kolmapäev, mai 27, 2009

Pullerits: Miks vanaviisi enam jätkata ei saa?

Hurraa! Või hurraa....?? Sponsor saatis juba eelmise nädala lõpus clipless pedaalid ja kingad. Panin pedaalid Optimale peale (nagu sadul sea selga, eks?). Teisel sõidul, kui kodu ette tagasi jõudsin ja kinni pidasin, keerasin parema jala pedaali küljest lahti, aga maha tulemiseks kallutasin vasakule. Vasakut kinga kätte ei saanud. Müraki käisin asfaldile külili. Peopesa sai paugu, küünarvars samuti ja põlv oli verine. Õnneks paiste ei läinud. Aga hakkab juba ratturi moodi välja nägema, kas pole?

Eile sain sponsorilt ka võidusõiduratta, kõvera leistangiga ja peenikeste kummidega. Lasin Tähtvere jalgrattapoes viimasel minutil enne sulgemist Kalle Kirsiaial Optimalt pedaalid ümber Merida võidusõidurattale panna (mul endal pole kodus nii kitsa peaga võtit, et saaks pedaale maha ja peale keerata). Siis läksin proovima, kuidas on.

Küljetuulega läks Jõgeva poole suunduval kergliiklusteel ilma vaevata 35 km/h sisse. Mis seal salata, Optimaga andis üle 30 km/h juba pingutada. Laugetel, tõesti laugetel tõusudel ajasin tagumiku sadulast püsti. 40 km/h tuli ludinal sisse. Optimaga saavutasin sellise kiiruse allamäge parajalt kõvasti vändates. Tegin uue sõiduriistaga harjumiseks 32 km ringi, aega läks 1:03 ehk keskmine siis pisut üle 30 km/h, kümme minutit kiiremini kui samasugustes ilmastikuoludes Optimaga kolm nädalat tagasi. Peaks nagu vahe olema küll.

Aga sellest hoolimata on mul kõigile suur-suur palve: kui näete pühapäeval rattarallil rajal Postimehe sinivalges rattakostüümis sõitjat numbriga 417, siis palun hoidke kaugemale. Treeningkiirused kiirusteks, aga arvestage, et minusuguse puhul on tegemist ikkagi algajaga, kes sõidab sponsor Hindrek Riikoja hangitud rattaga ning Riikoja pedaalide ja kingadega ning kõik see ainult suurendab mu ebakindlust ja ohtlikkust kaasvõistlejaile - nii et palun, ärge number 417 tagant nügige ja külgedelt trügige. Omalt poolt luban, et teen ka kõik selleks, et teistesse lugupidamisega suhtuda ja mitte probleeme tekitada.

Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida, sest rattaaeg tuleb ja läheb, aga talv - see on Eesti firma-aastaaeg (teate ju ise seda vana ütelust, et Eestimaa suvi on kolm kuud viletsat suusailma). Ja siin on palju uut ja huvitavat.

Tiit Pekk andis FISi kalendrikonverentsilt Horvaatiast Dubrovnikust teada, et sprindis kaob telemeeste soovil B-finaal. Sellele kulunud aeg läheb edaspidi välkintervjuudeks ja võitjate esitlemiseks. Pole veel teada, kas uuendus hakkab kehtima juba Vancouveri olümpial, aga see on oluline muutus, mis saadab Eesti sprindikoondisele selge sõnumi, et vanaviisi enam jätkata ei saa.

Nimelt, eestlaste taktika on ju veerandfinaali pääsemise korral olnud selles, et poolfinaal läbida poolsirge jalaga, sest A-finaali pääsu ei loodeta ega usuta. Sedasi on säästetud energiat B-finaaliks, kus nii mõnigi mees, nagu Peeter Kümmel või Anti Saarepuu, on suutnud tänu poole jõuga läbitud poolfinaalile head minekut näidata. Aga uuenduse korral pole sellest taktikast enam tolku, sest B-finaali lihtsalt enam ei toimu. See tähendab, et nüüd peavad ka Eesti mehed hakkama suutma sõita kolme sõitu järjest täie jõuga.

Jääb loota, et siit sundolukorrast leiavad mehed lõpuks motivatsiooni kvalitatiivselt uuele tasemele pürgmiseks. Sest vanaviisi jätkates tulemused kokkuvõttes halvenevad. Kui jääd poolfinaalis viimaste hulka, nagu on jäädud taktikalistel kaalutlustel seni, siis kokkuvõttes esikümnesse ei peaks asja enam olema.

Veel teatas Pekk, et on alanud ettevalmistused, et iga nelja aasta järel toimuks tiitlivõistlustest vabal hooajal tuuri formaadis MM. Nagu Tour de Ski. Otsust selle kohta on oodata aasta pärast FISi kongressil, lausus Pekk, mis tähendab, et esimene võimalus sellist tuuri korraldada oleks aastal 2012. Plaanis on kümne päevaga kaheksa võistlust, aga medalikomplekte saab olema üks.

Pekilt uudiseid veel nii palju, et Ruka minituuri saabuval hooajal ei tule, sest ees on ju olümpiahooaega ja korraldajatel jääks ettevalmistusteks liiga vähe aega.

