reede, oktoober 14, 2011

Pullerits: Kas Veerpalu dopingulugu läheb Eestile maksma Otepää MK-etapi?

Eestis on levinud arvamus, et murdmaasuusatamise Otepää MK-etapp on maailmas üks paremini korraldatud murdmaasuusatamise MK-etappe. Kui nii, siis miks tuleb uudis, et "Otepää etapp võib kaduda MK-sarja kalendrist"?

Kas see tundub ainult mulle nii, et Otepää MK-etapi kalendrist kadumise ja Andrus Veerpalu dopinguskandaali vahel on mingi seos? Kui rahvuslik alaliit üritab rahvusvahelisele alaliidule kaikaid kodaraisse pilduda - kogu see kohtuvärk ja edasikaebamine, teate küll -, ja rahvuslik alaliit on MK-etapi korraldaja ning rahvusvaheline alaliit määrab, milline rahvuslik alaliit saab etappi läbi viia, siis ei ole mõtet arvata, et nii, kuidas sina teed külale, ei tee küla sulle tagasi.

Nagu sellistel puhkudel ikka, tulevad taas mängu salaallikad. Mul oli kaks küsimust. Esiteks, mil määral on FISi soov Otepäält MK-etapi korraldamisõigus mõneks ajaks ära võtta seotud sellega, et suvel vahetus Eesti MK-etapi korraldusmeeskond ja selle juht? Ja teiseks, mil määral on FISi kavatsused seotud Veerpalu dopinguskandaalis FISile vastuhakkamisega?

Salaallikalt - ja ta teab, millest ta räägib, seda võin teile käsi südamel kinnitada - sain teada, et asi ei ole mitte väidetavas vastuseisus endine korralduskomitee juht Alar Arukuusk versus uus juht Jaak Mae. Küsimus on pigem selles, et FIS ei saa aru, miks vahetas Eesti Suusaliit välja korraldusmeeskonna, kes oli saanud siiamaani aastaid edukalt hakkama Otepää MK-etapi läbiviimisega ja organiseeris samuti suurepäraselt möödunud talvel juunioride MM-võistlused. FISi reitingus pidi Otepää mullune MK-etapp korralduse poole pealt hoidma 3.-5. kohta, aastal 2005 oli Otepää etapp aga kõigist etappidest korralduslikult lausa parim.

MK-etapi korraldajate seas esineb kahesuguseid keskusi: ühed on need, kus etapp toimub igal aastal, sest seal on hea korraldus, sportlastele meeldib seal, FIS usaldab organisaatoreid, jagub nii pealtvaatajaid kui telehuvi; ja siis teised kohad, mis eelmise lause kirjeldusele eriti ei vasta ja mis ei saa seetõttu iga aasta etappe läbi viia. Otepää on kuulunud esimeste keskuste hulka. Esimest korda toimus Otepää MK-etapp aastal 1999, aastal 2000 jäi vahele, aastal 2001 toimus Otepääl Lahti MMi eelne etapp, 2002 oli taas vaheaasta, kuid aastast 2003 on MK-etapp toimunud Otepääl ühegi vaheaastata.

Siit kerkib küsimus: miks on FIS otsustanud nüüd ja just Otepää taandada iga-aastasest võistluskohast juhuslikumate kohtade hulka?

Sain salaallikalt teada, et küsimus pole Otepää etapi senises korraldamises, vaid küsimus on peaasjalikult selles, et Eesti Suusaliit pole FISile enam usaldusväärne partner. Põhjused on esiteks Otepää MK-etapi eduka korraldustiimi põhjendamatu väljavahetamine, teiseks Tiit Peki lahtikangutamine FISi murdmaakomitee liikme ning MK- ja kontinentaalkarikasarja alakomitee juhi kohalt ning kolmandaks Veerpalu dopinguskandaal, kus Eesti poolt on FISi tabanud erinevad süüdistused, sh valetamises. Mu salaallikas nentis, et kui MK-etapi korraldajate hulka jagub uusi tahtjaid, ja kui FIS ei näe Otepääd ega ESLi enam hea koostööpartnerina, siis saabki üks konkurent Otepää senise koha endale. Ehk see usaldusväärsus, mille ESL ja Otepää MK-etapp on aastatega FISi silmis teeninud, on hakanud nüüd murenema. Kusjuures siin on väga oluline lisada, et mu salaallikas ei tunne selle üle põrmugi heameelt (ehk seega ei maksa arvata, et ta on inimene, kes suusatamist vihkaks ja sellele halba sooviks).

Midagi pole teha, aga Eesti suusatamise tulevik tipptasemel paistab nutune. Eelmise sissakande kommentaaris ütles Karli-nimeline: "Hea sõber Rait [Pallo] ja teised ESL-i juhatuse liikmed, lõpetage see nali ära. Enne kui ise kollektiivselt tagasi astute, laske sisulised vastutajad lahti."

Mis peaks Eestis juhtuma, et siin need, kes vastutust kannavad, seda ka tegelikult kannaksid? Kas alles siis, kui mõni suusakoondise liige võtab püssi ja hakkab Otepä MK-etapil pealtvaatajaid tulistama, nähakse vajadust silmad avada ja midagi lõpuks muuta, aga varem mitte?
******
Tucson Mountain District, Saguaro National Park, Arizona. 3. aprill 2011. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1 ja 2: Kas selliseid tuliseid heitlusi, nagu mullusel Otepää Mk-etapil, näeb tulevikus Tehvandi staadionil üha harvem? Fotode autor: Joosep Martinson, Õhtuleht/Scanpix
Foto 3: Kein Einaste juhtimas sprindivõistlust mullusel Otepää MK-etapil. Foto autor: Priit Simson, Postimees/Scanpix

94 Kommentaarid:

At 12:08, Anonymous Anonüümne said...

Priit, tead, see salaallika teave meenutab Wikileaksi avaldatud USA saatkondade ettekandeid. Diplomaadid ostsid kioskist dollari maksva kohaliku ajalehe ja kirjutasid sealt teavet ümber. Grif SECRET vms pandi külge ja Washingtoni teele.

(Nime alla ei pane, ja põhimõtteliselt)

 
At 12:32, Anonymous Anonüümne said...

Artiklis on üks nõrk koht;"Salaallikalt - ja ta teab, millest ta räägib, seda võin teile käsi südamel kinnitada"
Artikli õigsus ei rajane faktidele vaid PP käsi südamel kinnitusele.
Ka AV ja tema tiim on kinnitanud oma õigsust. Millegipärast PP-le sellest ei piisa. Miks ta siis ise samasuguste "faktidega" apeleerib???

 
At 12:36, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsul on "kits" FIS-is?

 
At 12:45, Anonymous Anonüümne said...

See on uskumatu ikka, juba kolme esimese kommentaari näitel, et hakkab jälle pihta. Kõik see, millest Priit kirjutab, on ju lihtsa vaevaga järeldatav igaühele, kellel on elementaarne loetud tekstist arusaamise oskus.

ESL on Eesti margi täis teinud (AV dopingu kohta valetamine, põhjuseta personalimuutused (Arukuusk, Pekk jne), Alaveri jätkamine), ja las see Tehvandi staadion mädaneb pealegi. ESL, kas teil seal mõni mees ka veel järel on? FIS ütles selge sõnaga, et kevadeni on teil aega oma dopingu- ja muud jamad korda ajada. Taipate?

 
At 12:52, Anonymous Anonüümne said...

Üks kommentaar PM-onlinest, mis võtab asja kokku:

FIS ei taha justkui otse öelda, aga ridade vahelt võib välja lugeda, et etapid liiguvad ka nendesse maadesse, kus kõvemad suusatajad. Täiesti loogiline käik, sest omad favoriidid toovad publiku raja äärde kaasa elama ja laiendavad ala kandepinda. Kanada suusatajad tegid eelmisel hooajal väga kõva esiletõusu (Harvey jt.), nüüd ka MK etapp Kanadasse. Cologna on Šveitsi toonud murdmaasuusatamise kaardile (muidu sealt ikka mäesuusatajad ja hüppajad tulnud) ja etapp sinna. Eestile aga - Veerpalu on läinud, skandaaliga pealekauba, Šmigun loobunud, tippe pole, kahtlane kas kolmanda kümne meestele tulekski nii palju kaasaelajaid. Ja kui sinna otsa lisada veel (kinnitamata) jamad korraldajaga ning Veerpalu pooleliolev dopinguvaidlus, siis pole raske valida, mis etapp peaks "pausi" tegema.

