teisipäev, august 09, 2011

Pullerits: Kus on Eesti spordi seksuaalvähemused?

Pärast pikka vaikelu tuleb siin nüüd kirjutis, enne mille avaldamist soovitasid Postimehe juristid mul juuni teises pooles järele mõelda. Arusaadav: teema oli siis ülikuum. Otsustasin õli tulle mitte juurde valada. Aga eelmisel puhkusenädalal lugesin ingliskeelset raamatut "Oh, Ranger!" Ameerika rahvusparkidest ja seal oli ühes loos lause, mis ütles sügava tõe: "Me ei pruugi olla nõus sellega, mida teised ütlevad, aga me ei tohi eales mittenõustuda nende õigusega seda öelda." See lihtne sõnavabadust toetav ja põhjendav lause oli nii jõuline, et ma ei näinud enam ühtegi argumenti mitte avaldada seda, mida juuni teises pooles olin plaaninud avaldada.

Juuni keskel rääkisin Eestis väga-väga tuntud ja tituleeritud spordimehega, kes oli väga puudutatud sellest, ja avaldas väga teravalt oma pahameelt selle üle, et millest küll peaks rääkima Postimehe veebiküljel ilmunud 41 kiri, mis pooldab homode kooselule riikliku õnnistuse andmist (üks alla kirjutanuist: Mart Poom, jalgpallur), ja Postimehe vahel ilmunud projekti "Erinevus rikastab" eriväljaanne "Ajaleht", mis on ilmselge homopropaganda. Imestate, et mis sel spordiga seost. Aga tolles "Ajalehe"-lehes on juttu ka endisest kettaheitjast ja kuulitõukajast Eha Rünnest ning iluuisutajast Viktor Romanenkovist, kes väljendasid Õhtulehele oma pahameelt, et neid seesuguse temaatikaga väljaandesse tõmmati. "Nõme värk!" tsiteerib Õhtuleht Eha Rünnet geilehte sattumise teemal.

Kuid mind huvitab, mida me Rünne ja Romanenkovi juhtumist järeldada võime. Parandage mind, kui eksin, aga see, miks nemad sinna lehte sattusid, on tingitud sellest, et Eesti spordis lihtsalt puuduvad homod. Seetõttu tuligi siis nende asemel kirjutada mehelikke heitealasid harrastanud naiskergejõustiklasest ja mõnede arvates naiselikku iluuisutamist harrastavast mehest.

Kus on Eesti spordi homod? Ja see ei ole siin retooriline küsimus. Helistasin juuni teises pooles Eesti Olümpiakomitee peasekretärile Toomas Tõnisele ja küsisin, kas mõni Eesti sportlane on osalenud homoolümpial. "Ei," vastas Tõnise. Ja minu teine küsimus: kas mõni Eesti sportlane on pöördunud EOK poole palvega, et EOK aitaks tal esindada Eestit homoolümpial. Tõniste andis pika ja juriidiliselt põhjaliku vastuse, et ei ole EOK-lt seda keegi palunud ega ole EOK sinna kedagi suunanud jne.

Lühidalt: Eestis puuduvad homosportlased. Problem solved. Case closed. Konets multfilma. Teema maas.

Ent see väike teema peaks samas piisavalt illustreerima ja seletama, miks homokooselude tõstatajad ja homoabielude pooldajad Eestis mingit poolehoidu ei leia. Selles, et see tõesti nii on, veenab juuni keskpaigas Postimehe veebiküljel lahvatanud diskussioon.

Nagu lugejad juba teavad, olen ma sportliku võitlejahingega, ja nagu nad samuti teavad, olen valmis oma põhimõtete ja veendumuste eest seisma ning neid ka avalikult kaitsma. Ühes juunikuises Arteris avaldasin loo, mille pealkiri lehes oli "Päev pärast homset", ja mille pealkiri veebis oli "Homoõiguslased piiravad sõnavabadust" (mõlemad minu pandud: lehes, et oleks lühem, sest seal mängib ka kujundus kaasa, ja üksikasjalisem veebis, kus artiklite viited üksteise otsas hunnikus, et sisu oleks selgemini välja öeldud), mille avaldamine peaks tituleeritud ja tuntud sportlast rahustama, et see, mis ta arvas, ei ole päris nii, nagu ta arvas.

Minu kirjutise peale palus toimetus kommentaari homoadvokaadilt ja homoaktivistilt Reimo Metsalt. Kuna ta tegi vea, et asus mind ründama, siis lähtudes ajakirjanduseetika koodeksist nõudsin Postimehelt õigust vastulauseks, mille ka sain - siin see on. Ja teate, mis mind üllatas?

Mind üllatas, et toetus minu kirjutistele ja mulle oli massiivne. Ma ütleks otse, et toetus oli peaaegu totaalne, lausa kolossaalne. Ütleksin hinnanguliselt, et 95 protsenti oli minu poolt ja vaid viis protsenti oli vastu. See oli mulle äärmiselt oluline, et saada kinnitust: Eesti inimesed on antud küsimuses selgelt minuga ühes leeris, ja see arvamus, mida häälekas vähemus on püüdnud kehtestada, nagu ütles Edgar Savisaare partei: no pasaran! Paraku pani Postimees kommentaariumi kinni, sest väidetavalt oli selle haldamine käinud nädalavahetusel, kui moderaatoreid on vähem ametis, üle jõu, ja need halvasti ütlemised, mis seal esinesid, ei ole küll midagi sellist, millele endast lugupidav leht saab õnnistuse anda.

