reede, jaanuar 28, 2011

Pullerits: Milline katsumus ootab ees Viru maratonil?

Kuidas Estoloppeti sarjaks vormi lihvida? Vormi tuleb teritada. Eile läbisin Tartus dendropargis kolm ringi, igal ringil tegin viis 15-25 sekundi pikkust spurti. Loodetavasti aitab. Lõikude vahel sõitsin rahulikult, eriti tõuse. Kokku kulus 15,6 km läbimiseks 1:01.30. Nüüd sellel nädalal aitab, järgmine kord panen suusad alla Mõedakul Viru maratoni stardis.

Võrreldes kahe eelmise aastaga on uudis see, et sedapuhku toimub Viru maraton ühel ringil. Sest lund on piisavalt palju, seletas mulle korraldaja Evi Torm. Juba eile oli rada nii heas seisukorras, et rajameistri väitel saanuks võistluse ilusti ära pidada. Tänaseks hommikuks oli aga tuisk siin-seal hangi kokku ajanud, nii et rajameister läks juba varakult välja olukorda siluma. Mis siis, et tehnika, millega ta hakkama peab saama, on Tormi sõnul pensionieelne - viimase nädala jooksul on käinud kaks korda keevituses. Aga need, kes enne tuisku Viru maratoni rada proovimas käinud, on Tormile kinnitanud, et tänu vahepealsele sulale on rada piisavalt kõvaks vajunud. Mäletate, kuidas eelmine aasta, kui sõideti sama ringi kaks korda, tuli teisel ringil sumbata läbi lumepudru?

Toitlustuspunkte on rajal kolm: siis, kui lõpuni jääb vastavalt 30, 20 ja 12 km. Iga kilomeetri peal on tähis, kui palju jääb pika distantsi lõpuni. Lühema distantsi sõitjad peavad arvestama, et esimesel 10 kilomeetril näitavad tähised pika distantsi kilomeetreid - nii et ärge laske end neist eksitada.

Mäletatavasti jäid eelmine aasta paljud saju ja tuisu tõttu starti hiljaks, mistõttu korraldajad otsustasid starti poole tunni jagu edasi lükata. Torm lausus, et paljud, eriti tugevama otsa sõitjad, kes olid juba põhjaliku soojenduse ära teinud, olid seesuguse otsuse peale pahased. Selleks, et tänavu kõik sujuks, soovitab Torm arvestades tuisku varakult kohale saabuda.

Mõedakule saabudes on paremat kätt põllu peale lükatud parkla. Need, kes tahavad autoga stardipaigale ligemale pääseda, peavad panema spordibaasi mäe all valmis kümme eurot. Kui keegi küsib, miks nii palju, siis neile soovitas Torm teada anda, et korraldajail on kulunud juba 60 000 Eesti krooni parklate lumest puhtaks lükkamiseks, ning seetõttu avaldas ta lootust, et inimesed ei pane pahaks ega paljuks neid kümne euroga veidi toetada. Põllupealne parkla on mõistagi tasuta - jälgige seal parkijate korraldusi. (Full disclosure, nagu angloameerika ajakirjanduses kirjutatakse: Torm ütles omal initsiatiivil, et ajakirjanikud Postimehest saavad tasuta spordibaasi parklasse, kui näitavad, et nad on Postimehest. Ja ei maksa sellest siin nüüd teemat tekitada: see on igal pool nii, et ajakirjanikel on teatud privileegid, see ei ole Tormi ega Pulleritsu leiutis - vaadake ükskõik millist suurt spordivõistlust: ajakirjanikel on alati ligipääs sinna, kuhu tavapublik ei pääse.)

Kui põllupealsest parklast starti suundute, ärge minge sõiduteele autode vahele trügima! Parkla tagant läheb otserada maratoni stardipaika. See on palju lühem tee, kui astuda mööda sõiduteed, kinnitas Torm.

Tõusugurmaanidele teadmiseks, et viimasel viiel kilomeetril tuleb ka see aasta Võlumäe tõus üles tippu välja sõita - nii et säästke selleks energiat. (Mõnel varasemal aastal on rada poolel tõusul vasakule pööranud.) Mujal rajal nii karme tõuse pole, kinnitas Torm. Tõusude kartjaile lohutuseks, et vähemasti tuleb sel aastal Võlumäge võtta ainult korra, mitte kaks korda nagu mullu.

