neljapäev, jaanuar 26, 2012

Pullerits: Kes vastab viis intrigeerivat spordiküsimust?

Eesti kohale on kerkinud palju põnevaid vastuseta küsimusi.

A&T Sport saab pidevalt arupärimisi, mis kepid ma neilt ostsin.

Siin on A&T Spordi ametlik vastus: "Priit Pullerits ostis Salomoni suusakepid Equipe 100. Suuskeppide jaehind on 125 eurot."

Uutel keppidel on pöidlatugi. Eile proovisin, kuidas nendega on sõita. Tegin selle talve lühima suusatrenni, 13,5 km vabatehnikas kergelt 54 minutiga. Algul oli pöidlatugi veidi imelik ja ebamugav, tekkis kartus, et äkki hakkab hõõruma, aga siis vajus käsi sidemes rohkem paika ja pöial sai parema asendi ning avastasin, et ohohoo, tõusudel on pagana hea pöidlale toetuda ja pöidlaga keppi survestada. Tundus, et käed sai palju tõhusamalt tööle. (Ei, uute keppide uus pikkus 167,5 cm küll probleemiks ei kujunenud ses mõttes, et oleks häirinud; kehaasendi sai nende abil kohe paremini paika.)

Aga millised on teie kogemused pöidlatoega? Pean silmas võimalikku hõõrumist ja kasutegurit.

Kindlasti huvitab paljusid nüüd, et kui kohtusin just endise tipptriatleedi, Otepää harrastajate meistriklassi 5 km klassikasõidu neljanda koha omaniku Ain-Alar Juhansoniga, siis mis aineid ta mulle tõi.

Vaatame 1,6-kilostelt purkidelt järele. Esiteks, "Rego Total Recovery Fuel" (protein-carbohydrate recovery drink mix; chocolate flavour). Teiseks, "Go Electrolyte Energy Fuel" (carbohydrate energy drink mix with electrolytes; lemon and lime flavour). Nende SiS (Science in Sport) toodete müügihind on minu mälu järgi 43 ja 29 eurot.

Aga kõige tähtsam küsimus on siiski see, et mis on Viru maratoni mõte. Sellele ei tea isegi mina vastust. Olgu, oletame, et lähen kuidagi kohale - sinna on tervelt 130 km ehk kaks tundi sõitu edasi ja kaks tundi tagasi. Tulen starti. Lähen koos teistega stardist minema. Ja siis sõidan ja sõidan ja sõidan seda rada, mida olen juba kordi sõitnud, mis kulgeb paljus üle pehmete põldude, kus lõpus on suured tõusud, et jõuda pisut kiiremini kui kahe ja poole tunniga sinna tagasi, kust alustasin. Milles, kui kainelt mõelda, filosoofiliselt, heites kõrvale meid siduva meeste egotripi ja oma mina upitamise ja omavahelise alateadliku, aga paljude mõtteis ka teadliku hierarhia tekitamise tungi, enamiku mõtteis pulbitseva omavahelise arveteklaarimise ja üksteise paikapanemise ja teineteisele ärapanemise vajaduse, on sellise energia ja aja ja raha ja taastumatu kütuseresursi kulutamise iva?

Ja palun, palun, ärge tulge mulle rääkima jälle seda lapsejuttu maratoni naudingust ja muust sellisest pehmest värgist, sest olen aastatega näinud väga hästi, kuidas minuga enam-vähem võrdselt ja minust tagapoolgi sõidetakse nii, et hing paelaga kaelas ja silmad hägused ning pärast aetakse üksteist tihedalt trügides protokollistendil näpuga järge, kes kui palju ette ja kui palju taha jäi.

Aga otsustavaim küsimus on hoopis see, et isegi kui ma otsustaksin Viru maratonile sõita, siis pole autot, millega sinna saaks. Nagu ütlesin, üksinda võistlusele sõit oleks vastutustundetu kütuse raiskamine ja looduse saastamine. Kui nüüd täna-homme autot ei leidu, millega laupäeva hommikul Mõedakule ja pärast lõpetamist Tartusse tagasi saaks, jääb kümnetel meestel ära võimalus end minuga võrrelda.

Ja mis oleks sel juhul nende mõte Viru maraton üldse kaasa teha?
******Sweeny Pass Road, Anza-Borrego Desert State Park, California. 5. aprill 2011. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Kahevõistluse olümpiapronksi võitja Allar Levandi Otepää harrastajate meistriklassi 5 km klassikasõidus. Foto autor: Liis Treimann, Postimees/Scanpix
Foto 2: Endine tipptriatleet Ain-Alar Juhanson, Otepää harrastajate meistriklassi 5 km klassikasõidu neljanda koha omanik. Foto autor: Liis Treimann, Postimees/Scanpix

55 Kommentaarid:

At 12:54, Anonymous Anonüümne said...