Head lugejad, te olete siin võtnud hingestatult tuld ja teinud suurt numbrit sellest, kas pulsikell on ikka vajalik või mitte, kas rulluisutamine on naiste ala või kõlbab meestele ka, kas minu rattasõit auto tuules oli eraldistardist sõit või mitte. Need on vahvad teemad, aga mööngem, et väheolulised. Palju tähtsam küsimus on see, mille ma nonde eespool viidatud kirjutistega tõstatasin:
kas vähemus tohib diskrimineerida ja terroriseerida enamust?
kas sallivuse edendamise nimel võib minna üle propagandale?
kas tolerantsuse sildi all tohib maha suruda kriitilisi arvamusi?
kas sõnavabadus saab tõesti olla karistatav?
Need on ühiskonna eksistentsi seisukohalt fundamentaalsed küsimused, nendega tuleb tegelda. Muu on meelelahutus.

Mõtlesin, kas pärast eelviidatud artikli ilmumist said mul antud teema vallas argumendid tõesti otsa. Kui ühel hommikul astusin Tartu Ülikoolis läbi ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituudist ja sain kahelt õppejõult, keda seal kohtasin, oma teemapüstitusele tugevat toetust. Ja üks neist andis mulle uue argumendi, millega inimõiguste viigilehe taha pugevaile sõjakaile homoaktivistidele ning nende agressiivseile rünnakuile ja provokatsioonidele vastu hakata. Annan viite ka teile, ja see on ülikõva: Euroopa inimõiguste kohtu lahend Oberschlick versus Austria (nr 2). Parafraseeriks ühe spordiliiga reklaamlauset: I love this case!

Spordimehed ju ei anna nii kergelt alla, ega ju?
******Saguaro National Park, Rincon Mountain District, Arizona. 2. aprill 2011. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Kaks sportlast, kellel nimi on Gay, kuid kes kumbki pole gay.
Foto 1: Kuuba kolmikhüppaja Mabel Gay. Foto autor: Reuters/Scanpix
Foto 2: Ameerika sprinter Tyson Gay. Foto autor: AP/Scanpix

63 Kommentaarid:

At 12:37, Anonymous Anonüümne said...

Priit, nimetad Eha Rünnet endiseks kettaheitjaks-kuulitõukajaks. Rünne, kui ma ei eksi, sai äsjalõppenud Eesti meistrivõistlustel medali (vist isegi kuldse - ausalt, ma ei jälgi naiste heiteid-tõukeid). Kas EMV ei olegi Sinu jaoks märgilise tähendusega?

 
At 12:54, Anonymous Anonüümne said...

puder ja kapsad. mille kohta siin nüüd siis arvamust teada tahetakse? et kus on eesti spordi seksuaalvähemused? ei tea. spordimehed ei anna kergelt alla? ei anna jah. kas sõnavabadust võib kitsendada? ega hästi ei või küll.

 
At 13:11, Anonymous Anonüümne said...

to: 12:35

loeb ainult Tartu 4-k:)

 
At 14:25, Anonymous Anonüümne said...

Tore kui keegi viitsib kapi ukse tagant liputajatega võidelda. Maailmarevolutsiooni seisukohalt ei muuda see kaotatud võitlus kahjuks midagi. Homovastastel on veel liiga vähe motivatsiooni kapimeestega tegelemiseks ja seetõttu pole PP-l tolles küsimuses, peale patsu-patsu õlale, suurt toetust loota.

 
At 15:22, Anonymous Anonüümne said...

Peaks küsima, kas ja millisesse vähemusse kuulumine annab spordis eelise. Eestis tähtsaimad vähemused on venelased, juudid, geid. Vähemalt nende vihkamist on enim. Mind näiteks on tänaval erinevates situatsioonides sõimatud venelaseks, juudiks ja geiks. Kuigi ma ei ole ei venelane, juut ega gei.
Aga see selleks. Homoteemat ei ole spordis ilmselt sellepärast, et geiks olemine ei anna (vähemalt Eesti spordis) lisaeelist. Males annaks juudi rahvussse kuulumine suure statistilise eelise. Venelaseks olemine näib andvat tuntava eelise jooksualadel (ei ole vist siinses seltskonnas mõtet hakata nimesid üles lugema?), hüpetes, muidugi jalgpallis. Kettaheites ja kümnevõistluses paistab aga maatõugu eestlane oma vaimsest tuimusest (mida hästi teadaolevalt juba sakslased orjaajal täheldasid) hoolimata kõige paremaid väljavaateid omavat.
Üks põhjus võib olla ka selles, et homosid on Eestis üldse vähe. Võib-olla meil polegi homosid rohkem kui käputäis ja igale elualale neid lihtsalt ei jätku. Ja nendest vähestest, kes on, võib suur osa ka olla pseudo-homod, "peded" või kuidas neid õigem oleks nimetada. Võrreldes Eesti sporti Eesti kirjandusega võib nentida, et Eesti elava kirjaniku nr 1 (Tõnu Õnnepalu) järel on tükk-tükk tühja maad, siis tulevad kõik need Contrad, Kivisildnikud ja Kausid.. Kirjandused paneb see vähemus asjad paika küll.
Harrastusspordis? Suusapeded ja rattapeded - neist on juttu küll. Kuid hea varustus on korraliku harjutamise eeltingimus. Seetõttu ma ei ahistaks kedagi selle eest, et endale hea kombe või ratta ostab..

 
At 19:58, Anonymous Anonüümne said...

Ma võin väita, et olen ka suur homopropaganda vastane. Ma ei salli homosid, võiks öelda, et lausa vihkan neid. Kusjuures, see vihkamine ei ole tulnud sellest, et mind on kuidagi ahistatud või keegi sunniks seda tegema. Ei! See on just selle pärast, et surutakse peale, et ma PEAN sallima neid ja mul EI TOHI olla oma (negatiivset) arvamust nende kohta. Kõik need paraadid, neid toetavad kirjutised, sõnavõtud, protestid ajavad mul südame pahaks. See on kirjeldamatu tunne ausalt öeldes. Ma tean, et ma olen väga tasakaalukas inimene, ei ütle kellelegi põhjuseta halvasti, pigem hoian ennast tahaplaanile, kuid see teema kütab mu üles. Ma ausalt öeldes ei tea, mida ma teeks, kui mulle peaks mingi pederast külge lööma. On võimalik, et ma kaotaks enda üle kontrolli.

