülipaksutallaline. Meil on ultra- ja tihemaratonijooks hoogsalt edenemas, Vibramite asemel peaks vist noid Hokasid sisse tooma..
Aga eks maailmatrendid jõuagi siia Ida-Euroopasse hea 4-5 aastase hilinemisega.

 
At 17:05, Anonymous Anonüümne said...

Kas jooksuportaal reklaamib Saadjärve suusamaratoni? Las Keba investeerib järvesuusamaratonide sarja. Tallinnas oli nõmmel ja pirital suusalaulupidu, kõik uhasid ainult paaristõuget, sest järvemaratonide sarjal pidamist pole vaja.

 
At 17:18, Anonymous Anonüümne said...

Järvel suusatamine ... kentsakas.
Uisutamine on tõeliste meeste sport. Holdeni blogis võib lugeda reportaaži Viljandi uisusõidust.

 
At 18:46, Anonymous Anonüümne said...

"Maksud makstud? Suusata!".
Maksuamet võiks selliste transparentidega TM-il esindatud olla. Parklates ja juba teedel. Raja kõrval. Oleks tõhus maksuteadlikkuse tõstmise kampaania ja aitaks ka ürituse eelarvet.

 
At 19:36, Anonymous Anonüümne said...

Uisutamine on nagu rulluisutamine, see on pehmode sport, ehk naiste ala. Siin blogis pehmode alasid ei arutata, see on spordimeeste blogi.

 
At 21:20, Anonymous Anonüümne said...

No vaata 5. MULGI UISUMARATON JA EMV 2014 KOKKUVÕTE. Pehmodega pole järveuisutamisel pistmist

 
At 23:30, Anonymous Anonüümne said...

Levadiaga liitub Egiptuse ründaja, registreerimine seisab tööloa taga (Delfi). -- Veel üks stipimees.

 
At 09:58, Anonymous Anonüümne said...

König Ludwig Lauf 46km
snow 0.
http://www.swixskiclassics.com/

 
At 11:06, Anonymous Anonüümne said...

Statistik: Veerpalu dopingutarvitamine ei ole teaduslikult tõestatud

http://sport.postimees.ee/2682772/statistik-veerpalu-dopingutarvitamine-ei-ole-teaduslikult-toestatud

Ene-Margit Tiit on tunnustatud statistik ja rahvastikuteadlane, Tartu Ülikooli matemaatika-informaatikateaduskonna emeriitprofessor.

 
At 11:44, Anonymous Anonüümne said...

Tartu Ülikool pretendeerib tõele? Eesti häda on selles, et meil üks ülikool, kus arvatakse, et Eestis peaksi olema (ja ongi) ainult üks ülikool. Tõekuulutamise monopol ja kõik sellega kaasaskäivad halvad asjad on nii kerged tulema. TLÜ tunnustatud teadlane Kristjan Port ei arva, et WADA midagi valesti teeb. Pordiga samal seisukohal on maailma teadusüldsus.
11:06, aga emeriitprofessor Tiit, emeriitprofessor Tiit. Teaduse baasreegel on dialoog ja diskussioon. Siin aga "teadusliku" tõe kantslist alla kuulutamine.

 
At 11:55, Anonymous Anonüümne said...

Ja loomulikult aja emeriitprofessor täiesti umbluud?

WADA ja Port ütlesid ka enne kohtuotsust raudkindlalt, et nemad ei saa lihtsalt mitte kunagi eksida, see oli nende ainuõige tõde, mida kuulutati tugevama ja kõrgema koha pealt ülevalt alla.

 
At 12:19, Anonymous Anonüümne said...

Prof Tiit-emeriit räägib lähtudes normaaljaotustest, Gaussi kõveratest jm teadlaste väljamõeldud instrumentaariumist. Märgime, et normaaljaotus ei eksisteeri looduses puhtal kujul, per se. Tegu on matemaatilise abstraktsiooniga, mille statistikud on kasutusele võtnud eelkõige lihtsa arvutatavuse pärast. Matemaatikud - puhta matemaatikud - neid muide üldse ei koti, kas nende abstraktsioonidel on mingi seos reaalse eluga või mis liiki see seos on. Matemaatika on Teaduse kuningas. Statistika seevastu ... noh võrdleme platoonilist Armastust ja porduelu..
Prof Tiit on eelkõige matemaatik. Hea matemaatik. Ärge otsige matemaatiku jutust üks-ühest vastavust reaalse eluga.
Kontekst on teine.
Kahjuks on Tartus teaduse metodoloogia vallas väga konservatiivsed, kui mitte öelda tagurlikud vaated võimule pääsenud. Seepärast sellist teksti ka Tartust meediasse pidevalt tuleb.