Vastan ainult oluliselel küsimusele, sest ilmajaam lubab pakast. Mõedakul on mõte külma saamise nautimises ja selle hilisemas meenutamises. Lisaks saavad kõik suusasõbrad topelt külma kui PP kohale ei lähe. Peale külma jäädakse ilma ka PP-ga võrdlemise võimalusest. On mida meenutada.

 
At 13:02, Anonymous Anonüümne said...

kus Su enda "direktori" auto on, mille ostmise protsessist kunagi kirjutasid?

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

Standardtekst, iga maratoni eel.
Ma ei tule kui keegi mind ei vii kohale.

 
At 13:36, Anonymous Anonüümne said...

:-) hea nali Priit!

 
At 13:37, Anonymous Anonüümne said...

olen nõus koos sõbraga tulema PP auto peale ja kompenseerima osa kütuserahast.

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

Hahaa. Vot see, miks peab üle neljakümnene inime end pildituks pingutama, massis trügima, hulga raha nii varustusele kui osavõtutasule magama panema ja veel piinlema, kas koht oli ikka piisvalt seksikas on juba filosoofiasse kanduv küsimus. Mida võiks peeglisse vaadates endalt küsida.

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Kas mingi uus gripi vorm liikumas, mis hallolluse halvab?

 
At 14:46, Blogger Tauno said...

Ja need Viru Maratoniga seotud küsimused ei tulnud kordagi ettevalmistusperioodil pähe?
Suisa hämmastav.
Nojah, või siis olid need KKK rubriiki kippuvad küsimused vajalikud diskussiooni jätkuvaks üles hoidmiseks. Saa nüüd aru.

 
At 15:03, Anonymous Anonüümne said...

1. Pöidlatugi - Who cares? See on ainult grammipededele. Isiklikult kasutan erilahendusi sest standardlahendused on kõik altvedanud.

2. Kehaasendi paikasaamine ei tähenda tulemuse paranemist. Ümbertreeningu käigus on tulemuse langus paratamatu, hea kui samale pulgale jääb. Olulist erinevust võib märgata tuleval hooajal.

3. A-A J purgid ei ole mõeldud nii väikese treeningumahu jaoks nagu PP harrastab. Mõju on null.

4. Viru filosoofilised küsimused on siin juba läbi nämmutatud.

5. Auto puhul tuleb ise teistele küüti pakkuda. Kõige efektiivsem on otseturundus. Kõlla oma tuttavad maratonihundid läbi ja saad auto täis. Kes julgeb PP küüdist keelduda?

 
At 15:04, Anonymous Anonüümne said...

See on nüüd küll paha, kui nii täiuslikult valmistudes selline pisidetail nagu kohalesaamine jäi läbi mõtlemata. Mis kasu su uutest auguga iselibisevatest ja käetugedega isetõukvataest suusakeppidest, siis üldse on. Mis määrdetiim arvab, et sa neid alt vead nad tahaskid ju selle kõige-kõige sinna alla panna ja uus uisutehnikatreener. :)
Emeri

 
At 15:13, Anonymous Anonüümne said...

Väga õige küsimuste püstitus ja head vastused Priit Pulleritsult. Eriti see kolmas, kogu asja mõtte küsimus. ERR Lumeinfo veebis Nõmme-Harku terviserajal suusatajate kommentaare jälgides (http://arhiiv.sport.err.ee/lumeinfo.php?0&id=15) tekib lausa kartus, ei julgegi enam sinna kaunile rajale minna, sest osal sõitjatel ilmselt sõidab ka katus - nende mõtteavaldustest õhkub agressiivsust ja rajal võivad nad ilmselt olla vägivaldsed nii inimeste kui loomade vastu.

Näiteks keegi Ants kirjutab, 24.01.2012 16:48:
"nägin ka üht värdjat koos koeraga rajal, koer muudkui jooksis edasi tagasi, kord suusatavast peremehest ees kord taga, suur koer oli ka, peremees nägi ka sellise näoga välja, et ei julgenud sõna võttagi."
Koer vist ei kujutanud ohtu, peremees tõenäoliselt sai lõpuks ka ise aru, et koeraga suusarajale tulla pole hea mõte - aga sellepärast inimest värdjaks nimetada??
Üks teine suusataja kirjutab kuidas ta rajal talle ettejäänud naist jalaga lõi.
Kuigi 99% suusatajatest on väga viisakad, intelligentsed inimesed ei vähenda see ohtu, sest inimese sisse ju ei näe.
"Maratoni" erinumbris võiks seetõttu ka suusaetikett kajastamist leida. Hoolimata sellest, et 99% suusatajatest on viisakad.

Priit

 
At 15:25, Anonymous ÄN said...

Minu kogemused pöidlatoega on positiivsed. Võimalikku hõõrdumist ei ole olnud, sest pöial seisab kepi käepideme suhtes paigal. Tegelikult on olukord lausa vastupidine: enne oli probleemiks pöidla hõõrumine kepi käepideme vastu (piki keppi) ning sellest tingitud vesivillid pöialde käelaba poolsetel külgedel. Pöidlatugetega käepidemel enam sellist asja pole. Lisaks tundub olevat kadunud veel üks ebamugav hõõrumise koht. Eks need alguses muidugi harjumist tahtsid, kuid tundub, et väikesed kõõlused ja lihased kämblas on nüüd harjuma hakanud.