Just mõni hetk tagasi, sai sõbrannaga arutatud, et küll on hea, et Eesti on selline maa nagu on. Siin pole nii hea elujärg, kliima pole sobiv ja ka eestlane ise on endasse tõmbunud ja ei salli võõrast. See tähendab, et võõras (ja ka erinev) siia tulla ei taha. Ei teki mingit multikulti putru. Samuti on homodel siin arvatavasti halvem, kui mujal (sallivus ja õigused) ja mul on selle ühe ka hea meel. Ma olen endiselt arvamusel, et vastassoo iharus ei ole kaasa sündinud, vaid on mingi vaimne häiritus, sest see ei ole normaalne. See ei ole jätkusuutlik süsteem.

Õnneks on Eestis veel tarku inimesi, kellel on teadmisi ja tahtmist selle jamaga võidelda/tegeleda. Üks olete Teie, hr. Pullerits, ning teine kelle kirjutisi ma aeg ajalt loen, on Varro Vooglaid. Samuti osad poliitikud, kes on avalikult öelnud, et nemad sellist jama ei hakka koolis õpetama. Millele mina kirjutan kahe käega alla.

Kõige õudsam ongi see, et homod võivad öelda, et meie mõtleme valesti, aga meil puudub õigus nile sama öelda. Me peame kõiki ja kõike sallima. See lihtsalt ei ole reaalne. See on lausa diktatuur, mille märksõnadeks on näiteks sõnavabaduse puudumine ja tahte peale surumine, demokraatia puudumine. Kusjuures, kui Eesti on demokraatlik riik (st Eesti rahva riik, mis on rahva poolt ja tegutseb selle huvides), siis pole pededel mingit õigust nõuda tingimusi, mis enamikule ei meeldi.
Lisaks pole Eesti demokraatlikkus vabariigis keelatud ühelgi homol abielluda. MITTE ÜHEAINSALGI!!! Tuleb vaid võtta naine ja altari ette minna.

Ok..selle pika jutu mõte on see, et Priit Pullerits andke minna! Rahvas on teiega! Vähmalt mina ja minu sõbrad/tuttavad

white

 
At 20:24, Anonymous Anonüümne said...

Võtaks eelmise venna ees mütsi maha,väga tabavalt öeldud,isiklikult pooldan Hitleri võtteid igasugu rämpsu suhtes.

 
At 21:33, Anonymous Anonüümne said...

white - väga hea tekst! Samad mötted nagu mul, justkui keegi oleks mu mötteid lugenud : )
Ja Priit, ka päris head lugemismaterjalid!

 
At 23:13, Anonymous Anonüümne said...

Oodake, pidage hoogu! Homod võtavad sutsu palju tõesti sõna ja esinevad liiga palju, kuid kedagi pedeks sildistades näitab eestlane, et ta on harimatu jobu, kes ei tea selle sõna tähendust.

 
At 00:55, Anonymous Anonüümne said...

Palju õnne, Priit, oma toetusgrupi leidmise puhul.

 
At 09:42, Anonymous Anonüümne said...

Priit, su neljas küsimus on juba ammu kõrgeimal tasemel otsustatud elik sõnavabadus on tõesti karistatav. Euroopa mõnes riigis on holokausti eitamine täiesti karistatav, kui ma nüüd väga ei eksi.
Tanel

 
At 10:33, Anonymous Anonüümne said...

PP:kas vähemus tohib diskrimineerida ja terroriseerida enamust?

See paistab rohkem loosungi moodi, mis on osa propagandast.
Ma ei loe siit välja, mida peetakse diskrimineerimiseks ja terroriseerimiseks? Kui see on vähemuste enda õiguste eest seismine, siis Eesti tegi seda sama N-Liiduga. See on ainuke võimalus kuidas väheus saab oma õigusi ja huve kaitsta. Või tahab Priit öelda, et vähemustel ei olegi õigusi, demokraatia ikkagi(enamuse võim ja õigus). Küsin laiemalt mitte homode ega meeldib- ei meeldi seisukohalt. Õiglane on ühesuguseid printsiipe kasutada igal pool, mitte kasutada neid isiklikust meeldimisest lähtuvalt. See viimane on kirjas ka inimõigustes. See on ka inimlik.
Küsimus ei ole selles, kas kellegile homod meeldivad või mitte, küsimus on õiguses ja õigluses. Vähemused ei tohi olla õigusetus olukorras.

Kuigi see ei ole tähtis, ma ei ole homo.

 
At 10:38, Anonymous Anonüümne said...

Minule Priit Pullerits ei meeldi. Ent 100x ebameeldivamad on homod. Seekord PP täiesti õige asja eest väljas. Loodan et taolised artiklid võtavad homode tuure vähemaks.

 
At 10:43, Anonymous Anonüümne said...

Peded on võtnud juutidelt eeskuju, kuidas on üle maailma suudetud karistuse hirmuga kehtestada holokausti valed jne, et keegi ei julgeks seda kritiseerida karistuse hirmus.
see on väga hästi toiminud ja edu valemit ei tohi muuta.
sarnaselt juutidega on ka pedesid üle maailma mõjukatel positsioonidel ja juhtivatel kohtadel, mis võimaldab neil protsesse suunata jõu positsioonilt

Sarnaselt pedendusega, ei ole ka holokaustil vett pidavaid argumente, sellpärast ongi vaja kritiseerijate suud sulgeda, sest ausas argumentatsioonis jäävad nende suud lukku ja seda nad kardavad, et kogu holokaustkukuks kokku

 
At 10:55, Anonymous Anonüümne said...

Eelmisele - Jackson oli pede aga Elton on homo. Oluline vahe! Vahe on samasugune nagu maasturijuhi sildistamisel rekkajuhiks.