 
At 12:52, Anonymous Anonüümne said...

"Põhjused on esiteks Otepää MK-etapi eduka korraldustiimi põhjendamatu väljavahetamine,"

Yeah right. Et korraldajad vahetuvad, on loomulik. Ega ühtegi asja ei sa lõputult korraldada ühed ja samad isikud. Tule taevas appi, ESL-i juht teatab avalikult, et tema, suusatajad ja sponsorid soovivad Alaveri jätkamist peatreenerina. Inimene, kelle treenitav on dopinguga vahele jäänud. Põhjuseks pole seega isegi mitte niivõrd Veerpalu vahelejäämine, vaid see, et ESL jätab ise mulje, nagu kiidaks nad dopingukasutamise heaks. Ja ma arvan, et see on FIS-i poolt lles esimene samm.

 
At 13:26, Anonymous Anonüümne said...

Arvan, et tean kes Pulleritsu salaallikas ESL-is on. Jõudsin sellele arusaamisele siinse blogi mitmete aastate kirjutisi ja kommentaare analüüsides. Arusaadavatel põhjustel ma ei ütle välja kes see on 8)
Arvan ka, et tegelikult teab ka ESL kes Pulleritsu allikas on.

 
At 13:27, Anonymous Anonüümne said...

12:45 kui see on lihtsa vaevaga järeldatav igaühele, miks siis PP peab käsi südamel kinnitama ja üldse salaallikatega jamama?

 
At 13:38, Anonymous Anonüümne said...

Where's the beef, Priit?

 
At 13:41, Blogger Priit Pullerits said...

Vaadake, üks asi on see, mida te oma peaga välja mõtlete, ja teine asi see, mida asja tundvad allikad räägivad. See, mis te oma peas välja mõtlete, võib kõik tõsi olla - aga ei pruugi. Alles siis, kui sellele õnnestub ka kompetentsete allikate kinnitus saada, võib seda, mis te olete oma peaga välja mõelnud, hakata tõsiselt võtma. Ehk allikas on garantii, mis kinnitab, et olete liikunud oma mõtetega õigel teel.

 
At 13:45, Anonymous Anonüümne said...

FISil on eelmise aasta murdmaasuusatamise etappide reastamiseks spetsiaalse punktisüsteemiga tabel. Selle tabeli originaal jõudis vähemate inimesteni kui ühel käel sõrmi. Ring on tõmbunud väga koomale, salaallikal võib varsti hapnik lõppeda ;)

 
At 14:05, Anonymous Anonüümne said...

See, et põhjuseks võib muuhulgas olla meie nadi suusatajate valik, ei tohiks tõsine argument olla, vähemalt kui kõrvutada seda Soome dopingu skandaaliga. Kes peale sealset skandaali tegijaks jäi, suhteliselt kutu lugu oli, ja avalikkus taunis, suisa boikoteeris suusatamist ja selle ümber toimuvat väga tüsiselt, aga Lahtist tippvõistlusi ära ei võetud. Erinevus meie ja sommide vahel on just nimelt see, et seal võeti ette suurpuhastus, meie omad hi-hiitavad edasi. Mõnede suusakurude võimalik katastroof ei tohiks siiski kogu kupatust põhja vedada. Kaldun ka arvama, et need on FISilt esimesd tõsised vastusammud meie alaliidule.

 
At 14:14, Anonymous Anonüümne said...

Priit, ära võta seda norimisena, see on lihtsalt võrdlev loogika:
Kui kompetentne allikas (AV ja MA) kinnitab seda, mida olen ise mõelnud, et nad ei ole dopingut tarbinud, siis see on, nagu ütled, garantii, et olen liikunud oma mõtetega õigel teel.

 
At 14:25, Anonymous Anonüümne said...

Kui FIS tahab ära võtta Eesti suusaetapi, mis on üks paremini korraldatud, suure publikuhuviga ning siin riigis ainuke omataoline, siis ega see organisatsioon ikka väga läbipaistvalt ei tööta. Suusatamine ei ole maailmas teb mis popp spordiala, et aina võtad ja annad etappe ja valid publikumi. Loodus tühja kohta ei salli ja ma usun, et eesti suusafännid leiavad ka lõpuks mingi alternatiivi. Veerpalu ja suusetapp on minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt siiski kaks erinevat asja ja Alaveri jätkamine peaks ka nagu siseasi olema. Juhul kui etapi uus korraldustiim mingi käki kokku keeraks, oleks asjal juba põhjendust rohkem.

 
At 14:39, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits peab Leho Ripsi artiklile viimase lihvi andmise kõrvale jätma ja Norra ning Londoni suunal kõvasti telefoni ketrama, et PM lubatud homsesse põhjalikumasse käsitlusse midagigi substantiivset saada..
Ajakirjaniku leib pole kerge..

 
At 14:49, Anonymous Anonüümne said...

Minule ka ei meeldi, et tahetakse erinevaid asju ühte patta panna. Olgu see siis FISsi, ajakirjanike või kommentaatrite poolt.Meil on õigusriigid kus iga asja vaadeldakse eraldi ja igal asjal on omad sanktsioonid. Ei ole nii nagu lastel, et kuna sinu vend võttis mult eile kommi ära või ma arvan, et võttis, siis mina täna sulle selle jäätise eest ei maksa, mis sa mulle tõid. Nii need asjad ei käi, vähemalt ei peaks käima demokraatlikes organisatsioonides. Veel vähem on vastuvõetav kui toimub salastamine. Pean silmas seda, et kui MK etapp võetakse ära sellel põhjusel, nagu Priit arvab ja tema salaallikas kinnitab, aga FIS-i ametlik teade seda ei kinnita.
Või nii, et FISsi ametlik teade räägib üht, aga PP salaallikas teist ja PP usub viimast. See on paranoia. KAHTLUSTA PARIMAT!

 
At 14:58, Anonymous Anonüümne said...

>> Selle asemel võikski nüüd kajastada (ning populariseerida) rohkem rahva- ja noortesporti.

Kuidas Saku oma õlled nüüd müüdud saab?

 
At 15:00, Anonymous Anonüümne said...

14.51
Sirge seljaga päikesemehed on otsustanud, et Alaver ja co jätkavad. Seepärast nad jätkavadki. MOTT.

 
At 15:07, Anonymous Anonüümne said...

Priit, ülesanne uurivale ajakirjanikule: tõesta oma teooria, et FIS räägib üht (MK etapi teistele andmise põhjused) ja tegelik põhjus on hoopis teine. Kui seda õnnestub faktidega tõestada, siis jääb üle ainult nentida, et FIS pole AV asjas aus olnud. Kui ta pole aus olnud, siis pole põhjust seda organisatsiooni uskuda. Kui sul ei õnnestu oma teooriat kinnitada, siis pole saa ise, käsi südamel kinnitades, aus olnud. Valik on sinu!. Igatahes oled pannud end olukorda, kust on raske puhtalt välja tulla. Jõudu selleks!

 
At 15:45, Anonymous Anonüümne said...

Küll on hea kõik maailma ja isikliku elu jamad Alaveri ja Veerpalu kraesse kirjutada.

 
At 16:00, Anonymous Anonüümne said...

To-> 14:58
jalgpallifännidele :D
Pealegi ega Carlsberg grupil tulu teenimata jää, küllap võetakse oma osa tagasi Šveitsi ja Kanada turgudest.

 
At 16:02, Anonymous Anonüümne said...

To -> 14:51
See on selline JOKK-sirge-selg, umbes nagu vargal, kes jääb vahele ja saab veel vihaseks, et keda te siin süüdistate.

 
At 16:46, Anonymous Anonüümne said...