15:03 Pöidlatugi teeb ju kepi mitu grammi raskemaks - grammipededele ju mõttetu lisavidin :)

Aga tõsiselt rääkides, on kõik standardlahendused kepi käepidemel ka minu jaoks miskipärast ebasobivad, selles mõttes oli pöidlatoega variant hea leid. Milliseid erilahendusi ise kasutad või välja mõelnud oled?

 
At 15:27, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
1. Ülemise otsa keppe ei saa 125 euro jaehinnaga. Heade keppide hinnad algavad vanas rahas 3000 kr-st.
2. Kas saad ka Ain-Alarilt allahindlust?

 
At 15:31, Anonymous Anonüümne said...

Priit küsib, et miks sõita Viru Maratoni. Vastan: sellepärast, et sa suusatad sellepärast, et teistele ära panna, mitte suusatamise enda pärast.

 
At 16:17, Anonymous Anonüümne said...

15.25

Ise kasutan topeltkinda süsteemi. Lõdval sõidul pole muidugi topeltkindaid vaja, aga kui ikka pikem sõit või panemiseks läheb, siis on abi geeliga rattakindast suusakinda all. Sellise süsteemiga on mul igasugused villimured kadunud. Ainuke ebamugavus on kindakujulise rihma kinnitamisel, st võistluse ajal kepi käest võtmine on natuke probleem, kuid mitte trennis. Pöidlavillid on seni olnud minu väiksem mure. Põhimure on olnud ikkagi (kallite)standardlahendustega käelaba allaserva tekkinud villidega. Loomulikult saaks sellest murest vabaks, kui rohkem panustada jalgade tööle ja nii oleks käte koormus väiksem. Samas ülakeha vajab kah füüsilist aktiivsust ja jõusaalis ülakeha koormamine on mu arust irratsionaalsem kui võistlustel pingutamine. Seega tuleb kasutada äraproovitud lahendusi ja igasuguseid moevidinaid võtta kasutusele alles siis kui nende lastehaigused on väljaravitud.

 
At 16:51, Blogger Priit Pullerits said...

Ma ei saa aru, mis teil kõigil on, et te uurite nii pingsalt just minu ostude allahindlust. Kas ma olen ka tulnud teilt stardis või finišis küsima, et oi-oi, kui äge ratas, kui palju allahindlust said ja kelle käest? Ei tule ju. Mingi veider kinnisideelik keskendumine sellele, kui suur oli soodukas... Millest see küll tuleb? Kas te tahate öelda, et te ostate tõepoolest kõik asjad täishinnaga, ilma allahindlusi vaatamata? Kui jah, siis olete rikkad (palju õnne!) - ja siis ei ole teil põhjust küll minu allahindlusi kadetseva pilguga piielda.

Aga ma leiutasin ühe hea lause Viru maratoni tarvis, kuhu teie kõik lähete, ja kus teid ootavad külmad ja tuulised olud. See on niisugune.

"Kõigil on ühtmoodi rasked. Aga kannatab igaüks omaette."

Mulle meeldib. Võiks saada ju Estoloppeti loosungiks, mis arvate?

15:31 - teie, kes te suusatate suusatamise pärast - no teil ei ole küll mõtet Viru maratonile minna, selleks aega ja raha ja kütust kulutada ning keskkonda saastata. Tehke oma kodukohas 42 km ja asi ants.

 
At 17:06, Anonymous Anonüümne said...

Iga asi muutub lõpuks naudinguks, kui seda liiga sageli korrata.

 
At 17:49, Anonymous Anonüümne said...

Priit see on ka Sinuga ja kõigi teistega, kes Viru maratoni stardis on, juba ammu juhtunud;

"See mille me spordi- ja võistluste näol endale loonud oleme, ei toida meid, vaid tarbib meid!"

Sulev

 
At 17:54, Blogger Priit Pullerits said...

Hea ütlemine, Sulev!
Võiksime siin kokku koguda muudki head sporditeemalised (soovitavalt ikka omaloomingulised) aformismid - kellel on veel paremat pakkuda kui mul ja Sulevil?

 
At 18:10, Anonymous Anonüümne said...

Priit, ise alustasid hindadest ja aledest rääkimisest, nüüd imestad, miks teised seda teevad.
Nii nagu sina lähed maratonile end teistega võrdlema (isase tunnus), nii tahavad teised sinuga võrrelda, kas nad said sinust suurema ale.

 
At 18:14, Anonymous Anonüümne said...

Õige point, 18:10. Hea mees saab alati alet. Kehvale mehele tehakse kirves hind. Aga tähtis on ka mille eest ja kuidas alet saad. Ja millise kauba eest - saasta eest või tipp-klassi toote eest.

 
At 18:26, Anonymous Anonüümne said...