 
At 11:08, Anonymous Anonüümne said...

Jälle kisub jutt tasemele meeldib - ei meeldi. See ei vii kuskile. Ei meeldi, ei ole argument.
Homud väidavad, et neile meeldib see, mida nad teevad jne.
Nii võimegi ärplema jääda, tooge argumente.

Mittehomo

 
At 11:53, Anonymous Anonüümne said...

10.55

Pedel ja homol ei ole sisulist vahet.

Pede tuleb sõnast pederastia, mis ÕS andmetel on suguline vahekord kahe mehe vahel. Jah, sellel on halb varjund, kuna varasemalt oli see siiski rohkem mehe ja poisi vaheline "toiming" ehk siis poisipilastus. Ka ÕS annab sellise märksõna lisaks.

Homo tuleb sõnast homoseksuaal ehk siis samasooihar ehk mees tahab meest.

Üldiselt, ükskõik kuidas me seda asja ka ei kutsuks, on see minu arvates vale.


Siin toodi välja mingi demagooglise võtte a la Eesti NSV ja suur N-Liit...üks asi on siiski ühe rahva tahe ennast vabana tunda, teine asi on mingisuguse huvigrupi tahe seadusi enda kasuks pöörata. Mitte ühelgi homoseksuaalil pole vähem õigusi, kui on heteroseksuaalil. MITTE ÜHTE KA. Kõik me oleme vabad Eesti Vabariigi kodanikud. Või ei? Teine asi ongi see, et tahetakse teha midagi sellist, mis ei ole normaalne. Ja kaks meest omavahel ei ole normaalne, kuna see ei tooda lisaväärtust pere mõttes. Ärge tulge rääkima mingist haiglasest mõttest, et kaks meest või naist on vanemateks. Kusjuures ühe uuringu järgi toodabki taoline korraldus, kus tütrel puudub ema või pojal puudub isa, omasooiharaid inimesi. (loe siit: http://www.decivitate.ee/?news_id=367 )

Ma usun, et Eestis on teisigi huvigruppe, kes tahaks seadusi enda kasuks pöörata. Mõned näited siis: kanepi legaliseerimine, polügaamia, teha meestele mitte kohustuslikuks riigikaitses osalemin jt.

 
At 12:39, Anonymous Anonüümne said...

Pole filoloog, kuid pede võib tuleneda ka pedofiiliast ja see on hoopis midagi muud kui omasooiharus. Las keeleteadlased täpsustavad pede päritolu.

 
At 12:54, Anonymous Anonüümne said...

>> tahetakse teha midagi sellist, mis ei ole normaalne. Ja kaks meest omavahel ei ole normaalne, kuna see ei tooda lisaväärtust pere mõttes

Oo, "normaalne eesti mees" valdab isegi argumenteerimiskunsti.

 
At 13:04, Anonymous Anonüümne said...

11:53 See üks rahvas, kellel on tahe ennast vabana tunda oli samuti vähemus NSVL seisukohast vaadates. Selles osas ei ole homodega erinevus.
Mis puutub mingisse huvikruppi, seadusi oma kasuks põõrata, siis just selle ajel seadusloome töötabki. Alati on huvikrupid, kelle soovidest lähtuvalt hakatakse seadusi muutma. Selles ei ole midagi iseäralikku. Iseäralik oleks kui keegi ilma mingi huvita seadusi muutma hakkaks. Kui kellegi seisukohti sildistada sõnaga "demagoogia", siis see ei tee sellest veel demagoogiat, küll aga ütleb midagi sildistaja kohta.
Mis puutub homosse ja pedesse, siis viimased on meessoost, esimesed mõlemasoolised. Muu on ainult meeldimise, mittemeeldimise küsimus, mitte sisuline.

 
At 16:11, Anonymous Anonüümne said...

12:39 NL ajal olid probleemiks just peded ja nendest räägiti piisavalt palju. Homod ei tekitanud probleemi ja istusid väga vaikselt kapis ja neist keegi ei rääkinud. Sellest tulenevalt tuli rahva seas käibele pede millega mõeldi pedesid kuid ajapikku õige sõna teadmatusest läks see silt ka homodele. Teisisõnu on paralleelina tegemist autojuhi sildistamisega liiklushuligaaniks ja võta nüüd kinni kas need on ikka identsed tähendused või ei ole.

 
At 08:20, Anonymous Anonüümne said...

Kuna sõnumitooja ei räägi kordagi juriidiliselt ebakorrektsest pedendusest siis on seda teemat paras käsitleda siin kommentaariumis.

Pede tähendus on poisipilastaja. Meil on palju kohtunikke sellega vahele jäänud ja seadusega karistatud saanud. Pedendus on ajakirjanduses müügihitt, sest tegemist on kriminaalse tegevusega ning sellea tõmmatakse vahele mõnuga kõrgel positsioonil olevaid tegelasi kes kauplevad usaldusega ning kellele vee peale laskmisel saab täis lasta terve institutsiooni ning seega tekitada pikka arutelu ja pidevaid müüginumbreid.

Homod pakuvad ajakirjandusele huvi vaid omasooliste abielude legaliseerimise poolelt, kuna seda kedrates saab kah natuke käivet genereerida rahva pahameele pealt. Eestis olid homod pikalt kapis ja seetõttu nimetati kõiki neid väheseid kes kapiukse irvakile ajasid kohe pedeks, sest mõne tegelase pärast ei hakka ju prosta uksehoidja endale väga harva kasutatud sõna populariseerima ja selgitab oma inffi rahvale tuntud väljendite kaudu.

Huvitav on märkida, et viisakate sõimusõnade väljanuputajad on leidnud pedendusest palju inspiratsiooni. Näiteks kui laps on enne pilastamist jätnud päraku tühjendamata siis määrib pilastaja oma toimingut sooritades just sitapeaga. Siit on käibesse tulnud tuntud sõimuväljend ebaprofessionaalse soorituse tegija kohta. Statistiliselt on huvitav teada, et kas seda väljendit kasutavad enim peded, homod või heterod.