Nojah, mis siin ikka öelda- pada söimab katelt, ühed mustad mölemad, ainuke vahe, et see katel kipub väga auguliseks roostetama....Priidu jutus on see öige, et seotud need sündmused on igaljuhul. Loll on see kes vabandust(pöhjendust) ei leia. Aga tegelik pöhjus peitub ilmselt sealsamas Av ümber ehk miks tegelikult möisteti tavapärase 2 aasta asemel 3 aastat.
Maamees

 
At 17:02, Anonymous Anonüümne said...

Üks "hämmastavalt usaldusväärne" allikas kinnitas ka, et Veerpalu mõistetakse õigeks: http://suusk.blogspot.com/2011/07/pullerits-kas-andrus-veerpalule-koidab.html

 
At 17:17, Anonymous Anonüümne said...

Kui Pulleritsul oleks tõelised salaallikad, siis oleks ta esimesena teada saanud, et Otepää etapp võetakse kalendrist välja. Nüüd jääb üle ainult teadjate poolt välja paisatud uudist kommenteerida. Teravneva konkurentsi tingimustes on üha raskem olla arvamusliidri ja eestkõneleja rollis.

 
At 17:23, Anonymous Anonüümne said...

Ei maksa ju ka nii naiivne olla, et erinevaid asju ühte patta ei panda. Et löön ühe käega nina veriseks ja teisega pühin ära ning oleme sõbrad edasi. FIS-is vist ka veel inimesed tööl. PP küsimuse püstitus ju õige, ja salaallikad ajakirjanduses vist ennegi olemas (see teema mõttetu). Niikaua kui ajakirjanik salaallikaga ei libastu (et kirjutab selle pinnalt jama), siis mida me kriitikaks öelda saame? Mis mõte üldse sel teemal jahuda.

Keerame asja teistpidi, mis oleks olnud ajend FIS-il võtta Otepäält etapp, kui mingeid jamasid ei ole? Sorry mehed, kinnitage turvavööd, suusatamine on raskel allakäigutrepil ning sellest on siiralt väga kahju. Suusatamise jaoks head tööd teinud Pekk, Arukuusk jt (kes muide kindlasti ei ole dopingut võtnud, nagu vbl ka Veerpalu) on vist rongilt õiges peatuses maha astunud või nende õnneks maha jäetud. Seega ehk jäi veel mehi, kellega asi uuesti üles ehitada.

 
At 18:17, Anonymous Anonüümne said...

Jalgpall on uus suusatamine.

Suusatamine on surnud, elagu Jalgpall!

 
At 18:57, Anonymous Anonüümne said...

17:17 ütleb välja kurva tõe. Samas saagem ka Pulleritsust aru. Praeguse uudise juures vait olla ka ei ole mõeldav. Jalgpalliliit sai EM-le pääsemise eest 8 miljonit eurot. Palju ESL kaotas MK etapist ilmajäämise läbi? Arvestagem, et Moskva MK etapp naaseb tänavu pärast kümne aastast pausi. Novi Mesto pidas neli aastat vahet. Arvestades turiste jm kaudseid tulusid, koguneb siit Eesti suusatamisele sama suurusjärgu kaotus kokku. Tõepoolest, jalgpall on uus suusatamine, nagu tabavalt ütleb 18:17.
Ja mille nimel? MA otsis AV-le ja JM-le soojad kohad. Üks kindlustab teist. See seltskond lahkub vist alles siis, kui jalad ees välja kantakse. Või õigemini ka siis mitte. Sest järglaste põlvkond aidatakse enne surma pukki. Normaalses ühiskonnas peaks ühiskondlikus organisatsioonis toimima isepuhastuslikud protsessid.
MIKS ESL-IS DEMOKRAATIA EI TOIMI?

 
At 19:28, Anonymous Anonüümne said...

to 18:57
"Jalgpalliliit sai EM-le pääsemise eest 8 miljonit eurot. "

Pole ta saand midagi, kui Iirile ära teeme, alles siis saab. Olgem ikka faktides täpsed.

 
At 21:13, Anonymous Anonüümne said...

Jalgpall on uus suusatamine alles siis, kui me Iirimaa suudame alistada, kui ei siis poleksi nagu midagi olnud! Paraku nii on!

See et etapist ilma jääme on igati loogiline, Veerpalu jama ainult kiirendab seda. Poolal on Justina ning ka nemad tahavad ettappi saada, meil pole aga hetkel kedagi vastu panna, sprindikoondise peal kõik lootused! Kein ja Peeter teie tund on tulnud

 
At 21:32, Blogger Alari said...

Vahetult enne hooaja esimest rullitreeningut kuulsin raadiost seda uudist. Trenni ajal keerlesid mõtted paratamatult selle "allapoole vööd lööki" uudise ümber. Ja nagu PP blogi lahti lõin, vaatasid siit vastu sisuliselt samad mõtted. Usun Pulleritsu! :)

 
At 21:52, Anonymous Anonüümne said...

PULLERITS TAHAB ÖELDA, ET FIS VALETAB, ÖELDES VALE PÕHJUSE MK OTEPÄÄLE MITTE ANDMISEKS. ENNE TA ÜTLES, ET AV JA ESL VALETAVAD. KUI KAKS VASTAST VALETAVAD, KUS SIIS TÕDE ON. TEADJA ÜTLEKS, ET TÕDE ON PULLERITSUL, KES ÜTLEB, ET KÕIK VALETAVAD, PEALE TEMA ENDA MUIDUGI

 
At 22:07, Anonymous Anonüümne said...

Jätkan oma ülal esitatud (18:57) mõtet. Mis teha, kui demokraatlikud institutsioonid ühiskonnas enam ei tööta? ESL tõenäoliselt omab demokraatlikku põhikirjaga. Võiks eeldada, et ESLi sees käib debatt ja isepuhastumise protsess, klubid nõuavad erakorralise täiskogu kokkukutsumist, läbipaistvust (kes on need salapärased AV kohtukulude sponsorid, kelle nime ESL juhatus meile ei nimeta?) jms. Kõike seda ei ole. Mis siis teha? -- Selline ühiskond on ju haige.

 
At 22:21, Anonymous Anonüümne said...

mehed-mehed, otsustage ikka enne kirjutamist ära, kas FIS on usaldusväärne või ei ole. Kogu aeg oli, enam ei ole - ütleb küll, et ei võta AV pärast etappi ära, aga PP kopenhaagen teab paremini.
Aga nii tõsisemas toonis - iga asi ammendub. Palju neid joodikuid sinna ikka iga aasta kokku minna jõuab. Briljantne korraldus - võiks ka öelda, et mõttetult briljantne. Ega karikaetapp ikka MM ei ole. Turvade hordid, VIP-püüned ja telgid (need on vähemalt täis), väga kallid piletid... kohalik elu muidugi jääb vaiksemaks, a eks siis tule midagi muud asemele. Oma tegijaid ju peale tulnud pole enam niikuinii, see aeg möödas, kui ilmakuulsusi "elusast peast" vaatama mindi.

 
At 22:27, Anonymous Anonüümne said...

Loodame, et ESL ja FIS selle talve lund meilt ära ei võta. Kõik muu on juba niigi läinud. Kõige suurem traagika on ikka see, kui sellel talvel lund üldse maha ei tuleks. Vot see oleks must masendus. Kõik muu skandaal suusatamise ümber on puhas meelelahutus.

 
At 22:31, Anonymous Anonüümne said...

Ilmajaam ennustab karmi talve. Lume teeme ise kui vaja peaks olema. Head suusatamist!

 
At 23:37, Anonymous Anonüümne said...

pane suu kinni juba ykskord

 
At 00:03, Anonymous Anonüümne said...

23:37, Teie mõtteavaldus on kohatu ja vastuvõetamatu. Ajakirjanduse suud ei tohi kinni panna!
Aga sellele, mis sealt suust välja tuleb, tasuks küll vahel mõelda. Eesti Ekspress on nüüd ka üllitanud spordilisa. Lehitsesin seda ühes ootelauas. Ain-Alar Juhanson a.k.a "Geelimees" kirjutab harrastaja toitumisest. 15 minutit enne starti tuleks juba veidi geeli või spordijooki tarbida.. 8)

 
At 00:36, Anonymous Anonüümne said...