15:31 - teie, kes te suusatate suusatamise pärast - no teil ei ole küll mõtet Viru maratonile minna, selleks aega ja raha ja kütust kulutada ning keskkonda saastata. Tehke oma kodukohas 42 km ja asi ants.

Täpselt see ongi plaanis, kuigi mitte kodukohas, vaid kusagil kaugemal, vahelduseks.

 
At 18:53, Anonymous Anonüümne said...

Miks kerjab PP ennast auto peale ja seda juba aastaid ja eiteamitmendat korda?
Miks ei kasuta PP mitte ühelegi võistlusele sõiduks oma Chrysler Pacificat? On piisavalt mahukas auto, mahub 4-5 startijat vabalt peale. Pakun, et need 3 või 4 kaaslast leiaksid siit hetkega, kes oleks nõus kulutusi jagama. Mõni oleks veel ka kindlalt nõus peale maksma, et PP võistlustele sõita.

 
At 18:57, Anonymous Anonüümne said...

15:31 - teie, kes te suusatate suusatamise pärast - no teil ei ole küll mõtet Viru maratonile minna, selleks aega ja raha ja kütust kulutada ning keskkonda saastata.


Mõistan täiesti, et see vaevab sügavasti, kui raha pole ja aega pole ja üritaks kasvõi rohelise mõtteviisiga silma paista.

Aga need teised, kes elu hammasrataste vahele pole jäänud, kogunegem ikka kõik Viru maratonile.

 
At 19:37, Blogger suusaunt said...

Üks intrigeeriv spordiküsimus: kas tüdimusest Viru ja Haanja maratoni vastu Vasaloppetile või muule Worldloppeti maratonile registreerumiseks läheb sama kaua aega kui hallidest määrimata Ficheritest iselendavate mustade proffide ettevalmistatud RCSideni?
ja teine ka: aga kui sponsor oleks?

 
At 21:09, Anonymous Anonüümne said...

Kepi ja pulbri teema jätan seekord körvale, alatiseks vaidlusainet pakkuvad teemad, mis löpuks taanduvad maitse küsimuseks. Niipalju vaid olgu öeldud, et erinevalt töenäoliselt "noorsoo" kiirustavale plöksimisele, teadsin ca minut hiljem kui Priit avaldas kepitootja, et mis nüüd uudset Priidu relvaarsenalis ja hind, noh 70-80 euri pidi ikka välja laduma....
Aga hoopis teine teema on selle Viru maratoniga. Ei möistagi nüüd kas tegemist kosmilise sidemega, aga sama küsimus vaevas mind sarnaselt eile kui lebotasin EE plaanilise elektrikatkestuse ajal rahus ja vaikuses Brasiiliast toodud(tuttava tuttav töi)laama nahal kuumaks köetud leso peal, kui löppes 2.voor registreerida: kas ei vöi ja...kas tegemist on motivatsiooni puudusega, Maad tabanud magnettormiga, läheneva keskeakriisiga vöi hoopis tükkis "Valge mehe sündroomiga", liites plusse ja miinuseid, ei leidnud ühtegi head pöhjust miks peaks oma elu ebamugavaks muutma. Kui 17.06 väidab- Iga asi muutub naudinguks kui seda liiga sageli korrata....Noo ma ei tea, eks see ole iseloomu küsimus, mulle omase kaksiku iseloomuga senine formaat enam ei paku naudingut, vähemasti mitte ei Viru, ei Tamsalu-Neeruti...Tulihingelise spordisöbrana soovin köigile osalejatele jöudu ja edu ning et köik ikka tervetena koju tagasi naaseksid.
Maamees

 
At 22:25, Anonymous Anonüümne said...

Vabandan Oscar Wilde'i tsitaadi viiteta kasutamise pärast! Tegu oli osaluseksperimendiga, et näha, kas see läheb peale rahvale ka üle sajandi peale esmsavaldamist. Peale Priidu küll sellest teised aru ei saanud aga see polegi tähtis. Inimesed on lihtsalt targemad ja ei lase endale nii labaselt kärbseid pähe ajada. 17.06

 
At 22:38, Anonymous Anonüümne said...

Priit, vahelduseks proovi mõtteid suusatamise (sportimise) tagamaadelt avaldada ka teistsugustest vaatevinklitest. Näiteks pole täheldanud juttu toitumisest (peale nende juhansonilt tellitud toidulisandite ja mõne aasta taguse teiperi teema). Common sense ja ka mitmed uuringud on näidanud toitumise olulisust (harrastus)sportlaste seas. OK, suusatamise puhul pole suu kaudu ammutatud energia nii crucial kui näiteks kulturismi puhul (kus erinevate allikate põhjal langeb toitumise ja jõutrenni olulisuse vahekord 50-95%-ga toitumise kasuks), aga arvestades heaoluriikide (ning ka arengumaade) tänavapilti, siis võib näha, et toitumisega pole inimloomad kõige optimaalsemalt toime tulnud. Seega, vahelduseks kepijuttudele; põhjustele, miks sind Tehvandile "staaride" sõidule ei kutsutud; suusaraja ja elukoha vahelise optimaalse kauguse valimisele; PP sissetulekute hindamisele; antud blogis reklaami tootmisele või mittetootmisele; naistennisistide rasvaprotsendile ja teistele teemadele, mille peale enamus kommenteerijaid pakuvad ainult tühipaljast kaagutamist, võiksid sa maratonide vahel ka paari "toitumiseksperdiga" kõnelda ja siia arvamusi avaldada. Vot selline väike mõte. Respect!
Märt

 
At 23:04, Anonymous Anonüümne said...