Meistrimehed kasutavad tihti sõnu pedereerima ja perse keerama. Viisakamad kasutavad uue asjaga (nö alaealisega)jukerdamisel just esimest sõna kuid vana eseme või vidina kohta kasutatakse peaasjalikult just viimast väljendit. Viisakam oleks viimase väljendi kohta öelda homotama, eriti nüüd kus homod kapist välja on astunud ja kogu maailma üritavad paika panna oma kepi järgi.

 
At 09:05, Anonymous Anonüümne said...

üks asjalik artikkel sel teemal ka http://www.ohtuleht.ee/433975

 
At 09:38, Anonymous Anonüümne said...

Homode abiellumine homotab ära küll abiellumise ürgvana mõiste ja teeb kahju rahvastele kultuurilises plaanis aga nende lapsendamise soovid dekriminaliseerivad pedenduse ehk poisipilastuse. Lapsekodulaps eelistab kindlasti lasta endale "isa"-pede poolt kanni vahele surada lastekodust materiaalselt kindlustatud perekonda sattumise nimel ja sellist küünilist maailmakäsitlust soovivad meie tolerantsed seaduseloojad ning poliitikud läbisuruda nö huvigrupi nõudmisel.

 
At 10:04, Anonymous Anonüümne said...

Üks kommentaar Vooglaiu artiklile õhtulehest:

Põhjendagu peded ükskordki arusaadavalt, miks peavad kõik teadma, et teile meeldib teise omasuguse pärasoolikasse tilli toppida. Tegu on esteetilisest küljest selgelt rõvedusega, seal pole ju midagi kannikeselõhnalist või austamisväärset. Hädakorral võiks sellega tegeleda ju ainult omavahel, normaalseid inimesi teavitamata. Miks peaksid teie väljakutsuvalt käitumist kõik vastuvaidlematult aktsepteerima? Hetkel paistab, et inimesi, kes võõrastavad pederaste, hirmutatakse juba kohtukulliga. Tule taevas appi! Kas ikka tohin minu tagaotsa sihtivale vähemusele ei öelda, solvamata tema orientatsiooni. Pole nagu viisakas ära öelda puudega inimesele.
Meditsiin on olnud siiani vait nagu emis rukkis. No härrased/ prouased ajakirjanikud, võiks ju rääkida arstidega pedenduse, kui sellise mõjust indiviidile elu jooksul. Geydel on õigus teada millised ohud neid varitsevad ja mis ootab neid ees vanaduses? Seda, kas pederastia on inimese normaalne seisund, ei maksa meedikutelt küsidagi, kes ikka tahab riskida töökohaga, nagu vist ajakirjanikudki. India tervishoiuminister nimetas hiljuti pederastiat laienevaks haiguseks. Paistab, et mingi riiklik surve on seda teemat inimeste peades tasapisi omaseks kulutamas.
Ettepanek: tuleb teha referendum, et pedendusest Eestis oleks selge seisukoht, millele igal tasandil riigijuhid saaksid oma töös hämamata seaduslikult tugineda. Või mida see demokraatia tähendabki?

 
At 10:18, Anonymous Anonüümne said...

Uurivale ajakirjanikule:
Eesti vabariigi esimeses Kriminaalkoodeksis on sees sõna "pederastisa" &118.
https://www.riigiteataja.ee/akt/13062607
Kui seda sõna kasutada Delfi kommentaaris, siis see kustutatakse. Priit, palun uuri, kas siin ei ole tegemist sõnavabaduse piiramisega või on meil "pede" sõna kasutamine kuidagi seadusega keelatud?

Muide, Valgas on Pedeli jõgi.

 
At 10:42, Anonymous Anonüümne said...

Näide kuidas teisi dolerantsusele kutsuvad homod ise väga ebatolerantselt käituvad:

http://decivitate.ee/?news_id=519

Kaua me seda kahepalgelisust talume?

 
At 16:13, Anonymous Anonüümne said...

Mul ka üks murelik mõttekäik sel teemal.
Teatavasti vene ajal pandi omasooiharad vangi aga kui senised protsessid jätkuvad siis vist pannakse varsti vangi need normaalsed inimesed kellel ei ole omast soost sekspartnerit.

 
At 17:14, Anonymous Anonüümne said...

Üks tänane arvamuslugu sellest, et sportlased on ise ka vähemus: http://jookseme.blogspot.com/2011/08/millega-sina-tegeled-spordiga-nojah.html

 
At 19:48, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 22:12, Blogger Priit Pullerits said...

19:48, te olete rumal ja nõme inimene.

 
At 09:47, Anonymous Anonüümne said...

Priit, palun põhjenda oma siltide kleepimist (rumal ja nõme).
Sildistamine teatavasti on demagoogiline võte.

 
At 09:55, Anonymous Anonüümne said...

Kus 19:48 kribitud nõmedusega tutvuda saab? Puhtalt uudishimust. Nõme on demagoogilises plaanis väga pehme väljend, võrreldes siin tavapäraste autoripoolsete rämedamate ütlemistega.

 
At 10:15, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 11:27, Anonymous Anonüümne said...

kas PP frustratsioon on tingitud eile Ringteel juhtunud liiklusintsidendist?

 
At 12:51, Blogger Madis said...

Jalgrattaga tohib ülekäigurajal sõita, aga sel juhul puudub jalgratturil eesõigus. Õigus?

 
At 13:17, Anonymous Anonüümne said...

Õigus Madis jah. Seetõttu tuleb olla tähelepanelikum kui varem, et mõni agressivsem autojuht ootamatult ei käituks. Hmm kas Priit pani mõne autoga nina kokku?

 
At 14:23, Anonymous Anonüümne said...

