neljapäev, jaanuar 17, 2008

Pullerits: Ootamatu suusanõuanne peaministrilt

Sõitsin eile õhtul bussiga Tallinnast Tartu, olles veetnud päeva pealinnas siinmaist suusakepi arendust uurides ja kolme male-imeõega kohtudes - ehk kaks "kärbest" seega ühe hoobiga -, kui telefon helises.

Helistas Andrus Ansip. Ütles, et loeb parajasti Postimehes mu kirjutist suusatehnikast (küll selle pikem variant jõuab ka siia blogisse koos kõigi sõidunõksude põhjalikuma avamisega), aga et tegelikult tahtis ta küsida, miks ma prillidega sõidan, mitte läätsedega. Ta oli näinud mind aasta algul Tehvandi rajal ja imestanud, et prillidega peaks ju olema ebamugav: need lähevad sageli jäässe või uduseks, higi tilgub peale ja samuti on nendega vaateulatus piiratum.

Ansip rääkis, et tema ei kasuta juba ammu enam prille, ehkki silmanägemine (kui see pole nüüd isikuandmete kuritegevuslik paljastamine; aga olen kindel, et Eesti peaminister on ses suhtes absoluutselt kompleksivaba ega põe asjade pärast, mille üle igasugused vasakliberalismi apologeedid lokku armastava lüüa [human rights, civil rights jms "ooper"]) olla tal kolme ja poolega miinuses. Ta lisas, et kasutab ühekordseid läätsesid, mis pidid maksma 15 krooni kanti - paned silma, teed trenni ära ja viskad minema.

Vaat siis - ja see on siiralt, absoluutselt ilma vähimagi irooniata öeldud -, kuidas meie peaminister iga kodaniku eest hoolitseb. Mul puuduvad kindlad poliitilised eelistused - ajakirjanik ju ikkagi, sellepärast; küll on aga mul maailmavaatelised seisukohad -, ent näiteks Rahvaliidust või Keskerakonnast pole küll ükski poliitik huvi ilmutanud, kuidas selletalvise Eesti suusahooaja ühe tähtsündmuse ettevalmistus edeneb.

No mis ma oskan enda kaitseks öelda? Kuigi mu 15-aastane tütar topib juba sügisest saadik endale näppe silma, siis tunnistan ausalt, et mulle see ei istu. Silmad on mu hell koht. Mäletan, kuidas istusin poisina silmaarsti juures ja seal üks doktor rääkis patsiendi silma uurides, et näe, kild on otse silma sees - ja mul tekkis seda kuuldes tunne, et särgi käised ja krae tahavad nahka lõhki lõigata. Mõistate?

Tegelikult, kui prillidega ära harjuda - liiati pidid need tegema inimest targemaks kui ta päriselt on, mida mul on teadupoolest eriti vaja -, saab siiski hakkama. Kuigi tõsi see on, et paaril ratta- ja suusasõidul on sademete tõttu vaateväli üksjagu hägusaks muutunud. Rattasõidus on see ilmselt ohtlikum kui suusatades.

Igatahes kinnitas Ansip, et tema kuskil prilli- ega läätsepoes osanik ei ole, vaid helistas lihtsalt seetõttu, et kasulikku nõu anda. Mida teised oskavad omalt poolt lisada?

Ansip tunnistas, et tal on sel hooajal suusatatud juba 340 km. Minu meelest väga kõva näitaja peaministri kohta. Ja just seepärast ongi Ansip igati sobilik mees oma kohale (lisandus: ma ei valinud viimastel valimistel tema erakonda), et ta on sportlik ja sitke tüüp, mitte nagu mõned teised poliitikud, kes on nii vormist väljas, et paratamatult tekib kaastunne nende naiste suhtes.

Ja nagu teada sain, ei ole Ansip üksnes ise sportlik, vaid seda on ka tema noorem tütar. Ansip rääkis, kuidas ta käis pere pesamunaga, kes tollal oli kaheksane, juba kaks aastat tagasi Tehvandi ringil sõitmas ning laps oli temalt Tehvandi tõusul, selle asemel et ähkida ja puhkida, küsinud: issi, on ju nii, et Vanilla Ninjas laulavad kõik eestlased? Respekt! Tubli tüdruk.