Praegu on pikale distantsile kirja pannud 965 suusatajat. Eelmine aasta oli Tormi mäletamist mööda pikemale sõidule registreerunuid üle 1100, starti tuli neist 966, sõidu lõpetas 842. Nüüdseks on eelregistreerimine lõppenud, aga kel tekkis isu, et tahaks ka Viru maratoni starti tulla, see saab end kirja panna võistluspaigas pühapäeva hommikul. Tormi sõnul on korraldajad valmis pikal ja lühikesel distantsil vastu võtma 1500 inimest, sellest suurema osalejate arvuga pidi juba raskusi tekkima.

Nüüd jääb veel vaid üks küsimus: mida teha päev enne starti? Minu soovitus: minge kinno vaatama filmi "127 tundi"! Käisin selle n-ö eelseansil eelmisel nädalavahetusel Cinamonis (ei, see ei olnud tasuta, selle eest maksin teistega võrdset hinda) ja sain fantastilise elamuse. Uskuge mind, see on film just selle blogi lugejaile - sportlikele, seiklushimulistele, endasse uskujaile ja endale lootjaile, vaba looduse nautijaile. Ütleksin enamgi: selle filmi vaatamine on igale õigele spordimehele kohustuslik. Rattahullud saavad esimeste minutitega kindlasti meeletu adrenaliinilaksu. Aga kõik teised ka, kes täiel rinnal sportimist naudivad. Minge ja vaadake seda kanti, kus tegevus toimub, ja ehk hakkate paremini aru saama, miks Utah osariik on minu lemmikpaik maailmas - sealne loodus on lihtsalt vapustav. Saan aru, et sõnadest jääb väheks, niisiis vaadake pigem filmi treilerit ehk reklaamklippi - ja vaadake, et te heli ka kuulate! (Alternatiivklipp, kus kaunis rattasõit on pikemalt, on siin.) Need, kes tahavad teada, mis filmi lõpus tegelikult juhtub, võiks vaadata neid kaadreid (kui teil närvi jätkub), kus peategelase prototüüp Aron Ralston räägib, kuidas tal looduse lõksust õnnestus pääseda.

Ja arvestage, et kui te seda filmi uue nädala alguseks pole vaadanud - ja ärge tehke seda arvutiekraanil mingit varastatud koopiat jõllitades, vaid minge ikka kinno, kus on suured plaanid: filmi suuri plaane saabki ainult suurel ekraanil täiega nautida -, siis ei ole teil järgmisel nädalal siin küll milleski kaasa rääkida. Järgmine nädal on siin ""127 tunni" nädal". Aron Ralston on tõeline kangelane, kas pole?
******Plitvice järvede rahvuspark, Horvaatia. 25. juuni 2010. Pildistanud Priit Pullerits.

Fotod 1-4: Mulluse Viru maratoni start Mõedakul. Fotode autor: Arvet Mägi, Virumaa Teataja / Scanpix
Foto 5: Näitleja James Franco peategelase Aron Ralstonina filmis "127 tundi" Utah' osariigi liivakivikanjonis. Foto autor: Reuters/Scanpix

35 Kommentaarid:

At 11:06, Anonymous Anonüümne said...

Ei tea, kas tasuta parkimise privileeg on ainult Postimehel? Olen ühe väikelinna ajalehes tööl ja kirjeldan ka ajalehes enda kogemusi maratonilt. Loodan, et saan ka ikka tasuta parkida, kus akrediteeringut saaks teha?. Või kehtib see ainult Hr. PP ja Postimehe kohta?

 
At 11:23, Anonymous Anonüümne said...

Ma saan aru, et tasuta parkimiseks peab parkimisega tegelema, ehk siis roolis olema, Postimehe ajakirjanik. Kas hakkad end enne tähtsat võistlust sellega väsitama, või lased sohvril kaugemale parkida?

 
At 11:25, Anonymous Anonüümne said...

kas võib järeldada, et ei plaani minna maratonile omast ajast, vaid Postimehe ajast, tööd tegema?

 
At 11:57, Blogger Priit Pullerits said...