Lp. 00:03, Priit Pullerits on korduvalt toonitanud, et see blogi EI OLE ajakirjandus.

Aga mis puutub Otepää MK juhtumisse, siis järjekordselt sai kinnitust vana tõde - enne kaklemist analüüsi oma vastast, et oma võttest selili ei lendaks.

Samas, hetkel ei välistada ka teist elutarkust - kes pärast naerab, naerab paremini.

 
At 01:33, Anonymous Anonüümne said...

ERR Spordis on väljas Jörg Capoli intervjuu. Eesti võivat saada MK etappe kui kasvab peale uus AV tasemega sportlane! Jälle on Eesti saatus otsustatud meie seljataga. Ei aita, et oleme laulurahvas, kes siin tuultes kestnud juba 6000 aastat ega ka Otepää etapi briljantne korraldamine..

 
At 07:06, Anonymous Anonüümne said...

Kui mina oleksin FIS, siis usun et teeksin sama otsuse.
Miks ma peaks andma etapi kohale kus
1. Pole enam tippe ei meestest ega naistest
2. Kus endine tipp on skandaalis
3. Kus kohalik alaliit "ründab" ja ei taha alla anda. Ehk jätkab dopinguteemaga.
4. Vahetati välja seni hästi toiminud korraldusmeeskond.
5. Kus on olemas tõenäosus et viimase talve ja tuleva talve vahel on toimunud sündmused, mis võib suuresti mõjutada rahva arvu raja ääres.
6. Kus on etapp, mille korraldamine võib ära jääda tormi, käreda pakase või lume puuduse näol.
Samal ajal aga koputavad uksele uued ja huvitavad korralduskohad, kes on nõus pingutama vähemalt sama palju kui Otepää.

 
At 09:58, Anonymous Anonüümne said...

kuule, 1:33 - päris segast ei maksa panna, eks. Laulurahvas, appi. Karikaetapil suusatatakse, kui see on murdmaasuusa-etapp. Ja fakt on see, et meil märkimisväärselt (praegu pildil) järelkasvu pole, sprinterid ainult vahel välgatavad.

 
At 10:02, Anonymous Anonüümne said...

P.S kusjuures see Jürg Capoli intervjuu on igati mõistlik, TV-vaatajate arvud ka ära märgitud (Poolas väga tubli tulemus). Saage üle.

 
At 10:44, Anonymous Kaido said...

Lugedes erinevaid artikleid tänases meedias, siis võib vist tipptasemel suusatamise kohta öelda Eestis, et pihtas-põhjas. Mulle on murdmaasuusatamine alati tundunud ebaõiglaselt eelistatud spordialana (arvestades, et nt vs korvpall pole traditsioone mitte mingisuguseid) kuid ikkagi on hämmastav, et poole aastaga suudeti aastate pikkune töö totaalselt hävitada. Ja, nagu ma aru saan, siis ikkagi keegi süüdi ei ole. Kas siis selles, et Otepääle hunnikuga raha seisvasse suusahüppekeskusse maeti või kui maeti ja see pidi tagasi tooma, siis peab ju keegi vastutama kui ainuke reaalse sissteulekuga üritus ära osati anda...

 
At 11:53, Anonymous Anonüümne said...

00:36, huvitav tõesti, kas Pulleritsu blogi on ajakirjandus. Blogil on vähemasti ajakirjanduse tunnuseid. Minu arvates Priit ajab asja segaseks, kord väites, et pole, siis jälle, et on. Kui "Jooksmine on mõnus" (harva regulaarsusega, kuid väga huvitav blogi!) pidaja Kaido Vetevoog sõnastab oma blogi eesmärgi "Harrastusjooksja kogemus ja uitmõtted jooksu teemal", siis on selge, millega on tegu. Andres Keba blogi moto on lihtsalt "We are running for fun". Aga Keba on tegelikult Pulleritsu blogist professionaalsem, sest tal on (koos endaga) kaks kirjutavat autorit. Muide, FasterSkier'is on Nathaniel Herz kirjutanud uue pika loo AV kohtukeissist. http://fasterskier.com/2011/09/how-andrus-veerpalus-doping-case-turned-into-a-mudfight/
Tsiteeritakse AP büroo noort võimekat advokaati Ilmar-Erik Aavakivi, kes jätkab sama vana iba ajamist, et AV olevat süütu ja kogu muu maailm eksivat. Nii hävitatakse Eesti prestiizhi..

 
At 11:58, Anonymous Anonüümne said...

Selge on see, et sel aastal oleks publikuhuvi kordades väiksem kui eelnevatel aastatel. Kui Otepää ja eestlased tahavad etappi tagasi saada, siis palun, mingu 15-20 tuhat inimest kohale ja ma olen kindel, et saame etappe edaspidigi. Ise olen iga aasta käinud etappe vaatamas, kuid see aasta ma kindlasti ei lähe vaatama, mis seal vaadata? Televiisorist ülekannet ju palju mugavam jälgida. Kui omasid pole, siis pole ju mõtet ka võõrastele raja ääres karjuda heia-heia. Eesti suguses riigis on see normaalne, et üks ajastu ei kesta igavesti. Vahe on lihtsalt selles et murdmaasuusatamise ajastu lõppes pauguga. Kuna Otepääl on vinge keskus, siis kindlasti tahaks näha laskesuusatamist, seda läheks kindlasti vaatama. Aga tänasel päeval on see suht lootusetu.

 
At 12:01, Anonymous Anonüümne said...

P.S. “FIS attributes the admittance of doping use to the contacts the general secretary of [the] Estonian Ski Association has made on behalf of the [a]thlete in February,” Aavakivi wrote.
-- Teie FISi asemel, kui ühe rahvusliku alaliidu president tuleb läbi rääkima ja tunnistab, et üks sportlane tarvitas dopingut. Siis aga taganeb oma sõnadest - kas tahaksite sellise alaliiduga enam tegemist teha? Mina küll ei tahaks.

 
At 12:12, Anonymous Anonüümne said...

P.P.S. Nathaniel Herzi artiklis on juttu ka Dr. Inggard Lereimi ähvardamisest AV dopingulooga seoses.
Kas Eesti politsei ei peaks koostöös Norra kolleegidega seda uurima? Lõhnab ju dopingujagajate ringkonna seotusele kuritegeliku maailmaga. Või on eestlaste maine Norra politsei silmis nii madal, et koostöö mittevõimalik?

 
At 12:33, Anonymous Anonüümne said...

Vabandust juba neljanda postituse eest, aga FasterSkier'il on õnnestunud kätte saada AV asja FISi tribunalis arutamise protokoll: "the minutes from the doping panel’s hearing, obtained by FasterSkier, show a full-on war, with Veerpalu launching protest after protest against everything from the HGH test itself to a typo in the blood sample’s documentation package. The minutes also show a misunderstanding between FIS and the Estonian ski federation, and finally, a harsh penalty from FIS that is almost without precedent."

 
At 15:50, Blogger Jaagup said...

Väga realistlik kajastus kirurgilise eriala arsti igapäevatööst! Meeldiv lugeda.

 
At 19:47, Anonymous Anonüümne said...

Kes kirjutaks põhjalikult ja analüüsivalt lahti MA fenomeni? Kuidas nii saab, et ükski hammas tema peale ei hakka? Kuidas see on võimalik?

 
At 22:14, Anonymous Anonüümne said...

Üdini aus Mati Alaver ju ütles miks etappi meile ei anta, uskuge seda meest, ta räägib alati puhast tõde.

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei saa enam millestki aru, Delfis olev kiri näitab, et Arukuusk on samasugune koos Pekiga nagu Suusaliidu asjapulgad...

 
At 11:00, Anonymous Anonüümne said...

Priidul jälle trumbid peos! Peale Arukuuse kirja lekitamist, ei tohiks blogilugejal olla keeruline arvata, kes on tõusnud/olnud kuldaväät allikaks.
Kokkuvõtteks: uskumatu seebikas ikka, ja ägedamaks asi kipub minema.