Mina saan aru nii, et legaliseeriti varem toimunud õigusrikkumised, kus jalgrattur, veendudes, et ühtegi autot läheduse pole, sõitis üle tee (mitte ei võtnud ratast käekõrvale). Kui aga vähegi autoliiklust on, siis ei kujuta ette kuidas ilma eesõiguseta - sisuliselt lindpriina! - sõites saaks reaalselt ohutult ülekäigurada ületada. Tundub, et midagi selles uues sättes ei klapi.
Ratas pole ju tank (vene sõjaväes heideti miinivälja ületades enne šnur-zarjad ülekäiguteele, mis lõhkedes ülekäigu mõlemalt poolt puhtaks tegi).

 
At 16:39, Anonymous Anonüümne said...

Muide, tegin pausi ja käisin kioskis. Värske "Nädal" on kaanepersooniks valinud Gerli Padari "GP TriStari 111 km-t".

 
At 21:03, Blogger Priit Pullerits said...

19:48-st alanud probleem on anonüümses (!) halvustavas (!) isiklikus (!) rünnakus. Igasugune kriitika ja kõik rünnakud olgu nimelised. Nii on see tavaks korralikus ajakirjanduses, mille reegleid püüan siin ka jälgida ja nõuan teistelt, ja on tavaks ka korrektses diskussioonis. Seetõttu kustutasin ka 19:48 teise kommentaari 10:50, sest ka seal on isiklik rünnak ja anonüümne. Pangu ees- ja perekonnanimi alla, nii on korrektne. Anonüümselt soppa loopida pole lihtsalt viisakas. Kas olete tähele pannud, et mina avaldan oma kriitikat alati oma nime alt, nagu see igasuguses diskussioonis, mitte ainult ajakirjanduses, korrektne on?

 
At 23:15, Anonymous Anonüümne said...

enam ei ole ju "oma nime alt". Nüüd on Pulleritsu/Scanpixi blogi

 
At 12:54, Anonymous Anonüümne said...

Gronau, Aidu Raidula, Tiiu Tasane, Annus Aiduraidula, Rein Rihm, Siim Sarjus, Vennaksed Praakmanid, K. Päts, Europas, Pavel Pavlovitš Pulemjotov, Kepivere mõisa perisherra, Parun Haubold-Mordheim-Schimpfenburg, Siim Sõnajalg...

Ajakirjanduse tava ei ole teps mitte olnud selline, nagu Pullerits kirjutab. Paljud eestigi väljapaistvad (aja)kirjanikud on alustanud just "anonüümikutena". Ed Vilde - muide kirjutanud ka "Postimehe" nimelises väljaandes - näiteks on kirjutanud ülalolevate nimede all. Anonüümikuid ahistanud EPL näide peaks ikka kõigile hoiatuseks olema. (EPL on paberformaati kõvasti kokku tõmmanud, varsti mahub vist peopessa ära?)

Anonüüm (aka 19:48, 10:50 jne)

 
At 19:36, Blogger Priit Pullerits said...

Hmm, kahju, et te ei oska diskussioonis püsida. Kui ma ütlen ühe tõsiasja, hakkate teie vastu argumenteerima hoopis muuga. Kui see ei ole demagoogia, siis on see ilmselge rumalus. Ma ei rääkinud loomeinimeste vastu, kes avaldavad loomingut pseudonüümide all, ja pange nüüd hästi tähele - kelle tegelik isik on, muide, toimetajale teada! (Siin ründajate isik, muide, ei ole mulle kui blogi toimetajale teada.) Ma rääkisin anonüümsete rünnakute korraldamisest kellegi vastu. Lehed ei avalda anonüümseid rünnakuid ega kriitikat, vähemasti ei peeta seda heaks tavaks - mitte kusagil. Ajakirjandus lähtub sellest, et rünnatul peab olema õigus teada, kes teda ründab. Saate nüüd aru? Palun ärge kalduge kõrvale arutelu küsimusest.

 
At 23:36, Anonymous Anonüümne said...

Pulle, see kõik mis sa kirjutad on õige, aga on tunda kerget fanatisminooti. Võta vähe iisimini. See ei tähenda enda põhimõtetest loobumist.

Lihtsalt, tahaks ka edaspidi Sinu lugusid Postimehest lugeda ja liiga palju head asja ei pruugi olla hea, capisce paesano? :)

Ühesõnaga, mida ma tahan öelda on: rohkem tolerantsi... IRW!!!

Austusega.

 
At 18:17, Anonymous Anonüümne said...

Fanatism on hirmus asi küll. Dr Holden kirjutab - tsiteerin - "Jäin seisma, vajusin põlvili asfaldile, panin ka otsaesise vastu maad ja mõtlesin....mõtlesin, kuidas on võimalik liikuda kui kõndida ei saa ja joosta jalad ei lase"
Võistluse ajal laup vastu asfaldit Kõigekõrgemalt abi paluda, kas see ei ole ole fanatism? Arvan, et ei ole, sest Ain-Ivari käitumine oli proportsionaalne eesmärgiga - distants läbida.

 
At 09:36, Anonymous Anonüümne said...

Jaa, lugesin ka hullude tohtrihärra pajatusi ning tabasin ennast mõttelt, et mida põrgut, midagi nigu on valesti. Kas Ain-Alar, Veiko ja Kerli&Contra ei promonud seda kõike kui funni ja kerget lõbu looduses ilusa ilmaga liikumisest?

Ain-Ivarilt oleksin soovinud saada ehedat kinnitust sellele megapromole aga nüüd, huvilisena, tabas mind koomalaadne seisund meie propagandaveskite suhtes.

Propagandistid, ütlen teile, et te olete kalgid küünikud, kes te õhutate hea ettevalmistusega inimesi (mida Ain-Ivar kahtlemata on) hullustele milleks pole lihtsalt sõnu. Et see raha mis te tollest propagandast endale teenisite teile suhu kinni kleepuks ja saagu seda pappi palju! Kas pole ilusad soovid?