 
At 12:52, Anonymous Anonüümne said...

Veerpalu oleks aeg kõrvale jätta. Seda on palju leierdatud ühte ja teistpidi. Pragu tuleks käsitleda teemat, miks eesti spordijuhid on leiged dopinguteema suhtes. Kõrvalt vaadates jääb mulje, et lausa soosivad. Eriti suusaliit. Soomes on püsti AV-ga analoogne juhtum aga seal käsitletakse seda hoopis teisiti.

 
At 17:19, Anonymous Anonüümne said...

König Ludwig-Lauf mehed tulid arvukale Eesti osalejaskonnale vastu ja tegid ideaalse treeningraja Võrtsjärve võistlust silmas pidades. Ilm oli nii huvitav, et kuskil poole peal liikudes ehk iga kahekümnendal oli mingigi pidamine (ringi alguses paar tõusukest ikka oli), teiseks ringiks oli rada juba porno ruudus (ausalt, nii kehvades tingimustes mina enne võistelnud ei ole), kui oleks pidanud ka kolmandat korda seda ringi läbima, siis oleks juba ilma lumeta heinamaad lasknud. Eestis oleme maailmakarika tasemega ära hellitatud.

 
At 18:06, Anonymous Anonüümne said...

Ehk on nüüd Tartul sanss sarja tagasi saada?
Esiotsa sõitjad olid ikka päris rahulolematud.

 
At 18:27, Anonymous Anonüümne said...

Telepildis lund siiski nagu oli: http://www.youtube.com/watch?v=E0vLHfngJ2E&feature=share
Holdenit ka trehvasite, mehed?

 
At 18:40, Anonymous Anonüümne said...

No meil ju ka autoteelt kõrvale vaatad, siis nagu lund oleks. Pressid aga ära, siis klassikajälge sisse vedada ei õnnestu. Ega sakslased nägid vaeva kõvasti ja üritasid sitast saia teha, aga kui ei ole võimalik, siis ei ole võimalik. Eks arusaadav, palju osalejaid kirjas, palju välismaalt, ega keegi ei taha ju võistlust ära jätta (ise oleks ka ärajätmise korral rohkem pettunud olnud). Ega muidu Kelk tõsimeeli Võrtsjärve juttu ajaks. Mis sellel lõpuks Worldloppetiga ühist on, jäägu igaühe otsustada. Lihtsalt ausalt peaks selle enne välja ütlema.

 
At 19:09, Anonymous Anonüümne said...

Rossignol, Atomic, Madshus.. ja jälle võitjate hulgas Fischereid ei ole. Priit võib uhke olla, et Simen Ostensen ka Atomicu-mees.

 
At 19:30, Anonymous Anonüümne said...

Suusaspordi massiüritustel on tegelikult veel üks väga oluline aspekt. Sõitsin täna nn harkuringi (pikkus ca 15 km) Sõitsin klassika tehnikas ja kasutasin GPS iga pulsikella. suht ühtlase pulsiga sõites täheldasin asjaolu et lõigul kuhu oli veetud kunstlund ja pressitud korralik klassikajälg oli mu liikumiskiirus ca 15 km tunnis ja looduslikul lumel äärmiselt nirul ja laperdaval klassikajäljel ca 11,5 km tunnis. Kusjuures pulss on koguaeg 130-140 lööki .
Üks põhjus miks suusaüritustel ette trügitakse ongi see, et tahetekse paremal rajal suusatada, sest neil, kes lõpetavad siis kui ka enamus poole distantsi sõitjaid on lõpetanud pole enam sisuliselt mingit rada. Olles ise mõnedel aastatel registreerimisega hiljaks jäänud tean et kui esimene pool üritab tõusudest ülesse suustada, siis tagumine pool lihtsalt astub tuimalt jälge lõhkudes ülesse, nii et parima tahtmise juures ei ole sellest pudrusest tõusust enam ülesse võimalik suusatada. Hakkates tagant ettepoole suustama ja möödudes tuhandetest täheldad iga kilomeetriga kuidas raja kvaliteet järjest paraneb ja suureneb ka iseenda liikumiskiirus.