 
At 11:06, Anonymous Anonüümne said...

Kas salaallikas unustas teavitamast Pulleritsu sellest, et Arukuusk ja Pekk on teinud FIS-is lobitööd, et Otepää kaotaks MK-etapi. Selle kirja valguses on Pulleritsu postitus totaalne BS.

http://sport.delfi.ee/news/suusatamine/eesti/ainult-delfis-loe-kuidas-otepaa-mk-etapi-korraldaja-saatis-fisi-suusaliitu-kritiseeriva-kirja.d?id=59890029&l=fplead

 
At 11:18, Anonymous Anonüümne said...

Mingi vana kiri, who cares. Mind huvitab hoopis see, kuidas ESL peale sellist järjekordset meediafopaad kindlustab selle, et Arukuusk nendega lepingu sõlmib ja et korraldatakse siis see suurepärasel tasemel MK etapp, mis paneb FISi oma otsust revideerima... Järjekordne "professionaalne" käik ESLi poolt.

 
At 11:32, Anonymous Anonüümne said...

See on küll hämmastav, et kuidas mõnede teod ja rääkimised käivad vastuvoolu. See on natuke ka sinumoodi siin suusablogis , et avalikult nagu tehakse head nägu ja käiakse ühte jalga, aga kulisside taga käib ikka jube ära keeramine.
Emeri

 
At 12:31, Anonymous Anonüümne said...

Delfi väidab, et Veerpalu dopingulooga pole siin tegemist, hoopis omad poisid Pekk ja Arukuusk (salaallikad?) on kitse pannud :(

 
At 12:39, Anonymous Anonüümne said...

Delfi Urmo Soonvald on selgelt pro-ESL. Kas see diskussioonile kasuks tuleb, on küsitav. Ajakirjandus üldiselt ei peaks olema kallutatud.

19:47, teie küsimusele on päris raske vastata. Alustada tuleks nn rohujuuretasandilt, vaadata kuidas ESL nime kandev organisatsioon toimib. Kui Veerpalu suusaklubi, Smigunide suusaklubi ja Mae suusaklubi on hääli omavad üldkoosoleku delegaadid, siis pole ju imestada, et juhatusse osutuvad valituks Veerpalu, Smigun ja Mae. Või isikud, kes tegeliku võimu neile lahkelt edasi annavad.

 
At 12:42, Anonymous Anonüümne said...

Tandem Pekk-Arukuusk on ikka uskumatute tegudega hakkama saanud.
Suurepärane näide hingelt väikeste inimeste liivakastimängudest ja nende kompleksidest.

Selle asemel, et suurt pilti silmas pidada ja aduda, kui oluline on väiksele riigile ja eriti veel, kui oluline on nii väiksele kohale nagu Otepää MK-etapi korraldamine, hakkab tandeb süstemaatiliselt rahvusvahelisel areenil eesti rahva huvidele (ei karda nii pateetilist sõnakasutust, kuna just sellega on siin tegemist olnud) vastu töötama.

Vaatame natuke, mis olukorraga on tegemist.
Asi on seatud nii, et ESL on FISi partner suusaürituste (laiemalt suusaelu) korraldamisel vabariigis ja ESL on kõik volitused ning täielik otsustusõigus valida omakorda enda partneriteks üritusi korraldama isikuid/organisatsioone, keda ta tahab või teha üritusi ise.
Nüüd, misiganes olid põhjused, miks ESL otsustas eelseisva etapi ise korraldada, ei anna see kellelegi õigust otsuse vastu töötama hakata, sest see on nende kui vastava alaliidu õigus (muide, igati ka rahvusvahelise õigusega kooskõlas olev tegevus).

Peki-Arukuuse tandemi tegevus on sama, kui näiteks firma X nõukogu on otsustanud tagasi kutsuda juhatuse liikmed ja need lähevad seejärel meediasse ja klientide juurde mustama, et teate millised pahad onud nõukogus on ja tegelikult ei jaga nad asjadest küll mitte midagi. Hoopis meie oleme Liivimaa parimad ratsutajad!
Väga, väga mage lugu mehed...

Varem uskusin, et Tehvandi meestel on olemas väärikus ja tõesti ambitsioon eesti suusaelu edendada, aga nagu näeme, siis peale oma ego käekäigu ei valutata küll palju rohkem südant.

Lõuna-Eesti väikeettevõtjad, tänu väiklaste tegelaste nabamängudele võite peagi mingi osa oma investeeringutest korstnasse kirjutada ja üks osa teist peab ka töötu abiraha (jälle) nõutama minema.
Soovitan eeloleva spordipeo ajal hinnad spordisõprade valulävele võimalikult lähedale kruttida, siis on vb mingigi lootus, et ka järgmisel talvel oleks spordisõbral võimalik harjumuspäraseid teenuseid tarbida.

Hr Arukuusk, te olete vist Eesti riigilt saanud kunagi autasu spordi- ja regionaalarengu edendamise (või midagi sellist) eest. Kas te ei leia, et aus oleks see nüüd tagasi anda?

Nimetatud härrade käitumise ja elust arusaamise valguses tunduvad mulle ESL viimase aja otsused järjest mõistetavamad.

Jaanus

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

Jaanus,
kas igaüks, kes avalikult räägib MA juhendamisel Eesti suusatamises toimunud dopingutarvitamisest, töötab vastu "rahvusvahelisel areenil eesti rahva huvidele"?

Kas igaüks, kes nõuab end dopinguga ning valetamisega määrinud ESL juhtkonna tagasiastumist, töötab vastu "rahvusvahelisel areenil eesti rahva huvidele"?

 
At 15:19, Anonymous Anonüümne said...

Heheh, Jaanus (12:42) on küll laia joonega... Mingi viletsas inglise keeles Arukuuse kiri on nüüd äkki "rahvusvahelisel areenil süstemaatiline vastutöötamine Eesti huvidele"... Sel juhul on iga laps, kes jõuluvanale kirja kirjutab, väljapressija!

 
At 15:44, Anonymous Anonüümne said...

to 13:54

Arukuusk ei väida ju oma kirjas seda, mida teie küsite.
Seal on hoopis väiksemad asjad stiilis, et meie tänava poistelt võeti mänguauto käest ära, nuuks-nuuks, tehke ometi midagi!
"Tehvandi is very concerned about the current situation and worried about the possible level of organization of the event as to our knowledge people behind the ESA do not have necessary experience in organizing international events."

Selle kirja selge toon on kibestumine ja suutmatus väärikaks jääda. Vähemalt rahvusvahelisel tasandil oleks võinud niipalju mehisust leida, et mitte minna sinna s...a loopima.
Sellise käitumisega suures pildis midagi võita pole ju võimalik, risti vastupidi, see teeb ainult alale ja riigile kahju. FISi järgnenud sammud seda juba ka kinnitavad.
Mind häiribki kõige rohkem selliste tegelaste kitsarinnalisus ja "pärast mind tulgu veeuputus" suhtumine, millega ju kogu riigi mainele (ja ka majandusele) kahju tehakse: vähemalt 40 miljonilisele auditooriumile otse-eetris tundidepikkuse Eesti promo kadumine, turismisektorile ja regionaalarengule arvestatav laks, sponsorite huvi vähenemine, vaatajate huvi vähenemine jne.

On üldtunnustatud hea tava, et oma pere musta pesu küürime ikka pereringis puhtaks ning raekoja platsile ei vea erinevaid ämbreid ja mannerguid.

Pealegi, kust võtab Arukuusk endale õiguse väitmaks, et keegi teine peale tema Eestis üritusi korraldada ei oska. No see on tõesti selline raketiteadus, mida 20 aastaga ainult tema on selgeks õppinud (laske peast läbi, palju suurüritusi oleme me taasiseseisvumise ajal juba korraldanud ja erinevate meeskondade poolt ning kuidas on õnnestumiste/ebaõnnestumiste suhe).
Kui selline väide rahvusvahelisel tasandil pole Eesti mainet kahjustada püüdev, siis mis see on?

