reede, mai 15, 2009

Pullerits: Kuidas ma rattasõidu selgeks sain?

Huvitav, mida pikemaks päevad lähevad, seda vähem saan aru, mis moodi mul õnnestus talvel nii-ii palju trenni teha. Sel nädalal pole näiteks veel kordagi end liigutama pääsenud. Aga mis seal ka imestada: neljal esimesel päeval olen pidanud Tallinnas käima. Neli päeva jutti! Sinna sisse on mahtunud pikem kohtumine Tanel Padariga, kes on, muide, kõva spordimees: käib paar korda nädalas jõusaalis, ehkki väliselt näeb välja väga minu mõõtu (185 cm pikkuse juures 75 kg, mul 186,5 cm ja ca 71 kg), läks kolmapäeval lohesurfi õppima, endal kodus kapp täis spordikotte, kus on erinevate alade varustus, alates jalgpallist ja lõpetades jäähokiga. Eile, pärast hommikust loengut Tartu Ülikoolis, oli pärastlõunal etteaste Tallinnas Eesti Ajalehtede Liidu aastakoosolekul Eesti lehejuhtidele sellest, mis toimub maailma leheturul ja millised on lähiaastate prognoosid. Selle kõige ettevalmistamine võttis terve pühapäeva ja siis veel igal õhtul paar tundi peaaegu keskööni. Ja ma ei hakka siin eriti rõhutama, et tudengite tööde parandamisele läks nädalavahetusel 8:11 ehk umbes sama palju aega, kui kulus talvel mõnel kesisel nädalal suusatrennile.

Masu?

Mis masu? Rabelemist on nii palju, et trennigi ei jõua.

Aga ükskord jõudsin küll. Ja see oli väga vajalik trenn. Koos ortopeedi-traumatoloogi Leho Ripsiga, kes päeval oli vaadanud mu jala seisu ja kutsus õhtupoolikul koos pedaalima, et mu rattasõit paika panna.

Siit tuleb nüüd veelkordne tõestus, miks on vaja personaaltreenerit.

Seni olin sõitnud kõige raskema ülekandega - seepärast, et jalgades jõudu arendada, sest ega rattasõit ole mõni selline ala, mida ma tulemuse nimel treeniks. Rips oli käinud Tartust Elvas ja väntas tagasi, sõitsin talle vastu. Ta siis vaatas, kuidas sõidan, ja tegi olulised korrektuurid.

Esiteks pani ta mul sadula kõrguse millimeetri pealt õigeks. Siis näitas ja selgitas, kuidas tuleb pedaalida. Mitte kõvasti pressides, vaid kergelt kerides. Olgu, panin siis ka käigu kergemaks - ja nagu Rips ütles, et nüüd tekib vist mõte, et mis asja ma siin teen, et see pole mingi trenngi. Tulime allatuult kergelt 26-27 km/h. Ja see polnud tõesti mingi trenni moodi, jalad käisid kiirelt ja kergelt ringi.

Aga lõpuks ometi vaevus üks inimene lihtsalt ja loogiliselt (ja arrogantse üleolekuta, nagu enamik anonüümseid nõuandjaid teadagi kus!) seletama, miks peab väntama kergelt. Nii nagu mina sellest aru sain, siis sellepärast, et jalad harjuksid kiire tööga, sest kui kogu aeg pressida, nagu olin pressinud, siis vajalikul hetkel ei ole kiirust kuskilt võtta, sest jalad ei olegi harjunud kiirema tööga. Nii lihtne see kõik paistiski!

Ainus häda oli see, et kiirelt kerides tikkusin sadulas hüppama. Rips ütles, et sellest saab paari kuuga lahti, aga võib-olla läheb ka aasta. Teiseks oli imelik see, et reie- ja säärelihased hakkasid tagant imelikuks muutuma. Just "imelik" oleks see iseloomustav sõna, sest ma ei saanud aru, mis seal neile mõjuda võib.

Nõnda ma siis sõidangi nüüd tänu ühekordse personaaltreeneri väärt nõuannetele kerge ülekandega - siis, kui aega saan - ja arvatavasti ei ole see kõige parem uudis neile vänta-/pänta-jalgadele, kes rattarallil end minu klassi/masti sõitjaks peavad. Aga eks hakaku ka siis kiiremini ja kergemini pedaalima.
******
Lombard Street, San Francisco, California. 16. juuli 2008. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks kliikida pildile.)