Head lugejad, mida me siit näeme? Ma kirjutan pika sisuka oopuse, mis Viru maratonil ees ootab, ja ainus, mis lugejaid sütitab, on kuskil keskel mainitud autori parkimise küsimus. Ja siis te küsite, miks ajakirjandus pritsib nii palju tühist ja nn kollast. Aga sellepärast, et siit paistab taas reljeefselt välja, et sisulistest asjadest rohkem huvitab lugejaid tühine ja olematu problemaatika (ma seletasin ju seal juures, miks see teema on olematu - lugege uuesti, kui aru ei saanud). Ootaks teilt rohkemat, seltsimehed.

 
At 13:22, Anonymous Anonüümne said...

ikka pole pärale jõudnud. ära pritsi kollast ja ära püüa intriigi puhuda. räägi asjast ning ilkujaid pole. palju palutud aga ole normaalne, ei muud.

 
At 13:22, Anonymous Anonüümne said...

Aus ajakirjanik ennast mingi tasuta parkimisega ära osta ei laseks...
Stardimaksu Sa ei maksa, parkimise eest ei maksa - ajakirjaniku jaoks loomulik asjade käik! Eks tekkibki tunne, et ajakirjanik peab asjad tasuta või soodustusega kätte saama, sest tema käes on 4. võim.

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
Sa ei sa kurta, sest
lugejatele on sinu võrdõiguslikkuse-teemalised blogikanded hinge jäänud. Sa oled neid igasuguste potentsiaalsete ja tegelike diskrimineerimiste suhtes hellaks teinud. Eks nad vaatavad nüüd lahtiste silmadega ringi, kes kellele suuski määrib, kes raja annab, kes ette kargab jne jne
Loodame, et Viru Maratonil selgub võitja ausas võistluses!

 
At 13:41, Anonymous Anonüümne said...

Viru maraton on kommertsüritus ja loomulikult teevad korraldajad meediakajastuse eest erisoodustusi. Kas korraldaja maksab erisoodustusmaksu tasuta parkimist kinkides? Ja kas parkimistasu maksmisel sularahas ka vastavalt vormistatud kviitung antakse ahh?

Blogikanne ise on aga tehtud meeldivalt asjalik kui see parkimise privileegi ületähtsustamine väljaarvata. Pärast nädalast blogikannete maratoni on see selline mõnusalt intriigivaba.

Kui nüüd ainult 127 tunni kohta tohib küsida, et miks lased seda eksitavat filmi meil vaatama minna. Seal treileris näidatud kaljupraos ronimine ei lähe kuidagi kokku dokumentaallooga sest näidatud veekogu pole seal ühegi kaljuprao põhjas. Need mis lõppevad veeloiguga on aga sellised porised mudased kaljuõhed aga mitte filmis näidatud avarad tiigid. Ma sain kohe alguses pettumuse osaliseks. Rattasõidu treiler oli juba pool aastat tagasi netis üleval muidex. Ma loodan, et need ei olnud parimad kaadrid kogu filmist. Käe veristamise värki ja kaljulõhes passimist ei viitsi ma küll vaadata, loodan, et seda filmis liiga pikalt ei näidata. Oskad seda kommenteerida?

 
At 14:12, Anonymous Jurist said...

A propos, kas Mõedaku Spordibaasi (kohaliku omavalitsuse - Rägavere valla asutuse) poolt nõutav kümne eurone parkimistasu on ka õiguspärane? Riigikohus on olnud Tallinna Linna suhtes samal teemal huvitavaid kaasusi.. Aga ärgem norigem, vaid kasutagem ilusat suusatalve ja võimalusi, mida Mõedaku pakkumas. Juba see on privileeg meile kõigile.

 
At 14:18, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, 13:41, nüüd oleme lõpuks õige ja erutava teema lainel. Tundub, et te tunnete seda kanti? Kui nii, siis vahva! Jah, see on õige, seda veekoguga pragu ei ole seal kuskil, sellest kirjutan ka homme Postimehe AKs ilmuvas pikemas arvustuses (loodan, et see ikka ilmub). Seal on ainult muddy pools, täitsa õige, ja need kuivavad ka paljud suve lõpuks ära, aga mitte kõik. Minu teada on see vette laskumise lõik tehtud hoopis kusagil Texases. Filmis on ka muid väikseid vassimisi ja eksitamisi (mingit flash floodi, nagu filmis näidatakse, Ralstoni 127 tunni jooksul ei toimunud), aga Ralston ise on öelnud, et see, mis toimus kaljupraos, on äärmiselt dokumentaalselt edastatud. Aga seda, mis kaljupraos toimub, ei taha ma siin ette ära kommenteerida, ei oleks aus kutsuda teisi kinno minema ja siis neile ette rääkida, et teate, film lõpeb sellega, et... Kuigi igaüks saab tänapäeval väga lihtsalt välja uurida, millega üks või teine teos lõpeb.
13:41 - mis kandis ise olete seal käinud, mis enim on meeldinud?