Aga Ansipiga saab iga eestlane loodetavasti rinda pista Tartu maratonil. Pärast seda ootab teda kuu aja pärast esimene Türgi rahvamaraton, 40 km klassikas, mida korraldab sealseid suusatajaid treeniv Jaanus Teppan. Ansip ühendab Türgi maratonil osalemise oma Türgi-visiidiga. (Ja veenmaks, et siin pole tegu mingi Ansipi promoga, siis olgu märgitud, et kui Ansipi valitsus on Türgi Euroopa Liitu võtmise poolt, siis mina küll ei ole.)

Loodan, et nüüd ei helista mulle Edgar Savisaar ega hakka oma suusajuttu ajama - tal ju ka suusatamisega oma liin ajada olnud -, nii et ma ei saagi seda kauaoodatud tehnikaõppetundi siin blogis anda.

Foto 1: Andrus Ansip (vasakul) teeb Torino olümpial Pragelatos pilti tütrest ja teise olümpiakulla võitnud Kristina Šmigunist. Keskel turvamehest paremal filmib sündmust Priit Pullerits. Foto autor: Raigo Pajula, Postimees / Scanpix
Foto 2: Andrus Ansip abikaasa ja noorima tütrega Torino olümpial. Foto autor: Raigo Pajula, Postimees / Scanpix
Foto 3: Andrus Ansip (keskel) elab Torino olümpial Pragelatos koos teiste Eesti ametliku delegatsiooni liikmetega kaasa teist olümpiakulda võitvale Kristina Šmigunile. Foto autor: Mati Hiis, SL Õhtuleht / Scanpix
Foto 4: Andrus Ansip sammub eelmise Tartu maratoni starti. Foto autor: Margus Ansu, Postimees / Scanpix

19 Kommentaarid:

At 12:28, Anonymous Anonüümne said...

Aga kas mõni sots või IRL väärikas esindaja on helistanud? Või äkki keegi roheline? Kedagi pidi autor ju valima, kui reformi ei valinud. Nüüd oleks põnev teada, kas usaldust on ka õigustatud! Tuntakse ehk huvi, patsutatakse õlale, vast kingitakse isegi pulsokas ja mittehõõruvad saapad :-)

 
At 12:42, Blogger Priit Pullerits said...

Ärme lähme poliitikasse. Kuigi ilmselt on kõigile selge, et vasakule ma ei kaldu. Aga alustasin küll vasakpoolsena.

Las ma räägin ühe loo. Tudengina, 1980. aastate lõpul 3. või 4. kursusel, oli Marju Lauristini seminaris mingi vaidlus ja seal ütlesin mingi argumendina, et mis te siin õiendate, mina olen selle (ajakirjandus)osakonna ainus marksist. Mille peale Lauristin lõbusalt naerma hakkas ning küsis: "Priit, aga kuhu te minu jätate?"

Tegelikult peabki noor inimene olema vasakpoolne. Või õigem oleks öelda: noorena pole vasakpoolsus patt. Mingisugune idealism peab ju olema. Aga kui inimene on saanud küpseks, on juba üle 40, ja on ikka vasakpoolne, vaat siis on minu meelest küll midagi kapitaalselt korrast ära.

Aga jätkem siinkohal poliitika tõdemusega, et need, keda valisin, ei ole õlale patsutanud ega saapaid kinkinud (need enam ei hõõru!). Pulsokat ei julge vist keegi pakkudagi.

 
At 13:07, Anonymous Anonüümne said...

Kuhu kadus selline suusataja nagu Erkki Jallai?

 
At 13:20, Blogger andry said...

Hea Priit,järgnev kild oli tõeliselt vaimukas

"ta on sportlik ja sitke tüüp, mitte nagu mõned teised poliitikud, kes on nii vormist väljas, et paratamatult tekib kaastunne nende naiste suhtes."

Asjast enesest, usun, et silmadega tasub olla ettevaatlik ja mõistan seda kerget hirmu,mida tunned.
Kuid vahel võiks läätsi täitsa proovida, usun, et sulle meeldiks näiteks ilma prillideta sõites tajuda silmade ja silmaümbrusega, mis on muidu varjatud, õhu liikumist, enese liikumist õhu sees, tuult. See on umbes sama, kui kaua aega habet kanda ja see maha ajada ja siis õue minna, ning tunda, et lõug on - ehee ja ennäe - kompimisorgan.

Hirmud on ju meie mõõdupuuks, antud meile enamasti selleks, et neist jagu saada.

 
At 13:45, Blogger Priit Pullerits said...