Fotod 1 ja 3: Leho Rips (ees) ja Allan Oras kannul mullu sügisel Tartus Tähtvere spordipargis Priit Pulleritsu korraldatud võidusõidul. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 2: Tanel Padar. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix

10 Kommentaarid:

At 09:22, Anonymous Anonüümne said...

kerima peab selle pärast et jalad harjuksid kiire tööga??? ei kommentaari.

 
At 10:19, Anonymous Anonüümne said...

No ega see harjumise jutt nüüd vale küll ei ole, see üks asi paljude muude tähtsate asjade seas. Oluline on, et vähemalt 10% iva meelde jääb personaaltreeneri jutust, sest arrogantsete anonüümsete nõuaandjate jutust jäetakse meelde 0%.
Omast arust ma küll arrogantne ei ole aga noh eks see arrogantsus on lugeja silmades ja sinna on väga raske midagi ettevõtta. No ei ole mul siin vaja üliõpilase kombel õppejõule kahjalavahele pugeda ning igale poole meelitavaid-liptsevaid epiteete lisada, küll teevad seda personaaltreenerid kui kunde hästi plekki välja käib või muidu kuulsust ja tuntust juurde genereerib.

 
At 19:07, Anonymous Anonüümne said...

Selleks ei ole vaja personaaltreenereid, et vastava spordiala treenimise põhialused endale selgeks teha. Mulle tundub, et Hr. Priit on ainuke loll siin, kes oma peaga natuke mõelda ei suuda, kui trenni läheb.

 
At 09:41, Anonymous Anonüümne said...

Tubli Priit.
Nüüd võid küll juba abirattad küljest ära keerata.

Ain

 
At 13:56, Anonymous Anonüümne said...

Tere Priit mul oleks sulle kingad ja klipid olemas maanterattale kui soovi on siis helista 5065431 lepime kokku kuidas ja ku kauaks.Kingad asuvad SK VElo baasis tähtveres nr 44.
Paul

 
At 11:56, Anonymous Anonüümne said...

Ma imestan, et paljud ennast rattameesteks pidajad või vähemasti pideva rattatrenni tegijad teevad pidevalt seda sama viga, mille avastamiseni PP nn personaaltreeneri abiga jõudis - ehk sõtkuvad ratast väga raske ülekandega nii, et jalad vaevu ringi käivad. Metsajooksu tehes on päris naljakas olnud sellised vendi vaadata. Varustus on viimasepeal, aga teadmised õigest tehnikast ja treenimise põhimõttetest puuduvad. Selline sõtkumine muudab ju üsna mõttetuks ka spetsiaalsed pedaalidele kinnituvad sõidujalanõud, mille mõte on just soodustada jõu rakendamist väntade ümber kesktelje ringi kerimiseks.
Loodetavasti satuvad seda PP postitust siin lugema seda rattatrenni tegijad ja teevad oma järeldused.
Skiwaffe

 
At 09:09, Blogger Unknown said...

ugg boots 0.643353335
christian louboutin shoes 0.016517932
raiders jerseys 0.144185505
coach outlet 0.735172622
new york jets jerseys 0.060784168
nike huarache 0.795900026
bears jerseys 0.144208516
ugg boots 0.34565441
coach outlet 0.737257712
fitflops sale clearance 0.288620595

 
At 06:24, Blogger Unknown said...

ugg boots on sale
nike blazer low
ugg slippers
coach outlet
ugg sale
air jordan
vikings jerseys
michael kors outlet online
texans jerseys
gucci handbags

 
At 06:22, Blogger raybanoutlet001 said...

chicago bulls
kate spade handbags
air jordan
ugg sale
cheap oakley sunglasses
cheap ray ban sunglasses
cheap uggs
hugo boss sale
coach factory outlet
miami heat

 
At 11:23, Blogger Unknown said...

zzzzz2018.6.22
manolo blahnik shoes
coach outlet online
moncler online
ralph lauren outlet
golden goose
michael kors handbags
christian louboutin shoes
nike outlet store
nike requin pas cher
canada goose uk

 

Postita kommentaar

<< Esileht