Toetan Märdi mõtet.

Minu vaatevinklist vaadates on huvitav küsimus see, et kuidas ikkagi on SiS ja taastumatu kütuse kulutamine omavahel seotud. Mina ei näe siin absoluutselt mingit seost. Seda enam, et Ain-Alar jäi vaatamata oma superpulbritele neljandaks, sic! Mis pagana mõte on siis üldse kuhugi võistlusele sõita, kütust kulutada ja eelist andvat keemiat tarbida, kui tulemus jääb nõrgaks ning otse öeldes isegi harrastajate seas ilma medalita? Sellel puudub igasugune mõte. Siin pole vahet isegi kas kasutame kohalejõudmiseks elektriautot, mida peab talvel poole tee peal japside kehva arendustöö pärast laadima või konvensionaalset, sajandi jagu läbiproovitud ja töökindlat lahendust. Kuigi isiklikult ma ei soovi olla japside katselaboriks, sest alles pea aasta tagasi nägime kuidas loodus on vägevam japside loomingust. Aga see selleks. Laborikatseid võib teha ainult sobivates tingimustes, kus inimene suudab kõiki faktoreid kontrolli all hoida, mis muidugi on utoopia ja selleks puhuks peab olema alati ka variant B. Variandiks B ei sobi ainult kiired ja turvalised sõiduvahendid väljavalitud eliidile! Me ei saa mõelda ainult 5-aastaku plaanis, vaid peame olema vastutustundlikud ka 50-aastase ajahorisondi osas. Kahju, et neid plaane keegi ei julge toota ja avaldada :(

 
At 23:09, Anonymous Anonüümne said...

Ehee, Märt -
Juhansoni ainete äranimetamine meelitas sind siia blogisse kohale. Kas pulbrite kõrvalefektiks pole mitte depressioon ja motivatsiooni langus? Selline mõte tekib Pulleritsu käesolevat kirjutist lugedes.
Kestvusalade harrastajale ei ole toitumine tähtis. Selles mõttes, et normaalne toitumine on täiesti piisav. Pealegi on toidulisandite presenteerijaid juba palju, väljapaistvam neist muidugi paljukordne Eesti kulturismimeister ja Tallegi sponsorant Ott Kiivikas. Kiivikas oma lihastega muide meenutab ka ise natuke broilerit...

 
At 23:46, Anonymous Anonüümne said...

Kas keegi tunnetab, et ta taastumine peale suurt pingutust on olnud oluliselt parem tänu endale keemia sissesöömisele(joomisele)? Ja see on olnud järjepidevalt parem?

Üks "tore" mõju on sellel keemial ka - suusatajate hambad on imelikult kollased kui nad teleintervjuusid annavad. Kas see soga saab siis nö. tervislik olla?

 
At 00:09, Anonymous Anonüümne said...

Pulbrite platseebo-efekt ilmselt on tugev. Muidu Pullerits neid ei ostaks.

 
At 06:42, Anonymous Anonüümne said...

Mingit erilust efekti pole pulbrite juures täheldanud,seepärast kasut. neid min. s.t.,kui pakutakse üritustel.23.46.--muuseas kollakas hambapigment on tunduvalt vastupidavam,kui teised toonid,samuti ei pea sa jooki suus ringi loputama.Üks paremaid on vaarikavarre tee ja muiddugi vana hea mESI.Südamele ja veresoon konnale ohtralt küüslaukku omatehtud leiva ja kitsepiimakohupiimaga segamini.Kepid---omal swixi hõbehallid,8a tagasi olid tippklass,olen nendega ridamisi vasasid jm sõite põrutanud,head tugevad,sobivad neile,kel musklit ka veidi on,kulbid samad,rinmad on ka vastu pidanud,kuna vestsin terava noaga rihmade välja tuleku avad käepidemest ,s.t. teravad servad,mis tavaliselt rihmad läbi söövad,ÜMMARguseks-168 mõlemat stiili.Priidule pakun kohta esisajas---süstemaatiline trenn,taustajõud,uued lauad,jne .Sealtkandimehed,võtke ta peale,olge meheks ,mis te näägutate.HD.

 
At 08:28, Anonymous ÄN said...