Erkki Jallaid nägin eelmine aasta ESLi juubeliüritusel viimati, siis kevadel püüdsin teda veel telefoniga tabada, aga ei õnnestunud. Kirjutasin aasta eest, et tal on kallal mingi seletamatu haigus - ju ta siis pole sellest lahti saanud.

Silmadest. Kas teate, mis juhtus Aivar Rehemaaga Tour de Skil? Küllap teate, et silmas oli põletik. Aga kuidas see sinna sai? Kuulsin kompetentselt allikalt - mitte Rehemaalt endalt -, et ta oli korra käega silmi hõõrunud ja ilmselt sellest piisas. Hoiatav õppetund, et mitte näppe silmi susata.

 
At 14:05, Anonymous Anonüümne said...

Tegelikult ei ole see läätsede silmapanek nii hull üldse, kui võhikule võib tunduda. Ise alguses ka mõtlesin, et minule see küll ei sobi, mõte näpuga silmamuna puutumisest tundus väga jube. Aga nüüd kasutan juba paar aastat läätsi ja väga hea on. Soovitan vähemalt proovida.

 
At 15:44, Anonymous Anonüümne said...

mida juttu?! ma parem ei kommenteeri...

aga prillidest ja läätsedest võib üldse loobuda - tee laserop. mina tegin ja kõik on hästi. mitte et ma sellepärast nüüd suusatama oleks hakand või miskit, aga nii üleüldiselt on mugavam olla.

 
At 15:55, Blogger Priit Pullerits said...

Ei no laseroppi ei tee ma kohe kindlasti. Kunagi ühelt silmatohtrilt uurisin selle kohta ja ta küsis vastu, kui paljusid silmaarste ma tean, kes on endale selle opi teinud, ja lisas, et tema küll ei tea ühtegi.

See vastus oli enam kui ammendav.

 
At 18:04, Blogger Priit Pullerits said...

Mul on teinekord silmad-kõrvad kõikjal. Just äsja helistas üks allikas ja teatas, et Kaspar Koka punane suusaliidu kirjadega ja logodega auto on saanud Tartus vana arestimaja ees, kuhu rajatud korteris ta elab, parkimistrahvi. See on juba teine kord, kui mulle sel suusahooajal seesugusest tõsiasjast teatatakse. Kaspar seda autot sinna vaevalt parkida sai, sest ta harjutab Ramsaus, nii et... vaadake, mina ei ole nii kõva mees (kui Ansipit parafraseerida), et hakata siin õpetama, kes keda peaks sellise lohakuse eest noomima.

 
At 19:19, Anonymous Anonüümne said...

oi kui huvitav uudis :) mul ka laserop tehtud, polnud midagi hirmsat. ja igasugust sporti- suusk, ratas, ujumine on ikka hoopis mugavam harrastada. kandnud ka nii prille kui läätsi ja kumbagi tafasi ei igatse. "kui prillidega ära harjuda - liiati pidid need tegema inimest targemaks kui ta päriselt on, mida mul on teadupoolest eriti vaja" :DDD. novõibolla näib vähe-väheke targemana välja, aga võibolla sind teevad targemaks ka, mine tea. kaastunne ka naistele, kelle meestel trenni ja blogi arvelt nende jaoks aega väheks kipub jääma. meediat jälgides pole "suusataja" Savisaarel küll muret naiste huvitumatusega :) korralik seks pidi ka päris hea koormus olema, äkki peaks trennitundide alla arvestama.

 
At 20:56, Anonymous Anonüümne said...

Ei no laseroppi ei tee ma kohe kindlasti. Kunagi ühelt silmatohtrilt uurisin selle kohta ja ta küsis vastu, kui paljusid silmaarste ma tean, kes on endale selle opi teinud, ja lisas, et tema küll ei tea ühtegi.

Priit, ära kuula naiste saunajuttu, laseropiga on oma nägemist korrigeerinud Tartu Ülikooli Kliinikumi silmakliiniku juhataja Pait Teesalu.
P.S. Tegemist ei ole delikaatsete isikuandmete lekitamisega, info on avalik: http://www.silmakirurgia.ee/?s=1&p=24&l=et

 
At 22:03, Anonymous Anonüümne said...