Oijah.., 15:19 pole ju millestki aru saanud. Mis sa arvad, palju lapse kiri jõuluvanale riigi mainet ja Lõuna-Eesti inimeste elutegevust mõjutab ja kui palju küllaltki arvestatavat sõnaõigust omava tandemi tegevus?
Sa ei pea vastama, sain juba aru, et sinu arvates on need samaväärsed.

Jaanus

 
At 16:54, Anonymous Anonüümne said...

Jaanus,

Teie kirjatükk lõhnab vägagi ESL juhtkonna tellimuse järele.

Arukuusk ütleb oma (Delfi's refereeritud) kirjas:
1. SA Tehvandi ei ole enam ürituse korraldaja/teostaja, sh. AA pole peakorraldaja ja TP pole peakohtunik.
2. Kõikide Otepää MK etappi puutuvate küsimustega palub AA pöörduda ESL poole. Samas kinnitab, et Tehvandi taristu on ESL käsutuses MK etapi korraldamiseks.
3. Teatab oma murest uute korraldajate kompetentsuse osas.

Ju oli sellist kirja siis vaja, sest nähtavasti jättis ESL juhtkond FIS -i teavitamata MK korraldajate väljavahetamisest, või vaikis (varjas?) teadlikult.

Oma postitustes toote kontekstist välja ühe kõige vähemolulise osa AA kirjast, ning ehitate sinna külge suurejoonelise emotsionaalse teooria, millel reaalse eluga tegelikult seost ei ole.

Kokkuvõttes on Teie siisekanded klassikaliselt demagoogilised sõnavõtud, millede tegelik eesmärk paistab olevat tähelepanu kõrvalejuhtimine oluliselt.

Lugupidamisega
Peip

PS. olen identifitseeritav ka eesnime järgi, mida Teie kahjuks ei ole. loodetavasti kirjutate järgmise sissekande alla oma täisnime.

 
At 17:04, Anonymous Anonüümne said...

Uskumatu, milline võimas tegelane see Arukuusk on... Jaanus ütleb: "Seal on hoopis väiksemad asjad stiilis, et meie tänava poistelt võeti mänguauto käest ära" - niisiis piisab sellest kui Arukuusk kaebab mänguauto kohta - ja terve kamp FISi inimesi teebki kohe selle põhjal otsuse... :)
See, et suusaliit siin meediale teatab, et FISi juht valetab, see ei oma õnneks mingit tähtsust, see tuleb riigile ja ala arengule ainult kasuks.

 
At 17:06, Blogger Priit Pullerits said...

Lõpuks ometi olen ma Peip Reediga täiesti ühte meelt. Lugesin ka suure erutuse ja ootusärevusega Alar Arukuuse kirja ega leidnud sealt küll midagi riigi- ega suusavastast, mida talle inkrimineeritakse. Lugege seda kirja veel kord, ilma isikliku emotsionaalse laenguta. Peip on kolm peamist punkti välja toonud ja need on kirjas esitatud igati korrektselt, asjalikult, kiretult, emotsioonideta, nii nagu vastavate kirjade ametlik stiil igati ette näeb. Arukuusk teavitab senise peakorraldajana FISi asjade seisust - kas tal ei ole teie arvates selleks õigust? Minu arust on küll. Ta ei ütle, et uued korraldajad on halvad ja ei vääri üritust korraldama - ta ei ütle seda. Aga kuna uutel korraldajatel ei ole tõepoolest sedasorti ürituse läbiviimise kogemust, siis on igati aus sellest FISile teada anda. Kui siin midagi skandaalset on, siis minu arvates pigem see, et ESL kui FISi koostööpartner ei paista olevat ise FISi sellest olulisest muudatusest teavitanud. Selles on probleem! Peip, oled päri?

 
At 17:13, Blogger Priit Pullerits said...

Ja teiega olen ka päri, 17:04.
Minu meelest on oluline küsimus, mis on lahti kirjutamata, selles, et miks on Mati Alaver, ESLi tegelik juht, suutnud lüüa kirve enda ja mitmete teiste heade tegijate (Arukuusk, Pekk) vahele. Kas keegi seletab siin ära, miks ESL pro Alaver hakkas Pekki eemale tõrjuma? Salaallikas Jaan Martinson kirjutab ÕLis, et Pekk jagab suusatamist ja Pekil on endal pea otsas - et selles on tema tõrjumise põhjus. Mis ka ei oleks, on Alaver, Eesti suusatamise ristiisa, suutnud oma siinse impeeriumi aastaga totaalselt ruineerida. That's the story! Kõik on hävitatud: suusakoondis, ala maine, rahva lugupidamine, hooaja peavõistlus. Järele on jäänud naeruväärsed tõmblemised, millega kuust kuusse publikut lõbustatakse.

 
At 17:20, Anonymous Anonüümne said...

Oli kunagi nii, et lasti ühe vabriku direktor lahti. Oma järeltulijale jättis ta kolm ümbrikku, mille peale oli kirjutatud: "ava siis, kui sul on probleem, mida sa ei oska lahendada". Juhtuski nii, et uuel direktoril tekkis probleem, mille lahendamine näis ületamatu. Ta avas esimese kirja, ja seal seisis: "anna lubadusi!". Nii ta tegigi, ja kõik läks hästi - kõik paistsid uskuvat ja elu oli jälle ilus. Teisel korral, kui direktor ei suutnud probleemi lahendada, luges ta: "süüdista oma eelkäijat!". Jälle töötas see soovitus hästi, kõik uskusidki, et kogu jama on vaid eelmiste inimeste süü ja direktor vaid imetles, kui tark ikkagi oli olnud eelmine direktor. Kolmandal korral, kui direktor jälle ei saanud oma tööga hakkama ja lootis abi viimasest ümbrikust, seisis seal: "on aeg endal valmis panna kolm ümbrikku!"
niisiis, ESL on avanud teise ümbriku...

 
At 17:22, Anonymous Anonüümne said...

3. Teatab oma murest uute korraldajate kompetentsuse osas.

Kui endine peakorraldaja kahtleb uute korraldajate kompetentsuses, siis pole see ju muud kui kutse umbusaldamisele.

 
At 17:33, Anonymous Anonüümne said...

Mõelge nüüd ise - kes sai Arukuuse kirja lekitada Delfisse. Capol sai AA kirjast teada, et korraldaja on muutunud ja saatis AA meili küsimusega ESLi edasi. Minul ei ole edasi keeruline mõelda.

 
At 17:46, Anonymous Anonüümne said...

17:22, julgen kahelda, et "kutse umbusaldamisele" on see, mille alusel FIS teeb otsuseid. Kas kellelegi pole pähe tulnud küsida, miks sel juhul ESL esindaja FISis Mae teatab Õhtulehes, et ta ei teagi, kes ja kus ruumis otsuseid teeb. Kui ESL arvates mingil Arukuuse juunikuisel kirjal nii suur mõju on, siis mida ise on vahepeal tehtud, et võistlus endale saada?

 
At 17:47, Anonymous Anonüümne said...

Jah Priit,
olen päri.
Kahjuks!

Peip

 
At 17:49, Anonymous Anonüümne said...

Jaanus,

>> On üldtunnustatud hea tava, et oma pere musta pesu küürime ikka pereringis puhtaks ..

Miks Eesti suusatamine on pereüritus? Siinjuures perekond allusioonis "Ristiisaga".

 
At 17:55, Blogger Priit Pullerits said...

Just, 17:33, kuna kirja edastas Delfile tõenäoliselt ESL, siis on ka arusaadav, miks Soonvaldi kirjutises on süüdistusteravik suunatud ESLi vaenlase Arukuuse vastu, mitte ESLi enda tekitatud jamade vastu. Ärgem unustagem, et jama on ESL ise kokku keeranud, sest seal ruumis, kus valiti MK-etapi korraldajaid, ei olnud ühtegi eestlast, kuigi neid oli tol üritusel minu allika kinnitusel tervelt neli. Miks seal ei olnud ühtegi eestlast? Pekk võinuks olla, aga Pekki oli ESL asunud juba lahti kangutama, nii et vana kaev aeti enne täis, kui uue ehitamiseks labidas maasse löödi - ja tulemus on käes: Otepää huvid jäid kaitsmata. Vaat see on kuritegu, mitte Arukuuse kiri. Aga seda Soonvald ei kirjuta, sest tema ripub ESLi allika tissi otsas, rünnates Arukuuske.