 
At 14:25, Anonymous Anonüümne said...

Sorry Priit, ma olen seal käinud ainult oma astraalkehaga, et tutvuda asjadega millest sa kirjutanud oled. Tänapäeval on see nii lihtne. Ma olen otsinud seda põhjust sinna minekuks kuid kahjuks olen liiga palju juba näinud ja mind on väga raske millegagi rabada. Kuigi jah pean tõdema, et sobivate asjaolude kokkulangemisel loomulikult ma külastaks seda kanti isiklikult aga eriliselt pingutama ma loomulikult ei vaevu.

 
At 14:56, Blogger Madis said...

Parkimisteemaga seoses:
Kas poleks nn tore keskkonnateadlik liigutus kui enamik rahvast saabuks nii, et autos oleks vähemalt 3 inimest? Ja vbl siis teha neile parkimine soodsam. 5 eurot või ka tasuta?

 
At 15:09, Anonymous Anonüümne said...

Väga nutikas ja ökoteadlik ettepanek, Madis!
Mis aitaks kaasa osavõtjate arvu suurendamisele - ja kokkuvõttes võiks korraldajale lisanduvate stardimaksude näol tuua hoopis lisatulu.

 
At 15:25, Anonymous Anonüümne said...

mida te nutate ma ei saa aru. mingi parkimise koha pärast olete kadedad või? igal pool antakse tasuta kohti, pileteid ja muid asju ka tunduvalt väiksemate asjade või teenete eest. ja tänu postimehele on juba viru maraton korraliku reklaami saanud ja saab ilmselt veel. see on neile kordi kasulikum kui paar parkimiskohta. ärge nutke nii palju siin.

 
At 16:03, Blogger Priit Pullerits said...

13:41 ja 14:25 - ärge otsige põhjust sinna minekuks. Minge! Ma tean inimesi, kes on seal minu soovitusel käinud, ja on saanud sellise emotsionaal-hingelise laksu, et kui öelda, et nad on tollesse kanti Utah's armunud, siis see kõlab lamedalt. Seal näete ja kogete midagi sellist, mida, arvan, et te ei ole kuagil mujal veel näinud ja kogenud. Lugege sissejuhatuseks Edward Abbey "Desert Solitaire" - see annab nii mitmeski peatükis päris hea tunnetusliku pildi.

Madis, meie Postimehest tuleme nii suure autoga, et meid on seal lausa viis tükki peal. Sest kuuendat enam lihtsalt ei mahu. Seetõttu on esitatud uue loogika kohaselt meile tasuta parkimise võimaldamine ju igati tibens-tobens.

 
At 16:12, Anonymous Anonüümne said...

Ja eelmises kirjutises nuhib PP ,kas ikka tohib koondislane suuski müüa? Samas temale tehtavad soodustused on täiesti õigustatud??? Ai,ai ,nii ei ole ilus käituda ajakirjanik.

 
At 16:20, Anonymous Anonüümne said...

Ma kujutan ette mida tähendab Utah-s viibimne tähendab aga mu ligi 60 aastane sõber Norrast käib igal aastal südasuvel kuu aega Põhja-Norras üksinda matkamas kohaliku fauna keskel +5 kraadi juures, kus silmapiir paistab samuti kümnete kilomeetrite taha kogu selle aja jooksul. Sellest laksust jätkub talle kogu aastaks, et siis linnas igasugustega jaurata. Ma mõtlen, et selliste hingekogemuste saamiseks on kasulik alustada lähemalt, elamus sama ja kohale võib kasvõi rattaga sõita.

 
At 16:40, Blogger Priit Pullerits said...