Ma saan aru et K.Koka tegemised ja parkimistrahvid lähevad sulle ikka mingil määral korda. Aga miks sa oma eilse artikliga "Kaspar Kokk lendas.." oled talle potentsiaalselt uue jama kaela tõmmanud (vt oma artiklit illustreerivat pilti ja kommentaare). Ära siis ka pahaks pane kui ma su järgmist trenni oma kahe kaukaasia sõbraga "ergutama" tulen.

 
At 22:38, Anonymous Anonüümne said...

Laserope on ikka päris paljud arvestatavad silma arstid teinud, aga noh eks sellega ole sama lugu nagu pulsikellaga, mis siis, et kõik tipp suusatajad kasutavad, on PP ikka oma eitav arvamus. Vanakooli mees ennem sureb, kui uusi asju proovib.

 
At 22:39, Anonymous Anonüümne said...

Suusafoorum aadressil http://suusafoorum.etvsport.ee

 
At 09:28, Blogger Priit Pullerits said...

Rahu, rahu - ei ole Kokaga mingit jama. Sai just ekstra temalt palutud, et ta koera kaasa võtaks. Tal käib koer üldse sageli suusarajal kaasas, ei ta haugu ega huvitu teistest, ise olen kahel korral selles veendunud.

Aga üldiselt võiks olla kirjutamata reegel, et koeraga tohivad rajal käia vaid Eesti A-koondise liikmed. Teised, lihtsurelikud, jätku oma penid koju. (Ka mul on koer, nii et ärge pidage mind koeravaenlaseks. Seda kunagi olin, nagu olin vasakpoolne, aga nüüd on elu ka koera osas teinud 180-kraadise pöörde, nagu maailmavaateski.)

 
At 23:17, Anonymous Anonüümne said...

Olen ka samapalju miinuses kui Ansip'ki. Hakkasin läätsesid kandma 2 aastat tagasi ja peamiselt seetõttu, et rattasõidu ajal ei näinud enam juurikaid ja tavaprillid läksid jooksutõusudel uduseks.

Algus oli ikka väga raske. Läätsede silmapanek kestis u 2*10 min ja ropendasin kui haavatud meremees. Nii kui sõrm silmamuna poole läks olid silmalaud automaatselt kinni. No ei saanud kohe kuidagi. Nüüd aga lups-lups kasvõi pimedas toas. Kindlasti tuleb enne käed puhtaks pesta ja ka läätsed (nii enne, kui pärast kasutamist) puhtaks loputada. Kuidas, seda õpetatakse ka kliinikus-prillipoes. Ma olen väga rahul. Opile aga ei julge minna. Võib-olla paari aasta pärast ja siis ka 1 silm korraga.

 
At 07:47, Anonymous Anonüümne said...

I like this! good! :)

Roletai
automobiliu nuoma kaune
meksika
DVIRACIAI

 
At 07:35, Blogger oakleyses said...

oakley sunglasses, tiffany and co, prada outlet, louboutin shoes, michael kors outlet, ray ban sunglasses, gucci outlet, christian louboutin outlet, longchamp outlet, tory burch outlet, replica watches, nike free, michael kors outlet, cheap oakley sunglasses, ray ban sunglasses, prada handbags, tiffany jewelry, longchamp, michael kors outlet, louis vuitton outlet, ugg boots, ugg boots, louis vuitton, burberry, uggs on sale, oakley sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton, burberry outlet online, michael kors outlet, louboutin outlet, nike outlet, louboutin, louis vuitton, jordan shoes, michael kors outlet, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, replica watches, ugg boots, nike air max, louis vuitton outlet, michael kors, nike air max, polo ralph lauren outlet, chanel handbags

 
At 07:50, Blogger oakleyses said...

montre pas cher, pandora jewelry, canada goose, juicy couture outlet, doke gabbana outlet, hollister, moncler, karen millen, marc jacobs, louis vuitton, replica watches, coach outlet, wedding dresses, swarovski, pandora charms, moncler, barbour jackets, canada goose outlet, ugg pas cher, canada goose, lancel, thomas sabo, ugg,uggs,uggs canada, canada goose, moncler outlet, moncler, louis vuitton, ugg boots uk, canada goose outlet, swarovski crystal, pandora jewelry, moncler, juicy couture outlet, michael kors outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, louis vuitton, sac louis vuitton pas cher, moncler, barbour, supra shoes, canada goose uk, links of london, michael kors handbags, toms shoes, moncler, bottes ugg, moncler, doudoune canada goose, michael kors outlet online, louis vuitton, canada goose, pandora charms

 

Postita kommentaar

<< Esileht