Niisiis, inimesed, ärgem kaotagem valvsust: kogu jamas on süüdi ESL oma intriigitsemisega, mitte Arukuusk, kes korraliku kodanikuna tundis muret, mis saab küll võistlusest, mille tema on Eesti auks ja uhkuseks n-ö üles ehitanud. (Mul ei ole Arukuusega mingit diili, olgu vandenõuteoreetikud hoiatatud.) Või saan ma, Peip ja teised ka, millestki valesti aru?

 
At 18:11, Anonymous Anonüümne said...

Delfi kirjutab -

"Info, et MKl on uus korraldaja ja et MK uus korraldaja ei pruugi tööga hakkama saada pärines Sloveenias kohal olnud Pekilit."

Kui see paika peab, siis kuidas saab Peki tegevust ikkagi heaks kiita. Ta on ju selgelt töötanud selle nimel, et Otepää etappi diskrediteerida.

 
At 18:20, Anonymous Anonüümne said...

to 18:11

saan aru, et pühapäeva õhtu, aga natuke võiks ju mõelda ka oma peaga.

Proovi mõista - ESL polnud veel mai lõpuks FIS-ile teada andnud, et Maed upitatakse korraldajaks. FIS-i mehed küsisid kohapeal Peki käest, et kuidas ettevalmistused sujuvad. Mida Pekk vastama pidi? Pidi tunnistama ,et teda ja Arukuuske enam korraldustiimis pole. Kui küsiti uue korraladaja kogemuse kohta, siis mida Pekk vastama pidi? Senine kogemus paraku puudub. Kas keegi meist oleks vastanud nendele küsimustele teisiti? Kas Pekk oleks pidanud hakkama valetama või?

 
At 18:23, Blogger Madis said...

Selle malepartiiga on 2 võimalust:
igavene tuli või kiire lõppmäng.
Minu arvates on ESL selle mängu valguses üritanud liivakastis olijatele liiva silma loopida, et saaks malendeid omakasu (võidu) eesmärgil märkamatult ümber paigutada. Oleks minu teha, saadaks ESL-i vähemalt aastaks laiali. Ja kuna eestlastele meeldivad nii väga väljahääletamise mängud, siis korraldaks mingi "tantsud suuskadega" šõu laadse telesaate uue jaoks.

:-)

 
At 18:23, Anonymous Anonüümne said...

...ja info, et mingi info pärines Pekilt, pärineb omakorda Delfist. Usun Delfit! (kes eile kirjutas, et hävitati Arukuuse elutöö).

 
At 18:26, Anonymous Anonüümne said...

12 points goes to Pullerits!

Soonvald ripub ESLi allika tissi otsas

Püüdsin seda sõna-sõnalt ette kujutada. Muhahaaa!

Soonvald on end ajakirjanikuna siusliselt kompromiteerinud. Õnneks on Jurtšenko suutnud end sellest piinlikust värgist eemal hoida.

 
At 18:34, Anonymous Anonüümne said...

Urmo Soonvaldi artiklil on kõnekas prefiks - "Ainult Delfis" - näib, et Delfi on ESL seisukohtade esitajaks saanud.
Vaadakem ka külgriba:
"Suusaliidu president ei usu, et peakorraldaja vahetus Otepää MK-etapile saatuslikuks sai"
"Mati Alaver nimetas neli põhjust, miks FIS jättis Otepää võistluskalendrist välja"
"Kus toimub 2012. aasta Otepää MK-etapp? Rendilepingut Tehvandiga veel pole"

Ja alles tagapool
"Arukuusk: jäime Otepää MK-etapist ilma, sest Eesti suusatamises on sisepinged"

ERR Gräzini isikus lõi ESL nina ees ukse kinni. (Aga kas lõplikult?) PM-is on Kalle Muuli ja Pullerits. Kuhu veel minna? Jääbki üle Delfi.

 
At 18:40, Anonymous Anonüümne said...

To 18:34 Muuli enam Postimehes ei ole.

 
At 18:41, Anonymous Anonüümne said...

Soonvald ei ole end miskit kompromiteerinud. Vähegi analüüsivõimeline lugeja näeb ju, nagu vene keeles öeldakse откуда ноги растут. Kompromiteerimisest võiks rääkida, kui tehtaks roosa-roosiline intervjuu Eesti suusakoondise peatreeneri Mati Alaveriga, et kuidas koondise ettevalmistus siis ka läheb.. MK esimese etapini jääb ju vähem kui 40 päeva.

 
At 18:59, Anonymous Anonüümne said...

Mulle jääb mulje, et siin käib tisside võiduimemine. Mõnel kipub liidrikoht käest libisema.

 
At 19:06, Anonymous Anonüümne said...

Maskide langemise aeg, kes varemalt olid suured oponendid, siis nüüd, peale uusi asjaolusid, jällegi liitlased, aga nüansina on minu arust kõnekas Arukuuse esinemine Tehvandina, jah muidugi on raske uue kitsama rolliga harjuda (vaadake SA Tehvandi põhikirja), aga FISile saadetud oletused uute ebapädevate korraldajate kohta on liig, mis liig, püütagu seda siin näidata nii vähetähtsa faktina kui tahes.

 
At 19:22, Anonymous Anonüümne said...

Minu arvates ei avalda Delfi kõiki fakte. Soonvald püüab jätta muljet, et Arukuusk kirjutas omal initsiatiivil Capolile kirja ja tõstis üles viidatud teemad. Julgen arvata, et tegelikult oli see vastuseks Capoli kirjale ja küsimustele.

Oman ettekujutust süsteemist, kuidas suhtleb FIS MK korraldajatega. Vähemalt veel mõned aastad tagasi käis see nii, et juunis pöördus FIS otse (seniste) korraldajate poole, et kokku leppida Capoli inspekteerimise päevad, täpsustada detaile jms. Kui ka tänavu saadi FISilt sama kiri, siis on Delfisse lekitatud Alar Arukuuse vastus igati normaalne.

Olen Priitu pidanud briljantseks meediaplahvatuste meistriks. Aga Priidul on kindlad tõekspidamised, mille vastu ta ei lähe. Kui Priit on eksinud, siis on teda ilmselgelt meelega eksitatud või on jäänud aega uurimiseks liiga väheks. Delfi püüab samuti tegeleda "uuriva ajakirjandusega". See Soonvaldi serv aga üle võrgu ei lennanud - tehnika on veel liiga robustne. Vaja õppida lekitatavat materjali analüüsima.

 
At 19:29, Anonymous Anonüümne said...

19:06, soovitan vaadata parem suusaliidu põhikirja, nende kodukal on see üleval. Põnev lugemine viimase poole aasta sündmuste valguses.

 
At 19:39, Anonymous Anonüümne said...

19:22, kas Arukuusk kui Tehvandi ja Pekk kui FIS võivad siin kokku mängida stiilis "mina tulin minu peale" - ise kiidan korraldust, ja ise korraldan, ise teen poolt ja vastu lobi, ise küsin küsin küsimusi ja ise vastan.
Ehk on tõesti PPd lollitatud?

 
At 19:43, Anonymous Anonüümne said...

Jah, Eesti suusatamise probleem on nüüd hoopis Arukuusk ja Pekk :) ja mõned mehed juba plätserdavadki jalgu pidi liimi sees. Pange endale parem korralik pidamismääre alla ja proovige üldpilti tabada.

 
At 19:43, Anonymous Anonüümne said...

Delfi 14. oktoobri juhtkirja lugedes - http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/juhtkiri-eesti-suusakraatia-hale-porumine.d?id=59801733 - ei saa siiski väita, et Delfi ESLi küljest ripuks vms.