Nõus, 16:20, kui vaatame asja puhtalt kogemuse aspektist, et kust hingelise katarsise kätte saab, siis muidugi võib alustada lähemalt. Aga see, mis mulle Norra puhul ei meeldi, ongi just see +5 kraadi (enamasti vist vihmas?) suvel. Meil on niigi lühike ja vilets suvi ja seda põhjas veeta ei ole minu silmis arukas. Teiseks, USA on nii kaugel ja just selles ongi võlu. See on nagu Saaremaa või Hiiumaa Eestis - kui lähed sinna, kus meri vahel, siis saab ekstratunde, et oled kusagil kaugemal, tõesti ära. Kui lähed Tartust Narva, siis olgugi vahemaa pea sama mis Hiiumaale, ikka on tunne, et koju on kiviga visata - istu autosse ja sõida. Ja kolmandaks: Colorado platoo (millele jääb Utah lõunaserv) üksildus ja inimtühjus ja ka teataval määral ohtlikkus lisavad omajagu närvikõdi, ent mitte üleliia. Ausõna, kui võimalik, käige kord Utah's ära, seigelge seal pisut - te ei kahetse!

 
At 16:57, Anonymous Anonüümne said...

Ok, kui teen endale elamusreiside listi pingerea, siis võib-olla panen Utah'i Põhja-Norrast ettepoole aga sellele vaatamata jääb elamusreiside kategoorias see sihtpunkt 5. kohale. Kujutad ette? Ning nendes sihtpunktides mis asuvad eespool pole ühtegi sinu poolt kajastatud kohta - see lause pole küll mõeldud etteheitena ;) Õnneks listis 4. kohal oleva külastuse võib heal juhul ühildada sinu soovitusega :) 16:20

 
At 17:52, Blogger Madis said...

Priit, kui suurt tühjust ihaldad ja lisaergutina ohte ka juurde, siis peaks pigem külastama Austraaliat. 12nest maailma ohtlikumast/mürgisemast elukast 7et võib kohata seal.

Aga USA-t külastades on minu põhieesmärgiks pigem "Speed Week".
Võiks öelda ju nii, et tunne ennast nagu piiblitegelane, kõndides järve peal.

 
At 18:08, Blogger Priit Pullerits said...

Mis need neli esimest kohta on?

Omalt poolt soovitan kiirtutvustusena oma lemmikpiirkonna kohta:

Canyonlands:
http://www.youtube.com/watch?v=3WzwKqZTktc

Southwest üldiselt:
http://www.youtube.com/watch?v=ReBPWkbqdzk&playnext=1&list=PL882DAB7EDCC70550

The Wave (siin ma ei ole käinud, sinna on raske permitit saada, suvel on tapvalt palav, koht ka raskesti leitav):
http://www.youtube.com/watch?v=ykqEx8gurQ4&feature=related

 
At 21:24, Anonymous Anonüümne said...

Just sellepärast, et nii palju paistab olema inimesi, kes parklakohtade äri õigustavad, otsustan selle teemaga lõpuni minna. Nüüd läheb kohe arupäriv kiri teele Tartu Ülikoolile ja Schipstedile. Kas panna nimed ka ikka juurde, mis arvate? :)

 
At 21:31, Anonymous Anonüümne said...

Nõustun PP arvamusega sellest piirkonnast. Sai mõni aasta tagasi
käidud Canyonlandis, Arches NP-s,
Bryce Canyonis, Zion NP-s, Las Vegases, Death Valleys, Yosemite NP-s, Grand Canyonis ja Monument
Valleys. Matk Bryce Canyonis, Angel
Landing Zionis ja tõus Half Dome otsa Yosemites olid unustamatud elamused. Läheks kohe tagasi...

 
At 22:09, Anonymous Anonüümne said...

Lihtsalt repliigina - see et Põhja-Norras on suvel valdavalt +5°C, on väga ekslik arvamus. Oleme kaugel polaarjoone taga (kusagil 70-nda laiuskraadi juures) endid ka +25°C juures" praadinud. Halva õnne korral võib muidugi igasugust ilma olla.

 
At 22:59, Anonymous Anonüümne said...

See pole küll teema, aga Priit sa lähed Virusse maratonisõitjana, mitte ajakirjanikuna. Ajakirjaniku eeliste kasutamine on korruptsioon.

 
At 12:08, Blogger Priit Pullerits said...

...ma lähen Viru maratonile maratoni sõitva ajakirjanikuna, siinne sissekanne on ju selle tõestuseks.