 
At 20:45, Anonymous Anonüümne said...

. . . . . . . . . . . . . . . . .
Rajal tuleb Peeter Kümmel -
ja sõidab hiinamehe aja ümber!
Kui hiina mees ei jäta jonni,
nüüd ta hüpped meenutavad konni.

Mida suusavad eesti puhtad poisid Sotši OM-il norrakate, venelaste jt vastu? Tuleb eepiline võitlus.

 
At 21:11, Anonymous Anonüümne said...

19.30 jutu ainuke tõsiseltvõetav "point" on selles, et tuleb ennast õigel ajal registreerida. Lihtne.

 
At 22:03, Anonymous Anonüümne said...

Naiste 2 esimest Königil olid Fisheritega.

 
At 22:20, Anonymous Anonüümne said...

19:09: "Rossignol, Atomic, Madshus.. ja jälle võitjate hulgas Fischereid ei ole." on sügavate kompleksiprobleemide kütkes. Kiiremas korras tuleks pöörduda vastavasse raviasutusse abi järele, võib-olla pole veel hilja.
Niisama selline seisund ainult süveneb.

 
At 22:40, Anonymous žürii esimees said...

20:45 on täna selgelt ülejala lasknud ja ka latt on kukkunud nii mõnedki pügalad.
Eesti ja hiina vägilase heitlustes seekord märkimist vääriv fluidum puudub ja auhind jääb välja andmata.

 
At 22:50, Anonymous Anonüümne said...

Ene-Margit Tiidu repliiki siinsed kommenteerijad visti ei mõistnud?

Aga see pole kõige olulisem sisu. Veerpalu proovide juures kõige olulisemat pole tänases kommentaariumis taibatudki.

 
At 09:27, Anonymous Anonüümne said...

Mind isiklikult häirib, et see pätt on jälle olümpial ja annab välja oma rõivadisaini, mees on tugevalt oma naise käpa all, Imbi ja Ärni.

 
At 10:01, Anonymous Anonüümne said...

Murelikku kelgu-juttu:

http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=2217471

 
At 11:25, Anonymous Anonüümne said...

Seis ei ole kiita tõesti. Ka järvel ei püsi sulata lumi peal...

 
At 11:06, Anonymous Anonüümne said...

Selle teema käsitlemine käib üle Priit Pulleritsu jõu ja mõistuse. Ta ei suuda müra foonil olulist informatsiooni näha.

 
At 03:35, Blogger oakleyses said...

tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp, oakley sunglasses, michael kors outlet, michael kors outlet, replica watches, nike air max, michael kors outlet, louis vuitton, michael kors outlet, prada outlet, cheap oakley sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, prada handbags, michael kors, polo ralph lauren outlet, kate spade outlet, ugg boots, ray ban sunglasses, ugg boots, jordan shoes, ugg boots, nike outlet, burberry outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, michael kors outlet, louis vuitton, tory burch outlet, ugg boots, louis vuitton, louboutin, nike air max, louboutin outlet, chanel handbags, longchamp outlet, louboutin shoes, burberry, tiffany jewelry, nike free, uggs on sale, oakley sunglasses, replica watches

 
At 03:51, Blogger oakleyses said...

louis vuitton, converse, canada goose outlet, michael kors outlet, michael kors handbags, pandora jewelry, moncler, hollister, ray ban, sac louis vuitton pas cher, moncler, lancel, ugg boots uk, bottes ugg, doke gabbana outlet, moncler, coach outlet, montre pas cher, louis vuitton, moncler outlet, canada goose, louis vuitton, moncler, michael kors outlet online, doudoune canada goose, thomas sabo, moncler, karen millen, juicy couture outlet, toms shoes, wedding dresses, converse outlet, canada goose, moncler, vans, marc jacobs, links of london, hollister, pandora jewelry, moncler, canada goose uk, ugg,uggs,uggs canada, nike air max, swarovski, canada goose, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, swarovski crystal, supra shoes, canada goose, pandora charms, barbour jackets

 
At 06:44, Blogger raybanoutlet001 said...

nike huarache
nike blazer pas cher
michael kors bags
michael kors purses
oklahoma city thunder jerseys
cheap nfl jerseys
coach outlet
nike trainers
polo ralph lauren
nike tn
2017.7.19

 

Postita kommentaar

<< Esileht