Uurivat ajakirjanduse - selle sõna tõelises tähenduses - tegemiseni Delfi jõud aga tõesti ei küüni. Eelkõige ei vallata tööd konfidentsiaalsete allikatega. Õigemini, õigeid allikaid polegi (pole suudetud luua). Siis pole ka midagi kultiveerida. Loodame, et Priit Pullerits Tartu Ülikoolis õpetab kuidas õigesti uurivat ajakirjandust tuleb teha. Siis on lootust, et Delfi jt end ka lõpuks kõrgemale tasemele upitada jõuavad.

 
At 19:53, Anonymous Anonüümne said...

Arukuusel on selles mõttes õigus, et ESLi uued korraldajad ei ole senimaani 2012. a MK etapi lepingut suutnud sõlmida. On ju ebakompetentsus?

 
At 20:32, Anonymous maalt ja obesega said...

Vanemad inimesed mäletavad kui noor Soonvald üritas spordiajakirjanduse põllul endale kohta leida. Aga kõblas oli nüri, püsivust polnud ja malts kasvas üle pea. Nii tuligi liikuda tööpostidele, kus kätt mullaseks ei pidanud tegema. Aga kihk on sees ja näedsa, leidubki proovijaid, kes püüavad teda taas agripoliitikasse vedada. Omakasu eesmärgil muidugist.

 
At 20:36, Anonymous Anonüümne said...

17:13 PP sissekanne võtab väga lihtsalt kogu loo olemuse kokku. Kõik muu selle teema ümber on mõttetu vaht. Miks rahvusvaheliselt tunnustatud ja saavutustega ning vaieldamatut Eesti suusatamisele suurt tööd teinud mehed kõrvale lükati? Oluline on mitu sammu tagasi minna, mitte arutada, kes mida hiljem kirjutas jne. Isegi see pole oluline, et mõned mehed tahtsid Tehvandile tööle minna. Ja mis siis kui tahtsid. Miskit enamat peab olema, et suusatamisele andnud mehed kõrvale visati või mis pani neid koos sirge seljaga ise lahkuma. Miks üks avalikes huvides loodud liit on kõige selle juures lihtsalt vait? Väga kurb oleks ju see, kui nüüd siin blogis suusaliidu mehed anonüümsena "selgitusi" jagavad. Loodan, et mitte.

 
At 21:21, Anonymous Anonüümne said...

Ma millegipärast arvan, et siin käivad koos inteligentsemad isikud, kui DELFIS, seega kõrvaltvaataja seisukoht, olete nõus v. mitte
Jüri Kull - hea juht kuid mitte kõva käsi, vahetatakse välja A. Arukuuse poolt. Linnajutud, toodi ehitama(hüppemägi), siis tuleb keegi teine.
A. Arukuusk, hüppemägi, staadion, selle hoone jne. - mees õigel kohal, ehitaja, aga samas on ka MK etapid tema hoole all ja nendega on kõik hästi.
Aga aeg tiksub, Mae ja Veerpalu sooviks pensile minna, Mael on koht olemas, aga Veerpalul istu näed keski ees, hakkaks asja ajama aga näe, keski kurat on kütid kaela tellinud, nüüd on aeg vaikida.
Selle küttide jamaga tekib veel mitu tõrget, ja jõud kahaneb, Tehvandi ülevõtmisest ei saa enam unistada, võtame siis raha.
Mae tanki ja minema,eelduseks eelnevad aruanded, kui vaarem saime ca. 1 mill eek. , siis nüüd tahaks rohkem, Arukuusel ka projetiraha nii suur.
Sealt tulid need esimesed Mae palganumbrid, aga tehvandi ei kanna välja sellist palka.
Desertöör.
Teeme ise.
Ise tehtud, hästi tehtud, sponsoreid napib, v on nende raha väiksem - noh kasum tuleb tsiba pisem.
Mida kuradit? Tehvandi on lolliks läinud? - Turg kehtestab hinna, kui on üks pakkuja ja üks klient - kas me hetkel tahame seda klienti v. ei eks sealt kujuneb ka hind.
Arvestades, et suusaliit on eelnevatel aastatel kasu saanud ja teised europas on peale maksnud, siis on vahe märgatav - dumping v.turg.
jne.
Nüüd on küna lõhki ja mitte kellegi ego ei luba kompromissile minna(millisele).
gena

 
At 20:50, Blogger Unknown said...

افضل شركة تنظيف مسابح بالرياض
ارخص شركة تنظيف مسابح بالرياض
تنظيف مسابح بالرياض
تنظيف مسابح
نظافة مسابح
شركة تنظيف مسابح بالرياض
شركة تنظيف المسبح
السلام عليكم عملائنا الكرام مما لا شك فيه ان كلنا نعلم اهميه برك السباحه والمسابح فى حياتنا لما لها من اهميه كبيره جدا فى حياتنا اليوميه خاصه فى فصل
الصيف تعد المسابح من افضل وسائل الترفيه في وقتنا المعاصر حيث ان الاطفال والكبار وكل الناس يستمتعون بالمسبح عندما يكون الجو حار لى يخفضو من درجه حراره الجسم والاسمتاع
بالحياه هناك انواع كثيره جدا واشكال متنوعه من المسابح اصبحت فى بيوتنا بكثره خاصه هذه الايام واصبحت منتشره جدا فكل منا يعلم اهميتها ومن ثم ذالك يجب
علينا الاعتناء بالمسابح والحفاظ عليها من اى شوائب او جراثيم لان الشخص عندما يقوم بالنزول في المسبح فأن
مسام الجلد تتفتح وبالتالى عند وجود اى شوائب او جراثيم فسوف تقوم بأختراق مسام الجلد وتسبيب الكثير من الامراض التي لم نشعر بها إلا علي المدي البعيد لذالك
يجب علينا جميعا الاعتناء بالمسابح للحفاظ على صحتنا وصحه اولادنا من اي امراض ولكي يستمتعوو بصحه
جيده كانت المسابح فى قديم الزمان غير منتشره كما فى وقتنا المعاصر وذالك بسبب الخوف من الفيروسات التى كانت منتشره والخوف من البلهارسيا........الخ
اما في وقتنا الحاضر لم يعد منزل لا يحتوى علي مسبح الا قليل جدا اصبحت المسابح منتشره
جدا فى الفلل والاماكن التى يوجد فيها درجات حراره عاليه للتلطيف من درجه حراره الجو والاستمتاع ب الجو اوصيكم جمعيا الحفاظ علي صحتكم
من كل سوء وشر _ كل ما عليكم احبتي الكرام ان تتواصلو مع شركتنا شركه زين لتنظيف المسابح حيث ان شركتنا تعد من افضل
الشركات المصنفه فى تنظيف المسابح تواصلو معانا للتخلص من اى شوائب او بكتريا داخل المسبح كما ان شركتنا تمتلك افضل واحدث وسائل التنظيف وافضل المكينه والعماله الماهره المدربه هناك بعض الاشياء التى تقوم بها شركتنا اثناء التنظيف اولا
تقوم شركتنا بتفريغ المياه من المسبح
ثانيا
نقوم بوضع بعض المواد الكماويه الأمنه على صحتنا وصحه اطفالنا
ثالثا
نقوم بتنظيف البقع التي توجد فى جدران المسبح
رابعا
نقوم بوضع بعض وسائل التنظف على مواسير الصرف للتخلص من اى رواسب
خامسا
نقوم برش المسبح بماده جاليه للتخلص من الاشياء المترسبه على حواف المسبح
هناك امر اخر تقدمه شركتنا لعملائنا الكرام وهو عرض خصومات هائله فى فصل الصيف وضمان تنظيف المسبح
وايضا هناك بعض الاشياء يجب علينا تجنبها من اجل الحفاظ على المسبح نظيف وأمن من اي شوائب وهى
1_عدم ترك اوراق الشجر تغرق فى المسبح وتترسب
2_عدم ترك مياه المسبح مده طويله بدون تغير
3_عند الصرف نقوم بوضع ماده منظفه لتعقيم المسبح

 

Postita kommentaar

<< Esileht