 
At 10:53, Anonymous Anonüümne said...

Contra kirjutab oma blogis, et ei kavatse triatloniga enam tegelda ja pani oma varustuse müüki. Contra puhul tuleb ka märkida, et tegu on jooksu alal tavalisest paremate eeldustega inimesega (kogukas figuur on petlik).

 
At 11:17, Anonymous Anonüümne said...

Hullude tohtrihärra? Ega neid kirjutavaid meil palju ei ole, aga kus ja kes mida kirjutas?

 
At 11:28, Anonymous Anonüümne said...

Dr Holden kirjutab - tsiteerin - "Jäin seisma, vajusin põlvili asfaldile, panin ka otsaesise vastu maad ja mõtlesin....mõtlesin, kuidas on võimalik liikuda kui kõndida ei saa ja joosta jalad ei lase"

 
At 11:31, Anonymous Anonüümne said...

Priit, üks viga.: ütled, et ajakirjanduses avaldatakse oma nimi (vähemalt toimetajale) jne.
Samas oled eelnevalt öelnud, et see siin ei ole ajakirjandus. Kõike korraga ei saa!

 
At 11:51, Anonymous Anonüümne said...

Kuulge spordiKeenJused see, kui keegi triatlonil ennast jõuetuks pingutab on see tema oma probleem ja isiklik valik. 3 km on ka võimalik nii joosta, et 2 peal pead korraks põlvili maas jõudu koguma.

P

 
At 11:53, Anonymous Anonüümne said...

Tean üht spordimeest, kes lubas Daegust
tuua rekordeid ja näidata tipp-aegu.
Aga kus on tema praegu?
Nüüd ta võistleb Universiaadil.
Sama jutt, kuid teine pool on plaadil?

Pulleritsu blogi on võiks isegi ajakirjanduseks lugeda, aga siis tuleks maksta ka honorari.

 
At 12:10, Anonymous Anonüümne said...

to P,

Eksid, juba 100m läbimisel on tippsprinterid siruli

 
At 13:01, Anonymous Anonüümne said...

Dr Holdenil kadus jõud, kuid pangem tähele - ta ei olnud lootust kaotanud. Ja see on äärmiselt tähtis. Tõenäoline, et kui Holden suudab tagantjärele meenutada seda momenti, siis kas ei olnud mingi kõrgem jõud kõlamas: lase põlvili ja pane pea vastu maad?
Väga tähelepanuväärne juhtum. Meie meedia võiks seda kindlasti laiemalt kajastada. "Dr Holden leidis triatlonil jõudu mõtlusest" jms. Palvest on abi, on öelnud Tiidrek Nurme. Aga Nurme distantsid on vist liiga lühikesed, et Ain-Ivari kombel mediatsioonist jõudu otsida. (Võib-olla 5000m Eesti meistrivõistlustel võiks Nurme seda trikki endale lubada.) Kestvusaladel on hingehoole tähtis. Ja kui järgi mõelda, siis kogu elu on kestvusala. Kirgastav kogemus!

 
At 13:43, Anonymous Anonüümne said...

Priit on saavutanud uue taseme jututreimisel. Oluline inff on mõnusalt mahaviksitud FB-st. Loodetavasti sai ta ka seiklejaga endaga jutule. Igatahes on FB-s räägitud kuulujutt poolepäevasest juurakonsultatsioonist artiklis muutunud Mardi enda kogemuseks. Nohjahh, see kord siis niipalju jutukese usaldusväärsusest. Eks puhkus teeb oma tööd ja vaja asju natuke lõdvemalt võtta/panna.

 
At 14:10, Blogger Priit Pullerits said...

13:43 - teie informeerimatusel ja pahatahtlikkusel ei ole piire. Loodan, et see virutab teile elus kunagi topelt tagasi. Esiteks, kohtusin Mardiga Tallinnas silmast silma, rääkisime päris tükk aega, kogu info sain temalt, ka selle info, mis on kirjas tema FB küljel - täpsustasin ja kontrollisin üle. Teie "süüdistus" tugineb "loogikale", et kui vaadata inimese biograafilisi andmeid tema avalikust infost või ka nt teatmeteosest ja neid kasutada, siis saab selle info kasutajat kohe süüdistada mahaviksimises. Tohoh tonti!?! Nagu ütlesin, teie pahatahlikkus on piiritu - seda näevad kõik. Ja küllap ühinevad ka kõik selles, et see teile kunagi valusalt tagasi lööb.

 
At 14:43, Anonymous Anonüümne said...

Priitu on tabanud jälle kena süüdistuste ja heade soovide inspiratsiooni puhang. Rõõm lugeda. Priit muutub pärast puhkepausi taas endiseks. Kahjuks on too inspiratsioonihetk täielikult bambusevõssa jooksnud. Ka Eestis võib saada poole päevase juura konsultatsiooniga samamoodi rahast lagedaks, kuid haruldased erandolukorrad ei ole veel reegel mida tasub ajakirjandulikult üldistada.

Õige ajakirjanik oleks advokaadibüroost või moodsamalt vähemalt siin blogis tuntud Juristilt järgi täpsustanud, et tõesti Norras on sellised tariifid normaalne taks ettevõtjate nõustamisel. Loodetavasti tuleb Jurist nüüd lagedale oma analüütilise materjaliga Norra kirveste teemal.

Praeguses ajalehejutus jääb too erand kirja aga kui Mardi raudkindel väide, mida FB kaudu täpsustades saab teada, et tegelikult on see vaid miski haruldane kõlakas.

 
At 16:29, Anonymous Anonüümne said...