Aga huvitavamast. 21:31 - müts maha igaühe ees, kes on Angels Landingu otsas käinud. Mina seda ei suutnud, värv ei pidanud vastu. Jõudsin Scouts Lookoutini, kust õige tõus kettide abil alles algab, ja seal loobusin. Aga enim meeldib mulle Zionis mööda Virgini jõe orgu matk, olen seda teinud kaks korda Orderville'i kanjonini. Fotograafiliselt on muidugi üle prahi Antelope Canyon Page'i lähedal.

 
At 14:41, Anonymous Anonüümne said...

Elamusreisidest rääkides on igal reisil oma tähendus, seetõttu üritan paari sõnaga paari reisi olemuse edasi anda.

4. koht on Bondi 1973 aasta filmi "Die or Let Die" Voodoo stseenide algupära lätetel Haitil. Omaaja üks parimaid filme, mille stseenid olid filmitud Kariibi mere saartel ja Jamaical kuid mille tuum põhineb Haiti Voodool. Hästi planeerides võib pikema reisi puhul sellesse reisi panna sisse ka New Orleansi kus toimus see kirstu kendmisega mõrva-matuse tseremoonia ja loomulikult edasi minnes saab planeerida sisse ka Utah-i külastuse.

3. koht jääb Keenia külastusele koos sellele riigile tavapärasema safari külastusega.

2 ja 1. kohta kirjutan hiljem. 16:20

 
At 17:16, Anonymous Anonüümne said...

Mis nende 15-25 sekundi pikkuste spurtide eesmärk oli? 15 s tundub liiga lühike, sellega saab alles kiiruse üles?

 
At 18:14, Anonymous Anonüümne said...

Len Väljas - finaalist napilt väljas.
Vene noored mehed on U23 MM-l nii head, et paremaks minna ei saa. Aga neil ei ole tarka treenerit, kes meediale sügavamõttelisi intervjuusid annaks. Oi, Mati, Mati..

 
At 21:06, Blogger Raiko said...

Kordaksin siin teemas oma küsimust eelmise postituse kommentaariumist: kas Te küsisite Viru Maratoni korraldajatelt ka teiste ajakirjandusväljaannete esindajate tasuta parkimiskohtade asjus? Lisaks, kas kogu viieliikmeline seltskond Teie autos koosnes Postimehe ajakirjanikest? Kui ei, siis kas peate õigustatuks seda, et oma staatust (Postimehe ajakirjaniku oma siis) kasutades said tänu Teile tasuta parkida ka isikud, kellele korraldaja seda õigust muidu ette ei näinud?

 
At 09:46, Anonymous Anonüümne said...

Priit, maratoonarid ootavad pikisilmi värvikat sissekannet.
Ega tuul ja torm meest maha pole murdnud?!

 
At 10:09, Anonymous Anonüümne said...

Parkimine oli vast ikka autole, mitte isikutele? Või kui autos olid Postimehega mitte seotud isikud kas nemad oleksid pidanud autost lahkuma seal kus oli tasuta parkimine või kuidas sa Raiko seda asja mõelnud olid?

ea

 
At 10:12, Blogger Priit Pullerits said...

Raiko, esiteks, ma ei ole mingi a/ü tegelane, et pean tsunfti privileegide eest võitlema. Teiseks, igaühel on endal suu peas, et küsida, korraldaja number on avalik. Ei, kõik ei olnud seal meie autos ajakirjanikud, aga korraldajate palve oli, et me PMist ei tuleks mitme autoga, mille peale ütlesin, et loomulikult ei tule, tuleme ühe autoga. Ja maksab auto koht, mitte see, kui palju seal inimesi peal on.

 
At 06:39, Blogger raybanoutlet001 said...

michael kors outlet online
ugg boots
coach outlet
mont blanc outlet
ugg outlet
adidas nmd
replica watches
gucci sito ufficiale
chiefs jersey
kate spade sale
2017.7.19

 
At 09:13, Blogger raybanoutlet001 said...

zzzzz2018.5.14
canada goose jackets
valentino shoes
nike outlet
polo lacoste
coach outlet
coach outlet
chiefs jersey
ray ban sunglasses
canada goose jackets
new york knicks jersey

 

Postita kommentaar

<< Esileht