15:03
16:17

Minu esimeses kommentaaris viidatud teine hõõrumise koht on ka just käelaba alumine serv. Sinna tekkisid villid ning isegi uus "elujoon", mis vist harilikult seal olema ei peaks. See koht sai hõõrumist lausa mitut pidi: esiteks piki keppi (üles-alla) ning siis ka mingit pidi ristisuunas jäädes vist rihmakinda ja kepi käepideme vahele. Igatahes paistab seegi probleem olevat lahenduse saanud pöidlatoega käepideme näol.

Kas topeltkinda süsteemi mõte on vähendada järk-järgult hõõrumist väljast sissepoole sedasi, et kui välimise kinda ja käepideme või käepidemerihma (-kinda) vahel on hõõrumine kõige suurem, siis kahe kinda vahel on see juba väiksem ning sisemise kinda ja käelaba vahel puudub hõõrumine sootuks? Kas sisemine kinnas on just rattakinnas geelpatjade ja nahast peopesaga ning võimalikult ümber käe? Kas sellise variandiga pole olnud probleeme sissepakitud käe mahutamisega kepikinda sisse?

Nõus, et ei saa käte tööd lahjemaks jätta, sest suusatamine koosneb ikkagi ju ala- ja ülakeha tööst ning ühte või teist tahaplaanile jättes kaoks ju kohe mingi osa treeningefektist või tulemusest.

 
At 08:41, Anonymous Anonüümne said...

Postimees lennutaks Priidu küll tasuta Vasale kohale, kui ta teeks sellest pärast 3 lehekülge artiklit.

 
At 08:59, Anonymous Anonüümne said...

8.28

Õiged küsimused.

Nagu mainisin on võistlusel tõesti kepi käestvõtmine probleem, sest topeltkindaga on käe sisestamine kepikindasse raskendatud, kuna takjapael on liiga lühike.

Mõte tihedalt ümber käe liibuva rattakinda kasutamiseks tekkiski sellest, et tekitada hõõrdumist endale võttev vahekiht. Tavaline ilma geelita nahkpeopesaga rattakinnas sobib kah, kuid geeliga variant on parem, sest kepikinnas kipub kõval andmisel (paaristõuked ja paaristõugetega mäkke rühkides nii, et kepid on kõverdumise piiril) soonima muidu peopesa alumisse serva liiga tugevalt sisse ja üle pooleteisttunnist treeningut on tavalise rattakindaga nõnda väga ebamugav teha. Geeliga variant töötab sellistes oludes mul ideaalselt. Üle kahe hooaja ei taha ainult rattakindad sellisele valule vastupidada, ja õmblused kuluvad katki pinge all.

 
At 09:29, Anonymous Anonüümne said...

"Anonüümne ütles...

Õige point, 18:10. Hea mees saab alati alet. Kehvale mehele tehakse kirves hind. Aga tähtis on ka mille eest ja kuidas alet saad. Ja millise kauba eest - saasta eest või tipp-klassi toote eest."

Lähed poodi, skänner skännib
tulemuseks kirves hind
kehv mees

Lähed poodi, skänner skännib
tulemuseks ennäe ale
hea mees

 
At 09:58, Blogger Priit Pullerits said...

18:10 - ei ole mõtet võrrelda: minust ei saa keegi suuremat alet :)

18:26 - väga tubli! Lisage see märkus alati oma kommentaari juurde, siis ei pea sel teemal arutlemiseks siin lisaaega kulutama.

18:53 - 1) roolimine on energia ja vaimujõu kulu; 2) Pacifica võtab talvel vähemalt 10 l bensiini 100 km peale - soodsam on mul maksta mõnele autoomanikule, kel võtab 6 l / 100 km, kui tolle auto omanikul mulle - loogiline ju? 3) ise oma hobidega tegeldes olen kodus nii palju gentleman, et jätan vähemasti auto naisele, mis võimaldab talle mobiilsuse. Aga jah, muus osas on teil õigus: Pacifica on suur ja lahe auto, palju on jala- ja keharuumi, suurest pakiruumist rääkimata.

19:37 - 1) ei tea - sest kes meist tulevikku näeb; praegu ei motiveeri ükski välismaraton millegagi; 2) vaat see muudaks asja! Ise omast taskust metsik summa väljamaal suusatamise eest välja käia on minu silmis liigne ja tarbetu ehk põhjendamata kulutus. Uue nädala algul ilmuvas Maratoni eriväljaandes saate lugeda ühe Worldloppeti mehe kogemusi, kui palju see kõik maksab.

Maamees, 21:09 - väga õiged sõnad teil: liites plusse ja miinuseid, ei leidnud ühtegi head pöhjust miks peaks oma elu ebamugavaks muutma.

Märt, 22:38, hea ja vajalik mõte - saan kohe teatada, et Maratoni eriväljaandes saate lugeda, kuidas valmistada pastat õigesti, nii et selles kasulikud ained ikka alles jääksid, mitte sealt valmistamise protsessis ei kaoks.
Ja veel, Märt: viimases Maratonis (mille mahategemiseks siinsed "targad" oma energiat ei säästnud) oli ka ettevalmistusperioodil toitumisest juttu! Otsige see üles, ja kui ei leia, siis andke teada, saadan teile mingil viisil.