Aga seni pidage meeles, vähemalt nädalalõpuni: hoidke numbrist 417 kaugemale.
******Cable car, Washington Street, San Francisco, California. 16. juuli 2008. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Olümpiavõitja hispaanlase Samuel Sanchezi rattakingad. Foto autor: AFP/Scanpix Foto 2: Liidergrupp mullusel Tartu rattarallil. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix Fotod 3 ja 4: Lahtirebimiskatse liidergrupist mullusel Tartu rattarallil. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix

16 Kommentaarid:

At 14:24, Anonymous Anonüümne said...

Hoian eemale kuna pole isegi mõelnud osalemisele veel!

 
At 15:15, Anonymous Anonüümne said...

PP, kui saladus pole, siis palju treeningkilomeetreid läbitud on?

Kevadine jalavigastus ja sellest tingitud jooksupaus on vist omamoodi aidanud kaasa elu parimale rattavormile? :)

Andreas

 
At 15:56, Blogger Madis said...

Priit, ma ju hoiatasin kukkumise eest! Aga eks pidid ise oma nahal seda tundma ju.

 
At 16:26, Blogger Priit Pullerits said...

Kuidas saab rattakilometraaž saladus olla. Ei ole! 625 km.

Aga mulle sõbrad ütlesid, et cliplessiga on kõik kukkunud. Kas pole nii?

 
At 16:52, Anonymous Anonüümne said...

Jah me kõik oleme seda "mõnu" tundnud. Veel suurem mõnu on kui vilumusest enne külili vajumist jala rahulikult lahti saad. Nii et head harjutamist!

 
At 16:54, Anonymous Anonüümne said...

eks enamus ikka kukub mõnel esimesel proovimiskorral , mina ise näiteks vajusin seisva rattaga toas külili.

 
At 17:56, Anonymous Anonüümne said...

mina pole iial nii lollilt kukkunud. Ma ei saa aru milles probleem. Hakkad küllili vajuma, rahulikult kergelt keerad jala pedaalilt välja. Ma vaatan,et mõnel raske paanika kohe tekkib.

 
At 18:24, Anonymous Anonüümne said...

algajatel tuleb kinnitus lõdvemaks keerata, siis jõuab lahti saada ;) kui kukkumine on kindel ja klippi enam kuidagi jalga lahti ei saa siis tuleb pidurid põhja lüüa, et vähemalt ennast kukkudes ära ei kratsiks.

 
At 19:54, Blogger Madis said...

Kõige nõmedam on see, kui võistlusel keegi sulle peale kukub ja igal pool on rahvast klippidega. Kõrvalt vaatajatele võib doominorivi effekt naljakas olla :-)
Sellepärast hoian ise rohkem pundi serva poole ja püüan selle iseloomust aru saada. Raskem juhus on vist, kui paugutama hakatakse ja kõik üritavad kaasa minna ning keegi peaks siis kukkuma. Eks kogenumad teavad pajatada.

 
At 21:11, Blogger Raiko said...

Nojah, olen isegi cliplessiga kukkunud- aga mitte seetõttu, et oleks unustanud jala lahti võtta. Vahel näituseks püsti kangutades kui hoog otsa saab või muudes sarnastes olukordades, aga mitte kordagi seetõttu, et poleks meeles kanda väljapoole keerata.

 
At 00:20, Anonymous Anonüümne said...

tere,

Planeeritud seismäjäämisel kukkunud ei ole. Tavaliselt teen jala juba enne seismajäämist pedaalist lahti. Kukkunud olen küll, aga maastikurattaga, kui enam tõusust üles ei saanud ja siis ei saanud jalga ka kätte ja oligi maaühendus.

 
At 09:30, Anonymous Anonüümne said...

Olen kukkunud, keset küla, muruplatsil, hoogu polnud, justnimel clippidega sõitmist harjutasingi :P

 
At 23:43, Anonymous Anonüümne said...

Ai PP on nüüd valusa rattavarustuse kokku saanud. Ei usu, et ta selle maksimalistina kasutamata jätab.

Mis rattaga kukkumisse puutub, siis minuarust clipless'idega on asi ikka oluliselt lihtsam kui vana-kooli "suukorvidega", kus spets kingal oli pedaaliga integreeruv klots all. Omal on õnnestunud omalajal just viimastega totakal kombel foori taga seisma jäädes maaühendus saada ehkki üldiselt ei olnud probleem E.Salumäe kombel ilma jalga maha panemata ühe kohapeal seista.
Skiwaffe

 
At 05:41, Blogger raybanoutlet001 said...

jordan retro
tiffany and co jewellery
tiffany and co outlet
yeezy boost 350
nike air zoom structure 19
nike huarache
http://www.oakleystoreonline.us.org
yeezy boost
nike roshe run

 
At 17:09, Blogger xjd7410@gmail.com said...

20161118 junda
michael kors canada
louis vuitton sunglasses
louis vuitton outlet
hollister canada
canada goose outlet
swarovski uk
ghd hair straighteners
cheap jordans
polo ralph lauren
uggs on sale

 
At 05:58, Blogger Unknown said...

www0912

true religion jeans
coach factory outlet
adidas nmd
coach outlet
canada goose outlet
coach outlet
longchamp
michael kors outlet
nike shoes
moncler jacket


 

Postita kommentaar

<< Esileht