Norrakad ei ole lollid. Seda on seiklusmehest näha, kes neil-on-raha-küll mõtteviisiga tuleb. Eks siis küsiti, nagu venelased ütlevad "sama rahas" oma teenuse eest. Kirves kirve vastu. Et seda mõista, pole vaja jurist olla.
Amüsantne artikkel. Üldistatud küll pole ja Pullerits ole ka suur üldistaja. Aga mõnus lugemine igal juhul.

 
At 00:31, Anonymous Anonüümne said...

PP: Teie pahatahlikkus on piiritu - seda näevad kõik. Ja küllap ühinevad ka kõik selles, et see teile kunagi valusalt tagasi lööb.

Nõus. Mees teab, mis mees räägib, endal ju valusad kogemused olemas.

 
At 01:28, Anonymous Anonüümne said...

M-gi ei saa PP jutust aru. Ta räägib pahatahlikusest ja informeerimatusest aga ometi loeme lehest, et Norras juristid röövivad tublit eestlast aga samas loeme esmaallikast, et jutt oli miskist umbmäärasest tuttava tuttavast. Vot nii. Järelikult PP ei valda kirjakunsti kuid süüdistab segase jutu lugejaid selle asemel, et oma ebamäärase väitega kirjatükile otsa vaadata. Huvitav kas Schibsted ka kinnitab sihukest kirvest Norras?

 
At 13:13, Anonymous Anonüümne said...

homo, hominis - ladina keeles inimene
homos - kreeka keeles "sama"
pede - kreeka keeles poisslaps
pedo - kreeka keeles laps
philia - kreeka keeles sõprus

 
At 06:19, Anonymous Anonüümne said...

Olen kuulda ütlusi, kui ma sain tagasi oma abikaasa, me abiellusime üle 9 aastat ja on saanud kaks last. asi ei lähe hästi ja meil on alati hea meel. kuni ühel päeval mu abikaasa hakkas käituma nii, nagu ma ei saanud aru, ma olin väga segaduses, kuidas ta mind kohtlema ja lapsed. hiljem, et kuu ta ei tulnud koju ja ta helistas mulle, et ta tahab lahutust, ma küsisin, mida ma olen valesti teinud, et väärivad seda tema enda käest, mis ta ütles, et ta tahab lahutust, et ta mind vihkama ja ei tahan näha mind uuesti oma elu, ma olin vihane ja ka pettunud ei tea mida teha, ma olin haige kauem kui 2 nädalat, sest lahutus. Ma armastan teda nii palju, et ta oli minu jaoks kõik ilma temata minu elu ei ole täielik. Ütlesin oma õde ja ta ütles mulle, et võtke õigekirja ratas, ma ei usu seda kõike loitse asja. ma tahan proovida, kui midagi välja tulema see. Võtsin Dr okojie tagastamise mu abikaasa mulle, mulle öeldi, et mu abikaasa on võtnud teise naise, et ta loitsu teda sellepärast ta mind vihkama ja ka tahavad meid lahutavad. siis nad ütlesid mulle, et nad on valatud loitsu talle, et teen ta tagasi minu ja lapsed, nad seisuse õigekirja ja 1 nädal pärast mu abikaasa helistas mulle ja ta ütles mulle, et ma peaks talle andeks, ta hakkas vabandama telefoni ja ütles, et ta elab ikka veel mulle, et ta ei tea, mis temaga juhtuda, et ta jättis mind. see oli lummuses, et ta Dr okojie seisuse talle, et teha talle comeback mulle täna, mina ja mu pere on nüüd jälle õnnelik täna. aitäh Dr okojie eest, mida olete teinud mulle oleksin midagi täna, kui ei oma suurt õigekirja. Ma tahan teile mu sõbrad, kes läbivad kõik selline armastus probleem saada tagasi oma abikaasa, abikaasa või endine poiss-sõber ja sõbranna kontaktide drokojiehealinghome@gmail.com. ja te näete, et teie probleem lahendatakse viivitamatult. Ta on spetsialiseerunud lahendamisel muid probleeme, sealhulgas järgmised:
(1) Kui sa tahad oma ex tagasi.
(2) kui teil on alati halvad unenäod.
(3) Tahad edendada oma kontoris.
(4) Kas sa tahad naisi / mehi kulgema pärast teid.
(5) Kui soovite last.
(6) Kui teil on vaja rahalist abi.
(7) Kui soovite ravi HIV AIDS
temaga nüüd kohe lahendus teie
probleeme Drokojiehealinghome@gmail.com
aitäh

 
At 09:44, Anonymous Anonüümne said...

Tere
Jennifer Terry California, kui ma lõpuks leidnud tõendeid nende ilm nagu DR.musa aidanud paljud inimesed saavad oma lähedastele ja lagunenud perekonda taga, ma temaga läbi oma e-posti, sest drmusaspelltemple@gmail.com olin täiesti meeleheitel, et saada oma mees tagasi. Elu ilma saavutamiseks mu abikaasa oli katastroof minu jaoks ja minu kaks poega. Tahtsin dramaatiline muutus ja ma arvan, et võib-olla maagiline lahendus. Pärast arutelusid otsust DR. Muse, mis andis mulle lootust, et minu abielu on võimalik taastada. Olin kindel, et mu mees tuleb koju, ja ta tegi! On tore, et te olete teinud mulle see suur õigekirja rattad oma abi on hindamatu! Ma ei tea, mida ma oleks teinud ilma DR. Muse, DR. Musa teeb oma tööd, nii et see on korraldatud ja väga funktsionaalne, hästi Ma arvan, et see on parim viskaja võin loota, kui tegemist on mingit maagilist, mis jäi ilma arstiga magic töötanud, Kui vajate abi, võite temaga ühendust e-posti teel: drmusaspelltemple@gmail.com või temaga ühendust läbi tema kodulehelt: drmusaspelltemple@gmail.com
Või saab temaga läbi tema mobiiltelefon: +2349033455855 ja ma võin teile kinnitada, et asjad ümber pöörata teie jaoks ....

 

Postita kommentaar

<< Esileht