23:04 - ei ole teie arutlus loogiline - võib olla oleks Ain-Alar pulbriteta jäänud eelviimaseks ja tänu pulbritele üldse tuligi neljandaks!

23:09 - ärge kiirustage järeldustega. Ma pole SiSi purke veel avanudki!

08:41 - ega ikka lennutaks küll. Need ajad jäävad möödanikku, kui Vasa läbimine pälvis meedias lehepinda, näiteks Juhani Pütsepa pikk lugu kunagi EEs. Aga noh, oleneb, muidugi kirjutajast. Võib-olla õnnestuks mul see idee isegi läbi suruda. Aga PM seda sõitu vaevalt et rahastaks.

 
At 10:15, Anonymous Anonüümne said...

"Kepile muskel taha" - nonäe, Priit saaks maratonilehte hea pealkirja. Kaanele pandult aitaks lugejaskonda suurendada. Millest muide erinumber tuleb? Kas spordipesu erinumbrit on palju loota? Suur pesutest, võrdlused jne. Oleks vajalik, sest ega seda ei näe millise pesuga keegi sõidab.

 
At 10:18, Anonymous Anonüümne said...

Ain-Alar ja eelviimane? Neid kloune oli seal piisavalt palju, mis selle väite kummutavad eos, pealegi oli esimeste ja viimaste vahe mõõdetav kalendriga. Point on ikkagi selles, et keemiast peab olema abi mitte suvalise koha pärast võitlemisel vaid võidule saamiseks. Promonägu peab olema võidukas. Kui võidab ilma keemiata mees, siis on see puhas antireklaam keemikutele.

Muide olen mõningat 100% legaalset keemiat tarbinud paar kuud ja kahjuks pean nentima, et järelnähud kestsid paar aastat. Seega tulemus tekkis tulevikus halvenenud elukvaliteedi arvelt.

 
At 10:36, Anonymous Anonüümne said...

"ärge kiirustage järeldustega. Ma pole SiSi purke veel avanudki!
"

Platseebo efekt toimib ka ilma purke avamata.

 
At 10:46, Anonymous Anonüümne said...

Mul on ka suht sarnane arvamus, et kas ikkagi 4-6 tundi nädalas kaootiliste perioodidega harjutav harrastaja vajab neid toidulisandeid, spordijooke ja muud sihukest träna, kas paari tunnise vöistlusliku situatsiooni juures geeli tarbimine annab mingit tulemust. Kas neid aineid läbimöeldud toidulauast siis kätte ei saa.....
Priit ise on ka geelitaja. Minevikust mäletan mingisuguseid haamrijutte....eksperimendi korras vöiks mönel üritusel need geelid jätta poeriiulile ning vaadata kas miskit on teistmoodi kui piirduda vaid korraldaja pakutava joogipoolise ja möningate näksidega.
Maamees

 
At 10:56, Anonymous Anonüümne said...

"...
Ja palun, palun, ärge tulge mulle rääkima jälle seda lapsejuttu maratoni naudingust ja muust sellisest pehmest värgist, sest olen aastatega näinud väga hästi, kuidas minuga enam-vähem võrdselt ja minust tagapoolgi sõidetakse nii, et hing paelaga kaelas ja silmad hägused ning pärast aetakse üksteist tihedalt trügides protokollistendil näpuga järge, kes kui palju ette ja kui palju taha jäi...."

Priit, see, et Sina ja Sinuga samas kiiruses inimesed ainult üksteisele ära(taha-?)keeramisest unistavad, ei tähenda seda, et keegi teine ei võiks suusatamist niisama nautida.
Enamus proteste Sinu vastu siin kommentaarides tuleneb ju sellest, et on ainult kaks arvamust - Sinu arvamus ja vale arvamus!
Miks mina käin maratonidel? Eelkõige sellepärast, et saan kvaliteetselt ettevalmistatud pika raja, teeninduse/abi juhuks kui peaks midagi varustusega juhtuma, toidupunktid mõnusale matkale, suvel politsei poolt turvatud maantee jne.jne. Kõike seda ei suudaks ma 100%-liselt ise tagada ka sõprade abil.
Minu soovitus - proovi mõnikord sõita vahelduseks suusamaratoni või rattarallit just tagapool - viimases veerandis - ja sa näed palju huvitavaid inimesi ning saad kordumatu elamuse ümbritsevast keskkonnast. Emotsioone võib saada ka ilma adrenaliinita!
Ausõna!

Parimat edaspidiseks,
Mart

PS. Vabandan kõigi ees "reljeefse" kirjapildi pärast.

 
At 11:13, Anonymous Anonüümne said...

Ja nagu näha on, siis tekib parasjagu kaagutamist tõsiasja pärast, et mõned kommenteerijad ei suuda eristada toidulisandeid steroididest... Kurvastuseks pean mainima, et nendest värvislistest purkidest, mida võib leida O. Kiivikase ning M. Kalmuse lehelt, spordipoodidest ja isegi mõningatest hüpermarketitest, ei anna sääraseid efekte ja ka (soovimatuid) tagajärgi nagu metaan, kasvuhormoon, testo, clenbuterol vms.
Aga Priit, pigem huvitaks siinmail peamiselt jah "traditsioonilise" toidu suuna käsitlemine, kuna toidulisandid on ju ikkagi lisandid (ja seda isegi paljukirutud kulturistide hinnangul).
Eks peab selle Maratoni editioni ka üles siis otsima.

Märt

 
At 11:23, Anonymous Anonüümne said...

Märt unustab ära, et toidulisandid imenduvad läbi mao ja tekitavad nt mao haavandeid... demagoogiat võib ju ajada ja asjatu vaidluse vältimiseks ka vait olla, kuid tõsiasja see ei muuda, et toidulisanditel on ka ilma steroidideta ebameeldivaid kõrvalnähte.

 
At 11:49, Anonymous Anonüümne said...

Ning täpselt samamoodi on negatiivseid aspekte ka "traditsioonilisel" toidul, eriti kui vaadata poolfabrikaate ja mitmeid aastaid säilivaid, "värvilisi", "ülimaitsvaid" jms kräppi. Aga täiskasvanud inimesed eeldatavasti ikka teavad, millal ja mille jaoks on tarvis toidulisandeid.
PS. Ise olen tarvitanud toidulisandeid, kuid hetkel mitte, sest ei tunne vajadust (praegune elutempo võimaldab tavatoiduga hakkama saada).

Märt

 
At 11:55, Anonymous Anonüümne said...

Geeli, pulbrite jm keemia kasutajatele tuleks rinnanumbritele panna suur tähis, nt kiri GEEL kollasel taustal ja protokollis täht G tulemusele juurde!

 
At 11:56, Anonymous Anonüümne said...

enamus esi200sajas sõidavad pulbriga

 
At 12:14, Anonymous Anonüümne said...

11.55 Tunnistan üles, sõidan TM-s 100s ja tarbin nii geele, taastujooke kui spordijooke. Samuti erinevaid vitamiine. Ühtegi keelatud ainet mitte. Lisaks ka poes müüdavaid palju E-sid sisaldavaid küpsiseid, komme jms. Kui vaja võin vabalt ka G tähega numbrimärgiga sõita, pole probleemi.

 
At 13:15, Anonymous Anonüümne said...

Just Märt, ka poolfabrikaatidega on jama. Mäletan selgelt kuidas üks juhtiv broilerikasvataja tegi mulle oma toodangust presentatsiooni, mille tulemusena oli akuutne mõju 2 kuud + järelnähud. Ei osanud tookord sellise kraami eest ennast hoida, kuid vähemalt sain õpetust, et ära näpi igat e-toodet.

 
At 13:22, Anonymous Anonüümne said...

Siis peaks hoopis viimane mees oma seljale kirjutama "Ei kasuta toidulisandeid, geele". Aga seda ei loe keegi.

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Ei tarbi keelatud aineid - kust te teate mida te nende erinevate geelide, baride ja taastusjookidega sisse sööte?

 
At 14:13, Anonymous Anonüümne said...

Minus on alati hämmastust tekitanud need kes deklareerivad, et nemad sportides ja võisteldes "keemiat" (nt geelid, toidulisandid, jms) ei kasuta. Mis on selliste väljahõikamiste eesmärk.
Taoline avalik presenteerimine jätab mulje edevusest ja eneseimetlusest ning on selle üks eri vormidest. Eesmärgiga näidata, et kui palju paremad me oleme neist kes tarbivad. Väited teemal, et söön ainult isekasvatatud kartulit ja ikka olen sinust parem vaatamata geelidele mida tarbid on kummastavad. Kes tahab "keemia" vastasuses äärmustesse minna võiks proovida ka loobuda rajal ametlikes toidupunktides pakutavast, raja kõrval ju lund küll mida suhu panna. Mahemeeste (keemiavaba elu propageerijad) jaoks peaks olema see ju veelgi nauditavam, süüa ainult rajakõrval olevat lund ja ikka võita naabrimeest. Missugune nauding.

Äärmused, seda nii mahe- kui keemiameeste poolt on ebameeldivad. Lõpuks hakatakse sulle alati peale pressima kuidas tuleb õigesti elada.

Siim

 
At 15:34, Blogger Madis said...

1) Minu oletus, miks Priit teiste autoga tahab sõita, osutus Priidu poolt antud vastuses tõeseks. Ja sellepärast polekski ka Priidu auto jagamise poolt.

2) Mina saan kindlasti Priidust rohkem alet :-)

 
At 21:34, Anonymous Anonüümne said...

I think the admin of this web page is in fact working hard in favor of
his website, as here every material is quality based stuff.


Also visit my webpage: No2 maximus

 

Postita kommentaar

<< Esileht